Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kleding voorbeeldreis
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Kleding voorbeeldreis
Hallo!
12 september vertrekken mijn vriend en ik voor het eerst naar Amerika. We zijn echt groentjes wat betreft reizen en gaan zo goed als de voorbeeldreis van dit forum maken, met een paar kleine aanpassingen. We gaan 3 weken en zullen op 4 oktober weer terug in Nederland zijn. Ik merk dat ik niet zo goed weet wat ik allemaal mee moet nemen qua kleding. Moet ik ook echt denken aan warme kleding? Hebben jullie hier tips/adviezen over?
Bedankt alvast!
12 september vertrekken mijn vriend en ik voor het eerst naar Amerika. We zijn echt groentjes wat betreft reizen en gaan zo goed als de voorbeeldreis van dit forum maken, met een paar kleine aanpassingen. We gaan 3 weken en zullen op 4 oktober weer terug in Nederland zijn. Ik merk dat ik niet zo goed weet wat ik allemaal mee moet nemen qua kleding. Moet ik ook echt denken aan warme kleding? Hebben jullie hier tips/adviezen over?
Bedankt alvast!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Kleding voorbeeldreis
Ehh ik neem standaard 2 lange broeken (1 afritsbaar) en 1 vest en trui mee. Maar op evt. een vest voor 's avonds na en een lange broek voor een evt. walvistocht en misschien als je de vroege of juist avond Alcatraz tour doet verder nooit gebruikt tijdens welke Amerika vakantie dan ook.
Tsja, september is nog steeds erg warm in het zuidwesten hoor, met gemiddelden temperaturen van 30 graden en erboven. Het is natuurlijk wel raadzaam om in ieder geval een vest en een jeans ofzo mee te nemen. Je weet immers nooit. In de ochtend in Yosemite of Zion kan het bijvoorbeeld frisser zijn. Daarnaast neem ik altijd een klein flut regenjasje mee, just in case.
Maar handschoenen en mutsen kun je thuis laten hoor!
Maar handschoenen en mutsen kun je thuis laten hoor!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij zijn diverse malen in september/oktober in het zuidwesten geweest. Het grootste deel van de tijd liepen wij in T-shirt en korte broek.
Ik draag ook altijd een afritsbroek en neem de afgeritste pijpen mee in mijn rugtas, als ik denk dat de temperatuur wat frisser kan worden.
Daarnaast koop ik aan het begin van de vakantie bij een Walmart een spijkerbroek en een stel T-shirts. Een 2de korte broek neem ik van thuis mee.
Ook neem ik mee een dunne trui/sweatshirt en een dun (regen/wind)jack, dat ik makkelijk tot een klein pakketje kan opvouwen en in mijn rugtas kan stoppen. Zorg voor dunne kleding, die je in laagjes kan dragen.
Neem vooral niet te veel mee, want in Amerika kan je leuk nieuwe, niet te dure kleding kopen, eventueel met een print er op als souvenir.
Ik draag ook altijd een afritsbroek en neem de afgeritste pijpen mee in mijn rugtas, als ik denk dat de temperatuur wat frisser kan worden.
Daarnaast koop ik aan het begin van de vakantie bij een Walmart een spijkerbroek en een stel T-shirts. Een 2de korte broek neem ik van thuis mee.
Ook neem ik mee een dunne trui/sweatshirt en een dun (regen/wind)jack, dat ik makkelijk tot een klein pakketje kan opvouwen en in mijn rugtas kan stoppen. Zorg voor dunne kleding, die je in laagjes kan dragen.
Neem vooral niet te veel mee, want in Amerika kan je leuk nieuwe, niet te dure kleding kopen, eventueel met een print er op als souvenir.
Ik zou toch ook kleding voor wat minder mooi weer meenemen. Vorig jaar augustus had ik voor Californië op heel warm weer gerekend,
maar dat viel toch wat tegen. Ik miste toen echt een sweatvest of iets dergelijks. Maar zoals al genoemd: shoppen is daar een waar
genot en je kunt er voor weinig heel leuke dingen kopen
.
maar dat viel toch wat tegen. Ik miste toen echt een sweatvest of iets dergelijks. Maar zoals al genoemd: shoppen is daar een waar
genot en je kunt er voor weinig heel leuke dingen kopen

Ik ga even mee lezen. Wij vertrekken 13 september en vliegen 5 oktober terug, haha.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bedankt voor jullie reacties! Heel fijn om even wat ervaringen te horen, heb ik een beetje een idee. En inderdaad, in Amerika kan ik altijd nog wat bijkopen! 

Lijkt alsof iedereen zo weinig mee neemt op vakantie, of lees ik het niet goed (2 broeken, 1 korte broek, een stel T-shirts), voor 3 weken?!? Ik weet dat je in de US goed kunt shoppen (ben ik ook van plan) maar er zit toch echt wel heel wat meer in mijn koffer...
Bij mij ook! Hoewel ik me probeer te beperken, omdat ik weet dat ik het een en ander ga kopen en anders de koffer te zwaar wordt
In ieder geval gaan er zo'n 5 sets en verschillende soorten schoenen mee. Zo eens per week doe ik de was in het hotel.

In ieder geval gaan er zo'n 5 sets en verschillende soorten schoenen mee. Zo eens per week doe ik de was in het hotel.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt er niet alleen goed shoppen, maar ook goed wassen.
Bij de meeste motels heb je een laundry, en elk winkelcentrum heeft ook wel een wasserette.
Ik denk wel dat je die aantallen als basis moet lezen. Als je graag elke dag iets anders draagt heb je iets meer nodig. En naast T-shirts neem ik altijd een of 2 blouses mee met lange mouwen; handig tegen de zon, en ook prettig in een restaurant met te koud afgestelde airco.
Zeker een trui of vest meenemen, en een licht regenjack of een regencape.
Marianne

Ik denk wel dat je die aantallen als basis moet lezen. Als je graag elke dag iets anders draagt heb je iets meer nodig. En naast T-shirts neem ik altijd een of 2 blouses mee met lange mouwen; handig tegen de zon, en ook prettig in een restaurant met te koud afgestelde airco.
Zeker een trui of vest meenemen, en een licht regenjack of een regencape.
Marianne
-
- Amerika-expert
Wassen doe ik niet op vakantie, zonde van mijn tijd
Dat kan ik in Nl. ook wel.
Wij hebben dus idd altijd veel meer bij ons en kopen ook nog eens aardig wat. Wassen is dus helemaal niet nodig.
Ik zou zeker ook wat dikkere kleding meenemen. Je weet maar nooit. Ik had me verleden jaar ernstig vergist in het weer in mei en heb het echt koud gehad.

Wij hebben dus idd altijd veel meer bij ons en kopen ook nog eens aardig wat. Wassen is dus helemaal niet nodig.
Ik zou zeker ook wat dikkere kleding meenemen. Je weet maar nooit. Ik had me verleden jaar ernstig vergist in het weer in mei en heb het echt koud gehad.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wassen kost bij mij minder tijd dan iets kopen.
Marianne

Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik koop altijd wel wat dingen bij én ik was regelmatig. Als je vier weken weg bent, lijkt me dat ook best normaal, toch? Ik heb toch altijd dingen bij me die ik erg graag draag en die was ik dan gewoon tussendoor. Ik heb wel gemerkt dat wassen op campgrounds makkelijker is dan in hotels.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dat inpakken gaat nog een fijne uitdaging worden: ik ben meer van het type dat en vanwege "je weet maar nooit" en vanwege het niet kunnen kiezen, altijd te veel meesleept naar de gehuurde stacaravan in Frankrijk. En ook omdat ik geen zin heb om daar te wassen, trouwens 
We zijn met zijn 4'en dus voor onze US-reis ik heb expres maar 2 koffers en zo'n Kipling reistas klaarstaan, zodat we in Amerika nog kunnen shoppen en daar dan wel een 4e koffer bijkopen. Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken, want ik neem toch wel meer dan 2 korte broeken mee...

We zijn met zijn 4'en dus voor onze US-reis ik heb expres maar 2 koffers en zo'n Kipling reistas klaarstaan, zodat we in Amerika nog kunnen shoppen en daar dan wel een 4e koffer bijkopen. Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken, want ik neem toch wel meer dan 2 korte broeken mee...

Anita
Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
Zuid-West 2016
Noord-West 1995 / Zuid-Oost 1997 / New Orleans 1999 /
-
- Amerika-expert
Tja, het is maar waar je voorkeur ligt. Heerlijk shoppen voor weinig in de outlets vind ik vele malen leuker dan wassen wat ik in Nl ook kanMartin & Marianne schreef:Wassen kost bij mij minder tijd dan iets kopen.![]()
Marianne

- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wassen kost gelukkig in Amerika ook minder tijd dan in Nederland. Meestal een half uurtje wassen en een half uurtje drogen. Maar daarop gaan we dan niet wachten bij de machines hoor, gewoon terug naar de hotelkamer, waar ik dan ons reisverslag af tik en mijn man de foto's uitzoekt.Vito schreef:Wassen doe ik niet op vakantie, zonde van mijn tijdDat kan ik in Nl. ook wel.
Zelf neem ik inderdaad ook twee broeken mee (waarvan één afrits). En verder mijn vest en wat t-shirts en één shirtje met lange mouwen. Qua schoenen heb ik eigenlijk altijd m'n skechers bij me en één paar open schoenen. Verder kopen we ter plaatse ook nog wel wat shirts (meestal van pretparken

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Iris, zoals gezegd is het in september best nog warm op de meeste plekken in de voorbeeldreis. Maar ik zou toch een paar warmere opties voorzien.
Het weer valt natuurlijk niet te voorspellen, maar bijvoorbeeld in de Grand Canyon en in San Francisco (en eventueel ook Yosemite) kan het nogal eens fris zijn. Vooral in San Francisco raden ze aan je in laagjes te kleden. Het kan er namelijk nogal sterk schommelen van warm naar fris, door een koude zeewind. De Grand Canyon ligt ook nogal hoog. Voor de rest waarschijnlijk kledij voor warmer weer.
Het weer valt natuurlijk niet te voorspellen, maar bijvoorbeeld in de Grand Canyon en in San Francisco (en eventueel ook Yosemite) kan het nogal eens fris zijn. Vooral in San Francisco raden ze aan je in laagjes te kleden. Het kan er namelijk nogal sterk schommelen van warm naar fris, door een koude zeewind. De Grand Canyon ligt ook nogal hoog. Voor de rest waarschijnlijk kledij voor warmer weer.
Dat zijn 2 half uurtjes te veel... Tijdens vakantie doe ik ook niet aan wassen, veel liever shoppen! 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
En zo reist iedereen anders. Wij vinden het altijd fijn om een paar dagen te hebben die niet ingepland staan met allerlei activiteiten. Gewoon lekker rustig opstarten, uitgebreid ergens ontbijten, beetje winkelen, toertje in de omgeving maken, wat lezen, siesta houden, weer lekker eten en ´s avonds ergens een terrasje of zo. Dat vind ik ook vakantie!
-
- Amerika-expert
Ik ook, maar wassen is daar echt geen onderdeel van
Ik heb vakantie, het huishouden mag ik de rest van het jaar doen.

Ik heb vakantie, het huishouden mag ik de rest van het jaar doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht