Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Permits Blue Canyon en Coalmine Canyon??
- kangie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Permits Blue Canyon en Coalmine Canyon??
Hallo , op 1 januari gaan we 2 weken naar Utah en/of Arizona/ New Mexico. Dit willen we van het weer af laten hangen.
Ik heb al een hoop leuke dingen gezien!
O.a Blue Canyon en Coalmine Canyon. Ik heb gelezen dat je permits nodig hebt. Maar de informatie die ik vind is niet zo duidelijk.
Zijn er mensen die deze gebieden de afgelopen maanden hebben bezocht?? En weten die meer ?? Ik ben heel benieuwd!
Note mod: titel aangepast ter verduidelijking.
Ik heb al een hoop leuke dingen gezien!
O.a Blue Canyon en Coalmine Canyon. Ik heb gelezen dat je permits nodig hebt. Maar de informatie die ik vind is niet zo duidelijk.
Zijn er mensen die deze gebieden de afgelopen maanden hebben bezocht?? En weten die meer ?? Ik ben heel benieuwd!
Note mod: titel aangepast ter verduidelijking.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Permits Blue Canyon en Coalmine Canyon??
Ik ben er vorig jaar voor de 2e keer geweest en toenhad ik ook al gelezen dat een bezoek enkel nog mogelijk was met een gids.
Heb de dag voordien in de Cameron Trading Post geïnformeerd hoe het nu precies zat (zij leveren wel andere permits af) maar daar konden ze me ook niet helpen. Ik ben dan zonder permit naar Coalmine en Blue Canyon gereden.
Volgens mij heb je voor Coalmine zeker geen toestemming nodig, die ligt slechts enkele minuten van de baan en er staan zelfs picknickbanken.
Hoe het voor Blue zit weet ik dus ook niet met zekerheid.
Wij hebben er niemand gezien maar ik had wel enige schrik dat er een kwade Native American zou opduiken....
NB: na het bezoek aan Blue hoef je niet om te draaien; vorig jaar waren zowel de noord als de zuid toegang prima berijdbaar en zo vermijd je toch een lange omweg.
Luc
Heb de dag voordien in de Cameron Trading Post geïnformeerd hoe het nu precies zat (zij leveren wel andere permits af) maar daar konden ze me ook niet helpen. Ik ben dan zonder permit naar Coalmine en Blue Canyon gereden.
Volgens mij heb je voor Coalmine zeker geen toestemming nodig, die ligt slechts enkele minuten van de baan en er staan zelfs picknickbanken.
Hoe het voor Blue zit weet ik dus ook niet met zekerheid.
Wij hebben er niemand gezien maar ik had wel enige schrik dat er een kwade Native American zou opduiken....
NB: na het bezoek aan Blue hoef je niet om te draaien; vorig jaar waren zowel de noord als de zuid toegang prima berijdbaar en zo vermijd je toch een lange omweg.
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben in 2013 Coal Mine Canyon bezocht zonder permit, maar officieel heb je er een nodig. Ik baseer me op www.ontdek-amerika.nl:
MarianneDe meeste mensen bezoeken Coal Mine Canyon zonder permit. Officieel gezien heb je echter wel een permit nodig omdat je Highway 264 verlaat, je kan een permit kopen in de plaats Cameron of bij het Antelope Canyon Tribal Park in Page.
We hebben aan de Coal Mine zonder permit zelfs overnacht met camper. Een geweldige ervaring.
Tegen de avond waren er enkele indiaanse bezoekers. Geen enkele opmerking maar ook geen contact (typisch voor indianen ten opzichte van blanken).
Tegen de avond waren er enkele indiaanse bezoekers. Geen enkele opmerking maar ook geen contact (typisch voor indianen ten opzichte van blanken).
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
We hebben van diverse gebieden geprobeerd om te achterhalen of er nu eigenlijk wel of niet een permit nodig is. Maar echte duidelijkheid daarover hebben we nog steeds niet. Op de site van Navajo Nation stond voorheen over diverse plekken vermeld dat een permit nodig is. Maar als je dan ter plekke probeert een permit te krijgen, dan word je vreemd aangekeken. Dit is ons al diverse malen overkomen. We hebben ook al een aantal keer geprobeerd om via email een permit aan te vragen, maar steeds tevergeefs.
Het was alweer een tijdje dat ik op de site van Navajo Nation heb gekeken. Net heb ik 'm maar weer eens geopend, ik zie dat de site flink is aangepast sinds de laatste keer. De informatie die er voorheen over permits op stond, kan ik niet meer terugvinden. Wel zie ik nog de volgende zin staan: Please do not enter any areas that are marked off-limits, or that have been told are off-limits. If in doubt, ask. http://www.discovernavajo.com/things-to-know.aspx Probleem is dus wel dat we dat 'off-limits' al regelmatig hebben gelezen, maar dat dat 'If in doubt, ask' niet werkt.
Omdat het dus niet lukt om daadwerkelijk een permit te bemachtigen, zijn we de meeste plekken toch maar zonder zo'n papiertje gaan bezoeken. Tot nu toe hebben we daar nog nooit problemen mee ondervonden. Bij ons eerste bezoek aan Blue Canyon (dat destijds, in 2008, nog meer bekend stond onder de naam "Red and White Canyon") hadden we wel een permit. Later zijn we zonder permit teruggegaan. Bij Waterholes Canyon hadden we ook een permit, voor zover ik weet is het daar wel echt noodzakelijk. Coalmine Canyon zou ik ook nog gerust zonder permit bezoeken.
Het was alweer een tijdje dat ik op de site van Navajo Nation heb gekeken. Net heb ik 'm maar weer eens geopend, ik zie dat de site flink is aangepast sinds de laatste keer. De informatie die er voorheen over permits op stond, kan ik niet meer terugvinden. Wel zie ik nog de volgende zin staan: Please do not enter any areas that are marked off-limits, or that have been told are off-limits. If in doubt, ask. http://www.discovernavajo.com/things-to-know.aspx Probleem is dus wel dat we dat 'off-limits' al regelmatig hebben gelezen, maar dat dat 'If in doubt, ask' niet werkt.
Omdat het dus niet lukt om daadwerkelijk een permit te bemachtigen, zijn we de meeste plekken toch maar zonder zo'n papiertje gaan bezoeken. Tot nu toe hebben we daar nog nooit problemen mee ondervonden. Bij ons eerste bezoek aan Blue Canyon (dat destijds, in 2008, nog meer bekend stond onder de naam "Red and White Canyon") hadden we wel een permit. Later zijn we zonder permit teruggegaan. Bij Waterholes Canyon hadden we ook een permit, voor zover ik weet is het daar wel echt noodzakelijk. Coalmine Canyon zou ik ook nog gerust zonder permit bezoeken.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- kangie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Bedankt voor de reacties.
Ik hoop dat het gaat lukken om ze te bezoeken.
Ik hoop dat het gaat lukken om ze te bezoeken.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht