Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

activiteiten Mammoth lakes

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pauwke99
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

activiteiten Mammoth lakes

Bericht door Pauwke99 »

Heeft iemand tips voor leuke activiteiten in de omgeving van Mammoth lakes. We komen van death valley, blijven dan een volledige dag in Mammoth lakes en vertrekken de volgende dag naar Yosemite
Dave_m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: activiteiten Mammoth lakes

Bericht door Dave_m »

Onderweg van Death valley naar Mammoth lakes kun je genoeg doen.
Je hebt Alabama Hills in de buurt van Lone Pine.
Erna kun je bijvoorbeeld nog naar Acient Brisclecone forest in de buurt van Bishop.
En in Mammoth Lakes kun je naar Devils Postpile NM.
Nu ligt er nog sneeuw in de toppen van Mammoth Lakes bergen. Je kunt er met de liftjes heen en zelfs gaan skiën :D

Tussen Mammoth Lakes en Yosemite NP kun je naar Mono Lake in Lee Vining gaan. Bij de South Tufa's punt kun je naar de tufa's en het meer kijken.
Je hebt ook nog een "spook stadje" Bodie.
En hierna via de Tioga Pass naar Yosemite, waar je meerdere mooie scenic views hebt. En ook eventueel bij tuolumne grove of giant sequoias een stop maken.

Dit hebben wij een paar weken geleden ook gedaan (behalve gaan skiën dan).
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

Op basis van je naam gok ik dat je even oud bent als mijn oudste - nl 17? Wij zaten ook een hele dag in Mammoth Lakes, en hebben die gebruikt om bij te komen, te zwemmen, Mono Lakes te bezoeken en Bodie over te slaan. De tip die ik je echter niet wil onthouden, gezien je leeftijd, is het Volcom Skate Park. Groots, vriendelijke mensen (zoonlief mocht het board van een medebezoeker lenen. Die blij was dat zoon het board een beetje beschadigde, want dan zag het er tenminste echt uit)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je route is dus iets anders nu dan in je laatste bericht in je routetopic? Dat zag er toen zo uit:

2 Las Vegas -Lone Pine
3 Lone Pine- Mammoth lakes
4 mammoth lakes-yosemite

Kom je nu uit Death Valley, of uit Las Vegas? Als je van Las vegas komt heb je niet veel tijd voor andere dingen behalve DV. Vanuit Mammoth Lakes zou je dan naar het bristlecone Pines Forest kunnen gaan. Mono Lake en Bodie zijn al genoemd, allebei aanraders. Je kunt ook goed wandelen in de omgeving van ML. Wij deden vorig jaar de Little Lakes Valley Loop. Kijk eens in ons 2013-verslag voor het Bristlecone Pines Forest en Bodie en Mono Lake, en voor de andere tips ons 2015-verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 jul 2016, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Pauwke99
Amerika-ontdekker

Bericht door Pauwke99 »

Ik ben inderdaad 17 jaar :) . Danku voor alle tips, het is inderdaad best een slim idee om een dagje rust hier te houden na de lange toch van Las vegas ( we rijden in één keer van Las Vegas naar Mammoth lake) die dag is het de bedoeling om de bekendste viewpoints in death valley te bezoeken en voor de rest op het gemak door te rijden naar Mammoth lake, aangezien het een erg lange toch is (5-6 uur ) zullen we deze dag ook niet echt veel meer van Mammoth lake bezoeken. De volgende dag is het uiteraard wel de bedoeling om de omgeving wat te verkennen , een beetje zwemmen aan de meren en het skateterrein bezoeken zijn leuke tips !! Nog een vraagje over het skiën, aangezien we vervend skiërs zijn zou dit een hele leuke toevoeging aan onze reis zijn, maar is het nog mogelijk om in hartje zomer te skiën in de omgeving van Mammoth lakes? De volgende dag vertrekken we dan naar Yosemite via de Tiago pas en zullen we Mono lake en Bodie bezoeken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou dat skiën vergeten. Ik denk niet dat er nog liften omhoog gaan in de zomer. Bodie zou ik doen op de volle dag Mammoth Lakes. Je hebt anders nog naar een halve dag voor de Tioga Pass.
Ik zou zelf kiezen voor een overnachting in Lone Pine en dan 1 nacht Mammoth Lakes. Dat geeft je meer tijd om onderweg iets te doen.

Marianne
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Als je iets redelijk unieks wilt doen: aan de andere kant van de weg liggen een paar dirt roads die je naar natuurlijke hot springs leiden. Ik heb daar ook eens een paar nachten in gezeten, super ervaring: bergen met sneeuw in de achtergrond, sterren aan de hemel, biertje erbij en dan soaken in de hot springs. Vaak zijn er ook wel anderen voor leuke gesprekken, soms ben je alleen met je eigen gezelschap. Mocht je geinteresseerd zijn, dan laat maar weten, dan wil ik wel even kijken of ik m'n aantekeningen ervan nog heb.
Pauwke99
Amerika-ontdekker

Bericht door Pauwke99 »

Die hotsprings lijken me fantastisch!! Ik ben benieuwd naar jouw aantekeningen!
Alvast bedankt!
strikerzeljko
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door strikerzeljko »

thebruins schreef:Als je iets redelijk unieks wilt doen: aan de andere kant van de weg liggen een paar dirt roads die je naar natuurlijke hot springs leiden. Ik heb daar ook eens een paar nachten in gezeten, super ervaring: bergen met sneeuw in de achtergrond, sterren aan de hemel, biertje erbij en dan soaken in de hot springs. Vaak zijn er ook wel anderen voor leuke gesprekken, soms ben je alleen met je eigen gezelschap. Mocht je geinteresseerd zijn, dan laat maar weten, dan wil ik wel even kijken of ik m'n aantekeningen ervan nog heb.
heb ik ook wel interesse in! :thumbup:
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Het is vrij simpel: vanuit Mammoth Lakes pak de 395 naar het zuiden en ga na een paar mijl bij het kerkje links de Benton Crossing Road op. De twee die ik hier bezocht heb zijn:

* Wild Willy's hot springs (ook bekend als Crowley Hot Springs). Als je de Benton Crossing Road op bent gegaan, na 3 cattle guards (inclusief degene waar je bij het oprijden van de Benton Crossing Road overheen gaat, ongeveer 2.5 miles) meteen rechts af. Volg de dirt road en houd steeds links aan. Na een mile of wat bereik je een parkeerplaats. Parkeer daar en loop over de houten boardwalk naar de hot springs.

* Hilltop tub. Nadat je op de Benton Crossing Road gegaan bent, ligt de hot tub na 2.7 miles aan de linker kant van de weg.

Ieder heeft z'n eigen pluspunten: Hilltop Tub heeft het beste uitzicht, maar is klein en gezien de relatief eenvoudige bereikbaarheid ook drukker bezocht. Wild Willy's is wat groter en dus heb je wat meer privacy mochten er ook anderen zijn, en ook minder druk gezien het iets lastiger te bereiken is. Als ik moest kiezen voor 1 avond, zou ik voor Wild Willy's gaan.

De dirt roads waren destijds (november 2012) prima te rijden met een personen auto.

Ik weet er ook nog wel een paar in de buurt van Bridgeport, maar dat is weer wat uit de richting van Mammoth Lakes.

PS: Google kent de twee genoemde hot springs ook dus doe er je voordeel mee en stel precieze route beschrijvingen op zodat je niet in het donker rond doolt en teleur gesteld weer terug naar het hotel gaat ;-)
strikerzeljko
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door strikerzeljko »

Bedankt voor de uitleg/toelichting! :thumbup:
jomisasi
Amerika-ontdekker

Bericht door jomisasi »

Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de hot springs bij Bridgeport, daar overnachten wij in september :D
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Dat zullen waarschijnlijk de Travertine hot pools zij, zie hier:
http://www.gardenbetty.com/2013/06/trav ... t-springs/

De ligging vind je via Google Maps, zoek op "Travertine Hot Springs"

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Forumlid Ina is daar eens geweest, zie hier haar verslag.

Marianne
thebruins
Amerikakenner

Bericht door thebruins »

Een andere leuke bij Bridgeport is Buckeye hot springs, wat kleiner maar wel leuk gelegen aan een riviertje en rotsen.
Peterentruus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Peterentruus »

Als je meer van de stenen bent, kun je ook naar de Chidago Canyon gaan.
Wij gaan er in September heen. Ziet er leuk uit. We zijn via deze Duitstalige site op het idee gekomen.

http://www.galenbeck.de/Reiseberichte/W ... 4/022.html
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Leuke tip!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves