Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren van uitstapjes

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
AnAppleADay
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reserveren van uitstapjes

Bericht door AnAppleADay »

Ik heb een vraag over het reserveren van uitstapjes.
Voor sommige tours hebben we al gereserveerd maar er zijn er een aantal waarvan we willen afwachten hoe het weer gaat zijn.
In hoeverre heb je een (grote) kans dat het vol/niet meer beschikbaar is?
Het gaat in dit geval om de volgende "uitstapjes":

- Whale watching in Monterey Bay
- Helicoptervlucht bij de Grand Canyon (Papillon)
- Een Jeep huren in Moab (voor Canyonlands)

Iemand ervaring met op het laatste moment aankomen? Of misschien enkele dagen van tevoren even bellen?
Of beter toch maar gewoon reserveren en hopen op gunstig weer?

Bedankt alvast!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reserveren van uitstapjes

Bericht door PSVwally »

Je ging volgens mij eind April/begin Mei toch?
Wij deden dat in 2012 ook rond die periode.

Wij hebben de whalewatch de middag ervoor toen we in Monterey aankwamen geboekt voor de ochtend erna. Wij kwamen tegen 16u aan in Monterey en hebben dat eerst gedaan voor we een stukje terug reden om de 17mile drive te doen.

Ook de Grand Canyon hebben we op de middag toen we aankwamen bij de GC geboekt voor de volgende ochtend. Wij hebben wel een vlucht met een vliegtuigje ipv helicopter gedaan. Het is dan wel even 30/45min op en neer vanuit GC village. Maar je kan bij wijze van spreken ook even de film kijken in Tusayan na het boeken van de vlucht. Voor de heliboekingen stond overigens een goede rij (zeker 45min wachten) waar we bij de vliegtuigjes zo klaar waren met het regelen.

Die jeep bij Moab durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar aangaande de drukte begin Mei 2013 in Moab zou ik die wel verder vooraf reserveren. Op bv de shafer trail zag ik heel veel SUV's bij de ingang (net als de mijne) gesommeerd worden om om te draaien. Misschien (afhankelijk van de huurprijs) is het zelfs verstandiger om deze de namiddag/avond voor je er Canyonlands/Arches mee intrekt al op te halen.
AnAppleADay
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AnAppleADay »

Thanks voor de snelle reactie!
We gaan inderdaad in april/mei.

Voor het whalewatching was dat inderdaad ook ons plan. Dan houden we dat er in!

Ik had het idee om voor de helicopter een of twee dagen van tevoren nog via de website te boeken. Dat kost dan 10,- meer volgens mij.
Maar dus weinig kans dat het dan al 'uitverkocht' is?

Voor Canyonlands wil ik dan toch wel van tevoren reserveren, als ik het zo hoor. We willen de jeep op een zondag in mei, dus dat zal wel druk zijn. We zijn zelf met de camper, dus met eigen auto kunnen we het uberhaupt niet proberen.
Hoe groot is de kans dat de wegen dan verregend zijn en het dus gevaarlijk wordt?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Daar valt echt helemaal niets over te zeggen. Ik had er prachtig weer iig, en volgens mij was die weg prima te doen geweest. Maar er lagen blijkbaar een aantal flinke gaten in waar je met een gewone auto beter niet kon rijden. Maar een paar 100km bij Bryce regende het pijpenstelen.
Wat je vaak ziet op zondagen is dat gedurende de middag het overal een stuk rustiger wordt in de parken omdat de weekend en dagjesmensen dan naar huis trekken.

Als je het van die helicoptervlucht nou niet helemaal vertrouwd, boek dat dan ook wat verder vooraf. Zowel maverick als Papillion raden, zeker in het seizoen, aan om de vlucht uiterlijk 2 weken vooraf te boeken. Je zal er maar staan en niet mee kunnen, dan ben ik liever safe then sorry. Ik had in Moab echt geluk dat het nergens echt druk was, maar in bryce en ook in Zion liepen al best veel mensen. Bij de GC is er altijd wel een hoop volk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer