Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

page of bryce

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
panita
Amerika-ontdekker

page of bryce

Bericht door panita »

Over 14 daagjes is het zover. Maar begin te twijfelen of we Page zouden laten vallen en vanuit Grand Canyon naar Bryce te rijden en daar te overnachten om hier wat meer tijd door te brengen of Bryce te laten vallen en in Page wat meer te bezichten.Alle advies is welkom.Hoelang duurt de rit vanuit Grand Canyon naar Bryce en waar dan overnachten.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Ik zou Bryce beslist NIET overslaan. Het is er schitterend en je moet het gewoon gezien hebben. Loop wel naar beneden voor een wandeling want dan zie Bryce pas op z'n mooist.
Ik weet niet meer precies hoe lang je erover doet om van de GC naar Bryce te rijden.
Overnachten kun je prima in Ruby's Inn vlak voor de ingang van het park.
Naar Page ga je voor Lake Powell of voor Antilope Canyon maar verder is er m.i. niet veel te beleven. (Of vergis ik me dan?)
Als het niet regent kun je via de Cottonwoord Canyon Road naar Bryce rijden. Deze weg is onverhard maar erg mooi.
Carola
HannyUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door HannyUSA »

Mijn voorkeur gaat uit naar Page omdat daar de Antelope Canyon is en dat was toch wel een van de hoogtepunten van onze reis waar we net van terug zijn.
De lichtinval daar in die Canyon is wel zo ongelooflijk mooi, daar word je stil van. En als dan de gids ook nog eens op haar fluit gaat spelen, dan is er een onvergeetbare herinnering ontstaan. Ik snap niet dat Amerikanen naar de psyciater gaan, ga naar de Antelope Canyon, en alles valt van je af.
Wij hadden een extra lange tour (chief Tsosie uit Page) van 2 1/2 uur en hebben alle tijd gehad om foto's te maken en gewoon daar te staan genieten. Bovendien waren wij er midden op de dag waardoor de lichtstralen recht van boven naar binnen schijnen.
Hoe het daar is als het bewolkt is, weet ik niet.
Ook kun je in Page met een vlot de Colorado rivier afzakken. Je drijft dan tussen die grote rotsmassieven door. Hier hadden wij helaas geen tijd voor (want wij hadden in Bryce meer tijd ingepland). Zou ik nog eens gaan, zou ik dus voor langer Page gaan.
Oei, dit is wel een heel pleidooi, ik heb geen aandelen bij Chief Tsosie hoor.
tiggerific
Amerika-ontdekker

Bericht door tiggerific »

Ik zou kiezen voor Bryce. Naast Antilope Canyon is er weinig te beleven in Page. Antilope Canyon is heel erg mooi, maar Bryce is ook zeer de moeite waard.
Ruby's Inn is super en heel dicht bij het park gelegen. Een zonsondergang in Bryce is onvergetelijk en als je er nog tijd voor hebt zou ik zeker proberen een stukje af te dalen om tussen de hoodoos te lopen. Dit is echt onvergetelijk!!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Er zijn tientallen slotcanyons in het westen maar Antelope is wel een van de bekendste. Voor Page vanaf GCSR kan je even afstaan over us89A naar Navajo Bridge, Marble Cayon en het Vermilion Cliffs NM. Zeer de moeite waard en de uitzichten van Page op Lake Powell zijn geweldig. Ik denk dan ook dat een nacht in Page zeker de moeite waard is, dan kan je de volgende dag de relatief korte rit naar Bryce maken en misschien wel slapen in de Best Western (Ruby's Inn) Misschien is het voedsel inmiddels beter geworden. Het mooiste verblijf is de lodge in het park maar die zal stijf uitverkocht zijn. Toch loont het de moeite waard het even te proberen, je weet maar nooit. Houd met die wandeling naar en in de canyon er rekening mee dat je ook weer omhoog moet en dat dat knap vermoeiend is. Het is niet toegestaan met een huurauto over de Cottonwoodroad400 te rijden (hebben wij ons ook niets van aangetrokken) maar wees gewaarschuwd en veel tijdwinst heb je ook niet.
Yeehaw{:o)-
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Yeehaw schreef:Houd met die wandeling naar en in de canyon er rekening mee dat je ook weer omhoog moet en dat dat knap vermoeiend is. Het is niet toegestaan met een huurauto over de Cottonwoodroad400 te rijden (hebben wij ons ook niets van aangetrokken) maar wees gewaarschuwd en veel tijdwinst heb je ook niet.
Yeehaw{:o)-
Mijn conditie is echt niet geweldig maar ik heb de Navajoloop gedaan op mijn teenslippers. (Niet echt slim natuurlijk maar wij wilden maar een paar meter naar beneden lopen. Het bleek toen zo mooi te zijn dan we iedere keer een stukje verder gingen en uiteindelijk de hele loop hebben gelopen). Boven gekomen was ik buiten adem maar het was het zeer zeker waard.

Dat je de Cottonwood road niet met een huurauto mag doen wist ik niet.
Wij reden deze weg omdat die zo mooi is en niet vanwege tijdwist.
Carola
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

FCRMteB schreef:Naar Page ga je voor Lake Powell of voor Antilope Canyon maar verder is er m.i. niet veel te beleven. (Of vergis ik me dan?)
Oei....Horseshoe Bend, de enige echte Colorado gooseneck wat mij betreft.
En The Wave niet te vergeten....de reeds genoemde Antelope Canyon en Lake Powell en de Glenn Canyon Dam, allemaal vanuit Page te doen.
Het stadje Page op zich is niets bijzonders, maar het is een fantastische standplaats voor de verschillende bezienswaardigheden in de buurt.

Omgeving Page zou eigenlijk verplicht in alle zuidwest routes moeten worden opgenomen :lol:
16x USA / 30 staten
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Liz schreef:
FCRMteB schreef:Naar Page ga je voor Lake Powell of voor Antilope Canyon maar verder is er m.i. niet veel te beleven. (Of vergis ik me dan?)
Oei....Horseshoe Bend, de enige echte Colorado gooseneck wat mij betreft.
En The Wave niet te vergeten....de reeds genoemde Antelope Canyon en Lake Powell en de Glenn Canyon Dam, allemaal vanuit Page te doen.
Er zijn meer hoogtepunten vanuit Page te bezichtigen:

Zoals de genoemde Wave incl. de hele omgeving van de Coyote Butes, de Paria Movieset, Wahweap hoodoos en de Toadstools. Stuk voor stuk fantastisch mooie locaties om te bezoeken.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Minoes
Amerika-ontdekker

Bericht door Minoes »

Voor de Wave moet je een permit hebben die via loting worden verdeeld. Lijkt me niet te doen als je weinig tijd hebt.
Lake Powell zelf vind ik niet zo veel bijzonders. We waren er vorige maand en 13 jaar geleden. Toen was hij veel voller en mooier, we schrokken van de lage stand van het water.
De Glen Canyondam en visitor center kun je in een uurtje gezien hebben. Als je een rondleiding door de ingewanden van de dam wil, ben je langer kwijt.
De Horseshoe Bend houdt een wandeling van een uur (=heen en terug) in naar een bijzondere bocht in de rivier. Wij waren er rond zonsondergang: niet zo warm, rustig en erg mooi!
Om Antelope Canyon (inderdaad adembenemend mooi en bijzonder) op zijn best te zien moet de zon recht bovenin de hemel staan. Misschien als je vroeg uit GC vertrekt, kun je om 12 uur bij de Antelope Canyon zijn. Of bijv. de Horseshoe Bend doen en daarna de Glen C Dam.

Van Page naar Bryce is niet zo lang rijden. iets van 3 a 31/2 uur. Je kunt Bryce dus best nog bekijken na aankomst. Vooral de zonsondergang is mooi vanwege de kleuren. En als je de volgende dag naar Zion gaat (mijn persoonlijke favoriet) dan kun je in de ochtend nog naar Bryce, want naar Zion is het ook maar een klein eindje naar Amerikaanse begrippen.
In Bryce wel een Trail lopen anders is het alsof je naar een grote dia kijkt: er zit geen leven in. Maak je een wandeling naar beneden dan zie je Bryce van een andere, afwisselende kant.

Veel succes met de planning!

Minoes
ilonakuijten
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door ilonakuijten »

Hey,

Ik ben ondertussen ook aan het meelezen of ik wat tips eruit kan halen.
Nu had ik een vraagje over Bryce.
Tiggerfic typte dat je moet afdalen dat je dan tussen Hoodoos kan lopen.

Wat zijn Hoodoos?

En waar moet je dan naar beneden? Of maakt dat niet uit.
We zitten in het zelfde hotel Ruby's inn.

bvd groetjes Ilona
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

ilonakuijten schreef:Hey,

Ik ben ondertussen ook aan het meelezen of ik wat tips eruit kan halen.
Nu had ik een vraagje over Bryce.
Tiggerfic typte dat je moet afdalen dat je dan tussen Hoodoos kan lopen.

Wat zijn Hoodoos?

En waar moet je dan naar beneden? Of maakt dat niet uit.
We zitten in het zelfde hotel Ruby's inn.

bvd groetjes Ilona
Hallo Ilona,
Hoodoos zijn die prachtige rotsformaties/pilaren waar Bryce zo beroemd om is.
Je kunt ze goed vanaf de rand bekijken maar mooier is om af te dalen in de canyon. Er zijn verschillende plaatsen waar je dat kunt doen. Informeer bij het visitor Center naar de mogelijkheden. Denk eraan dat je in alle gevallen behoorlijk daalt en dus ook weer moet klimmen!
Kijk ook eens op de NPS site voor tips, bv via deze link: http://www.nps.gov/brca/planyourvisit/things2do.htm

Marianne
panita
Amerika-ontdekker

Allemaal bedankt voor de fantastiche reacties

Bericht door panita »

Denk dat we voor Bryce kiezen maar hoe kunnen we dan het beste rijden vanuit de Grand Canyon.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Allemaal bedankt voor de fantastiche reacties

Bericht door Rob »

panita schreef:Denk dat we voor Bryce kiezen maar hoe kunnen we dan het beste rijden vanuit de Grand Canyon.
Over de US-89A via Marble Canyon en Kanab, dat is ook nog een mooie route waarbij je de oude Navajo Bridge en eventueel Lee's Ferry mee kan nemen.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer