Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Page: welke ervaringen/tips hebben jullie?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
GertS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Page: welke ervaringen/tips hebben jullie?

Bericht door GertS »

Hallo iedereen,

Tijdens onze roadtrip in augustus zullen we passeren in Page. We blijven hier een keer overnachten.
Ik heb al opgezocht wat er allemaal te doen/zien is en dat is best veel. Dus we zullen keuzes moeten maken.
Welke ervaringen/tips hebben jullie?

1. Horseshoe bend
2. Antelope canyon
3. Rainbow bridge national monument
4. Glen canyon
5. Lake powell

Dit gaat ons op deze korte tijdspanne jammergenoeg niet allemaal lukken. :P
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Page

Bericht door Anneleen »

Horseshoe Bend neemt niet zoveel tijd in beslag. Antelope Canyon ook niet.
Wij hebben vorige zomer ook een nacht in Page, aan Lake Powell, overnacht. De namiddag hebben we aan Lake Powell doorgebracht, maar het was daar toen zo heet dat ik het niet lang heb uitgehouden. De volgende ochtend Antelope Canyon en tegen de middag Horseshoe Bend. Nog snel geluncht en we waren alweer op weg.
Als je Rainbow Bridge NM wil meenemen, heb je wat meer tijd nodig. Het hangt er vanaf wanneer je aankomt en hoe laat je de volgende dag wil doorrijden naar je volgende bestemming. Een bezoek aan Glen Canyon kost ook niet zoveel tijd, denk ik. Wij hebben dat niet gedaan, omdat onze kinderen echt in het meer wilden gaan zwemmen. Vandaar de namiddag strand/meer.
Pim & Narelle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Page: welke ervaringen/tips hebben jullie?

Bericht door Pim & Narelle »

Wij hadden ook één nacht in Page en hebben de (lower) Antelope Canyon, de Horseshoe Bend, de Glen Canyon Dam en een stukje Lake Powell (met de auto) gedaan (ook in die volgorde, om 10:00 hadden we de tour bij de Antelope Canyon). Prima te doen dus, mits je de Rainbow Bridge niet meeneemt.

Met de auto is het leuk om bij Lone Rock te kijken (mooi strandje aan Lake Powell, niet ver van Page) en vanaf de Dam op de 89 heb je een mooi uitzichtspunt over het meer.
traveller
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door traveller »

Wat bedoelen jullie eigenlijk met Glen Canyon?

Ik zie dat vaker voorbij komen, maar volgens Goolge Maps is dat wel 4 uur van Page af:
https://goo.gl/maps/mwzeEAwaJeR2

Of bedoelen jullie dan de dam die in Page zit?
(just asking, want we zitten dit jaar 2 nachten op de Wahweap camping)
2009: Kerst:New York
2011: Las Vegas
2012: LA-JoshuaTree-Grand Canyon-MV-Bryce-Zion-LV-DV-Sequoia-Yosemite-SF-SD-LA
2015: LV-Zion-Bryce-NorthRim-MV-Arches-Canyonlands-CapitolReef-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Banff/Yoho/Japser NP- Seattle- Mount Rainier
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De Glen Canyon dam wrs, want de Glen Canyon NRA is inderdaad wat verder, al zit je er ook weer middenin. Voor de rainbow bridge heb je wel minimaal een halve dag nodig (oa met de boot over het meer), dus 2 nachten is dan prima.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

6. Lone Rock beach, met de auto op het strand tot aan het water
7. Waterholes slot canyon, klein maar fijn
8. Studhorse point en/of Skylight Arch, namiddag tot avond
9. Hanging Gardens, een oase in de woestijn
10. Stateline Canyon, korte hike met een beloning op het einde
11. Bonkers, finest ribs in town
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Is dit nog je planning?
Dag 7 LV - Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon - Page
Dag 9 Page - Bryce

Dan heb je niet heel veel tijd voor Page, want je zult toch ook nog wel in de ochtend wat tijd in de GC doorbrengen. Ga op weg naar Page naar Horsesheo Bend. Antelope canon zou ik de volgende dag doen - kies dan voor de Lower. Als je niet wilt gokken of er plaats is, reserveer dan. Je kunt tegenover Horseshoe Ben naar de Waterholes slot canyon maar dan moet je wel eerst een permit halen. Heel rustig maar wij vonden Antelope Canyon wel veel mooier.
Op weg naar Bryce kun je naar de Glen canyon dam.

Marianne
Iriis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Iriis »

Wij hebben 2 nachten daar. Wat raden jullie dan aan? (Buiten Horsehoe, Lake Powell om) Antelope hebben we al gereserveerd.
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

Dat hangt van je persoonlijke voorkeur af (zonnen, wandelen, watersport, ...).

Ik zal nog enkele puntjes toevoegen aan het lijstje :-)
12. zelf bootje huren voor watersport (varen, wakeboard, ski, ...) op Lake Powell
13. dirtroad rit (semi-loop) naar Almstrom /Smokey Mountain Rd / Kelly Grade
14. wandeling naar de "alternatieve" Colorado bocht met vertrek tegenover Waterholes slot canyon (zware wandeling op GPS cross-country door de woestijn)
15. wandeling naar Paria River narrows, Yellow Rock, Wahweap Hoodoo's, White Valley, Sidestep Canyon, Buckskin Gulch, Edmaier's Secret, Cockscomb narrows, ....
16. Glen Canyon Dam overlook
17. uitgebreid shoppen in de Walmart
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
Nathalie68
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Nathalie68 »

Wij zijn over een week of drie ook twee dagen in Page. Voor ons is het een beetje een 'rustpunt' tijdens de reis met twee pubers. Mij leek het een leuk plan om daar voor een dag een motorbootjes te huren en zelf een beetje te gaan varen. Ik wilde dat gaan reserveren, maar die prijzen!!!! :shock: :shock: :shock:
Ik geloof niet dat er ergens voor minder dan 375 dollar een bootje voor een dag te krijgen is! Of kijk ik misschien verkeerd? Tips zeer welkom.

Nathalie
Juli 2016 in het Zuidwesten. Volg onze blog op www.tempelmangoesusa.wordpress.com
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

Inderdaad, de prijzen in Page gaan al een aantal jaren in stijgende lijn. Vergeet ook de taxen en de benzine niet te rekenen!
Aan Lake Mead kun je ook een bootje huren, daar is het iets minder duur.
Als je Page als rustpunt bekijkt zou ik me die 2 dagen beperken tot een bezoekje aan de dam, zwemmen aan een strandje, luieren aan het zwembad, een bezoek aan de Walmart en eventueel Horshoe Bend of Lower Antelope Canyon bezoeken. Zo heb je toch een goede mix van bezienswaardigheden, rust en beweging.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou dat woord 'eventueel' boven de post hierboven weg halen. Ik denk eigenlijk dat iig één van de antelope canyons en de horseshoe bend wel zekere must see/do's zijn in Page.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Een bezoek aan Horseshoe Bend en Antelope Canyon zijn imo ook grotere must sees dan een bezoek aan de Walmart in Page :lol:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Op een weekdag is huren goedkoper dan in het weekend, maakt soms heel veel verschil.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Wij hadden ook 2 overnachtingen in Page. De dag van aankomst hebben wij Horseshoe Bend bezocht en het vieuwpoint bij Lake Powell. De volle dag hadden wij de Rainbow Bridge Cruise gepland en nadien zijn we nog naar de dam gaan kijken. De dag van vertrek hebben we aansluiten Lower en Upper Antelope Canyon bezocht. Zie mijn verslag voor details.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer