Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sportwedstrijd Zuid-West Amerika
Sportwedstrijd Zuid-West Amerika
Deze zomer gaan wij met het gezin (2 ouders + dochter 20 en ikzelf, 23) onze eerste rondreis maken door Amerika. Ik heb al een hoop research gedaan en er al staat een groot deel van de route vast, maar het lijkt mij erg leuk om op deze trip ook een Amerikaanse sportwedstrijd bij te wonen. De sfeer voornamelijk bij een honkball wedstrijd lijkt mij fantastisch om een keer mee te maken!
Nou zijn wij allemaal eigenlijk geen sportfanaten en het kan ons dus ook niks schelen of het een wedstrijd is van de hoogste league of dat het een amateurwedstrijd is. Aangezien mij een amateurwedstrijd goedkoper lijkt (misschien wel gratis?) om bij aanwezig te zijn lijkt me dit het voordeligst. Heeft er iemand tips voor het bij wonen van zo'n soort honkball (of football) wedstrijd tussen 25 juni en 18 juli? Moeten we bijvoorbeeld van tevoren al kaartjes regelen of iets dergelijks? Of zijn er überhaupt geen wedstrijden vanwege een eventuele zomerstop?
Wij maken (waarschijnlijk, er zit nog een beetje speling in) het rondje:
1. Dusseldorf - Los Angeles
2. Los Angeles
3. Los Angeles - San Diego / Joshua Tree (nog geen beslissing gemaakt)
4. San Diego / Joshua Tree
5. San Diego / Joshua Tree - Lake Havasu City (staat ook nog niet vast)
6. Lake Havasu City - Grand Canyon
7. Grand Canyon
8. Grand Canyon - Page
9. Page
10. Page - Zion
11. Zion
12. Zion - Las Vegas
13. Las Vegas - Yosemite (Ik ben me ervan bewust dat dit niet ideaal is, maar na flink overleg hebben we toch besloten dit stuk in een dag te rijden)
14. Yosemite
15. Yosemite - San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco
18. San Francisco - ?
19. ?
20. ?
21. ?
22. ?
23. ? - Los Angeles
24. Los Angeles - Dusseldorf
Alvast bedankt!
Nou zijn wij allemaal eigenlijk geen sportfanaten en het kan ons dus ook niks schelen of het een wedstrijd is van de hoogste league of dat het een amateurwedstrijd is. Aangezien mij een amateurwedstrijd goedkoper lijkt (misschien wel gratis?) om bij aanwezig te zijn lijkt me dit het voordeligst. Heeft er iemand tips voor het bij wonen van zo'n soort honkball (of football) wedstrijd tussen 25 juni en 18 juli? Moeten we bijvoorbeeld van tevoren al kaartjes regelen of iets dergelijks? Of zijn er überhaupt geen wedstrijden vanwege een eventuele zomerstop?
Wij maken (waarschijnlijk, er zit nog een beetje speling in) het rondje:
1. Dusseldorf - Los Angeles
2. Los Angeles
3. Los Angeles - San Diego / Joshua Tree (nog geen beslissing gemaakt)
4. San Diego / Joshua Tree
5. San Diego / Joshua Tree - Lake Havasu City (staat ook nog niet vast)
6. Lake Havasu City - Grand Canyon
7. Grand Canyon
8. Grand Canyon - Page
9. Page
10. Page - Zion
11. Zion
12. Zion - Las Vegas
13. Las Vegas - Yosemite (Ik ben me ervan bewust dat dit niet ideaal is, maar na flink overleg hebben we toch besloten dit stuk in een dag te rijden)
14. Yosemite
15. Yosemite - San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco
18. San Francisco - ?
19. ?
20. ?
21. ?
22. ?
23. ? - Los Angeles
24. Los Angeles - Dusseldorf
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Annabel1 op 04 mei 2016, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Sportwedstrijd Zuid-West Amerika
In de zomer is er eigenlijk alleen baseball en zowel LA, SD en SF hebben een professioneel team.
Er was hier pas nog een vraag over, met een hoop info: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=63720
Er was hier pas nog een vraag over, met een hoop info: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=63720
Bedankt! Dat is inderdaad een hoop informatie over professionele wedstrijden, het lijkt alsof zo'n wedstrijd baseball bijwonen nog aardig wat geld kan kosten.
Ik vraag me af hoe het zit met minder professionele teams, heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
Ik vraag me af hoe het zit met minder professionele teams, heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het hoeft niet per sé duur te zijn hoor, ook niet bij Major League Baseball (de professionals). Wij gaan in juni naar een wedstrijd van de San Francisco Giants tegen de Milwaukee Brewers en dat kostte geloof ik iets van 8 dollar per kaartje. Nou zijn de Milwaukee Brewers vermoedelijk niet bepaald een topteam, maar dan krijg je dus ook lage prijzen. Ook een wedstrijd tussen twee betere teams (SF Giants tegen LA Dodgers) was best betaalbaar, maar kwam ons qua planning niet goed uit. Dat was dan wel iets meer dan 8 dollar, maar ook weer niet schrikbarend duur. Voor 25 a 30 dollar had je daar een kaartje voor.
Kijk anders eens op Stubhub.com om te zien wat kaartjes kosten voor wedstrijden als jullie in de VS zijn.
Kijk anders eens op Stubhub.com om te zien wat kaartjes kosten voor wedstrijden als jullie in de VS zijn.
In baseball heet dat de minor league. Ik kan dat zeker aanraden, het stadion is vaak wat kleiner en gemoedelijker, en er zijn ook altijd van allerlei activiteiten. En een stuk goedkoperAnnabel1 schreef: Ik vraag me af hoe het zit met minder professionele teams, heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch lijkt me als toerist zo'n pot in een groot stadion wel wat aantrekkelijker op het eerste gezicht.
Over je route: schrijf het eens van dag tot dag uit, zoals in andere topics, dat leest veel makkelijker. Ik weet niet hoeveel dagen jullie precies gaan (of zijn die data ook echt de vakantietijd?), maar als ik San Diego, Lake Havasu en Monument Valley zie staan, maar bv geen Bryce dan mis ik al iets.
Over je route: schrijf het eens van dag tot dag uit, zoals in andere topics, dat leest veel makkelijker. Ik weet niet hoeveel dagen jullie precies gaan (of zijn die data ook echt de vakantietijd?), maar als ik San Diego, Lake Havasu en Monument Valley zie staan, maar bv geen Bryce dan mis ik al iets.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Je zit in een periode dat er eigenlijk alleen Baseball wordt gespeeld. ijshockey pre-season begint pas eind september, begin oktober. Ook in September start pas het NFL season en Basketbal nog later geloof ik. Als je weet op welke datum's je in San Francisco, Los Angeles en/of San Diego bent, dan kun je zo zien of je een MLB wedstrijd mee kan pakken. Wij zijn vorig jaar bij de Padres geweest. Ondanks dat het einde seizoen was en ze geen play-offs meer konden halen, zat het stadion toch aardig vol. Kaartjes kosten niet veel. Je kunt het zo duur maken als je wil.
Ik vind het altijd leuk om een sportwedstrijd mee te pakken. De sfeer, het national ante (wel petje af
) en alles eromheen is heerlijk! Wij gaan dit jaar naar de New York Mets in September. De Yankees spelen in de dagen dat wij er zijn niet thuis. De Mets zijn vorig seizoen tot de finale gekomen (play-offs) dus die zijn aardig populair momenteel.
Hier kun je precies zien wanneer de teams thuis spelen:
San Francisco: http://sanfrancisco.giants.mlb.com/sche ... ar=DEFAULT
Los Angeles Dodgers: http://losangeles.dodgers.mlb.com/sched ... ar=DEFAULT
Los Angeles Angels: http://losangeles.angels.mlb.com/schedu ... ar=DEFAULT
San Diego Padres: http://sandiego.padres.mlb.com/schedule ... ar=DEFAULT
De donkere vakjes zijn de dagen dat ze thuis spelen
Ik vind het altijd leuk om een sportwedstrijd mee te pakken. De sfeer, het national ante (wel petje af

Hier kun je precies zien wanneer de teams thuis spelen:
San Francisco: http://sanfrancisco.giants.mlb.com/sche ... ar=DEFAULT
Los Angeles Dodgers: http://losangeles.dodgers.mlb.com/sched ... ar=DEFAULT
Los Angeles Angels: http://losangeles.angels.mlb.com/schedu ... ar=DEFAULT
San Diego Padres: http://sandiego.padres.mlb.com/schedule ... ar=DEFAULT
De donkere vakjes zijn de dagen dat ze thuis spelen

NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij gaan op 17 juni naar de Oakland Athletics kijken.
Ik had de prijzen vergeleken met het andere team (San Francisco Giants) in de Bay Area en ook met de teams in LA (Dodgers en Angels), maar qua prijzen zitten de A's toch een pak goedkoper.
Misschien een aanrader om daar een wedstrijd mee te pikken voor je San Francisco binnen rijdt.
Er zijn vaak dagen waarop er extra's bijkomen, zoals een gratis bobble head of t-shirt.
Bij ons is er die avond vuurwerk voorzien.
Die dingen kan je op de site van de baseballploeg terugvinden wanneer je kaarten wil reserveren.
Ik had de prijzen vergeleken met het andere team (San Francisco Giants) in de Bay Area en ook met de teams in LA (Dodgers en Angels), maar qua prijzen zitten de A's toch een pak goedkoper.
Misschien een aanrader om daar een wedstrijd mee te pikken voor je San Francisco binnen rijdt.
Er zijn vaak dagen waarop er extra's bijkomen, zoals een gratis bobble head of t-shirt.
Bij ons is er die avond vuurwerk voorzien.
Die dingen kan je op de site van de baseballploeg terugvinden wanneer je kaarten wil reserveren.
Bedankt voor alle snelle reacties! Ik ga hier thuis eens kijken of we al kaartjes van tevoren willen boeken (wat mij bij de major league zeker nodig lijkt?), we weten van Los Angeles en San Francisco namelijk al welke dagen we daar zijn.
En die minor league lijkt mij ook een goede om nog even naar te kijken.
En die minor league lijkt mij ook een goede om nog even naar te kijken.
Het klopt inderdaad dat we Bryce overslaan, eerlijk gezegd was dat niet mijn eerste keuze, maar het kwam nou eenmaal zo uit bij het plannen van de reis. Misschien dat we nog even een kijkje nemen als we bij Zion zijn, aangezien we daar twee nachten blijven. Ik zal ook even mijn eerste bericht met de planning aanpassen.PSVwally schreef: Over je route: schrijf het eens van dag tot dag uit, zoals in andere topics, dat leest veel makkelijker. Ik weet niet hoeveel dagen jullie precies gaan (of zijn die data ook echt de vakantietijd?), maar als ik San Diego, Lake Havasu en Monument Valley zie staan, maar bv geen Bryce dan mis ik al iets.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Het is ook maar een klein stukje rijden (eigenlijk alleen de brug over) naar Oakland om daar een wedstrijd mee te pakken.
De sfeer bij de Giants is overigens GEWELDIG. Vriendlief en ik zijn beiden honkbalfans en eigenlijk geen echte Giants fans maar we vonden het beiden daar echt geweldig. Het uitzicht vanuit de Dodgers is briljant en ook echt een aanrader. De Angels zijn een van mijn favoriete teams, en uiteraard is het daar in mijn optiek erg leuk maar het ligt wel wat meer afgelegen dan de anderen.
De Padres en de Giants liggen midden in de stad dus dat is wel heel makkelijk. En voor de sfeer te proeven hoef je echt geen super dure kaartjes te kopen. Zelfs vanuit het buitenveld is het spel prima te volgen.
Wij gaan dit jaar naar de Oostkust en pakken verschillende honkbalwedstrijden mee, Red Sox, Blue Jays, Pirates, Orioles, Mets, Yankees. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag!
en nog even op je bericht terug te komen, minor league is wel leuk, maar niet zo sfeervol. Ik persoonlijk zou het niet zo snel doen.
De sfeer bij de Giants is overigens GEWELDIG. Vriendlief en ik zijn beiden honkbalfans en eigenlijk geen echte Giants fans maar we vonden het beiden daar echt geweldig. Het uitzicht vanuit de Dodgers is briljant en ook echt een aanrader. De Angels zijn een van mijn favoriete teams, en uiteraard is het daar in mijn optiek erg leuk maar het ligt wel wat meer afgelegen dan de anderen.
De Padres en de Giants liggen midden in de stad dus dat is wel heel makkelijk. En voor de sfeer te proeven hoef je echt geen super dure kaartjes te kopen. Zelfs vanuit het buitenveld is het spel prima te volgen.
Wij gaan dit jaar naar de Oostkust en pakken verschillende honkbalwedstrijden mee, Red Sox, Blue Jays, Pirates, Orioles, Mets, Yankees. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag!

en nog even op je bericht terug te komen, minor league is wel leuk, maar niet zo sfeervol. Ik persoonlijk zou het niet zo snel doen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou toch echt 1 van die overige dagen voor een nacht Bryce en minimaal 1 nacht tussen Vegas en Yosemite zetten zodat je via death valley kunt. Anders zou ik sowieso langs death valley af rijden, maar dan is het nog een verloren dag
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij pakken dit jaar ook een wedstrijd van de San Diego Padres mee, eind juli. 16 jaar geleden deden we dat ook (destijds nog in het Qualcomm-stadion, tegenwoordig zitten ze bijna in de binnenstad) en dat is echt een belevenis. Destijds bestelden we tickets al van tevoren online, maar toen zaten we in een slechts voor één kwart gevuld stadion. Dit keer gaan we dus vermoedelijk op de bonnefooi, al hou ik de weken voor vertrek nog wel even de beschikbaarheid van tickets in de gaten. Have fun!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Vertrouwelijke en beste site voor tickets:
http://www.ticketmaster.com
Jammer genoeg kon ik dit jaar niets bijwonen, je moet het zeker doen! Zeker op tijd reserveren !
http://www.ticketmaster.com
Jammer genoeg kon ik dit jaar niets bijwonen, je moet het zeker doen! Zeker op tijd reserveren !
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
Ik weet niet precies hoe het zit met MLB-tickets, maar Ticketmaster is de officiële verdeler voor NFL-tickets.
Je moet er inderdaad op tijd bij zijn om een beetje goeie tickets te hebben voor een aardige prijs. Maar het is niet zo dat je niet meer kunt gaan als er op Ticketmaster geen tickets meer zouden zijn. Ten eerste heb je TicketExchange, de tweedehandse markt van Ticketmaster. Even officieel, en even betrouwbaar. Dat is van mensen die hun ticket net meer hoeven, of mensen met seizoentickets die bepaalde wedstrijden niet komen.
En daarnaast heb je de "andere" verkooppunten. Daaronder hoort StubHub. Dat is ook een zeer betrouwbare website, en zolang je voor een e-ticket kiest, verloopt alles ook bijzonder vlot. De andere verzendmethodes zijn (veel) omslachtiger.
Je moet er inderdaad op tijd bij zijn om een beetje goeie tickets te hebben voor een aardige prijs. Maar het is niet zo dat je niet meer kunt gaan als er op Ticketmaster geen tickets meer zouden zijn. Ten eerste heb je TicketExchange, de tweedehandse markt van Ticketmaster. Even officieel, en even betrouwbaar. Dat is van mensen die hun ticket net meer hoeven, of mensen met seizoentickets die bepaalde wedstrijden niet komen.
En daarnaast heb je de "andere" verkooppunten. Daaronder hoort StubHub. Dat is ook een zeer betrouwbare website, en zolang je voor een e-ticket kiest, verloopt alles ook bijzonder vlot. De andere verzendmethodes zijn (veel) omslachtiger.
Bedankt voor de reacties allemaal
Ik heb nog eens goed gekeken naar de data, de enige wedstrijd die we bij kunnen wonen op 28 juni in San Diego (als we besluiten daar heen te gaan, mijn ouders willen dat eigenlijk nog niet vastleggen) en dat is een 'Taco Tuesday', weet iemand wat dat inhoudt? Ik heb al een beetje gegoogled maar ik kwam alleen maar op facebookpagina's van een aantal jaar oud.

Van PetCo Park Insider:
Taco Tuesday means something special:
- Discounted tacos ($1 each)
- Discount tickets
- Baseball
- Sunshine
Elke thuiswedstrijd op dinsdag, dus. Korting op de taco's, korting op de tickets.
Taco Tuesday means something special:
- Discounted tacos ($1 each)
- Discount tickets
- Baseball
- Sunshine
Elke thuiswedstrijd op dinsdag, dus. Korting op de taco's, korting op de tickets.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij waren vorig jaar ook bij de San Diego Padres op een speciale dag. Het was toen hispanic community day in Petco Park. Ik vind het echt een leuk stadion. Achter het outfield ligt een groot grasveld daar waren toen optredens... Was echt supergezellig!
Sport in Amerika is zoveel anders dan bijvoorbeeld een eredivisiewedstrijd in Nederland. Veel gezelliger en geen rivaliserende supportersgroepen die met elkaar op de vuist gaan
Sport in Amerika is zoveel anders dan bijvoorbeeld een eredivisiewedstrijd in Nederland. Veel gezelliger en geen rivaliserende supportersgroepen die met elkaar op de vuist gaan

NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
Florida | 2019 - 2024
Florida | 2019 - 2024
Bij honkbal zijn wedstrijden vrijwel alleen uitverkocht als het er echt om gaat richting de play offs, die in oktober beginnen. In persoon kun je dus vrijwel altijd kaarten krijgen. De sfeer is vaak het leukste in de goedkoopste plaatsen. Soms komen die zelfs online niet eens beschikaar (zoals bij de Colorado Rockies). Ik zou dus gewoon op de dag zelf lekker op tijd heen gaan en niet van te voren boeken, met alle bijbehorende kosten die daar bij komen.
Ik kwam dit topic tegen bij het zoeken naar sportwedstrijden etc.
We zien leuke kaartjes op StubHub en lees dat dit dus een betrouwbare site is
Maar wat zijn nou goede plaatsen of wat moet je absoluut niet kiezen eigenlijk?
We zijn geen kenners, maar willen gewoon eens de sfeer ervaren.
We zien leuke kaartjes op StubHub en lees dat dit dus een betrouwbare site is

Maar wat zijn nou goede plaatsen of wat moet je absoluut niet kiezen eigenlijk?
We zijn geen kenners, maar willen gewoon eens de sfeer ervaren.
Dat is een beetje een ruime vraag
Welke sport wil je zien, in welke periode ga je, naar welk stadion ga je?

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht