Valley of Fire is onze onbetwiste nummer 1 als het om State Parks gaat..... prachtige foto's Rudi
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Ik kan eigenlijk ook niet genoeg benadrukken welk mooi park dit is. Maar...eigenlijk zou ik dat niet mogen doen, want binnenkort zijn we daar nooit meer alleen .
Dus...iedereen als de bliksem ineens van Las Vegas naar Zion (of vice versa), zonder omweg .
Bij ons staat VoF altijd voor minimaal een dag op de planning, ook voor onze komende reis staat hij er weer in aan het eind van de reis voor we naar LV terug keren.
Voor onze najaarsreis (nov-dec) hebben we nog geen planning maar ga er maar vanuit dat we ook dan weer een trail zullen doen in het park. Sinds onze eerste reis in 1999 hebben we dit park maar een keer overgeslagen als we in het zuidwesten zaten.
We zijn in 2012 in Vof geweest, helaas toen nog geen blog gemaakt. Ook dit jaar gaan we erheen, mooie foto's en inderdaad fijn dat je er coördinaten bij hebt gezet! Park is een aanrader!
Wij zijn geen hikers en we hebben 1 keer wel met de camper de doorgaande route door Valley of Fire gereden. Nu willen we over drie weken terug, als daguitstap vanuit Las Vegas.
Nog tips voor niet te lange, goed begaanbare trails of andere hoogtepunten die we moeten zien?
Mooie foto's van VoF...3 oktober gaan we ze zelf maken, alvast bedankt voor de coordinaten Kalaman! Nog steeds geschoten met de Lumix 300 of ben je naar Lumix 1000 overgegaan ?
Wat een prachtige uitgebreide blog! Super! Ik ga in oktober en dit is zeker handig. Heel erg bedankt.
En wat een prachtige foto's Ik krijg helemaal zin om daar rond te lopen!
Wij komen in september ook in VoF en ik heb al veel op het forum hierover gelezen en genoteerd.
Heel graag zouden we de wandeling naar de Fire Wave doen maar dan via Pastel Canyon en Crazy Hill en Thunderstorm Arch. Nu heb ik de coördinaten genoteerd en misschien is het een domme vraag: maar hoe volgen jullie deze? Via jullie telefoon? Of via jullie navigatiesysteem van de auto? Ik heb bijvoorbeeld wel een kompas op mijn telefoon maar heb ik wel bereik in de VoF?
Wijzelf via een wandel GPS, anderen doen het via een app op de smartphone.
Als je van Thunderstorm Arch naar Crazy Hill gaat, moet je gewoon linksonder de canyon volgen.
Er is op een bepaald ogenblik, een stukje in de canyon, een splitsing, maar het maakt niet uit welke je neemt want je komt toch weer op hetzelfde punt uit (zie foto op onze blog waar mijn zoon languit ligt te genieten in het zonnetje).
Je komt dan vanzelf bij de weg, die je oversteekt en waardoor je automatisch in Pink Canyon komt (weet niet wat je bedoelt met "Pastel Canyon") die je naar de Fire Wave leidt.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb inmiddels de app 'ViewRanger' gedownload maar weet nog niet of het wat is. Misschien dat andere forumleden wellicht tips hebben voor een handige wandelapp waarbij je coördinaten kunt invoeren?
Pastel Canyon is hetzelfde als de Pink Canyon.
Enig idee hoe lang de wandeling ongeveer duurt?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.