We waren vertrokken op 12 mei, en terug van afgelopen weekend.
De vakantie was echt super, maar toch 1 klein minpuntje... op sommige plaatsen hebben wij héél slecht weer gehad...
Geland in Phoenix 33°daarna richting Grand Canyon waar het nog maar 12° was èn regen, Flagstaff wakker geworden met sneeuw, monument valley hevig onweer en hagel, Bryce Canyon sneeuw -2°, Las Vegas "slechts" 28°, LA 20° en SF 17*...
Is dit normaal voor deze tijd van het jaar of was het brute pech?
Nee, dat was wel pech. Het is raar weer... Na weken met relatief koel weer en bewolking was het maandag ineens bijna 40 graden hier, en vannacht en vandaag ineens regen. Vandaag is het ook mokkig, niet erg gebruikelijk. El Niño heeft normaal (als die er is) weinig effect in de zomer, maar dat is dit jaar blijkbaar anders.
Wanneer was je in Monument Valley ? Ook wij hadden hagel en onweer daar . En verder sneeuw in Bryce, regen in Vegas en maar 23 gr. dus nog kouder. En over het algemeen hebben wij heel koud weer gehad met weinig zonsondergangen en opkomsten. Erg jammer. Ik zou niet snel meer gaan in mei.
Wij waren 2 jaar terug van 31 mei tot 13 juni en hebben alleen maar mooi weer gehad, dus gewoon pech of geluk hebben. De winter was extreem droog, het lijkt wel of alle neerslag nu valt, als je naar de vooruitzichten kijkt bij Yosemite, Yellowstone etc. voorspellen ze nog steeds regen!
Wij waren van half april tot half mei in Arizona en Utah.
Bij de Grand Canyon, Zion en Bryce was het 's nachts rond het vriespunt, maar dan zit je ook op minimaal 1500 meter hoogte.
Voor de rest op een enkel klein buitje na prachtig vakantieweer gehad.
Perfect voor de wandelingen in de NP's.
Terug in Tucson waar onze camper gestald staat hoorden wij van andere kampeerders dat het erg fris was voor de tijd van het jaar.
Wij vonden 25° best prima. Lekker 'doe' weer.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan 1998 en 2000 auto 2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow 2004 tm 2016 Fleetwood Bounder 2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Wij zijn ook net terug, we waren van 14 mei t/m 03 juni !! We begonnen met regen in L.A., voor ons jammer maar voor de Amerikanen een zege. Uiteindelijk na een hele rondreis via de zuidelijke staten, waar we alleen maar mooi weer hebben gehad, regen en sneeuw in Colorado en daar dus ook dingen niet kunnen doen vanwege de sneeuw! Bijv de trailridge road was nog afgesloten terwijl deze normaal gesproken iets voor memorial day open gaat, Bear-lake lag alleen maar sneeuw, paden een ijsbaan! Zelfs in Utah veel onweersbuien gehad, woestijn bij MV lag er frisgroen bij, wel apart voor de foto's ! Page zonnig en 90°F en Las Vegas was het gewoon weer bloedheet met 107°F...
Het is inderdaad niet te voorspellen en als reiziger/toerist komt het ook neer op mazzel. De laatste drie weken hebben wij (op een enkele, korte bui na) geen regen of slecht weer gehad. Zo hadden wij in Bryce een strakblauwe lucht en warme temperatuur, terwijl de dagen ervoor én de dagen erna er veel regen viel. De dagen voor dat we SeKi aandeden sneeuwde het haast elke dag maar toen wij er waren: strakblauwe lucht en veel zon.
Vito schreef:Ik zou niet snel meer gaan in mei.
Dit was voor mij ook de eerste keer mei/juni en ik vond bepaalde aspecten echt fantastisch: wildlife, de rust in de meeste parken, vrijwel alles staat in bloei... maar het weer is onstuimiger dan bijv de zomer en als je dan net de pech hebt dan je veel regen ziet dan kan ik me deze stelling goed voorstellen. We zeiden juist tegen elkaar dat we vaker in deze periode moesten gaan. Het is dus maar net welke ervaring je hebt.
Bijv de trailridge road was nog afgesloten terwijl deze normaal gesproken iets voor memorial day open gaat
Het doel is om deze weg open te stellen voor Memorial Day, maar vaak is het toch pas begin Juni dat het echt helemaal opengesteld wordt. De laatste jaren valt het me op dat je rond Memorial Day niet veel verder kunt komen dan Rainbow Curve.
Bij mag lag Bear Lake er in Mei 2013 zo bij: Dikke laag sneeuw en een bevroren meer. Al waren de bevroren Lake Yellowstone en Lewis Lake wel wat imposanter.
Ik had toen overigens ook op een aantal plekken van dat net niet weer, maar ik zou ondanks dat zo weer gaan. Vooral om de redenen die Daniel ook aangeeft. Vooral in de parken rond Moab, Grand Teton, Yellowstone en de Black Hills vond ik dat echt geweldig.
kurt1981 schreef:Wij waren in monument valley van 15 tot 16 mei. Het weer was daar niet normaal...
Mss volgende keer toch maar in juni gaan
Daar had ik al zo'n vermoeden van. Wij waren er exact dezelfde dagen. Niet normaal was het, wat een hagel en onweer. Zaten jullie ook in The View? Ik vond het echt zo zonde van die dure overnachting.
Mr. Vanilla, wij gingen steeds eind mei-begin juni en hebben nog nooit slecht weer gehad. Nu net een paar weken eerder en het was prut.
Ik zit momenteel in grand junction, Colorado. Ben nu 3 weken onderweg en heb ook al eens moeten omrijden omwille van het slechte weer (voordeel als je niets boekt en vrij bent). Zo ben ik, na 2 dagen schitterend weer, van grand junction naar Rifle, glenwood springs en aspen gereden (bij alle drie prachtig weer gehad, hoewel anders voorspelt), omwille van de slechte weersverwachting in Grand Junction. Daarna terug naar grand junction, omdat ik per se de Rattlesnake arches wou zien. Is ook gelukt. Oef.
Ik hoor ook van elke lokale dat het weer dit jaar 'raar doet'. Pech natuurlijk. Wacht nog altijd op goed weer voor de omgeving van Colorado Springs. Hopelijk wordt het daar nog zonnig en anders is het een ideale reden om nog eens terug te komen.
Wij zitten nu in Bluff, maar waren eerder deze week in Manitou Springs/ Colorado Springs. Was van tevoren er niet gerust op want er stond voor elke dag thunderstorms voorspeld, maar viel achteraf reuze mee. In de ochtend strakblauwe lucht, in de middag een bui. Slechts 1 maal echt nat geregend. Zou het er dus gewoon op wagen.
In Durango hadden ze inderdaad in geen jaren zoveel water gezien in juni, meestal later in het seizoen. Rivier was op diverse plaatsen buiten de oevers getreden.
Wij hadden 10 graden, mist en natte sneeuw in de Grand Canyon. Gelukkig gingen we twee dagen en was dat alleen dag 1 . 13 graden en een koude wint in Zion. In Bryce was het die dag 2 graden. Daar wilden we eerst die dag heen. Toen schema omgegooid en de dagen voor Zion en Bryce omgewisseld. SF was ook redelijk fris, maar dat is daar vrij normaal volgens mij. Monterey vond ik maar koud, zelfde gold voor de Big Sur. Gingen in mei.
Vito schreef:
Daar had ik al zo'n vermoeden van. Wij waren er exact dezelfde dagen. Niet normaal was het, wat een hagel en onweer. Zaten jullie ook in The View? Ik vond het echt zo zonde van die dure overnachting.
Yep idd
Op een gegeven moment was de hagel zelfs zo groot als pingpong-balletjes... Daarna was de valley drive wèl de moeite... een beetje aan het twijfelen maar er toch voor gegaan, en het was zeker en vast doenbaar... zelfs met af en toe het zonnetje erdoor
Wij hadden een kamer met Star view in het View Hotel... ze profiteren inderdaad van hun locatie... het uitzicht is wel fantastisch, maar ja het onweer heeft veel naar de kl**** geholpen...
Het ontbijt vond ik dan wel ok... oh ja... en in de lobby stonk het verschrikkelijk!
Volgend jaar gaan we naar Florida... en helaas zouden we wéér in mei moeten gaan, omwille van het werk... Of is Florida iets beter betreft mooi weer in tegenstelling tot het westen... Florida ligt natuurlijk wel iets zuidelijker...
Wij waren van 25/4 tm 18/5, ook niet echt mooi weer, maar geen regen en hagel. We hebben alle parken kunnen doen zonder regenjas maar wel met jas.
Ik had naar de temperaturen van de laatste jaren gekeken, dus we dachten dat we wel zon zouden hebben. Die hadden we ook maar geen hoge temperaturen. Resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst! Maar het was prachtig !
We zitten de komende twee jaar nog vast aan de meivakantie, dus maar weer naar Florida en hopen dat het daar beter is.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.