Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoeveel geld per dag
Hoeveel geld per dag
Hoi,
Ik weet dat de vraag al meerdere keren voorbij is gekomen, maar het is nu 2016 en een andere dollarkoers. Tevens kan ik in de zoekfunctie de vraag die ik heb niet helemaal vinden.
Over 4 weken vertrekken wij naar Amerika en ik vind het echt heel erg lastig om in te schatten hoeveel geld ik nou precies per dag nodig heb. Vliegtickets, entreetickets, auto en hotels (een aantal) zijn al betaald. We gaan 16 dagen en ik dacht zelf aan zo`n $100 dollar per dag pp. Ik neem een credit card mee met een limiet van €2500 euro. Echter gaat daar nog zo`n €500,- euro aan hotelkosten van af. Word daar nu ook een borg op vastgezet bij de autohuur (dus minder te besteden op de CC)?
Gr. Tim
Ik weet dat de vraag al meerdere keren voorbij is gekomen, maar het is nu 2016 en een andere dollarkoers. Tevens kan ik in de zoekfunctie de vraag die ik heb niet helemaal vinden.
Over 4 weken vertrekken wij naar Amerika en ik vind het echt heel erg lastig om in te schatten hoeveel geld ik nou precies per dag nodig heb. Vliegtickets, entreetickets, auto en hotels (een aantal) zijn al betaald. We gaan 16 dagen en ik dacht zelf aan zo`n $100 dollar per dag pp. Ik neem een credit card mee met een limiet van €2500 euro. Echter gaat daar nog zo`n €500,- euro aan hotelkosten van af. Word daar nu ook een borg op vastgezet bij de autohuur (dus minder te besteden op de CC)?
Gr. Tim
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Hoeveel geld per dag
Dat ligt er natuurlijk aan wat je wil en gaat doen. Ga je een paar keer per dag ergens eten. Ga je alleen dineren en doe je gewoon ook boodschappen? Voor mij zou 100 dollar per dag meer dan genoeg zijn. Entreeprijzen voor dingen die je wilt doen kun je thuis al opzoeken.
Voor het ontbijt en lunch hoef ik niet uitgebreid uit eten. Dan volstaat wat mij betreft een broodje ergens halen. Diner hoeft ook niet super de luxe. De Mac of Burger king komt ook vast eens voorbij. Ik heb echter geen enkel idee wat een eenvoudig diner kost.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
Op de website van Sandra staat een berekening.
http://travelbysan.nl/wat-kost-drie-wek ... n-amerika/
Ik weet niet of er al veel veranderd is. Denk in ieder geval dat het met jullie budget zeker moet lukken.
http://travelbysan.nl/wat-kost-drie-wek ... n-amerika/
Ik weet niet of er al veel veranderd is. Denk in ieder geval dat het met jullie budget zeker moet lukken.

Thanx. En dan nog ff de vraag van de creditcard 

- Moniquemichiel
- Amerikakenner
Onze limiet is hoger. Dat betekent niet dat je het ook uit moet geven. Gewoon just in case. En..... je kan ook met je pinpas betalen. ( Wel even doorgeven aan de bank dat je naar de VS gaat)
De euro doet het ten opzichte van de dollar de laatste weken ook weer een beetje beter, laten we hopen dat het een stijgende lijn blijft, dat scheelt natuurlijk ook al een hoop. Zeker als je al je entreetickets al hebt betaald dan moet je het (als je niet te uitgebreid gaat eten 's avonds) met $ 100 zeker redden. Het hangt er ook vanaf of je van een drankje houdt of niet. Vooral op vakantie heb ik graag een wijntje bij het (uit) eten en dat is gewoon duur in Amerika. Soms zitten wij heerlijk te eten met z'n tweeën voor een paar tientjes, maar als je allebei 2 drankjes neemt (waar je zo aan zit als je een uurtje of 2 zit) dan verdubbelt dat gewoon je rekening al.
In ieder geval heel veel plezier!
In ieder geval heel veel plezier!

-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Je kunt ook overwegen om nog een 2e creditcard te nemen. Ook handig in geval van storing e.d. op de andere kaart.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik heb toch ook liever een hogere limiet op de krediet card + wij hebben er altijd verschillende mee. Het gebeurt wel eens dat er eentje om bizarre reden niet werkt ergens.
Degene waar ik mee ga heeft ook een creditcard. Dus dat zit goed. Ik wil liever een vast bedrag meenemen (op mn bankrekening niet contant), zodat ik niet later ook nog een flinke creditcard rekening krijg. 

Creditcards hebben een betere verzekering bij aankopen en tegen fraude/ mislukte transacties e.d. Ook zit je niet met het omzetten van alleen Europa-dekking, enzovoort. Als je niet al te gek doet moet je met 100 p.p.p.d. een eind komen. Wel exclusief onderkomen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lijkt mij meer genoeg. In ons 2015-verslag hebben we wat bedragen opgenomen (laatste dag).
Neem je pinpas mee, en zorg dat die op wereld staat. Je kunt in supermarkten met je pinpas betalen en ook cashback vragen; een handige en goedkope manier om contant geld op te nemen.
Marianne
Neem je pinpas mee, en zorg dat die op wereld staat. Je kunt in supermarkten met je pinpas betalen en ook cashback vragen; een handige en goedkope manier om contant geld op te nemen.
Marianne
Je kunt ook gewoon pinnen toch? Pin desnoods 1 of 2x 500 dollar en je hebt al een hoop uitgaven gedekt.
2009: rondreis noordoosten + Florida
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
2013: New York + Washington
2015: Rondje zuidwest San Francisco naar Las Vegas
2016: Rondje Los Angeles via kustroute naar Yellowstone en Las Vegas
2019: Vancouver - Calgary met dreumes
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je kunt ook geld op je cc storten, dat verhoogt de limiet.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vraag me dat overigens ook wel eens af, wordt dat echt als 'blokkade' op je CC gezet. Of wordt dat bij wijze van spreken gedurende je reis in een soort cloud gezet en er alleen afgehaald als er echt wat mis is gegaan?Wordt daar nu ook een borg op vastgezet bij de autohuur (dus minder te besteden op de CC)?
Ik heb het gisteren op de bank ook eens nagevraagd en bij onze bank hebben ze geen goede ervaringen met de gewone bankkaart in Amerika.Meestal lukt het niet om geld af te halen met de gewone kaart volgens hen,ook al is ze aangepast voor Amerika.Wij hebben een American Express zonder limiet maar we nemen ook nog onze Visa kaart en mastercard mee voor de zekerheid.Ik ben als de dood om ginder zonder geld te vallen 

Ik denk dat dat per verhuurbedrijf verschilt PSVwally. Vorige maand bij Alamo Miami hebben ze helemaal niks on hold gezet, maar ik heb ook eens gehad dat er 500 dollar gereserveerd was en pas weer vrijgegeven na inlevering van de auto! Ik kon dat geld toen dus niet uitgeven.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Na vier reizen door de VS kan ik je zeggen dat dat echt onzin is. Bij bijna elke ATM (pinautomaat) kun je gewoon cash geld opnemen, meestal tegen betaling van een kleine fee van bijvoorbeeld 3 of 5 dollar. In veel/de meeste winkels kun je ook betalen met een pinpas. Ik gebruik mijn creditcard in de VS nooit zoveel. Alleen als het om wat voor reden dan ook niet lukt met mijn pinpas, of in een restaurant. Mijn creditcard gebruik ik meer als back-up.Elsvr schreef:Ik heb het gisteren op de bank ook eens nagevraagd en bij onze bank hebben ze geen goede ervaringen met de gewone bankkaart in Amerika.Meestal lukt het niet om geld af te halen met de gewone kaart volgens hen,ook al is ze aangepast voor Amerika.Wij hebben een American Express zonder limiet maar we nemen ook nog onze Visa kaart en mastercard mee voor de zekerheid.Ik ben als de dood om ginder zonder geld te vallen
Ik neem meestal wat grotere bedragen op, bijvoorbeeld 500 dollar, voor dagelijkse uitgaven (een boodschapje, een lunch, een drankje). Op die manier zie ik ook beter wat ik uitgeef.
Bedankt voor de info,ik ga het in de zomer zeker uitproberen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je kan gewoon bij een pinautomaat (atm) pinnen hoor. Het enige wat het laatste jaar voor wat problemen zorgt is het zogenaamde cashback in winkels. Dus zeg maar in een supermarkt 'bijpinnen' om aan contanten te komen. Dat was altijd wel handig, omdat je dan niet die 'dure' pinkosten had. Maar een credit card is wel ontzettend handig ja, zeker in de VS.Meestal lukt het niet om geld af te halen met de gewone kaart volgens hen,ook al is ze aangepast voor Amerika
edit: deel dezelfde reactie als rivercola verwijderd
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1723 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-