Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitvalsbasis San Diego

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Uitvalsbasis San Diego

Bericht door butterfly »

Over 2 weken vliegen wij naar Amerika voor een bruiloft. We vliegen op Los Angeles omdat dit goedkoper was, maar verder zullen we in San Diego verblijven. Heeft iemand tips wat we zoal kunnen doen/ zien vanaf San Diego?
Vorig jaar hebben we diverse uitzicht punten bekeken, aquatica en seaworld gezien, old town en gevaren.
Dit keer willen we in ieder geval naar de zoo, misschien naar bilboa park en als ik het goed zie kan ik voor outlets het beste naar Carlsbad.

Ik zit te denken om vanaf LA via Joshua trees en pioneer town naar San Diego te rijden. Wat zal dan een handige locatie zijn om onze 1e overnachting te boeken? we komen om 18:00 aan op LAX.
Wie heeft er leuke tips voor San Diego en omgeving?
Ronald46
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Uitvalsbasis San Diego

Bericht door Ronald46 »

Als je om 6 uur s'avonds pas landt zou ik een luchthaven hotel nemen zoals bv het Holiday Inn. Prima kamers, en prima service. Vraag naar Joe en die regelt alles voor je wat je maar wilt. Ook hebben zij een shuttle van en naar de luchthaven. Kun je de dag erop prima uitgerust op pad :)
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle

Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

De USS Midway vind ik een echte aanrader!
http://www.midway.org/

Wij zijn al 2 keer geweest en ik ga zo weer...
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

In plaats van naar de outlet in Carlsbad kun je ook naar de premium outlet mall Las Americas (http://premiumoutlets.com/outlet/las-americas/about). Daar zijn we vanuit San Diego ook geweest, erg goede mall en nog net iets meer winkels dan in Carlsbad :D

Bilboa park trouwens zeker niet overslaan, erg mooi park! Je kunt er ook fietsen huren en een rondje door het park fietsen, leuk om te doen.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Bedankt voor alle reacties. Ik schrijf alles op het lijstje.

Hoelang denken jullie dat ik uit zal moeten trekken voor Joshua trees? Ben je daar een hele dag zoet, of heb je dat met een paar uurtjes wel gezien? Waarschijnlijk wel te combineren met pioneer town toch?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren in december 2011 in Joshua Tree vanuit Riverside. We waren er toen bijna een volle dag, maar het hangt er van af wat je er gaat doen. Kijk eens naar ons verslag, ook voor onze andere uitstapjes in de omgeving.

Marianne
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wij waren in Joshua Tree wel met 2 uurtjes klaar maar was ook in juli dus bloedheet, wat wandelingen daar gemaakt en we hadden nog wat bezoek van coyotes, die gezellig met ons meeliepen ;-)

Ik zou bij aankomst in LA gewoon een airporthotel boeken, via priceline krijg je vast wel een goede deal!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

In de zomer is het daar inderdaad heel erg warm. Je zou je kunnen beperken tot de 'usual spots' als Skull Rock, Cholla Cactus Garden Nature Trail. Als je de Keys View Road neemt kun je hier aan het einde een prachtig uitzichtpunt bereiken (Keys View). Ik zou me ook kunnen voorstellen dat je wat langere wandelingen gaat maken, aangezien de temperatuur over een paar weken wat aangenamer zal zijn. Al met al zou je er een halve tot hele dag van kunnen maken.
Groetjes,
Daniel
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Segway tour door San Diego, heel leuk om te doen.
http://www.segwaypb.com/
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Wij hadden voor Joshua trees een uurtje of 4 a 5 in gedachten, zo te lezen moet dat dus wel lukken. We zijn die ochtend vast vroeg wakker, en al zal er eerst een winkel aangedaan moeten worden, zullen we vast op tijd weg kunnen rijden.
We hebben even zitten kijken en denken een hotel rond Anaheim te boeken. Dan zijn we alvast een beetje weg uit de drukte en vast een beetje onderweg. LAX naar Anaheim is volgens google maps ca 45 minuten. Dat gaan we nog wel redden ( als je terug gaat moet je na een lange vlucht ook altijd nog naar huis rijden :wink: )
Die segway tour ziet er ook leuk uit ( maar wel prijzig). Ik schrijf hem erbij :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

LAX naar Anaheim is volgens google maps ca 45 minuten
Rond 19/1930 zal je dan wegrijden met de auto. Dan heb je het staartje van de avondspits. Met wat pech doe je dan 1.5u over deze rit.
Ik zou overigens zelf ook nog gaan rijden, maar hou echt rekening met meer dan die 45min. Vooral op de 105
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Bedankt Paul. Daar hadden we ook wel al rekening mee gehouden hoor. Vorig jaar zaten we in Malibu beach en deden we er 2 uur over om van the walk of fame naar Malibu te rijden. Dat is ook de reden dat we vast een stukje willen rijden, zodat die files de volgende dag niet onze hele dag opslokken.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Als je segway leuk vindt, wij zijn van plan die te gaan doen in Huntington Beach
http://www.surfcitysegway.com 69 dollar pp en 10% korting de eerste keer. Verder lijkt het me ook een leuk stadje om te bezichtigen.

Verder tips gelezen hier op het forum zoals
Coronado, Sea Port Village, USS Midway, Gaslamp Quarter, Horton Plaza Mall, Old Twon, La Jolla Childrens Pool voor zeehonden, Mission Beach boardwalk, Belmont Park, Bazaar del Mundo. Las Americas Outlets bij San Ysidro had ik ook genoteerd.

Ik zou ook richting Anaheim gaan of Buena Park, dat deden wij ook. Grote outlet daar Citadel Outlet.

Pioneertown is leuk om te bezichtigen en kun je combineren met Joshua Tree, je zou kunnen overwegen om in Palm Springs te overnachten en daar ook de Aerial Tramway te doen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Dank je wel voor jouw suggestie Pumi1000, ik zal die segway tours ook eens bekijken. :thumbup:
Vorig jaar zijn wij 6 dagen in San Diego geweest, dus een aantal dingen hebben we al gezien, maar altijd leuk om nog eens op zo'n lijstje te kijken wat we nog niet gedaan hebben, dank je wel.
Een overnachting in Palm Springs is net te ver vanaf het vliegveld, en een extra overnachting onderweg gaan we niet redden. We willen donderdag aan het eind van de dag wel in San Diego zijn, omdat de rest van de familie ook op donderdag aankomt.

edit: ik zie dat Huntington beach anderhalf uur van San Diego ligt. Dat is net even te ver voor alleen een segwaytour :wink: Maar toch bedankt voor het meedenken.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Ik wist niet je alles vanuit San Diego wilde doen. Je bent er al 6 dagen geweest lees ik, dan zal je de hoogtepunten wel al gezien hebben. Misschien krijg je nog tips van je familieleden. Vlieg je ook weer terug vanuit LA, dan zou je het op de terugweg kunnen meepikken als je langs de kust terugrijdt.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Begrijp ik nu goed dat je Joshua Tree NP vanuit San Diego wilt doen?
Ik denk dat dit net iets te ver ligt voor een dagtocht. Het kan wel, maar dan zie je weinig van JTNP.

Een mooie dagtocht vanuit San Diego is de volgende:
De I8 richting het oosten en dan eraf bij Descanso de US79 op richting Julian. In Julian stoppen voor appeltaart en andere lekkernijen met appels en peren.
Vanaf Julian de US78 en de S3 naar Borrego springs. Hier heb je Anza Borrego State park met een erg leuk bezoekerscentrum. Hierna de S22 tot aan de US79. Linksaf tot aan de US76 Hier rechts en dan langs lake henshaw doorrijden tot aan de I15 en dan weer terug naar San Diego.
Je kan eventueel nog paralel aan de US76 de S7 nemen over Palomar mountain en hier het observatorium bekijken.

Dit is een schitterende dagtocht met hele mooie wegen en vooral heel veel afwisselende natuur. Zo zit je in de warme woestijn en dan heb je een jas nodig op Palomar mountain.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Deze route klinkt zeker mooi om een keer vanuit San Diego te doen, ik ga hem zeker opschrijven dank je wel!
We gaan Joshua trees niet vanuit San Diego doen, hoewel dit volgens mijn zwager (die in San Diego woont) wel te doen is. Hij heeft dit al een paar keer gedaan. Nee, wij landen op Los Angeles omdat dit 200 euro pp scheelde. Dan willen we op de dag dat we aankomen doorrijden tot Anaheim, en de volgende dag via Joshua trees naar San Diego rijden. Volgens google maps zou het 2 uur rijden zijn van Anaheim naar Joshua trees ( en waarschijnlijk zijn we al vroeg op) en 2 en half uur van Joshua trees naar San Diego. Als we 8 uur weggaan, zijn we 10 uur bij Joshua trees. 2 uur daar weg en half 5 in San Diego ( waar we ook om half 6 aan kunnen komen dus we hebben nog wel wat speling). Misschien kunnen we niet het park van A tot Z bewandelen, maar toch een goede indruk krijgen.
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Ow op die fiets!

Ja dat is wel te doen!
Vanuit Josua Tree naar San diego is het dan wel afhankelijk welke route je neemt. De kleinere wegen duren dan wel vaak wat langer. Maar zijn wel absoluut mooier, zeker in die omgeving!
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

pumi1000 schreef: Je bent er al 6 dagen geweest lees ik, dan zal je de hoogtepunten wel al gezien hebben. Misschien krijg je nog tips van je familieleden.
Dat valt mee hoor. Het "nadeel" van ergens familie hebben, is dat je een plaats anders bezoekt omdat je je naar elkaars programma aanpast. Wij hebben in die 6 dagen aquatica en seaworld bezocht ( al 2 dagen) een dag langs alle uitzichtpunten gereden ( 1 dag) een dagje met de boot gevaren ( 1 dag) een dagje aan het strand gezeten ( 1 dag) en old town, childrens pool wat shoppen (1 dag). Er staat dus nog een heleboel op jouw lijstje wat wij nog niet gedaan hebben. Natuurlijk kan ik aan familie vragen wat we kunnen doen, maar ik vind het fijner om van tevoren zelf een lijstje te maken met wat ons de moeite waard lijkt. Zo kan ik het van tevoren allemaal al bekijken en een indruk krijgen wat we daadwerkelijk willen. En waar we niet aan toe komen verhuist gewoon weer naar een lijstje voor de volgende keer.
We vliegen ook terug vanaf Los Angeles. Wat we op de terugweg doen, of dat we pas laat op de dag terug gaan rijden moeten we terplekke maar even zien.
Margret
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Margret »

De Segway toer kan je met korting kopen bij Groupon op het moment
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer