Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis via Kras

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
leftie
Amerika-ontdekker

Rondreis via Kras

Bericht door leftie »

Beste mensen,

Omdat onze Florida trip vorig jaar zo goed bevallen is, hebben we besloten weer een trip richting de USA te plannen. (en wel deze maand en uiterlijk in mei)
De trip vorig jaar was een Fly&Drive Miami. Met andere woorden, de vrijheid om te gaan en staan waar je wil en een hotel ter plekke boeken.
Op 1 dag in naples na (echt alle hotels waren volgeboekt en lagen we pas om 5 uur in de ochtend in een hotel ver buiten naples :D) ging dit ook prima.

Nu willen we het westen (2 á 3 weken) bezoeken. (LA,LV,SF)
Kras heeft, zo lijkt het aan beoordelingen en recensies te zien, leuke all-in rondreizen (met bus of individueel maar wel met hotels) in hun aanbod en is het wel een fijne gedachte om elke avond gegarandeerd een hotel te hebben.
Reizen met een bus heeft naar mijn mening 1 voordeel. Luieren/relaxen in de bus. Nadelen zijn er genoeg, je zit rotsvast aan een schema en andere mensen en waarschijnlijk heel veel onderweg.
Individueel reizen heeft het voordeel dat je onderweg kan stoppen waar je wil, zolang je in de avond maar aankomt in je hotel.
Nadeel wellicht dat je niet langer ergens kan blijven omdat je het leuk vindt.

Prijzen rond de 1300/1500 euro per persoon voor 16 dagen inclusief overnachting/vlucht/individueel auto huur is ook absoluut niet slecht.

We twijfelen dus.
We houden beide van vrijheid en zelf bepalen wat we doen, maar het vanwege het budget neigen we naar een kant en klaar programma dat goedkoper lijkt te zijn.
Vandaar mijn vraag of er mensen zijn die eerder een rondreis via kras hebben geboekt en of ze het weer zouden doen. (dus een all-in pakket)

of toch een fly&drive LA en ter plaatse hotels boeken in SF/LA/LV.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Rondreis via Kras

Bericht door Vito »

Ik zie prijzen vanaf € 1600,- om mee te beginnen.
Verder zijn dit reizen waar een normaal mens 21 dagen over doet en wat reisorganisaties in 2 weken proppen. Ofwel veel te veel kilometers in te korte tijd. Daarbij zijn ook de overnachtingsplaatsen weer niet niet al te best. Afgezien van de steden slaap je steeds ver van de NP's wat je dus ook weer reistijd kost.
Ik zou zelf boeken, hoewel je nu wel aan de late kant bent en misschien niet eens meer in de buurt van Np's terecht kunt.
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

He Vito!

Ik herken je nog van mijn vorige topic m.b.t Miami! : )

Er is een rondreis voor 1209 euro p.p alleen die duurt maar 11 dagen (9 nachten) zie ik.

Dag 1: Vliegreis Amsterdam – Las Vegas.
Dag 2: Vrije dag Las Vegas.
Dag 3: Las Vegas – Zion National Park – Bryce Canyon National Park (ca. 385 km).
Dag 4: Bryce Canyon National Park – Grand Canyon – Flagstaff (ca. 435 km).
Dag 5: Flagstaff – Los Angeles (ca. 755 km).
Dag 6: Volle dag in Los Angeles.
Dag 7: Los Angeles – Sequoia National Park – Mariposa (ca. 465 km).
Dag 8: Mariposa – Yosemite National Park – San Francisco (ca. 270 km).
Dag 9: Op verkenning in San Francisco.
Dag 10: Vliegreis San Francisco – Amsterdam.
Dag 11: Aankomst Amsterdam.

Dan reis je elke dag vele kilometers, zie je weinig en ben ik bang dat ik bij terugkomst in NL nog een week moet uitrusten.
Daarna komt een reis a 1499 p.p 14 dagen (12 nachten) http://www.kras.nl/vakantie/amerika/rei ... highlights.

Ik denk dat je helemaal gelijkt hebt wat betreft het inkrimpen van een relaxte 3 weken trip in max 2 weken alleen is het budget dus iets wat dit keer een beetje zwaarder weegt.
3 weken aan hotels uitzoeken wordt geen goedkoop grapje heb ik zo het idee.

Jouw keuze zou in dit geval zijn om een Fly&Drive te boeken (ongeveer 850 euro p.p) en dan de hotels van te voren uitzoeken ? Minpuntje Fly&Drive is meestal dat de terugvlucht meestal vanuit punt van eerste aankomst moet zijn (terugrijden dus)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wat een horror-reis :-o (hoe dúrven ze het uberhaupt aan te bieden!).

Als het budget een probleem is zou ik je adviseren dit keer een goedkopere vakantie te doen en door te sparen tot het moment dat je wel de middelen hebt om deze regio op een goede manier te bezoeken. Zet Kras alsjeblieft uit je hoofd, want een mooie reis bedenken kunnen ze blijkbaar niet, en plan zelf je droomreis. Hou er wel rekening mee dat Amerika op dit moment een heel stuk duurder is dan bijvoorbeeld een jaar geleden, door de euro-dollarkoers en de ogenschijnlijke stijgingen van de overnachtingsprijzen in het zuidwesten. Dat is door meerdere forummers de afgelopen periode geconstateerd door kamerprijzen van een jaar of wat geleden te vergelijken met de prijzen dit jaar.
Juul1986
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Juul1986 »

Ik heb een keer een rondreis italie gedaan met kras. Zeer tevreden over. Genoeg tijd om sowieso alle hoogtepunten te zien plus nog wat extra's. Nu is het zo dat de afstanden een stuk korter zijn in italie dus zo weinig tijd bij yosemite, grand canyon, Zion en bryce lijkt me niet handig, of in ieder geval niet zo leuk. Wij hebben onze Amerika reis geboekt bij goamerika. Wat ik relaxt vind van deze organisatie is dat je alles naar eigen wens aan kunt passen. De accomodaties bij kras liggen aardig buiten de steden in italie (zo zaten we bijna drie kwartier rijden van Rome, was wel weer een erg schattig hotel in de middle of nowhere, daar kom je anders ook nooit ;), maar dicht bij de parken in USA is wel mooi meegenomen. En dat kun je dus ook zelf aanpassen. Vaak als je maar 1 nacht in GC gaat slapen boeken ze je een nacht in flagstaff maar je kan dus zo laten aanpassen dat je iets dichterbij wil slapen! Betaal je uiteraard iets meer voor, maar het blijft redelijk aan de goedkope kant. Succes met beslissen in ieder geval!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zo'n reis als die je zelf neerzet is inderdaad veel te druk. Nu kan dat voor een eerste keer misschien wel meevallen, maar ik denk aan de andere kant dat je dan nog wel eens terug wilt om het nog eens beter te bekijken. Dat had dan met een iets grote budget ook beter in de 1e reis gekunt en dan had je de 2e reis ergens anders kunnen maken.

nu vraag ik me bv wel af in welke plaatsen je bij goamerika overnacht, want meestal zitten de grotere reisorganisaties wel redelijk in dezelfde steden/dorpen bij dit soort reizen en moet je flink bijbetalen wil je echt dichterbij zitten.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Waanzin om dit in 11 dagen te doen.. :roll:

Ik zou het zelf plannen en dan een kleiner rondje maken. Je hebt dan echt de tijd om dingen te bekijken en een reden om nog eens terug te komen voor hetgeen je geen tijd hebt gehad.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als het budget een probleem is overweeg dan ook eens te kamperen in een tent. Scheelt toch weer aardig wat dollars. Dit kun je dan afwisselen met hotels/motels/cabins.
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Zo goedkoop is het niet denk ik, je moet nog eten en al je excursies zitten er niet bij.(denk bv aan Alcatraz, is al iets van 30 dollar pp)
Je reist dan wel langs al deze mooie plaatsen maar ik neem aan dat dan ook zoveel mogelijk wilt zien en ik denk met zo'n schema dat dat heel moeilijk wordt.(bv yosemite maar 1 dag)
Naar mijn gevoel zie je alles vanuit het raampje vd bus.
zou zeker een kleiner rondje aanraden (is ook maar een advies)
Wij maken dezelfde reis maar zijn wat eerder begonnen met plannen, dat scheelt een hoop en je kan zelf alles inplannen.(mijn dank aan dit forum en Marianne voor de schema's) :clap:
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

PSVwally schreef:nu vraag ik me bv wel af in welke plaatsen je bij goamerika overnacht, want meestal zitten de grotere reisorganisaties wel redelijk in dezelfde steden/dorpen bij dit soort reizen en moet je flink bijbetalen wil je echt dichterbij zitten.
Yavapai lodge in Grand Canyon Village
Far View Lodge Mesa Verde
Bryce Canyon Pines Motel Bryce Canyon
Majestic View Lodge Zion NP
Stovepipe Wells death valley NP

Alleen bij Yosemite zitten we in Oakhurst en Yellowstone in West-Yellowstone.

En deze hotels hebben we niet eens zelf aagepast, dit kregen we vanzelf al toegewezen, helemaal tevreden met de locaties :thumbup:

De standaard reis ging wel door Phoenix, maar wij wilden ook naar Palm Springs dus hebben daar ook een overnachting ipv Phoenix, daar hebben we echt niks te zoeken.
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

Juul1986 schreef:Ik heb een keer een rondreis italie gedaan met kras. Zeer tevreden over. Genoeg tijd om sowieso alle hoogtepunten te zien plus nog wat extra's. Nu is het zo dat de afstanden een stuk korter zijn in italie dus zo weinig tijd bij yosemite, grand canyon, Zion en bryce lijkt me niet handig, of in ieder geval niet zo leuk. Wij hebben onze Amerika reis geboekt bij goamerika. Wat ik relaxt vind van deze organisatie is dat je alles naar eigen wens aan kunt passen. De accomodaties bij kras liggen aardig buiten de steden in italie (zo zaten we bijna drie kwartier rijden van Rome, was wel weer een erg schattig hotel in de middle of nowhere, daar kom je anders ook nooit ;), maar dicht bij de parken in USA is wel mooi meegenomen. En dat kun je dus ook zelf aanpassen. Vaak als je maar 1 nacht in GC gaat slapen boeken ze je een nacht in flagstaff maar je kan dus zo laten aanpassen dat je iets dichterbij wil slapen! Betaal je uiteraard iets meer voor, maar het blijft redelijk aan de goedkope kant. Succes met beslissen in ieder geval!
Flexibiliteit bij Goamerika.nl is inderdaad fijn. De site is ook wat duidelijker dan kras.
De prijzen zijn wel aan de hogere kant lijkt wel alleen heb je wat meer tijd voor het één en ander volgens mij, al blijft het flink reizen elke dag. 1 volle dag LV, 1 volle dag SF, en voor de rest zit je elke avond in een ander hotel. Hmm.. :)
Jammer dat ze niet beginnen in bijvoorbeeld LA en eindigen in SF. Scheelt je een hele trip van SF naar LA omdat je terugvlucht daar weer is.

Vanwege de prijzen neig ik wel meer naar het maken van een eigen planning moet ik zeggen.
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Maar de rondreis gaat van SF naar LA en eindigt weer vanuit oakhurst in SF. Je neemt dan de mooie kustroute ook mee. Er is dus niet een trip die je extra doet ofzo (ligt er een beetje aan welke reis je bekijkt op GoAmerika natuurlijk). Prijzen vond ik niet erg duur hoor, in ieder geval voor de service en mogelijkheden die je krijgt. Groepsreizen zijn natuurlijk altijd goedkoper, maar dan zit je erg vast aan een schema. Wat ik juist fijn vind dat ze het rondje beginnen in SF en dan via LA zo langs alle parken etc. is dat wanneer je vroeg in het seizoen gaat (wij gaan in mei) dus ook later in Yellowstone en Yosemite komt, zodat je wat meer kans hebt op openingen van wegen en beter weer. Waarom ze ook in SF beginnen is dat je je huurauto pas na het bezoek aan SF ophaalt, dat scheelt je dan weer een paar dagen huur, in dat opzicht denken ze goed met je mee! Parkeren in SF schijnt namelijk echt heel duur te zijn. En de dagen daar heb je echt nog geen auto nodig. Dus daarom snap ik eigenlijk juist niet dat veel reizen in LA beginnen...
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 09 apr 2015, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Juul heb je een link van die goamerika reis? Als dat een rondje SF in 3 weken is incl bv moab en yellowstone dan is dat nl ook wel erg veel.
Overigens zijn die overnachtingsplekken idd niet verkeerd.
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Dit is de link en ja ik weet dat jullie hem te vol vinden ;), hebben we het immers uitgebreid in mijn routetopic over gehad, maar wij doen m dus in 4 weken ipv 3 weken.

http://www.goamerika.nl/grand-tour-of-t ... SaGSCyVCb8
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ohja, met deze zin erin haha
Dag 11 & 12: Vernal – Yellowstone (595km)
Yellowstone is een geweldig park; het beschermt horden dieren zoals bizons en andere dieren. Twee dagen geven u genoeg tijd om te genieten van alle natuurwonderen hier.
Ze vergeten alleen dat je na Vernal een uur of 6/7 zonder pauzes onderweg bent om in Yellowstone te komen :? Dus waar ze 2 dagen vandaan halen is mij echt helemaal onduidelijk.
Juul1986
Amerikafan

Bericht door Juul1986 »

Ja, dat vraag ik me idd ook af, niet netjes om zo neer te zetten! Gelukkig hebben we daar dus ook een extra nacht geboekt.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

leftie schreef:Dan reis je elke dag vele kilometers, zie je weinig en ben ik bang dat ik bij terugkomst in NL nog een week moet uitrusten.
Daarna komt een reis a 1499 p.p 14 dagen (12 nachten) http://www.kras.nl/vakantie/amerika/rei ... highlights.
Die is nét zo erg...

Dag 1: Vliegreis Amsterdam – San Francisco.
Dag 2: San Francisco.
Dag 3: San Francisco.
Dag 4: San Francisco – Modesto (ca. 415 km).
Dag 5: Modesto – Yosemite Nationaal Park – Bakersfield (ca. 500 km).
Dag 6: Bakersfield – Death Valley – Las Vegas (ca. 590 km).
Dag 7: Las Vegas.
Dag 8: Las Vegas – Zion National Park – Bryce Canyon National Park (ca. 400 km).
Dag 9: Bryce Canyon – Glen Canyon - Flagstaff (ca. 590 km).
Dag 10: Flagstaff – Grand Canyon – Laughlin (ca. 477 km).
Dag 11: Laughlin – Calico – Los Angeles (ca. 466 km).
Dag 12: Los Angeles.
Dag 13: Vliegreis Los Angeles – Amsterdam.
Dag 14: Aankomst Amsterdam.

- Geen overnachting bij Yosemite. Ik zou althans niet weten hoe je Yosemite zou moeten bezoeken als je van Modesto naar Bakersfield moet...
- En hoe bekijk je Death Valley op deze manier?
- Geen overnachting bij Zion? Ja joh! Vanuit de auto zie je immers ook iets ;)
- van Bryce naar Flagstaff... Dus geen Page op het programma...
- Flagstaff, Grand Canyon, Laughlin... Hoe dan?

Nee, ook deze 'iets duurdere' reis is absoluut niet aan te raden :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

leftie schreef: Dag 4: Bryce Canyon National Park – Grand Canyon – Flagstaff (ca. 435 km).

Dag 7: Los Angeles – Sequoia National Park – Mariposa (ca. 465 km).
Dag 8: Mariposa – Yosemite National Park – San Francisco (ca. 270 km).
En dit klopt dus NIET :twisted: Bryce - Flagstaff is inderdaad c.a. 435 km, maar dan kom je niet eens in de buurt van de Grand Canyon. Dan wordt het c.a. 600 km, kun je nagaan hoeveel tijd je voor de Grand Canyon hebt en een zonsopkomst of zonsondergang meemaken kun je sowieso vergeten.
Idem met Los Angeles - Mariposa. Via Sequoia N.P. wordt dat c.a. 700 km en een pure rijtijd van 7,5 à 8 uur (met een auto :!: ). De gepubliceerde afstand Mariposa - San Francisco is ook zonder bezoek aan Yosemite.
Mijn advies: Als je iets wilt zien/doen, NIET DOEN!
Groet,

Old Faithful
leftie
Amerika-ontdekker

Bericht door leftie »

Mja, ik had al een vermoeden dat die rondreizen niet 100% haalbaar zouden zijn, maar wist niet dat het zo extreem was. :?
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ongelooflijk dat een reisorganisatie zoiets durft aanbieden :shock:
Iedere euro wat je hier aan uitgeeft is een euro te veel ...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen