Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Self drive of guided tour in Monument Valley?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Self drive of guided tour in Monument Valley?

Bericht door frouke »

Hoikes,

Ik was eens een vergelijking aan het maken tussen een self drive en een guided tour om Monument Valley te verkennen. Nu kwam ik uit bij dit filmpje (zie link hieronder).

Is dit iets waar je veel kans op hebt als je met een huurwagen zelf op pad gaat daar? (heb ik namelijk géén zin in om mee te maken daar!) :mrgreen:
Wat kunnen we het best doen daar? self drive óf een guided tour? (we hebben een minivan als huurauto geboekt). Zijn er mensen die de guided tour al hebben gedaan en die ons dit kunnen aanraden? Hoor graag jullie ervaringen! :thumbup:

Alvast bedankt!

Frouke
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Self drive of guided tour in Monument Valley?

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben hem zelf gereden in 2014, maar wel met een standard SUV. Ik zou het met een gewone auto zoals in het filmpje niet doen, alhoewel ik die ook naar beneden zag rijden. Het is hobbelig, maar wel te doen. Ik heb geen ervaring met een minivan, misschien anderen hier. Ik heb wel de jeeps zien rijden van tour met een zingende indiaan als gids.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

A diverse keren gereden, ook met minivans en zonder problemen. Het is een weg die inzake toestand nog wel eens veranderd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Cindysimone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Cindysimone »

Je ziet genoeg gewone auto,s rijden dat zou geen probleem moeten zijn. Wij zijn wel met een guided tour gegaan. We vonden het echt geweldig. Je komt nl in een heel stuk waar je zelf niet kunt komen. We hebben veel prachtige uitzichten gezien, leuke stukjes gewandeld en inderdaad een zingende indiaan die heel veel dingen vertelde en aanwees. Echt de moeite waard. Dus het gaat er niet zozeer om of je het kunt rijden maar of je wat meer wilt zien dat het rondje waar je met de auto kunt komen. Let er alleen op dat als je dit doet je met een kleine jeep gaat. Wij zaten gewoon met ons gezin samen, er zijn veel jeeptours met grote jeeps en met een man of twintig erin.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Leuk filmpje, maar je moet natuurlijk wel even kijken waar je daar rijdt. In deze zachte plek kan ook een SUV blijven steken. Er zijn zachte stukken waar je omheen kan/moet rijden, maar denk ook aan de onderkant van je auto i.v.m. uitstekende rotsen. Maar met een gewone auto/Minivan prima te doen. Langzaam aan doen en goed "de weg lezen", maar volgens mij doe je dat overal :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Bedankt voor jullie reacties alweer :thumbup:

Mijn man ziet het sowieso al niet meer zitten om zélf te rijden daar. (hij schoot al direct in paniek toen hij het filmpje van de vastgereden Mustang zag!) hahaha :lol: Duuuuuus is die beslissing al gelijk gemaakt dat we dus een Jeep tour zullen doen daar. :mrgreen:
Maar dan is dé vraag nu natuurlijk, de welke???? Welke 'kleine jeep' maatschappijen zijn volgens jullie aan te bevelen? Ik zou idd zoals CindySimone al aangaf het liefst een tour boeken waar we enkel met zen vijven zijn en niet met een groep van 20 man ofzo....

Groetjes, Frouke
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij zaten met ons gezin van 6 personen in een jeep bij Daniel's Guided Tours. Prachtige tour met een sympathieke gids die van alles getoond en verteld heeft. Nu, ik moet zeggen dat al die organisaties volgens mij min of meer dezelfde tour maken. Je kan zo'n tour boeken aan een houten hokje op de parking voor het park. Daar ligt een kaft met het aanbod van alle organisaties waaruit je je keuze kan maken. Je ziet die jeeps (kleine of grotere) op de parking staan wachten, dus dan weet je meteen hoeveel mensen ze kunnen meenemen.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Wij gaan in het hoogseizoen... (eind juli). Zou het dan nodig zijn om van thuis uit al een tour te boeken of zijn er ter plekke altijd plaatsen vrij?

Groetjes, Frouke
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij zijn in augustus geweest en hadden niets vooraf geboekt. We kwamen in de late namiddag aan en toen stonden er verschillende jeeps op de parking op klanten te wachten. Ik denk echt niet dat je vooraf moet boeken.
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Yoshi »

Ik zie op de meeste websites van zn tour geen prijzen staan. Hanteren ze allemaal dezelfde prijzen of zit daar per operator wel verschil tussen?
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

Als je de tour zelf wil rijden waar start die dan of wijst dat zichzelf uit en hoe lang is die tour?
Afbeelding
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Contacteer:

Bericht door lyan »

Het wijst zich vanzelf. Er is maar 1 weg die kant op, ergens aan die weg betaal je de entree en dan kom je er vanzelf. Hoe lang het duurt ligt aan jezelf, het aantal stops en hoe snel je rijdt. Het begin is een beetje tricky, daarna is het heel goed te doen.
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Wij hebben een guided tour gekozen bij Daniel's Guided Tour. Wel een privétour, dus we waren maar met ons tweetjes (en een indiaan als gids :thumbup: ).
Het was SUPER! Het was een tour van vier uur, door Mystery Valley, een deel van Monument Valley waar je als toerist niet alleen mag komen. Onze gids was een heel toffe man die overal goede uitleg bij gaf en ons heel mooie plekjes heeft laten zien.

Ik vond het wel speciaal, het was alsof wij daar in dat gigantische gebied alleen met z'n drietjes waren. Zo'n privétour is niet goedkoop maar ik vond het absoluut de moeite en zou het meteen weer doen!

In onze blog in mijn onderschrift kan je ook wat foto's terugvinden van die dag.
rosao
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door rosao »

Met wat voor kosten moet je rekening houden bij zo'n privetour door monument valley? Het klinkt wel heel leuk! En ben je alleen aan het rijden of kun je ook stukjes wandelen?

Wij hebben een gewone auto gehuurd (full size oid), mag je uberhaupt de self guided tour daarmee doen? Of wordt je autoverhuurder daar niet blij van?
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Contacteer:

Bericht door lyan »

In principe mag je met een huurauto niet van het asfalt af, dan ben je niet verzekerd.

maar.....(en dat moet iedereen zelf beslissen)....sommige wegen zijn heus wel te rijden, met een beetje opletten waar je rijdt en rekening houdend met de bodemvrijheid is er aardig wat mogelijk. Veel mensen met een huurauto gaan dus wel van het asfalt af en dat gaat in de meeste gevallen ook gewoon goed! Wij willen altijd graag een auto met high clearance en controleren altijd of er een reserve wiel en krik aanwezig is. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en daarmee beslissen of iets wel of niet te doen is.
Lisa70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Lisa70 »

Het is prima te rijden en heel leuk om te doen. Ook met een minivan. De weg wijst zich vanzelf. De guided tours hebben als voordeel dat je in stukken komt waar je met eigen auto niet mag komen en verhalen van de gidsen over de omgeving. Dit heeft natuurlijk wel een prijs. Sommige guided tours zaten zo vol dat wij blij waren er lekker zelf te rijden en te genieten van al dat moois.
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

rosao schreef:Met wat voor kosten moet je rekening houden bij zo'n privetour door monument valley? Het klinkt wel heel leuk! En ben je alleen aan het rijden of kun je ook stukjes wandelen?

Wij hebben een gewone auto gehuurd (full size oid), mag je uberhaupt de self guided tour daarmee doen? Of wordt je autoverhuurder daar niet blij van?
De kost van de toer zelf en wij hebben de chauffeur ook een fooi gegeven.

Wij zijn vaak gestopt, uitgestapt en hebben dan idd stukjes gewandeld met veel uitleg van de gids. :thumbup:
rosao
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door rosao »

Ik bedoelde echt met wat voor bedrag moet ik rekening houden voor zo'n prive tour? Dat stond namelijk niet op die site.
Yoshi
Amerikafan

Bericht door Yoshi »

Ik heb wat websites bekeken, maar vond het eigenlijk nog best prijzig. Ik denk dat wij daar terplekke pas gaan beslissen wat we gaan doen. Zelf rijden kan altijd nog, maar een tour volgen zal ook van de drukte en de gehanteerde prijzen afhangen. Mij leek 2,5 uur meer dan genoeg, anders heb ik het idee dat je allemaal hetzelfde soort foto's zit te maken. Natuurlijk maakt de uitleg van de gids het wel bijzonder, maar in 2,5 uur hoor je ook al heel veel.
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

rosao schreef:Ik bedoelde echt met wat voor bedrag moet ik rekening houden voor zo'n prive tour? Dat stond namelijk niet op die site.
Wij hebben 125 dollar betaald per persoon voor een privétoer van 4u. Dus 250 dollar voor ons beiden.

Prijzig was het zeker! Maar ik vond het zijn geld waard :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer