Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

onze route

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Miele
Amerika-newbie

onze route

Bericht door Miele »

Hallo,

Maandag 18 september gaan we ( 3 pers.) naar de san fransisco.
vanuit san fransisco gaan we 3 weken rondtrekken.
We weten dat er grote afstanden tussen zitten en dat er weinig tijd voor de natuur in zit ( we zijn geen natuur/wandel fanaten)
Graag hoor ik van jullie tips of opmerkingen over onze route.

1. amsterdam -> san francisco
2. san francisco
3. san francisco-> montery
4. montery -> santa barbara
5. santa barbara - LA ( hollywood)
6. LA ( hollywood)
7. LA ( hollywood) ( universal studio)
8. LA ( hollywood) -> anaheim ( disney)
9. anaheim -> las vegas
10. las vegas
11. las vegas -> Grand cayon
12. Grand cayon -> moab
13. moab -> bryce cayon
14. bryce cayon -> vegas
15. vegas
16. vegas -> death valley
17. death valley -> Mammoth Lakes
18. Mammoth Lakes -> yosemite park
19. yosemite park - san francisco
20. san francisco
21. san francisco-> amsterdam

Welke hotel in Vegas raden jullie ons aan ? ( aan de strip )
Wat is er in moab te doen ?
Waar heb je goede(goedkope) outlet malls ?

alvast bedankt ....

groeten Emiel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

12. Grand cayon -> moab
13. moab -> bryce cayon
Wat is er in moab te doen ?
Ik neem toch aan dat je Moab niet opgenomen hebt in je route zonder te weten wat je daar kunt doen? :?
Moab is de uitvalsbasis voor de parken Arches en Canyonlands. Hiervoor zul je in jouw schema echter geen of nauwelijks tijd hebben. Verder zijn er mogelijkheden voor raften. Maar naar Moab rijden om Moab te zien lijkt mij zonde van de tijd. Ik zou Moab laten vallen en ergens anders wat meer tijd doorbrengen. En ook al hou je niet van wandelen (dat zeggen mijn kinderen ook altijd); het wandelen in een park als Bryce , Zion of Yosemite is is iets heel anders dan een zondagse wandeling door het bos in Nederland.

En als je echt niet van de natuur houdt waarom dan deze route? Neem dan ook San Diego mee, en plan wat meer tijd in LA en San Francisco.
9. anaheim -> las vegas
10. las vegas
11. las vegas -> Grand cayon
Hier zou ik een andere route kiezen, en dan de tweede keer een dag langer in Las Vegas blijven.
Wat hotels in Las Vegas betreft: hier is al heel veel over geschreven op dit forum, even de zoekfunctie gebruiken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 sep 2006, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Ook ik zou in dit geval Moab overslaan. Dag 13, 14 en 15 ben je alleen maar aan het rijden. Die afstanden zijn enorm.
Als ik het voor het zeggen had zou de route er als volgt uitzien:

1. amsterdam -> san francisco
2. san francisco
3. san francisco-> montery
4. montery -> santa barbara
5. santa barbara - LA ( hollywood)
6. LA ( hollywood)
7. LA ( hollywood) ( universal studio)
8. LA ( hollywood) -> anaheim ( disney)
9. anaheim -> Kingman (omdat Anaheim -> Grand Canyon te ver is)
10. Kingman -> Grand Canyon
11. Grand Canyon -> Bryce Canyon
12. Bryce Canyon -> Zion
13. Zion -> Las Vegas
14. Las Vegas
15. Las Vegas -> death valley
16. death valley -> Mammoth Lakes
17. Mammoth Lakes -> yosemite park
18. Yosemite
19. yosemite park - san francisco
20. san francisco
21. san francisco-> amsterdam

Wij hebben overnacht in het MGM Grand. Prima ligging en mooi hotel (niet het goedkoopste).

Outlet centers vind je in Las Vegas. De strip afrijden naar het zuiden en een paar kilometer verder ligt een outlet aan de linkerkant.
Je kunt ook de I15 noord nemen en afslag 41B. Ook hier is een outlet.
Als je van Anaheim naar het oosten rijdt kom je langs Cabazon (voor Palm Springs) Ook hier is een super outlet center.

Prettige vakantie!

Carola
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Moab is fantastisch als je minimaal een dag of drie hebt. Je kan er inderdaad geweldig raften, maar bijvoorbeeld ook 4 x 4 rijden. Het dorp Moab is er een zoals zovelen en wij waren hier dit jaar 2 dagen en hebben Arches zelfs moeten overslaan bij gebrek aan tijd.

Ga dus als je écht de tijd hebt en doe het anders voor een volgende keer. Ik zou van de Grand Canyon naar Moab twee rijdagen nemen trouwens.

Wij gaan het komend jaar nog anders aanpakken. Wij gaan van Monterey (we beginnen de kustroute daar omdat we bij vrienden vertrekken) de kustweg langs naar San Diego en zullen daar minimaal 2 dagen over doen, maar misschien wel meer. Na San Diego gaan we naar Phoenix en daar gaan we zeker de Apache Trail rijden. Van Phoenix via Sedona naar Flagstaff. In Flagstaff maken we de balans op: hoeveel dagen hebben we nog? Want we willen ons niet meer vastprikken op het moéten rijden. Misschien kost het stuk tot Flagstaff ons 9 dagen, misschien wel 15 ..

En dan gaan we in Flagstaff kijken: hebben we nog tijd voor de ronde Moab (waar ik dan dus 3 dagen zeker voor wil hebben), Bryce en Zion of wordt dit racen? Wordt het racen, dan pakken we Page, Bryce en Zion of misschien rechtstreeks Flagstaff-Las Vegas. Want dat we op een bepaald moment in Vegas zitten en daar een show boeken, bepaalt het moment dat we daar in elk geval moeten zijn. Van daaruit gaan we naar onze vrienden terug (in midden Californië) vanwege een State Fair waar onze zoon helpt en bezoeken we nog Yosemite.

Maar alles dus gericht op: niet haasten, genieten waar het mooi is en verschillende mogelijkheden inbouwen het rondje groter of kleiner te maken. Dit jaar hebben we een grote ronde gemaakt (in 6,5 week), maar té vaak het gevoel gehad dat we door moésten.

Ik zie in jullie route zó onzettend veel lange afstanden, dat ik al moe wordt bij het idee ... En o ja, ook wij zijn geen wandelaars en vinden natuur mooi, maar niet té veel.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

4 dagen Las Vegas lijkt mij ook wat veel. Ik zou een andere route naar de Grand Canyon nemen en alleen op de terugweg langs Las Vegas gaan.
Alleen naar Moab rijden om de volgende dag weer terug te gaan is zonde. Dat zou ik dus niet doen.
Als je van steden houdt zou ik San Diego niet overslaan.

Marjon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Miele,
Nog maar eens wat tips.
Dag 1: AMS-SFO
Dag 2: San Francisco.
Dag 3: Van SF doorrijden naar Cambria voor de nacht via Pacific Coast Highway.
Dag 4: 's Morgens bezoek aan Hearst Castle en doorrijden naar Santa Barbara.
Dag 5: Van SB naar LA en bezoek Hollywood.
Dag 6: LA pretpark. (Anaheim)
Dag 7: Anaheim-Grand Canyon South Rim (8 uur rijden)
Dag 8: Grand Canyon
Dag 9: GCSR-Monument Valley NM. Bezoek aan de Valley.
Dag 10: MV-Page, bezoek aan Antelope Slot Canyon vlak voor Page.
Dag 11: Van Page naar Bryce. Bezoek aan Bryce.
Dag 12: Van Bryce naar Zion, eventueel omweg via Cedar Breaks NM.
Dag 13: Zion NP
Dag 14: Zion-Las Vegas.
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas-Death Valley-Lone Pine.
Dag 17: Lone Pine-Lee Vining-Tioga Pass Road naar ergens in Yosemite NP.
Dag 18: Yosemite NP
Dag 19: Yosemite NP-San Francisco.
Dag 20: Vertrek en nieuwe USA vakantie plannen.

1 dag over. San Diego?, San Francisco?,Nog een pretpark?.

Choises,choises....
Veel plezier!
Yeehaw{:o)-
Miele
Amerika-newbie

Bericht door Miele »

bedankt voor de informatie ....

De route wat ik aangegeven heb is een globale route.
We hebben alleen de 1e en 2e nacht een hotel geregeld ( in San francisco)
Dus we kunnen hier en daar de route aanpassen.

We willen naar Moab o.a. om bijvoorbeeld te raften.
Maar gezien de reacties , kunnen we beter Moab laten vallen.
Waarschijnlijk gaan we dan van Grand cayon naar bryce cayon.
( volgens mij is dit via Page ?) .
Is deze route goed te doen ? en weet iemand de afstand van Grand cayon naar bryce cayon ?

Emiel
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Van Grand Canyon Village naar de ingang van Bryce Canyon NP is ongeveer 5-6 uur rijden maar dat is zuiver theoretisch omdat er nogal wat mooie dingen te zien zijn. De snelste weg gaat over Page via us 89. Een nog mooiere route is az89A via Jacob Lake en Fredonia.
Naar mijn mening is het niet verstandig om, zeker nu je zo dichtbij bent, Monument Valley over te slaan.
Natuurlijk kan je ook via Moab rijden maar met het bekijken van Canyonlands, Dead Horse Point, Arches, en een dag raften moet je daar eigenlijk 3 dagen extra voor rekenen, zonder de extra miles.
YH
Miele
Amerika-newbie

Bericht door Miele »

Waarschijnlijk gaan we nu dus niet naar Moab om te raften.
We zoeken nog een plaats langs onze route om te kunnen raften of voor een andere "actieve" activiteit/excursie.

Kun je in de omgeving van Yosemite NP raften ? ( of in een andere plaats )

Hebben jullie tips voor een "actieve" activiteit/excursie ( langs onze route ) ?

groeten
Emiel
HannyUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door HannyUSA »

Bij Page kun je met een vlot de Colorado rivier afzakken. Je vaart dan tussen de steile rotswanden door. Lijkt mij een erg mooie tocht. Helaas hadden wij hier niet genoeg tijd voor.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Miele schreef: Hebben jullie tips voor een "actieve" activiteit/excursie ( langs onze route ) ?
Paardrijden in Bryce misschien of in Monument Valley?

Wat ook een leuke activiteit is, is een quad tocht in de Red Rock Canyon vlakbij Bryce. Hier een link http://www.brycecanyon.com/activities/atv.html

Of een wandeltocht door de Virgin River in Zion bijvoorbeeld. Kost niets en is beslist spectaculair. Of de klim naar de Angels Landing. Een verslag hiervan kun je nalezen bij mijn liveverslag van 2006.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Ramon
Amerika-ontdekker

Bericht door Ramon »

bedankt voor jullie tips, jullie zijn geweldig.

Ik ben trouwens Ramon, de broer van Emiel, en ga ook mee.

we hebben nu wat aanpassingen gedaan op onze route, en het is nu wat realistischer.

Er mooi verslag en foto's Hekkie!
krijg er daardoor alleen maar meer zin in. nog 2 nachtjes. maandag 18 sept gaan we.

Tips en andere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom

gr Ramon
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Ik moet dit even zeggen: Ik vind Mammoth Lakes echt zó leuk!! Echt een heel schattig plaatsje! Je kunt ook met de gondel naar boven, en bovenaan is er zelfs sneeuw, echt grappig, want vlak daarvoor waren we in de Death Valley geweest, haha! Mammoth Lakes heeft wel wat weg van Oostenrijk, en ML is in de winter ook een populair ski-oord. Ik ben echt helemaal verliefd op Mammoth Lakes! :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer