Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overnachting Grand Canyon met Camper
Overnachting Grand Canyon met Camper
Hallo,
Ik slaag er niet in om een duidelijk antwoord te vinden op de vraag, of ik voor mijn gezelschap van 4 personen in Trailer Village moet reserveren voor een overnachting in het Grand Canyon NP.
Wij arriveren op 21 juli in LA, waarna we op 22 juli op weg gaan in onze camper.
Ik vind het lastig om in te schatten hoe lang wij over de reis richting Grand Canyon doen.
Wanneer reserveren niet noodzakelijk is: geen probleem! Indien dat wél zo is, zal ik aan het rekenen moeten!!
Wat denkt men ervan?
Met groeten,
Huub Martens.
Ik slaag er niet in om een duidelijk antwoord te vinden op de vraag, of ik voor mijn gezelschap van 4 personen in Trailer Village moet reserveren voor een overnachting in het Grand Canyon NP.
Wij arriveren op 21 juli in LA, waarna we op 22 juli op weg gaan in onze camper.
Ik vind het lastig om in te schatten hoe lang wij over de reis richting Grand Canyon doen.
Wanneer reserveren niet noodzakelijk is: geen probleem! Indien dat wél zo is, zal ik aan het rekenen moeten!!
Wat denkt men ervan?
Met groeten,
Huub Martens.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Overnachting Grand Canyon met Camper
Als je de 22e de camper ophaalt zal je niet heel erg veel meer rijden die dag, maar als je verder niets gaat bezoeken onderweg zou ik er van uitgaan dat je de 23e in het park aankomt.
Waarom Trailer Village en niet Mather Campground?
Er zijn andere plaatsen waar reserveren zeker nodig is. Heb je al een globale route?
Marianne
Waarom Trailer Village en niet Mather Campground?
Er zijn andere plaatsen waar reserveren zeker nodig is. Heb je al een globale route?
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Kun je je camper vroeg halen? Als je die dag overigens niet ver meer gaat rijden, dan kan het zijn dat de volgende dag het ook nog een fikse rit wordt naar de GC.
@Martin & Marianne:
Ik krijg nog geen hoogte van de plaatsen waar we met een camper kunnen komen. Mather Campground is dus ook een optie?
Verder zijn we op dit moment aan het bekijken of we het rondje "met de klok mee" gaan maken, hetgeen betekent, dat we veel later bij Grand Canyon NP aankomen.
Al met al wat lastig.
Het reserveren is gevoelsmatig ook strijdig met het idee van vrijheid en "gaan waar je wilt" met een camper.
En: hoe láng van tevoren zouden we moeten reserveren?
Al die vragen gelden in feite ook voor Yosemite NP en Bryce NP.
Ik krijg nog geen hoogte van de plaatsen waar we met een camper kunnen komen. Mather Campground is dus ook een optie?
Verder zijn we op dit moment aan het bekijken of we het rondje "met de klok mee" gaan maken, hetgeen betekent, dat we veel later bij Grand Canyon NP aankomen.
Al met al wat lastig.
Het reserveren is gevoelsmatig ook strijdig met het idee van vrijheid en "gaan waar je wilt" met een camper.
En: hoe láng van tevoren zouden we moeten reserveren?
Al die vragen gelden in feite ook voor Yosemite NP en Bryce NP.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Met je camper kan je bijna overal komen, zeker voor een klassieke rondreis. Wat willen jullie allemaal bezoeken? Maak eens een schema en plaatse het in het route sub forum.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yosemite had je al maanden geleden moeten reserveren, het gaat nu niet meer lukken om een plaats in het park te krijgen.
Voor de parken is de NPS-site het beste startpunt. Zie bijvoorbeeld http://www.nps.gov/grca voor de Grand Canyon. Bij vrijwel alle parken kun je het beste naar het plan your visit-deel gaan, en dan naar eating & sleeping, of campgorunds.
Dat idee van vrijheid met een camper begrijp ik nooit zo goed. Campings kunnen ook vol raken. En met een auto kun je ook zonder te reserveren rondrijden.
Je kunt het beste eens je route plaatsen, en dan een afweging maken tussen wel of niet reserveren. Het is nu wat lastig beoordelen want dat zal onder andere ook afhangen van de tijd die je hebt en de parken die je wilt bezoeken.
Marianne
Voor de parken is de NPS-site het beste startpunt. Zie bijvoorbeeld http://www.nps.gov/grca voor de Grand Canyon. Bij vrijwel alle parken kun je het beste naar het plan your visit-deel gaan, en dan naar eating & sleeping, of campgorunds.
Dat idee van vrijheid met een camper begrijp ik nooit zo goed. Campings kunnen ook vol raken. En met een auto kun je ook zonder te reserveren rondrijden.
Je kunt het beste eens je route plaatsen, en dan een afweging maken tussen wel of niet reserveren. Het is nu wat lastig beoordelen want dat zal onder andere ook afhangen van de tijd die je hebt en de parken die je wilt bezoeken.
Marianne
@ Martin & Marianne:
Wat ik bedoel met "vrijheid" is, dat ik het niet leuk vind om een rondreis te gaan maken die van deadlines aan elkaar hangt.
Wellicht is drie weken wel te kort om te doen wat wij zouden willen.
Dat moeten we dan aanpassen.
Ik denk, dat ik een goede inschatting kan maken van onze aankomst in Grand Canyon NP.
Daarna wordt het steeds moeilijker en het idee om mij wekenlang suf te rekenen, staat me niet aan.
Een beetje zien wat ervan komt, levert volgens mij heel veel onverwachte zaken op, die ook erg de moeite waard zijn.
Zo was het tenminste in 1979 .....
Wat ik bedoel met "vrijheid" is, dat ik het niet leuk vind om een rondreis te gaan maken die van deadlines aan elkaar hangt.
Wellicht is drie weken wel te kort om te doen wat wij zouden willen.
Dat moeten we dan aanpassen.
Ik denk, dat ik een goede inschatting kan maken van onze aankomst in Grand Canyon NP.
Daarna wordt het steeds moeilijker en het idee om mij wekenlang suf te rekenen, staat me niet aan.
Een beetje zien wat ervan komt, levert volgens mij heel veel onverwachte zaken op, die ook erg de moeite waard zijn.
Zo was het tenminste in 1979 .....
wij hebben op Mather gestaan met een C25 camper, gelukkig tevoren gereserveerd want hartstikke vol (begin mei!)
wij hebben de camper 's ochtends opgehaald in LV maar voor je boodschappen hebt gedaan en goed en wel onderweg bent ben je een halve dag verder. We zijn wel in een keer naar GC gereden maar kwamen tegen donker aan.
Ik dacht dat het begin mei wel mee zou vallen met de drukte maar niks was minder waar, persoonlijk zou ik niet rustug reizen in het hoogseizoen en niet tevoren weten of ik een plek heb daar waar ik zou willen overnachten.
Ok, de vrijheid is er wat af maar het geeft ook een hoop rust onderweg.
wij hebben de camper 's ochtends opgehaald in LV maar voor je boodschappen hebt gedaan en goed en wel onderweg bent ben je een halve dag verder. We zijn wel in een keer naar GC gereden maar kwamen tegen donker aan.
Ik dacht dat het begin mei wel mee zou vallen met de drukte maar niks was minder waar, persoonlijk zou ik niet rustug reizen in het hoogseizoen en niet tevoren weten of ik een plek heb daar waar ik zou willen overnachten.
Ok, de vrijheid is er wat af maar het geeft ook een hoop rust onderweg.
mei 2015: LV-Grand Canyon-Bryce-Zion-Disneyland, reizen per camper 2v en 3k (11, 9 en 8)
wellicht zomer 2019 Virginia en omgeving (1 kind naar 2019WSJ)
wellicht zomer 2019 Virginia en omgeving (1 kind naar 2019WSJ)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In 1979 hadden nog niet zoveel mensen de mogelijkheid om deze reizen te maken en was het ook wat anders qua accommodaties. Wat is grofweg je plan voor 3 weken? Als je een 'klassiek' Bassie en Adriaan rondje wilt maken. Dus LA- kustweg- San Francisco - Yosemite - (death valley, in de zomermaanden alleen met cruise amerika)- Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon -LA ga je dat met de camper al niet redden. Dan heb je namelijk echt meer dagen nodig.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
En voor het geval je zelf niet erg van plannen houdt: hier op het forum zijn er genoeg te vinden die dat wel erg leuk vinden. Al zal je wel een basisreisschema moeten posten. Waar vertrek je, waar eindig je, wat zijn de mustsees, waar houden jullie van (veel wandelen in de parken of even kijken en weer verder)?
Je kan dan ook makkelijker zien of je wensen reëel zijn. Of je je ter plekke aan het schema houdt, is natuurlijk iets wat je helemaal zelf bepaald. Maar je hebt dan wel een duidelijke richtlijn wat haalbaar is binnen de tijd die je hebt.
Je kan dan ook makkelijker zien of je wensen reëel zijn. Of je je ter plekke aan het schema houdt, is natuurlijk iets wat je helemaal zelf bepaald. Maar je hebt dan wel een duidelijke richtlijn wat haalbaar is binnen de tijd die je hebt.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar waarom zou iets boeken betekenen dat je alsmaar deadlines moet halen? Je hebt sowieso een deadline: de vlucht terug naar huis. Kijk wat er mogelijk is binnen die tijd. Schrijf een route uit per dag en leg die hier voor zodat we aan kunnen geven of het wel of niet haalbaar is. Als je aangeeft waar jullie voorkeur ligt (wandelen, rangeractiviteiten, fotograferen, ...) kunnen we meedenken. Of kijk op http://www.ontdek-amerika.nl en lees reisverslagen om te zien wat je overal kunt doen en hoeveel tijd je daarvoor uit moet trekken.Huubke schreef: Wat ik bedoel met "vrijheid" is, dat ik het niet leuk vind om een rondreis te gaan maken die van deadlines aan elkaar hangt.
Wat zou je dan allemaal willen?Huubke schreef:Wellicht is drie weken wel te kort om te doen wat wij zouden willen.
Waarom zou je wekenlang moeten rekenen? Wat bedoel je daarmee? Juist als je niets vastlegt zul je moeten rekenen; je moet immers weer bij je eindpunt uitkomen. Dus elke dag dat je ergens langer blijft moet je ergens anders weer inhalen.Huubke schreef: Daarna wordt het steeds moeilijker en het idee om mij wekenlang suf te rekenen, staat me niet aan.
Het kan best hoor, zonder te reserveren, maar een globaal plan lijkt me wel handig.
De eerste keren dat wij naar het zuidwesten gingen hebben we niets vastgelegd en we bleven overal lang hangen. Maar we hadden wel 5 weken, en een tent, en we reisden in het laagseizoen. Dat is toch wel iets anders dan een rondje van 3 weken in het hoogseizoen. En we hadden bij de GC het laatste plekje, en in Yosemite geen plaats in de vallei. Bedenk dat het met een camper lastiger is om heen en weer te rijden en een parkeerplaats te vinden dan met een auto. Overnachten in het park is wel zo handig, leuk en goedkoop. Zo goedkoop dat je ook wel eens een nacht kunt annuleren als het toch niet in je route blijkt te passen.
Marianne
Hallo,
Ik ben in april geweest met de camper en ik was blij dat ik in de NP's gereserveerd had. Er was geen plaats meer.
Joshua Tree niet gereserveerd en ook door moeten rijden, omdat alles vol stond..
Mijn tip is, reserveer voor meerdere nachten om toch flexibel te blijven (dit heb ik gedaan). In de NP's kosten de campings niet veel. Zo koop je wat flexibiliteit en heb je toch een fijne plaats in het park.
Indien je niet reserveert en geen plaats hebt, moet je naar (een vaak duurdere) camping buiten de NP's (zeker ook in GC).
Als je niet kan komen, ben dan wel zo vriendelijk even te bellen en annuleren, zodat iemand die wel gokt wel er nog kan staan.
Gr, Rick
Ik ben in april geweest met de camper en ik was blij dat ik in de NP's gereserveerd had. Er was geen plaats meer.
Joshua Tree niet gereserveerd en ook door moeten rijden, omdat alles vol stond..
Mijn tip is, reserveer voor meerdere nachten om toch flexibel te blijven (dit heb ik gedaan). In de NP's kosten de campings niet veel. Zo koop je wat flexibiliteit en heb je toch een fijne plaats in het park.
Indien je niet reserveert en geen plaats hebt, moet je naar (een vaak duurdere) camping buiten de NP's (zeker ook in GC).
Als je niet kan komen, ben dan wel zo vriendelijk even te bellen en annuleren, zodat iemand die wel gokt wel er nog kan staan.
Gr, Rick
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht