Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Betalen in Californië.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
liesa1983
Amerika-ontdekker

Betalen in Californië.

Bericht door liesa1983 »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Over een maand gaan ik en mijn vriend 3 weken door Californie en Arizona reizen van hotel naar hotel (al betaald van tevoren). Ik heb 2 creditcards en 2 pinpassen. Welke zal je het meest gebruiken? Dus met ontbijten betalen, lunchen, dineren, shoppen etc.

En hoeveel cash is handig om mee te nemen? Kan de auto huur borg ook gedaan worden me de creditcard?

Bedankt!!! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Betalen in Californie

Bericht door Martin & Marianne »

Het is maar net wat je zelf prettig vindt om te gebruiken. De borg bij de autohuur wordt van je CC afgehaald, dat kan ook niet anders.
In restaurants gebruiken wij meestal de cc. In winkels pinnen we meestal met de bankpas en vragen dan cash back als we contant geld nodig hebben. Veel contant geld heb je niet nodig, hoewel het toch handig is voor fooien, quarters voor de was, en soms het betalen van entreekosten bij bijvoorbeeld een state park.
Ga je altijd uit eten? Je kunt ook overwegen om een koelbox aan te schaffen en zo nu en dan zelf je ontbijt en lunch te maken. ALs je een Amerikaans ontbijt neemt kun je de lunch wel overslaan. :wink:
Bij benzinepompen werd onze cc meestal niet geaccepteerd, maar pinnen ging meestal wel goed.
Denk er aan dat je je pinpas op wereld zet.

Marianne
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik heb 2 creditcards en 2 pinpassen. Welke zal je het meest gebruiken? Dus met ontbijten betalen, lunchen, dineren, shoppen etc.
Creditcard.
En hoeveel cash is handig om mee te nemen?
Niet te veel, paar honderd dollar is genoeg, pin automaten kennen ze in de US ook (al dan niet drive-in :D )
Kan de auto huur borg ook gedaan worden me de creditcard?
Bijna alle verhuurders willen een creditcard zien. Mocht je een verhuurder vinden die de borg nog contact wil aanvaarden, dan heb je bij het terugbrengen nog een uitdaging om je borg terug te krijgen (geen onwil, maar cash geld hebben ze niet vaak/veel).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bushmaster schreef:
En hoeveel cash is handig om mee te nemen?
Niet te veel, paar honderd dollar is genoeg, pin automaten kennen ze in de US ook (al dan niet drive-in :D )
Een paar honderd dollar vind ik al veel. :wink: Pinnen bij een ATM doen wij nooit; de cash back methode is goedkoper.

Marianne
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gewoon zoveel mogelijk met de Credit Card betalen. Sommige kleinere winkels hanteren een minimum bedrag (meestal $5) voor CC betalingen.
Zelf ben ik bij het tanken altijd naar binnen gegaan. Je kunt dan een pre-autorisatie laten uitvoeren op je Credit card voor een bepaald bedrag.
Je kunt dan tot dat bedrag je auto volgooien. Past er minder in de auto dan je van te voren hebt afgesproken dan wordt het restbedrag teruggestort (of je krijgt het cash mee).

Sommige nationale parken of stateparks accepteren geen credit card. Hier zul je wel wat cash geld voor mee moeten nemen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Wij doen alles met de creditcards.
En we halen op Schiphol altijd $100 voor de echt kleine bedragen. Soms genoeg en soms halen we wat bij,gewoon bij een ATM
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

En we halen op Schiphol altijd $100 voor de echt kleine bedragen.
Uit de dollarautomaat? Daar krijg je echt de slechtste koers ooit namelijk. Waarom niet ter plekke?
Afbeelding
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Arends1989 »

Alleen maar creditcards, 100$ cash voor de enkele gelegenheid waar het van pas komt..
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Ik kwam er achter dat op veel plaatsen in Californie, benzine duurder is wanneer je die met
credit card wil betalen.
Dus, noodgedwongen toch maar extra cash heb gepind.

Staat overigens niet op de prijzenborden, of eronder in hele kleine letterjes.
Wordt je gelokt door goedkope prijs, ben je klaar, zie je ineens dat er 'zomaar' een paar
cent extra per gallon wordt gerekend. jaja, ons bent zuunig.....

Ik heb zelfs meegemaakt (Bakersfield volgens mij) dat ze geeneens credit cards accepteerden bij betalen benzine.

Weet niet of dit al lang zo is, maar het verbaasde me behoorlijk.

Op alle andere plaatsen kun je rustig met credit card betalen. Bovendien heb je achteraf een mooi overzicht van wat
je nu allemaal hebt uitgegeven. Niet dat ik daar vrolijk van werd....
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

vergeet niet je bank voor je vertrek op de hoogte te stellen dat je naar Amerika gaat, anders loop je kans dat credit card betalingen worden geweigerd.
Afhankelijk van welke bank je zit kun je zelf online je bankpas activeren voor Amerika, ik geloof dat de meeste passen tegenwoordig standard zijn geblokkeerd voor regio's buiten Europa.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
miro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door miro »

Uit de dollarautomaat? Daar krijg je echt de slechtste koers ooit namelijk. Waarom niet ter plekke?
Omdat we dat makkelijker vinden :-) Dollarapparaat of aan de ABN balie. Geen idee of de koers slechter is, het is vakantie en dan letten we niet op elke euro/dollar
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Weet iemand toevallig of er in de overstapzone nog geldautomaten staan om dollars te pinnen. Wij vertrekken in Madrid niet van de internationale terminal en stappen over op Schiphol op een vlucht naar San Francisco. Ik heb weinig zin om hier in Spanje een half uur te rijden voor 100 dollar en commissie te betalen (daar gaat je gunstige koers) en heb toch graag wat cash na de landing.

Of kunnen we direct pinnen op SFO?
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Ja, dat kan.
Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ja hoor, staan er genoeg. Zie hier een overzicht: http://www.flysfo.com/services-amenitie ... r-services
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dank jullie wel. Heb net nog 10 dollar en wat quarters gevonden, dus we komen er wel :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Geld uit de muur halen in de VS kost je ook geld. Als je dit wil doen dan doe je het best niet te vaak. Beter 1 x 200 dollar dan 4 x 50 dollar.

Wanneer de automaat om te tanken mijn CC niet aanvaard (soms heb je problemen met de zip code die gevraagd wordt = postcode, naar het schijnt zou 00000 of 99999 moeten helpen) dan geef ik meestal mijn kaart binnen af, tank ik en ga ik dan correct afrekenen. Dit is voor de VS echt geen ongebruikelijk iets.

Een paar honderd dollar cash is handig. Je kan nu eenmaal niet alles en overal met de CC betalen, alhoewel het toch meestal wel kan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

liesa1983 schreef: En hoeveel cash is handig om mee te nemen?
Volgens mijn bank voldoende om mijn vakantie te continueren als mijn pas niet meer werkt.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
astevens
Amerika-ontdekker

Bericht door astevens »

Wij hebben met tanken altijd met cc betaald, gewoon naar binnenlopen, bedrag afspreken, tanken...indien teveel dan krijg je dat terug op cc via kassa, werkt prima :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

6foot6 schreef:
liesa1983 schreef: En hoeveel cash is handig om mee te nemen?
Volgens mijn bank voldoende om mijn vakantie te continueren als mijn pas niet meer werkt.
Dat lijkt me niet handig en veilig, je gaat niet naar Griekenland. Wij zorgen in elk geval altijd voor minimaal twee creditcards en pinpassen. Daarnaast biedt zowel de reisverzekering als de creditcardmaatschappij noodhulp in cash.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re1gnman schreef:Ik kwam er achter dat op veel plaatsen in Californie, benzine duurder is wanneer je die met
credit card wil betalen.
Dus, noodgedwongen toch maar extra cash heb gepind.
Je betaalt inderdaad vaak een opslag als je met CC betaalt. Is dat ook zo als je pint?
Marcopstal schreef:Geld uit de muur halen in de VS kost je ook geld. Als je dit wil doen dan doe je het best niet te vaak. Beter 1 x 200 dollar dan 4 x 50 dollar.
Daarom is cash back vragen zo handig; je hoeft er niet voor op zoek naar een geldautomaat en het is goedkoper.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer