Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Las Vegas naar Tuolumne Meadows Campground
Las Vegas naar Tuolumne Meadows Campground
Hoi allemaal.
Is er iemand die van Las Vegas naar Tuolumne Meadows Campground in 1 dag heeft gereden? We willen dan erg vroeg (uurtje of 6/7) vertrekken en dan al dan niet door Death Valley rijden. Mag op eigen risico bij Cruise Amerika begreep ik. (zijn er in augustus) We zouden dan alleen enkele korte stops in Death Valley doen. Is dit te doen?
Groetjes
Is er iemand die van Las Vegas naar Tuolumne Meadows Campground in 1 dag heeft gereden? We willen dan erg vroeg (uurtje of 6/7) vertrekken en dan al dan niet door Death Valley rijden. Mag op eigen risico bij Cruise Amerika begreep ik. (zijn er in augustus) We zouden dan alleen enkele korte stops in Death Valley doen. Is dit te doen?
Groetjes
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Las Vegas naar Tuolumne Meadows Campground
Door Death Valley is dit met een wagen een 6 uur rijden. Reken dat je met de camper hier minstens een uur langer over doet, dan kom je op 7 uur rijtijd, zonder enige stop en zonde plaatselijke stukjes.
Wat zijn mij inziens toch must sees in Death Valley:
Dante's view (als de camper niet te lang is) Reken op 1,5 uur extra rijtijd
Zabriskie point: geen extra rijtijd
Badwater: reken op 1,5 uur extra rijtijd
Furnace Creek: geen extra rijtijd
Stovepipe Wells: geen extra rijtijd
Je komt dan dus al op 10 uur rijtijd + de tijd om zaken te zien, te eten, te drinken, ...
Volgens mij is dit geen haalbare kaart, zelfs niet als je vroeg vertrekt.
Wat zijn mij inziens toch must sees in Death Valley:
Dante's view (als de camper niet te lang is) Reken op 1,5 uur extra rijtijd
Zabriskie point: geen extra rijtijd
Badwater: reken op 1,5 uur extra rijtijd
Furnace Creek: geen extra rijtijd
Stovepipe Wells: geen extra rijtijd
Je komt dan dus al op 10 uur rijtijd + de tijd om zaken te zien, te eten, te drinken, ...
Volgens mij is dit geen haalbare kaart, zelfs niet als je vroeg vertrekt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zonder stops is het wel te doen, maar je hebt weinig tijd om nog iets te doen onderweg. Behalve in Death Valley heb je nog veel meer bezienswaardigheden op de route zoals de Alabama Hills en Mono Lake. Waarom niet iets eerder stoppen, bijvoorbeeld in Lone Pine of Bishop? Als je niet door DV rijdt is het wel te doen, dan heb je toch niets interessants onderweg.
Wij hadden vorig jaar zelfs 2 stops op hetzelfde stuk, maar één extra overnachting zou wel mooi zijn. Zit je er begin augustus? Dan moet je 15 maart reserveren. Ben je bekend met de reserveringen voor Yosemite?
Marianne
Wij hadden vorig jaar zelfs 2 stops op hetzelfde stuk, maar één extra overnachting zou wel mooi zijn. Zit je er begin augustus? Dan moet je 15 maart reserveren. Ben je bekend met de reserveringen voor Yosemite?
Marianne
Bedankt voor de reacties! Tja keuzes maken blijft lastig. We hebben een paar jaar geleden een camperreis naar Australie gedaan en daar hebben we ook een paar erg lange reisdagen gehad. Onze jongens zijn dus wel wat gewend.
Marcopstal Dante's view slaan we over. Scheelt weer 1.5 uur
Marianne idd 9 en 10 augustus ik heb me al ingelezen en ben al een beetje zenuwachtig voor maandag. Hoop dat het lukt anders moeten we onze reis gaan aanpassen. 9 aug zou dus Tuolumne worden en 10 aug op de pines
Ben erg blij met dit forum. Heb al verschillende tips eruit gehaald en de verslagen gewoon Geweldig om te lezen. Laat de zomer maar komen!
Marcopstal Dante's view slaan we over. Scheelt weer 1.5 uur

Marianne idd 9 en 10 augustus ik heb me al ingelezen en ben al een beetje zenuwachtig voor maandag. Hoop dat het lukt anders moeten we onze reis gaan aanpassen. 9 aug zou dus Tuolumne worden en 10 aug op de pines
Ben erg blij met dit forum. Heb al verschillende tips eruit gehaald en de verslagen gewoon Geweldig om te lezen. Laat de zomer maar komen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt naar 1 nacht in de vallei? Dat is wel erg weinig. Een keertje een lange rijdag is niet erg, maar je wilt toch ook nog wel iets zien? Kijk eens in ons 2004- en 2006-verslag voor het stuk van Las Vegas naar Yosemite met onze kinderen.
Marianne
Marianne
Ga ik doen Marianne.
Het plan was daarna door te rijden naar King's. Manlief wil daar graag naar toe. Hij is al in Yosemite geweest. Verder zullen we geen hele lange wandelingen maken. De jongste is namelijk dan 6. Maar we gaan het ff bekijken. Mss King's dan maar overslaan en 2 nachten in de vallei.
Het plan was daarna door te rijden naar King's. Manlief wil daar graag naar toe. Hij is al in Yosemite geweest. Verder zullen we geen hele lange wandelingen maken. De jongste is namelijk dan 6. Maar we gaan het ff bekijken. Mss King's dan maar overslaan en 2 nachten in de vallei.

Wij zijn met een camper van June Lake (ligt buiten Yosemite, dus voorbij Tuolumne Meadows) naar Valley of Fire SP (ligt voorbij Las Vegas) gereden. Volgens mij ongeveer vergelijkbaar met de afstand Tuolumne Meadows - Las Vegas. Maar we hebben Death Valley niet gedaan. Het was een lange rit, maar goed te doen. We zijn om 7 uur vertrokken, hebben een lange pauze van zeker 1,5 u genomen in Tonopah (niet dat het daar zo interessant is, we wilden in de plaatselijke Burger King of iets dergelijks een poging doen om ons reisverslag online te krijgen en dat lukte maar niet) en waren in de late namiddag in Valley of Fire, ik denk rond 16 uur.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Let op: dit betekent dat, als je door de hitte uw motor opblaast, alle kosten ten uwe laste zijn.Kopertjes schreef: Mag op eigen risico bij Cruise Amerika begreep ik. (zijn er in augustus)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je een motor opgeblazen krijgt doe je toch echt wat grondig fout, dat kan echt niet zomaar. Het zijn immers geen racewagens die verhuurd worden
Ik vind de vergelijking met lange afstanden in Australie een beetje mank lopen. Het is namelijk geen verbindingsroute tussen Vegas en Yosemite, zeker niet via Death Valley en dan de 395. Er is gewoon best veel te zien en doen op/langs die route. Terwijl je in Australië, zeker in de outback gewoon veel langere routes hebt tussen diverse bezienswaardigheden. Die heb je overigens in Amerika ook wel, maar niet op dit stuk. Dus rij je boven Death Valley langs, dan zeg ik ja dan kan het. Rond 8u vertrekken is tussen 14 en 15u aan de tioga pass beginnen waar je dan nog de hele middag voor hebt. Via Death Valley met wat highlights en Lone Pine zeg ik nee, niet doen in 1 dag. Zeker niet met een tragere camper.

Ik vind de vergelijking met lange afstanden in Australie een beetje mank lopen. Het is namelijk geen verbindingsroute tussen Vegas en Yosemite, zeker niet via Death Valley en dan de 395. Er is gewoon best veel te zien en doen op/langs die route. Terwijl je in Australië, zeker in de outback gewoon veel langere routes hebt tussen diverse bezienswaardigheden. Die heb je overigens in Amerika ook wel, maar niet op dit stuk. Dus rij je boven Death Valley langs, dan zeg ik ja dan kan het. Rond 8u vertrekken is tussen 14 en 15u aan de tioga pass beginnen waar je dan nog de hele middag voor hebt. Via Death Valley met wat highlights en Lone Pine zeg ik nee, niet doen in 1 dag. Zeker niet met een tragere camper.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Kopertjes schreef:
Mag op eigen risico bij Cruise Amerika begreep ik. (zijn er in augustus)
Let op: dit betekent dat, als je door de hitte uw motor opblaast, alle kosten ten uwe laste zijn.
Dit is nu weer eens een typisch voorbeeld van mensen onnodig schrik aanjagen. Precies of Death Valley ligt op een andere planeet. Als je je als een normale mens gedraagt en met de camper rijdt is er helemaal geen probleem op de hoofdwegen in Death Valley. Je moet natuurlijk niet op de dirt roads gaan rijden, maag dat mag je met een huurwagen ook al niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-