Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen in LA / LV

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rammstrike
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Alleen in LA / LV

Bericht door Rammstrike »

Beste forumleden,

Na een tijdje (lees paar maanden) rondgespookt te hebben op dit forum en daadwerkelijk een account aangemaakt te hebben start ik ook maar eens een topic.
In de afgelopen vijf jaar ging ik meerdere malen (in mn uppie) naar Londen. Vorig jaar had ik een rondje Duitsland gedaan en bezocht ik Parijs. Dit jaar had ik het 'idiote' idee om in mijn up naar Amerika te gaan. Allereerst maakte ik een planning. Het idee was om drie weken de States te bezoeken. Uiteindelijk had ik vier weken ruim ingepland met San Francisco, Los Angeles, Anaheim, Las Vegas en Atlanta. Toen het kostenplaatje erbij kwam kijken (en ik nog eens goed keek) kwam ik er dus achter dat dit geen doen is. Het nadeel van alleen reizen is en blijft dat je voor 2 personen je hotel moet boeken. (Alsof het zo'n feest is dat je voor 2 personen wil betalen, maar dat ten zijde).

Het idee is nu veranderd (en dus zo goed als definitief) naar:

Los Angeles (7 nachten)
Las Vegas (5 nachten)
:offtopic: Atlanta (6 nachten)

Het idee in Los Angeles is om wat studio tours te doen. Warner Bros, Universal, Sony, Paramount. Daarnaast lijkt mij (als theaterfreak, naast mijn passie voor de film) het geweldig om het Dolby Theatre te bezoeken. Ook Disney stond in de planning (vandaar eerst Anaheim). Toch denk ik dat ik dat idee maar beter kan laten varen. Dit om het probleem in LA: Ik heb geen rijbewijs. Het liefst wil ik gebruik maken van de metrolijn en heb al ondervonden dat daar ook niet alles mee te bereiken is.

Ik zoek mij al weken suf naar een goed en leuk hotel (geen AirBNB of hostel). De wat luxere hotels zijn al snel aan de prijs (natuurlijk) en zelf ben ik niet echt van de goedkope ketens als comfort inn / super8 / Days Inn etc. Wie heeft de gouden tip?
Ik zag dat het in Downtown wel goedkoper is. Waarschijnlijk ook omdat de buurt een minder imago heeft?

In Las Vegas is mijn oog gevallen op hotel SLS. Voorheen stond hier het Sahara hotel. Dit hotel leek mij wel handig omdat de monorail er langs stopt. Iemand toevallig al ervaring met dit in 2014 opnieuw geopende hotel?

Atlanta staat erbij en hoort niet in dit topic. Toch heb ik daar ook al een hotel bij op het oog (Ellis). Het idee is dat ik een goede vriend van mij daar ga meeten.

Alle tips en ideeën van jullie zijn mij een hele hoop waard. Vooral richting het hotel in Los Angeles, waarbij ik me echt helemaal suf zoek.
We're all living in America,
Amerika ist wünderbar!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Alleen in LA / LV

Bericht door Marcopstal »

LA met het openbaar vervoer is een uitdaging op zich. Ik vraag me af wat je daar gedurende 7 dagen gaat doen.

In Vegas lijkt SLS men nu niet DE keus.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als goedkopere ketens als comfort in, super8 en days inn je te min zijn dan zul je naar de duurdere ketens moeten en zul je flink betalen. Met een laag budget ben je gewoon gebonden aan die goedkope ketens. En zo slecht zijn ze niet. Of je moet in dubieuze hostels slapen waar je tussen de kakkerlakken en criminelen zit. Zonder rijbewijs ga je je zeker niet 7 dagen vermaken in LA. Downtown LA is een plek waar je vooral s'avonds en s'nachts niet wil zijn. Ik adviseer je naar San Francisco te gaan. Veel leukere stad dan LA en ook nog een goed OV.
Rammstrike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bedankt voor jullie reacties.
De keuze op LA is gevallen vanwege de studio tour's en ik er 'bekenden' heb wonen welke zelf filmmakers zijn. De vraag is of ze op dat moment ook in LA zijn. Persoonlijk is het me opgevallen dat LA best een dure stad is, en vandaar mijn vraag.
Juist omdat LA met openbaar vervoer niet al te best is leek het mij dat ik daar extra tijd voor nodig heb. Maar uiteindelijk adviseer je me eerder een paar dagen LA er af te halen en SFO te maken?
Hostels zijn trouwens sowieso niet mijn ding, aangezien ik toch erg op mijzelf ben en een eigen bed / douche / plee toch wel fijn vind. Desondanks het de bedoeling is dat je meer buiten je hotel bent dan in je hotel natuurlijk. :wink:
Amerika ist wünderbar!
Marcopstal
Amerika-expert

SFO is de luchthaven :wink:
Rammstrike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Marcopstal schreef:SFO is de luchthaven :wink:
Yeah I know. Maar je weet wel wat ik bedoel. :lol: :thumbup:

Uiteindelijk zou het dan beginnen bij SFO, dus in dat opzicht klopt het wel :lol:
Amerika ist wünderbar!
Orpian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Orpian »

Ik zou SLS zeker al niet nemen in Vegas. Ligt helemaal noordelijk op het einde van de strip (je moet inderdaad de monorail nemen om in de actie van de strip te geraken), kijk eens voor Flamingo/Bally's, meer centraal kan je niet liggen voor dezelfde prijs als SLS.. (En Flamingo heeft ook een monorailstation)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als het alleen maar is om te slapen begrijp ik niet waarom een goedkope keten net zou kunnen. Bijvoorbeeld een Motel6.
Probeer het anders eens met airb&b.
Kun je voor LA niet een paar dagen een auto huren? En dan alle studio's in 1 of 2 dagen doen?

Marianne
Rammstrike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Martin & Marianne schreef:Als het alleen maar is om te slapen begrijp ik niet waarom een goedkope keten net zou kunnen. Bijvoorbeeld een Motel6.
Probeer het anders eens met airb&b.
Kun je voor LA niet een paar dagen een auto huren? En dan alle studio's in 1 of 2 dagen doen?

Marianne
Ik weet niet of je mn eerste post gelezen hebt Marianne, maar ik heb geen rijbewijs. Vraag me af wat ik dan met een gehuurde auto moet. :? Je somt net de opties op waar ik niet naar op ziek ben :lol: :wink: Toch bedankt voor het meedenken.
Zit er nu inderdaad wel over te denken om LA in te korten en misschien toch San Francisco erbij te doen. Ik zie ook dat er een érg groot verschil is tussen doordeweeks of in het weekend verblijven in Las Vegas.
Amerika ist wünderbar!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sorry, dat rijbewijs daar had ik overheen gelezen. Verder begrijp ik niet wat er mis is met een Motel6. Of airbnb. Je wilt niet veel uitgeven maar niet in een goedkope keten overnachten? Dan wordt het toch wat lastig.

Marianne
Rammstrike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Geeft niet, kan gebeuren. :wink:

Mwa niet te veel. Een 100 euro per nacht is oke. Laat ik zeggen dat ik niet boven de 1000 euro uit wil komen voor de 7 nachten. Dat geeft misschien een iets duidelijker beeld?
Amerika ist wünderbar!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik snap je bezwaar tegen Airbnb niet goed. Heb je je er ooit in verdiept?
Je kunt een aparte kamer huren, of een heel huis/appartement. Ook als je een kamer huurt bij mensen in huis, zullen zij er niet de hele tijd zijn omdat ze werken en een sociaal leven hebben. Dan heb je het rijk op sommige (of de meeste) momenten gewoon voor jezelf. En je kamer is gewoon van jou, net als in een normaal hotel. Het enige verschil is dat je er een stuk minder voor betaald en dat je vaak in een leuke woonbuurt vertoefd in een leuk huis. Dat kan toch veel leuker zijn dan in een toeristische wijk samen met alle andere toeristen? In hostels kun je trouwens vaak ook een eigen kamer huren, soms ook met eigen badkamer.

Midden in een grote stad als LA vind je overigens een stuk minder goedkope ketens dan in de kleine stadjes en dorpen, waar er tallozen zijn. Kijk maar eens op de kaart waar in LA bijvoorbeeld alle Motel6-hotels zitten. Daar kun je met het OV waarschijnlijk niet eens komen. Ik denk eerlijk gezegd dat je niet veel keuze hebt dan goed te zoeken naar de wat kleinere hotelletjes of Airbnb/homeaway/hostels.

Tot slot, als je LA duur vindt dan zul je nog schrikken van de prijzen in San Francisco. Die stad is vele malen duurder.
Rammstrike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Dankje voor je reactie.

Ik had me al eerder in Airbnb verdiept, maar schijnbaar niet goed genoeg. Hetgeen wat ik steeds zag (of waarschijnlijk verkeerd gelezen heb) is dat je daadwerkelijk bij mensen thuis bent en je dus het huis met diegene deelt. Persoonlijk vind ik het idee ook vreemd om zo bij een vreemde thuis te zitten. Uiteindelijk hebben ze natuurlijk al recensies waar ik me aan kan vasthouden. Misschien moet ik me nogmaals er in verdiepen.
Het is me wel bekend dat je in hostels ook een eigen kamer met eigen badkamer kan krijgen, maar vaak ben je hierbij net zo duur uit als een 'gewone' hotelkamer. Daarom dat optie 'hostel' ook eigenlijk afvalt.

Er hing me ook bij dat San Francisco ook niet de goedkoopste was, al had ik toen ook al wel een hotel op het oog. Ik heb ondertussen al zoveel gezien dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het is ook meer dat ik nog nooit in Amerika geweest ben, en me misschien lastig kan voorstellen hoe groot het daar is.
Amerika ist wünderbar!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

mtl schreef:Zonder rijbewijs ga je je zeker niet 7 dagen vermaken in LA. Downtown LA is een plek waar je vooral s'avonds en s'nachts niet wil zijn. Ik adviseer je naar San Francisco te gaan. Veel leukere stad dan LA en ook nog een goed OV.
Wat is dit nou weer? Waarom zou je je zonder rijbewijs geen week in LA kunnen vermaken? Persoonlijk vind ik LA juist een leukere stad dan San Francisco. San Francisco is idd wel handiger qua OV, maar met de metro en bus kom je in LA ook wel op veel plekken, maar het vergt wat meer uitzoekwerk.
Check inderdaad wel goed als je een hotel boekt dat jet dicht bij de plaatsen is wat jij wilt bezoeken. Kijk bv ook nog travelodge hotels ed. Maar ga niet 'goedkoop' in Pasadena of Anaheim zitten als je main focus op Hollywood ligt.
Misschien is een hop-on/off bustour ook wel iets voor jou? Omdat LA zo enorm is hebben ze meerdere routes en zou je evt. een meerdagenkaart kunnen aanschaffen.

Verder overigens in downtown 's avonds wel even oppassen, vooral als je alleen bent. Ik (reis soms ook alleen) had overdag soms op Broadway al het idee dat er types bijlieoen die alleen maar aan het observeren waren. Maargoed, er zijn ook plekken in Hollywood waar savonds vreemde figuren rondhangen. En dat is trouwens in San Francisco ook zo.
Rammstrike
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Kijk, daar zat ik op te wachten! Ik kreeg al de kriebels dat ik heel mn planning in de prullenbak kon gooien. De reden dat ik er 7 dagen voor uittrek is juist omdat ik geen auto tot beschikking heb en ik daardoor toch iets langer onderweg zal zijn (lijkt mij?) om ergens te komen.
Ik zal me nog verdiepen in de hop-on/off bustour.
Uiteindelijk is het in elke stad wel oppassen lijkt me. Uiteindelijk zal het toch in elke stad wel oppassen geblazen zijn. Bedankt voor je reactie PSV! :thumbup:
Amerika ist wünderbar!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik vind het wel een goed idee, die hop-on bus. Zou er zelf nooit gebruik van maken, maar als je geen auto hebt lijkt het mij een zeer geschikte manier om door LA te reizen en op veel verschillende plekken uit te stappen en later weer op te stappen. Ik heb de kaartjes van de Hop-On bussen in LA weleens bekeken en het gebied dat ze bereiden is perfect om LA te bezoeken. Je zou eens kunnen onderzoeken wat het kost om gedurende meerdere dagen gebruik te kunnen maken van al die lijnen.

En wat betreft de mensen die LA zo'n oninteressante stad vinden (en SF veel leuker), dat zijn vaak de mensen die enkel Hollywood Blvd bezochten in verwachting daar iets geweldigs aan te treffen en die wellicht daarnaast nog Universal Studio's aandeden (en daarnaast in SF de Fisherman's Wharff en de cable car waarschijnlijk gewéldig vonden :mrgreen: ). LA is much more then that! En dan vind je terug in het 'All About LA' topic :wink:
Marcopstal
Amerika-expert

Zonder afbreuk te willen doen aan de positieve mening ivm LA is het wel zo dat de meerderheid San Francisco zal verkiezen boven LA, en je eerder negatieve reacties zal krijgen. Dit gezegd wil dat niet zeggen dat LA niets te bieden heeft natuurlijk, absoluut niet. Maar, wat beschouw je als LA ? San Francisco is San Francisco. Een stad, duidelijk afgelijnd. LA is eigenlijk meer een regio. Tientallen verschillende steden tegen elkaar aan waarbij je de overgang soms nauwelijks merkt. Zo is Santa Monica, Beverly Hills, ... eigenlijk niet LA, maar je wil er toch heen. Het is vooral groot en uitgestrekt. Bekijk het eens op een kaart, bekijk ook eens waar de metro loopt (helaas is deze niet enorm uitgebreid). Kies je locatie wijs om te overnachten.
theostone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door theostone »

Wij hebben 2 jaar geleden ook de hop on hop off bus gedaan(mijn vrouw en ik).
Er zijn 4 verschillende routes, die allemaal op elkaar aansluiten.
Geweldige manier om de stad te ontdekken.
Je kunt waarschijnlijk bij een vertrekpunt wel een deal maken met een verkoper van tickets, als je zegt dat
je langer in de stad verblijft. Dat kan in New York tenminste wel.
Al met al de goedkoopste manier en de handigste om LA te ontdekken.

Succes.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Ik zou zoals hierboven is gezegd in Las Vegas ook voor een hotel met een centrale locatie kiezen. Echter, als je een budget hebt van 100 euro per dag dan kan je veel beter doen dan de Flamingo. Kijk eens naar Planet Hollywood, Ti, Mirage of Paris. Dit zijn vier hotels die kwalitatief gezien ver boven de Flamingo uitsteken en waarschijnlijk voor 100 euro per dag makkelijk kunnen. Ook qua locatie liggen deze hotels prima en midden in de actie (misschien PH en Paris nog wat beter dan de andere twee, maar dat is te verwaarlozen). Als je echt wat chiquer wil zitten en op een perfecte locatie, kijk dan naar Vdara en Aria. Wellicht dat je qua budget net niet uitkomt, maar het zal de extra dollars dubbel en dwars waard zijn.
Orpian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Orpian »

martijn76 schreef:Ik zou zoals hierboven is gezegd in Las Vegas ook voor een hotel met een centrale locatie kiezen. Echter, als je een budget hebt van 100 euro per dag dan kan je veel beter doen dan de Flamingo.
Inderdaad, geef je volledig gelijk. Wist (nog) niet dat het budget 100 euro/nacht was. Dan kun je veel beter doen dan een Flamingo!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer