Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto eerder inleveren of niet?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Zidmar
Amerika-ontdekker

Auto eerder inleveren of niet?

Bericht door Zidmar »

Hoi,

De laatste 3 dagen van onze reis verblijven wij in San Francisco vanwaar we de 3e dag terug naar huis vliegen.
Nu twijfel ik of we onze huurauto al eerder inleveren (dus als we aankomen in SF) of die 2 dagen in SF ook houden zodat we lekker makkelijk zelf overal naar toe kunnen rijden en naar het vliegveld terug rijden... Ik heb al veel gelezen over het openbaar vervoer in SF en dat dat goed te doen is.

Wat adviseren jullie?
2015 - Rondreis West USA
2017 - Rondreis Indonesië
2018 - One Way Las Vegas - San Francisco
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Auto eerder inleveren of niet?

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet voor jezelf eens de voor- en nadelen op een rij zetten. Wij hebben zo te weinig informatie om er iets over te kunnen zeggen. Waar voor de een de kosten belangrijk zijn, is voor de ander het gemak belangrijk.
Heb je al een hotel? En kun je daar gratis parkeren? En is daar OV in de buurt? Met hoeveel personen zijn jullie? En hoeveel geld scheelt het eerder inleveren aan huur?

Kijk ook eens in dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... co#p970085

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 05 mei 2015, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Wij zouden de auto niet zo snel inleveren. Gewoon omdat het makkelijk is en comfort bied, zeker als je met al je bagage naar het vliegveld moet.
Dit moet je allemaal maar mee sjouwen door het systeem van openbaar vervoer. Mocht je dan voor een taxi kiezen is dat toch weer een stapje duurder en is het wellicht toch goedkoper om de auto te houden.
Ik heb het wel eens bekeken om te zien wat het scheelt als je op de website minder dagen invult bij de verhuur maatschappij, maar dat is relatief weinig en mijn inziens niet de moeite waard.
Als je in een hotel zit waar je $30 per nacht betaald aan parkeer kosten is het misschien wel een optie. Maar er zijn ook hotels buiten het centrum waar parkeren minder kost of zelfs gratis is en je dan toch een auto hebt om overal te kunnen komen.
Zelf een keer over de brug rijden is ook leuk. :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou de auto ook houden, gewoon puur voor het gemak. Maar grote kans dat die al die dagen niet aangeraakt wordt.
Christiaan85
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Christiaan85 »

Hangt er heel erg vanaf wat jullie willen doen in san francisco en waar het hotel zit. In 2010 zijn wij op onze reis eerst een paar dagen in sf geweest. Vanaf de luchthaven hadden we een shuttle bus genomen. In de stad veel gelopen (niet naar de golden gate bridge geweest) en een beetje met de trammetjes. Toen zijn we terug gegaan naar de luchthaven om de huurauto te halen. We zijn toen ket de ondergrondse gegaan (Bart) en dat ging prima. Ik had de 2 koffers aan mijn hand en de vriendin de tas. Dat ging hartstikke makkelijk. Ik moet zeggen, ik heb de auto niet gemist. Maar nogmaals, afhankelijk wat je gaat doen, alles is te doen met het ov of lopend.
Ook trouwens afhankelijk van de terugvlucht tijd. Je kan er goed in de file staan en dan is terug met Bart toch echt een betere optie.
I'm lovin' iT!
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Is inderdaad afhankelijk wat je wilt doen en waar je verblijft. Heb je een hotel een Down Town dan kun je zonder auto. Voor een paar dollars heb je tickets voor trein, bus en metro. Het openbaar vervoer is prima. Terug naar het vliegveld met de koffers valt vaak wel mee. Taxi kan ook maar spreek van te voren wel de prijs af of informeer wat het kost. Succes Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
BartF
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door BartF »

Toen wij er in 2011 waren op het einde van onze rondreis hebben wij de auto ook gewoon gehouden. Dit vooral omdat we nog naar de andere kant van de Golden Gate Bridge wilden rijden voor de mooie uitkijkpunten daar. Voor de rest hebben we de auto eigenlijk niet gebruikt in SF. We hebben wel ook gezocht naar een hotel in de buurt van het centrum met gratis parking want dat is in het centrum immers erg duur.

En zoals al aangegeven is het erg gemakkelijk om de laatste dag terug naar de luchthaven te rijden al hebben wij toen de laatste nacht in SF in een hotel in de buurt van de luchthaven geslapen. Dit was ook wel handig omdat we 's morgens een vroege vlucht hadden.
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
Zidmar
Amerika-ontdekker

Bericht door Zidmar »

We gaan met z'n 2en en vliegen vroeg terug. We hebben nog geen hotel geboekt dus dat is allemaal nog vrij te bepalen! Ik denk dat ik toch de voorkeur geef om de huurauto te houden en de laatste nacht een hotel vlakbij het vliegveld te nemen. Bedankt voor jullie reacties!
2015 - Rondreis West USA
2017 - Rondreis Indonesië
2018 - One Way Las Vegas - San Francisco
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer