Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis West-Amerika, auto + tent
Rondreis West-Amerika, auto + tent
Hallo Amerika-fans,
Samen met een vriend wil ik eind van de zomer 3 weken vertoeven in het westen van Amerika.
Korte beschrijving van de route:
San Diego - Grand Canyon - Las Vegas - Death Valley - Yosemite National Park - San Francisco - Los Angeles - San Diego.
Wij zijn nog volop met de voorbereidingen bezig, maar de vraag die mij op dit moment bezig houdt is het volgende:
Vriend van mij is een "ervaren" backpackers i Australië, daar stikt het van de hostels en campingspots. Een slaapplek vinden was dan ook nooit een probleem.
De planning is dan ook dat wij een auto huren, ons aan de route gaan houden, maar verder van tevoren geen hostels/hotels/motels/campings reserveren,
maar gewoon onderweg een slaapplek zoeken (liefst camping). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zo ja, is dit aan te raden, of is enige voorbereiding omtrent een slaapplek wel vereist?
Alvast bedankt!
Samen met een vriend wil ik eind van de zomer 3 weken vertoeven in het westen van Amerika.
Korte beschrijving van de route:
San Diego - Grand Canyon - Las Vegas - Death Valley - Yosemite National Park - San Francisco - Los Angeles - San Diego.
Wij zijn nog volop met de voorbereidingen bezig, maar de vraag die mij op dit moment bezig houdt is het volgende:
Vriend van mij is een "ervaren" backpackers i Australië, daar stikt het van de hostels en campingspots. Een slaapplek vinden was dan ook nooit een probleem.
De planning is dan ook dat wij een auto huren, ons aan de route gaan houden, maar verder van tevoren geen hostels/hotels/motels/campings reserveren,
maar gewoon onderweg een slaapplek zoeken (liefst camping). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zo ja, is dit aan te raden, of is enige voorbereiding omtrent een slaapplek wel vereist?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Petta op 10 jun 2015, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Rondreis West-Amerika, auto + tent
Amerika is geen Australië en helaas kan ik het je niet aanraden om helemaal op die manier te gaan reizen in Amerika. Buiten het hoogseizoen kun je nog wat meer flexibel zijn, maar eind augustus/september (ik neem aan dat je dat met eind vd zomer bedoeld) is het in het zuidwesten nog steeds flink druk. In de steden heb je idd hostels. Parken als Zion en Yosemite zou ik, vooral als je in het park wilt overnachten zeker vooraf boeken.
Je noemt in je route geen Page - Bryce en Zion. En ik mis ook of je de kustroute of de snelweg wilt nemen. Maar als ik je route zo al zie en in 3 weken dan heb je eigenlijk al een route waar je vrij weinig vanaf kunt wijken of flexibel in kunt zijn.
Je noemt in je route geen Page - Bryce en Zion. En ik mis ook of je de kustroute of de snelweg wilt nemen. Maar als ik je route zo al zie en in 3 weken dan heb je eigenlijk al een route waar je vrij weinig vanaf kunt wijken of flexibel in kunt zijn.
Wat leuk dat jullie ook met de tent gaan
. Mijn vriendin en ik gaan ook, precies in dezelfde tijd en hebben (of beter gezegd: hadden) ook dezelfde vragen. Ik kan je alvast wat vertellen over wat mijn uitzoekwerk heeft opgeleverd
.
Wat Paul zegt is erg waar: Als je een rondje wil maken in 3 weken en zoveel mogelijk wil zien zal je het rondje strak moeten plannen en dus heb je eigenlijk weinig speling qua overnachtingsplaatsen.
Ik heb qua campings al veel uitgezocht. De mooiste campings (qua locatie in ieder geval, en ik vermoed ook qua sfeer) zitten IN de nationale parken. Daar zijn de plekken schaars en redelijk snel vol. Zoek je buiten de parken vind je commerciele campings waar je zomaar aan kan komen waaien. Deze campings zijn duurder, verder weg en niet zo mooi gelegen. Kortom, als ik je advies zou mogen geven zou ik zo snel mogelijk enkele campings in de parken proberen te boeken (en dan voornamelijk Yosemite, Zion, Arches).
Overigens: In Death Valley & Bryce zijn een aantal first come first serve campings die je dus niet kan reserveren. De Mather campground in Grand Canyon schijnt ook niet heel snel vol te lopen, en anders heb je de Desert View campground die first come first serve is.
En om je een idee te geven van onze planning. Wij hebben de hotels in San Francisco & Las Vegas geboekt (eerder boeken = betere prijs) en ook de campings in Yosemite, Arches, Dead Horse SP, Zion & Monument Valley. De andere campings (Big Sur, Kingman, Pismo Beach, Lake Powell, Capitol Reef, Death Valley & Mammoth Lakes) boeken we niet.

Wat Paul zegt is erg waar: Als je een rondje wil maken in 3 weken en zoveel mogelijk wil zien zal je het rondje strak moeten plannen en dus heb je eigenlijk weinig speling qua overnachtingsplaatsen.
Ik heb qua campings al veel uitgezocht. De mooiste campings (qua locatie in ieder geval, en ik vermoed ook qua sfeer) zitten IN de nationale parken. Daar zijn de plekken schaars en redelijk snel vol. Zoek je buiten de parken vind je commerciele campings waar je zomaar aan kan komen waaien. Deze campings zijn duurder, verder weg en niet zo mooi gelegen. Kortom, als ik je advies zou mogen geven zou ik zo snel mogelijk enkele campings in de parken proberen te boeken (en dan voornamelijk Yosemite, Zion, Arches).
Overigens: In Death Valley & Bryce zijn een aantal first come first serve campings die je dus niet kan reserveren. De Mather campground in Grand Canyon schijnt ook niet heel snel vol te lopen, en anders heb je de Desert View campground die first come first serve is.
En om je een idee te geven van onze planning. Wij hebben de hotels in San Francisco & Las Vegas geboekt (eerder boeken = betere prijs) en ook de campings in Yosemite, Arches, Dead Horse SP, Zion & Monument Valley. De andere campings (Big Sur, Kingman, Pismo Beach, Lake Powell, Capitol Reef, Death Valley & Mammoth Lakes) boeken we niet.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben erg benieuwd hoe het is om in een tentje in Death Valley te liggen.
PSVwally schreef:Ik ben erg benieuwd hoe het is om in een tentje in Death Valley te liggen.
Ik ook

-
- Amerikafan
We zijn twee jaar met uitzondering van de eerste en laatste nacht zonder hotel en campings te boeken vooraf naar Amerika geweest
We gingen in september en konden zonder probleem overal terecht. Ook in de nationale parken zoals zion, bryce grandcanyon enz ging dit prima.
We vonden het super dat we vrij waren hoe lang we ergens wilden blijven en we hadden vantevoren veel campings opgezocht die we ter plaatse konden opzoeken. Mocht het wel druk zijn dan konden we altijd wel in een motel of KOA camping staan
Doen!!!
We gingen in september en konden zonder probleem overal terecht. Ook in de nationale parken zoals zion, bryce grandcanyon enz ging dit prima.
We vonden het super dat we vrij waren hoe lang we ergens wilden blijven en we hadden vantevoren veel campings opgezocht die we ter plaatse konden opzoeken. Mocht het wel druk zijn dan konden we altijd wel in een motel of KOA camping staan
Doen!!!
Het is goed om te lezen dat jullie overal terecht konden, maar .............. jullie gingen in september, buiten de schoolvakanties dus. Was het in juli of augustus ook gelukt?patrickvandepol schreef:We gingen in september en konden zonder probleem overal terecht.
................ Doen!!!
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Als je vroeg genoeg bij een camping komt dan is er meestal nog wel plaats. Veel overheidscampings hebben plekken die altijd "first-come, first serve" zijn.
Mocht je geen plek kunnen vinden dan kan je altijd ergens in het wild kamperen. Onder de federale wetgeving bestaat het recht om vrij te kamperen op "public lands", waaronder bijvoorbeeld National Forests en BLM-land vallen. Er zijn wat basisregels, zoals een minimumafstand van water.
Veel gebieden hebben ook "dispersed camping spots"; wat meestal neerkomt op een grindplek met een vuurplaats.
Wij kamperen graag in het wild. Lekker rustig en avontuurlijk.
Tips:
http://camping.about.com/od/campingadvi ... amping.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://freecampsites.net/how-to-find-more-sites/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blm.gov/ut/st/en/fo/st__geor ... mping.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ourodyssey.blogspot.com/2008/05/ ... lands.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht je geen plek kunnen vinden dan kan je altijd ergens in het wild kamperen. Onder de federale wetgeving bestaat het recht om vrij te kamperen op "public lands", waaronder bijvoorbeeld National Forests en BLM-land vallen. Er zijn wat basisregels, zoals een minimumafstand van water.
Veel gebieden hebben ook "dispersed camping spots"; wat meestal neerkomt op een grindplek met een vuurplaats.
Wij kamperen graag in het wild. Lekker rustig en avontuurlijk.
Tips:
- Kook en eet nimmer in de tent (vanwegen beren). Eet en kook ver van de tent.
- Bewaar alle eetwaren in de auto.
- Koop bear spray.
- Neem een waterfilter mee zodat je altijd water hebt.
- Neem "fire bans" in acht. Overtredingen worden zwaar bestraft. Mocht je een bosbrand veroorzaken dan mag je zo tien jaar (of meer) in de VS blijven wonen - in het gevang.
- Europeanen koken meestal op gas, maar Amerikanen koken veel op wasbenzine. De vlam is vrijwel hetzelfde, maar koken op wasbenzine is vele malen goedkoper en een container benzine (4 liter) gaat veel langer mee dan gasflesjes.
- Hetzelfde geldt voor lampen.
- Amerikaanse tenten hebben geen binnentent.
- Koop een groot zeil en span dat tussen de bomen zodat je droog (en uit de zon) kan eten. Veel mensen spannen ook een zeil over hun tent tegen de regen/zon.
- In Google Maps kun je National Forests gemakkelijk herkennen; het zijn de groene vlakken.
- Wildkamperen is niet algemeen toegestaan in Nationale Parken.
- Staatsparken vallen onder de staatsoverheid en zijn meestal niet open voor wildkamperen.
http://camping.about.com/od/campingadvi ... amping.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://freecampsites.net/how-to-find-more-sites/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blm.gov/ut/st/en/fo/st__geor ... mping.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ourodyssey.blogspot.com/2008/05/ ... lands.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij kamperen op het moment met ons (van thuis meegebrachte) tentje, en proberen veel in Nationale Parken te kamperen. We leggen steeds kleine afstanden af, waardoor we vaak al rond de lunch op de volgende camping zijn, wat bij de first come - first serve campings echt noodzakelijk is. Behalve in Zion is het hierdoor steeds gelukt om een mooi plekje te bemachtigen, en we hebben niets gereserveerd, ondanks het feit dat de schoolvakanties hier in Utah al begonnen zijn. Wat erg belangrijk is, is om ervoor te zorgen dat je in de weekenden, en met name op zaterdag, op tijd een plekje verovert. Amerikanen hebben weinig vrije dagen, en kamperen daarom vaak in het weekend, soms zelfs maar voor 1 nachtje.
Hitte in een tentje hebben we hier ook beleefd, in Valley of Fire was het overdag zo'n 43 graden, en 's nachts koelde het nauwelijks af. Zonder buitentent, en zelfs niet op de slaapzak, maar zo op ons matje, was het eigenlijk best te doen. Het enige lastige was die volle maan, die dan zo door het gaas in je gezicht scheen. Maar ach, dat valt onder luxe problemen!
We nemen altijd een deel van de camping uitrusting mee, en de rest kopen we hier. Aan het eind van de vakantie zoeken we een thrift store op, en alles wat nog enigszins bruikbaar is doneren we daar.
Hitte in een tentje hebben we hier ook beleefd, in Valley of Fire was het overdag zo'n 43 graden, en 's nachts koelde het nauwelijks af. Zonder buitentent, en zelfs niet op de slaapzak, maar zo op ons matje, was het eigenlijk best te doen. Het enige lastige was die volle maan, die dan zo door het gaas in je gezicht scheen. Maar ach, dat valt onder luxe problemen!

We nemen altijd een deel van de camping uitrusting mee, en de rest kopen we hier. Aan het eind van de vakantie zoeken we een thrift store op, en alles wat nog enigszins bruikbaar is doneren we daar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2692 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 24 Reacties