Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Op en neer van Devil's Garden naar Canyonlands
Op en neer van Devil's Garden naar Canyonlands
Hallo allemaal,
Ik vroeg me af of het de moeite waard is om op en neer te rijden van camping Devil's Garden naar de Canyonlands. Dit omdat deze camping mij fantastisch lijkt en ik er best 3 dagen op zou willen kamperen:
12. zo 27-Sep Capitol Reef -> Moab
13. ma 28-Sep Moab (Arches)
14. di 29-Sep Moab (Canyonlands)
15. wo 30-Sep Moab -> Monument Valley
Ik zou dan op 27,28 en 29 September op Devil's Garden willen staan. Of zou ik toch beter een nachtje minder kunnen doen en op de 29e een camping kunnen zoeken in Canyonlands?
Bedankt!
Ik vroeg me af of het de moeite waard is om op en neer te rijden van camping Devil's Garden naar de Canyonlands. Dit omdat deze camping mij fantastisch lijkt en ik er best 3 dagen op zou willen kamperen:
12. zo 27-Sep Capitol Reef -> Moab
13. ma 28-Sep Moab (Arches)
14. di 29-Sep Moab (Canyonlands)
15. wo 30-Sep Moab -> Monument Valley
Ik zou dan op 27,28 en 29 September op Devil's Garden willen staan. Of zou ik toch beter een nachtje minder kunnen doen en op de 29e een camping kunnen zoeken in Canyonlands?
Bedankt!
Re: Op en neer van Devil's Garden naar Canyonlands
Ja hoor, kan makkelijk. Althans, als je in Canyonlands het Island in the Sky district gebied bezoekt. Het Needles gedeelte ligt een stuk verder. Maar de meeste bezoeken enkel het Island in the Sky gedeelte.
Vanuit Devils Garden Campground zal het een klein uurtje rijden zijn. Vergeet naast Canyonlands ook Dead Horse Point State Park niet. Dat ligt er haast naast en is zeer de moeite waard!
Vanuit Devils Garden Campground zal het een klein uurtje rijden zijn. Vergeet naast Canyonlands ook Dead Horse Point State Park niet. Dat ligt er haast naast en is zeer de moeite waard!
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoi amboly,
Wij zaten een maand of wat geleden met dezelfde kwestie.
Wij zijn in Moab van 11 mei t/m 13 mei en hebben het als volgt gedaan.
Vanaf Monument Valley (Gouldings campground) rijden we met de camper op 11 mei naar Moab (Canyonlands RV campground). We maken bij vertrek uit MV na een hopelijk mooie zonsopkomst bij Gouldings tussenstops bij The View, Forest Gump Point, Goosenecks SP en Mexicaan Hat. Op 12 mei rijden we vanuit Moab rechtstreeks door naar Canyonlands (Island in the Sky) en claimen een plekje op campground Willow Flat, vlakbij Green River Overlook. Dat leek ons wel raadzaam omdat je op deze camping geen plek kan reserveren. Na de claim rijden we via Buck Canyon Overlook en White Rim Overlook (korte hike) door naar Grand View Point en wandelen daar vanaf de parkeerplaats naar het uiterste puntje van de Overlook. Terug op Willow Flat nog een kort stukje naar Green River Overlook. De volgende ochtend vroeg een korte wandeling naar Mesa Arch (hopelijk mooie zonsopgang) en dan terug wandelen naar Willow Flat om met de camper naar Dead Horse Point (Rimtrail) te rijden. Terug via de SR313 naar de SR191en de ingang van Arches NP. Via de Arches Scienic drive rijden we naar de Windows en doen daar de windows trail. Vervolgens naar Delicate Arch (gelijknamige trail) met hopelijk tegen de avond een mooi kijkje op Delicate Arch. Tenslotte naar Devils Garden waar we een plek hebben gereserveerd. De volgende ochtend vroeg weg naar Fruita (op tijd voor een plekje daar).
Veel plezier met de voorbereiding.
Bert.
Wij zaten een maand of wat geleden met dezelfde kwestie.
Wij zijn in Moab van 11 mei t/m 13 mei en hebben het als volgt gedaan.
Vanaf Monument Valley (Gouldings campground) rijden we met de camper op 11 mei naar Moab (Canyonlands RV campground). We maken bij vertrek uit MV na een hopelijk mooie zonsopkomst bij Gouldings tussenstops bij The View, Forest Gump Point, Goosenecks SP en Mexicaan Hat. Op 12 mei rijden we vanuit Moab rechtstreeks door naar Canyonlands (Island in the Sky) en claimen een plekje op campground Willow Flat, vlakbij Green River Overlook. Dat leek ons wel raadzaam omdat je op deze camping geen plek kan reserveren. Na de claim rijden we via Buck Canyon Overlook en White Rim Overlook (korte hike) door naar Grand View Point en wandelen daar vanaf de parkeerplaats naar het uiterste puntje van de Overlook. Terug op Willow Flat nog een kort stukje naar Green River Overlook. De volgende ochtend vroeg een korte wandeling naar Mesa Arch (hopelijk mooie zonsopgang) en dan terug wandelen naar Willow Flat om met de camper naar Dead Horse Point (Rimtrail) te rijden. Terug via de SR313 naar de SR191en de ingang van Arches NP. Via de Arches Scienic drive rijden we naar de Windows en doen daar de windows trail. Vervolgens naar Delicate Arch (gelijknamige trail) met hopelijk tegen de avond een mooi kijkje op Delicate Arch. Tenslotte naar Devils Garden waar we een plek hebben gereserveerd. De volgende ochtend vroeg weg naar Fruita (op tijd voor een plekje daar).
Veel plezier met de voorbereiding.
Bert.
- Beaver
- Amerikafan
- Contacteer:
Het deadhorsepoint statepark heeft ook een kleine maar mooie campground.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In principe kan je makkelijk 3 dagen op Devils CG staan en dan naar Canyonlands. Niets mis mee.
Ik ben je deze tip van Bert aan het overwegen, maar dan in plaats van Willow's Flat op Kayenta CG in Dead Horse SP.
zo 27-Sep Capitol Reef -> Moab (Devil's garden)
ma 28-Sep Moab (Devil's garden)
di 29-Sep Moab (Devil's garden/Kayenta campground)
wo 30-Sep Moab -> Monument Valley
Op dit moment hebben 3 nachten in Devil's garden geboekt (maar voor 10$ te wijzigen/annuleren). Nu zag ik dat Kayenta campground (Dead Horse SP) aanstaande zaterdag ook te reserveren is. Nu vroeg ik me af of ik niet beter de laatste nacht kan veranderen naar de campground in Dead Horse SP. Iemand ooit op deze camping geweest? Of raden jullie me toch aan op Devil's Garden te blijven staan?
Dus dan wordt het zo:Vanaf Monument Valley (Gouldings campground) rijden we met de camper op 11 mei naar Moab (Canyonlands RV campground). ... Op 12 mei rijden we vanuit Moab rechtstreeks door naar Canyonlands (Island in the Sky) en claimen een plekje op campground Willow's Flat ... Tenslotte naar Devils Garden waar we een plek hebben gereserveerd.
zo 27-Sep Capitol Reef -> Moab (Devil's garden)
ma 28-Sep Moab (Devil's garden)
di 29-Sep Moab (Devil's garden/Kayenta campground)
wo 30-Sep Moab -> Monument Valley
Op dit moment hebben 3 nachten in Devil's garden geboekt (maar voor 10$ te wijzigen/annuleren). Nu zag ik dat Kayenta campground (Dead Horse SP) aanstaande zaterdag ook te reserveren is. Nu vroeg ik me af of ik niet beter de laatste nacht kan veranderen naar de campground in Dead Horse SP. Iemand ooit op deze camping geweest? Of raden jullie me toch aan op Devil's Garden te blijven staan?
- Beaver
- Amerikafan
- Contacteer:
Als je voor deadhorsepoint state park kiest scheelt het wel heen en weer rijden en je hebt electriciteit op deze camping. Wij staan begin volgende maand
twee nachten in Moab, twee nachten in Arches en Een nacht in Dead horse Point State park, nog geen eerdere ervaring in deze regio.We reizen met een 25 ft camper.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht