Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Drukte in Yellowstone en Grand Teton (september)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Drukte in Yellowstone en Grand Teton (september)
Wij zijn een mooie rondreis van ruim 6 weken aan het plannen, en dat zal met een 23-26 ft camper worden.
De planning zal zijn dat we grofweg ergens tussen 22 en 28 september in Yellowstone en Grand Teton zouden zijn.
We houden van wandelen en zijn vroege vogels. We dachten, dat het in september, zeker de 2e helft, wel zou meevallen met de drukte in die parken. Maar nu zijn we wat reisverslagen aan het volgen en zagen tot onze grote schrik dat die mensen het in september poepiedruk hadden, met name in Yellowstone. Nou kun je een camper ook nog eens niet zo makkelijk parkeren als een auto, dus vragen we ons af of we überhaupt wel trails zouden kunnen doen (als we de camper al niet kunnen parkeren). We zijn er zelfs al aan het denken om die parken dan maar te schrappen.
Toch lees ik in diverse reisgidsen dat september een prima maand is voor een bezoek.
Wat is wijsheid? Is het nou echt zo erg, of valt het 2e helft september wel mee?
Alvast bedankt!
De planning zal zijn dat we grofweg ergens tussen 22 en 28 september in Yellowstone en Grand Teton zouden zijn.
We houden van wandelen en zijn vroege vogels. We dachten, dat het in september, zeker de 2e helft, wel zou meevallen met de drukte in die parken. Maar nu zijn we wat reisverslagen aan het volgen en zagen tot onze grote schrik dat die mensen het in september poepiedruk hadden, met name in Yellowstone. Nou kun je een camper ook nog eens niet zo makkelijk parkeren als een auto, dus vragen we ons af of we überhaupt wel trails zouden kunnen doen (als we de camper al niet kunnen parkeren). We zijn er zelfs al aan het denken om die parken dan maar te schrappen.
Toch lees ik in diverse reisgidsen dat september een prima maand is voor een bezoek.
Wat is wijsheid? Is het nou echt zo erg, of valt het 2e helft september wel mee?
Alvast bedankt!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Drukte in Yellowstone en Grand Teton (september)
De 2e helft van September sluiten de meeste voorzieningen en campgrounds in Yellowstone en Grand Teton al, dus zal het bij alles wat nog open is drukker zijn. Verder heb je ook al kans op winterse neerslag en koude nachten.
Kijk ook eens op de officiele Yellowstone en GT pagina (eindigt op .gov) en kijk hoe het dit jaar is.
Kijk ook eens op de officiele Yellowstone en GT pagina (eindigt op .gov) en kijk hoe het dit jaar is.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nou qua campings (op de gov site) viel het wel mee met de campings (dus hoe laat ze vol zijn áls ze al vol zijn), maar de campings vind ik het probleem niet. Er zijn er nog diversen open (mooie Atherton Creek campground, net buiten de parkgrenzen is schitterend en onbekend). Maar hoe zit het bij de parkeerplaatsen, bij de bezienswaardigheden. Kijk als je bij de Grand Prismatic Spring niet eens je camper kunt parkeren om het rondje te wandelen, dan heeft het geen nut.
Dus dat bedoel ik eigenlijk, is het poepdruk bij de trails, de bezienswaardigheden?
Dus dat bedoel ik eigenlijk, is het poepdruk bij de trails, de bezienswaardigheden?
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hi, wij zijn net terug uit die omgeving. In Yellowstone waren we half september. Ja, je bent niet de enige, maar wij vonden het heel goed te doen. Je geeft zelf al aan dat jullie vroege vogels zijn, dat scheelt al een stuk.
Wij konden niet parkeren bij de Grand Prismatic (24 ft truck-camper), maar daar waren we dan ook niet echt vroeg. Of als je geduld hebt, dan lukt het ook wel na 3 rondjes rijden of zo. Er zijn wel plekken waar je een 26 ft kwijt kan in ieder geval.Omdat wij er eerder geweest waren hebben wij het overgeslagen.
Bij Old Faithful waren we eigenlijk niet eens heel vroeg, maar daar was nog plek zat, parkeerterrein is heel groot, maar toen we in de middag terug kwamen was het wel vol.
Verder hebben wij met parkeren nergens hinder ondervonden.
Sommige campings zijn open tot eind september, mocht je in het park willen overnachten. Dit kun je checken op de nps site. Wij vonden Madison en Grant leuke campings. Geen aansluitingen. De derde nacht verbleven wij op Fishing Bridge (full hookup), maar daar is verder geen klap aan. Ik was echter te laat met boeken, dus had toen niet veel keus meer.
Wat het weer betreft, het was koud dit jaar. Maar we zijn er eerder geweest in september en toen hadden we prima weer. Maar Yellowstone met sneeuw heeft ook wel iets
Ik zou het zo weer doen in september. Misschien heb je nog iets aan ons verslag (zie onderschrift).
Wij konden niet parkeren bij de Grand Prismatic (24 ft truck-camper), maar daar waren we dan ook niet echt vroeg. Of als je geduld hebt, dan lukt het ook wel na 3 rondjes rijden of zo. Er zijn wel plekken waar je een 26 ft kwijt kan in ieder geval.Omdat wij er eerder geweest waren hebben wij het overgeslagen.
Bij Old Faithful waren we eigenlijk niet eens heel vroeg, maar daar was nog plek zat, parkeerterrein is heel groot, maar toen we in de middag terug kwamen was het wel vol.
Verder hebben wij met parkeren nergens hinder ondervonden.
Sommige campings zijn open tot eind september, mocht je in het park willen overnachten. Dit kun je checken op de nps site. Wij vonden Madison en Grant leuke campings. Geen aansluitingen. De derde nacht verbleven wij op Fishing Bridge (full hookup), maar daar is verder geen klap aan. Ik was echter te laat met boeken, dus had toen niet veel keus meer.
Wat het weer betreft, het was koud dit jaar. Maar we zijn er eerder geweest in september en toen hadden we prima weer. Maar Yellowstone met sneeuw heeft ook wel iets

Ik zou het zo weer doen in september. Misschien heb je nog iets aan ons verslag (zie onderschrift).
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie! Grappig dat je schrijft dat het reuze meeviel, want nu ik jullie verslag zie, is dat een van de verslagen waarop ik dat las van rondjes rijden op de parkeerplaats, haha. Maar wij zijn wel later in september daar dan jullie.
Het blijft een moeilijk dilemma, we gaan het waarschijnlijk wel proberen maar met een uitwijkmogelijkheid ingebouwd.
Het blijft een moeilijk dilemma, we gaan het waarschijnlijk wel proberen maar met een uitwijkmogelijkheid ingebouwd.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
hahaha, maar dat was er maar bij eentje toch? Of heb ik het al weer verbannen
Misschien dat ik het ook mee vond vallen omdat ik hier in een ander topic over de drukte had gelezen in het hoogseizoen. Op de trails vond ik het heel goed te doen. Nu hebben wij geen lange wandelingen gemaakt, maar die zijn juist meestal nog rustiger.
Maar het blijft lastig. Een back-up plan is altijd goed. Ik was eerlijk gezegd wel blij dat wij de campings hadden besproken, het zag er op alledrie vol uit. Ook die in Gardiner was vol. misschien handig om wel iets te boeken, kun je altijd nog annuleren.

Misschien dat ik het ook mee vond vallen omdat ik hier in een ander topic over de drukte had gelezen in het hoogseizoen. Op de trails vond ik het heel goed te doen. Nu hebben wij geen lange wandelingen gemaakt, maar die zijn juist meestal nog rustiger.
Maar het blijft lastig. Een back-up plan is altijd goed. Ik was eerlijk gezegd wel blij dat wij de campings hadden besproken, het zag er op alledrie vol uit. Ook die in Gardiner was vol. misschien handig om wel iets te boeken, kun je altijd nog annuleren.
In 2025 weer naar Florida.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jullie gewend zijn om vroeg op stap te gaan, en je hebt voldoende dagen in het park, dan zal het echt wel meevallen. Ik heb geen ervaring met een camper - dat zal inderdaad wat lastiger zijn - maar wij hadden vorig jaar alleen bij het Midway Geyser basin probleem met het vinden van een parkeerplaats. Bij de wandelingen die we gemaakt hebben was het altijd erg rustig. Dus plan de drukste bezienswaardigheden (Old Faithful, Grand Prismatic Spring) aan het begin of aan het einde van de dag, en doe de minder bekende dingen midden op de dag.
Een nadeel van september is wel dat de dagen korter zijn.
Marianne
Een nadeel van september is wel dat de dagen korter zijn.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
@ kokopelli, ja leuk dat sommige dingen uit je geheugen verdwijnen hè
Wij maken ook geen hele lange wandelingen hoor, meestal meerdere kleine op een dag. Ik denk dat wij gaan voor Madison, deze kan gereserveerd worden en ligt niet ver van de dingen die wij per sé willen doen. Bedankt!!
Marianne, ook jij bedankt! We waren van plan om ongeveer een kleine week te blijven maar hebben dit drastisch naar beneden gehaald. Er is ook zo veel moois te zien in de rest van de USA. En dan liever wat minder druk. We zullen inderdaad de Grand Prismatic vroeg doen en dan naar Norris Geyser Basin. Hopelijk lukt dat wel.
Wij kunnen helaas niet in de zomer op vakantie, en dat de dagen korter zijn nemen we op de koop toe. We staan op met de zon en gaan ook vroeg naar bed. Is niet erg.

Wij maken ook geen hele lange wandelingen hoor, meestal meerdere kleine op een dag. Ik denk dat wij gaan voor Madison, deze kan gereserveerd worden en ligt niet ver van de dingen die wij per sé willen doen. Bedankt!!
Marianne, ook jij bedankt! We waren van plan om ongeveer een kleine week te blijven maar hebben dit drastisch naar beneden gehaald. Er is ook zo veel moois te zien in de rest van de USA. En dan liever wat minder druk. We zullen inderdaad de Grand Prismatic vroeg doen en dan naar Norris Geyser Basin. Hopelijk lukt dat wel.
Wij kunnen helaas niet in de zomer op vakantie, en dat de dagen korter zijn nemen we op de koop toe. We staan op met de zon en gaan ook vroeg naar bed. Is niet erg.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Is de Grand Prismatic niet interessanter om laat op de middag te doen? Ik had al eens ergens gelezen dat het 's morgens (en zeker eind september) nog fris is waardoor er meer rookpluimen te zien zijn dat iets anders. De Grand Prismatic lijkt me te mooi om alleen maar rook te zien. Later in de namiddag, als de temperaturen wat hoger liggen, zou dat al heel anders moeten zijn.
Zuidwest USA 2006: http://zuidwestusa06.wordpress.com
New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com
New York 2008: http://ny08.wordpress.com
Midwest USA 2016: http://midwestusa16.wordpress.com
In de ochtend zie je niet heel veel inderdaad (behalve heel veel stoom), dus het is verstandiger deze in de middag te doen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Wij waren er begin september. Het was er druk, maar niet hinderlijk. Enigste waar we parkeerprobleem hadden was bij grand prismatic spring.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt allemaal, tips waar we wat aan hebben!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het jammer dat je vanwege de mogelijke drukte je bezoek gaat inkorten. Ik denk juist dat je beter langer kunt blijven als je denkt dat het druk is. Dat geeft je immers de gelegenheid om alles op je gemak te doen en op de beste tijdstippen. En als iedereen zich staat te verdringen bij de Old Faithful Geyser zit jij op je gemak op de schitterende uitbarsting van de Great Fountain Geyser te wachten met een handjevol andere liefhebbers. Of je ziet met een man of 10 de Lone Star Geyser uitbarsten. Gewoon midden op de dag. Lunchpakketje mee, boek mee (een breiwerkje heb ik ook al eens gespot), een praatje maken met de andere wachtenden, en genieten van het schouwspel.Trails schreef: We waren van plan om ongeveer een kleine week te blijven maar hebben dit drastisch naar beneden gehaald. Er is ook zo veel moois te zien in de rest van de USA. En dan liever wat minder druk. We zullen inderdaad de Grand Prismatic vroeg doen en dan naar Norris Geyser Basin.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt Marianne,
Dat is een goede optie. Helaas is er zo veel moois wat we onderweg willen zien dat we keuzes moeten maken. We hebben nu 3 hele dagen in onze planning staan en als we dat uiteindelijk te kort gaan vinden, dan gaan we gewoon terug, gecombineerd met een andere route. Want, er blijft nog genoeg over om te gaan bekijken.
Dat is een goede optie. Helaas is er zo veel moois wat we onderweg willen zien dat we keuzes moeten maken. We hebben nu 3 hele dagen in onze planning staan en als we dat uiteindelijk te kort gaan vinden, dan gaan we gewoon terug, gecombineerd met een andere route. Want, er blijft nog genoeg over om te gaan bekijken.
Als je in het park zelf overnacht, heb je 's morgens al wat 'voorsprong' op mensen die buiten het park overnachten. En 's avonds kan je er ook wat langer blijven. Wij hebben er in augustus verbleven en vonden het helemaal niet zo druk. Overal gemakkelijk parkeerplaats gevonden met een camper van 27 ft.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- recidivist
- Amerikafan
Wij zijn op dit moment (5 oktober) in Yellowstone. Absoluut niets meer van drukte te merken.
In verband met wat sneeuwval waren vandaag wel een aantal wegen afgesloten, o.a. de East en South entrance. Inmiddels zijn die weer open volgens de website van het park. Hopen dat dat de komende dagen zo blijft, zodat we het hele rondje kunnen doen zoals gepland.
De sneeuw zorgt in ieder geval voor mooie plaatjes.
In verband met wat sneeuwval waren vandaag wel een aantal wegen afgesloten, o.a. de East en South entrance. Inmiddels zijn die weer open volgens de website van het park. Hopen dat dat de komende dagen zo blijft, zodat we het hele rondje kunnen doen zoals gepland.
De sneeuw zorgt in ieder geval voor mooie plaatjes.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja, maar nu zit je echt al wel buiten het seizoen. Ik was er in 2013 in het voorseizoen en toen was het ook niet druk. Maar als ik soms wel eens foto's zie van mensen in het hoogseizoen, wow niet normaal die drukte.
Wij waren er half september 2014 3 dagen met prachtig warm weer in het weekend zelfs. We hebben helemaal nergens geen parkeerproblemen gehad. Zelfs 2 nachten op Madison gestaan zonder te reserveren.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
@volcuris, met een camper of auto?
Sorry. Beetje een late reactie. Met een camper 25ft.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 8087 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 6 Reacties