Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Western stadje tijdens rondreis Zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SRings
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Western stadje tijdens rondreis Zuidwesten

Bericht door SRings »

Hallo,

Wij zijn hard bezig met het plannen van onze eerste reis Amerika in mei 2017. We maken een rondreis heen en terug vanuit Los Angeles. We vinden juist de afwisseling binnen deze reis (tussen steden, kust en natuur) heel aantrekkelijk. We zouden daarnaast ook heel graag een leuk Western stadje willen toevoegen aan onze reis, om echt de 'cowboy' cultuur te kunnen proeven.

Eerder dachten wij naar Tucson te gaan, maar dat bleek erg ver uit onze route te liggen.
Nu heb ik wat research gedaan op internet en kom ik de volgende Western-achtige stadjes tegen. Ik ben benieuwd of iemand met één van deze plekken ervaring heeft en hier tips/ adviezen over kan geven? Weten jullie een leuke ranch om te overnachten of een plek waar wij evt. rodeo kunnen zien?

Prescott (Arizona)
Wickenburg (Arizona)
Oatman (Arizona)
Durango/ Silverton (Colorado)
Techatticup (Nevada)
Bonnie Springs Ranch (bij Las Vegas)

Daarnaast willen we graag een Ghost Town bezoeken: welke van deze onderstaande is de moeite waard?

Calico (Californië)
Tortilla Flat (Arizona)
Bodie (Californië)
Goldfield (Nevada)

Hartelijk bedankt alvast weer voor het meedenken!
Groetjes Steffie
2017: rondreis Westkust
2019: New York
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Western stadje tijdens rondreis Zuidwesten

Bericht door nieuwenoord »

Oatman (Arizona)
Durango/ Silverton (Colorado)
Beiden bezocht. Oatman is leuk voor een uurtje, erg toeristisch, namaak-western. Het ligt midden in de woestijn, je zal er weinig echte cowboys of ranches meer aantreffen.

Durango is andere koek. Geweldig mooie omgeving, groen, met veel ranches en werkende bedrijven. De San Juan Mountains zijn prachtig! Als je Durango kan bezoeken is de trein naar Silverton sowieso een ´must see´. Wij brachten er ook een geweldige avond door bij Bar D, hun chuckwagonshow is superleuk om mee te maken. Onze kinderen (toen 14 en 16) vonden het ook geweldig. In de omgeving van Durango ga je zeker ranches vinden waar je ook kan overnachten. Ik vond o.a. de Colorado Trails Ranch, maar ik weet niet of je daar minimaal een week of zo moet blijven.
Calico (Californië)
Tortilla Flat (Arizona)
Bodie (Californië)
Alledrie bezocht, Calico is niet zo groot en wat toeristisch gemaakt. Tortilla Flat is leuk, maar ook niet echt groot. De mooiste is echt Bodie, heel authentiek, veel bewaard uit de glorietijd en behoorlijk groot. Wij waren er afgelopen voorjaar, geweldig!

Edit: ik zie mei 2017, Bar D is pas vanaf Memorial Day open.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Calico is best klein, maar ligt wel makkelijk. Het minste uit het rijtje, voor ons. Het voelde nogal nep en toeristerig aan.
Het mooiste is inderdaad Bodie. Dat is ook een staatspark, en wordt goed onderhouden.

Tortilla Flat is eigenlijk geen Ghost Town, maar niet meer dan 3 gebouwtjes. Wel de mooiste weg erheen, van alle opties. Het spookstadje dat langs de Apache Trail ligt, is Goldfield, Arizona. Best aardig om eens door te gaan, maar eerder iets als Calico, maar dan gratis en mooier.

Goldfield, Nevada, ligt een stuk boven LV. Dat ligt niet zomaar op elke route, ik weet niet zeker of het kan passen? Het stadje zelf is een "bewoonde ghost town", en elke huisje is omgetoverd tot brocanterie. Rommelwinkeltjes. Hier heb je wel het International Car Forest of the Last Church. Ook wel tof om te zien, maar op een érg slechte dirtroad. Dit zou ik eerder een stop in een roadtrip noemen, dan een echte bestemming.

Maar bij "western-achtige stadjes" als Oatman (en het topvoorbeeld: Tombstone) heb je niet altijd de ranchers en de rodeo's. Die liggen vaak noordelijker, in de omgeving van Montana en Wyoming.

Ik vind ze wel allemaal ver uit elkaar liggen. Ik zou het vooral laten afhangen van de route, want behalve Bodie, en misschien Oatman doordat je dan een stuk Route 66 kunt meepikken, is er niet echt eentje de moeite om echt voor rond te rijden? Als je een rondje LA hebt, is de kans groot dat je sowieso langs Oatman komt. Aan Zion heb je dan ook nog Grafton. Als je dan ook Monument Valley doet en de Alabama Hills, kan het westerngevoel niet op, hoor :)

We zijn trouwens wel al door Wickenburg, AZ, gereden, maar daar is me niks western opgevallen? Was gewoon een stad aan de interstate. Misschien had ik ergens af gemoeten?
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Ik weet niet wat jouw route is, maar bij Phoenix heb je ook een westernparkje rawhide. ( in Chandler, arizona). Stond bij ons op het lijstje, maar zijn er destijds niet meer aan toe gekomen. Wel heel toeristisch natuurlijk, maar dat kun je bij zoiets verwachten :wink:

Voor alleen foto's maken zit vlakbij Joshua tree het dorpje pioneer town. Dit is een soort western decor. Meer dan een voorkant is het niet, geen echte winkeltjes. Maar als je er toch langs rijdt wel grappig om te zien.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Bodie is absoluut een aanrader. Het is zoals het is en niet toeristisch wat voor vele andere wel geld (zoals Calico bvb). Preserveringswerken worden er niet gedaan men laat de natuur eigenlijk zijn gang gaan. Zoals reeds aangegeven is het een state park.

Oatman is leuk als je er passeert, maar dit is op en top toeristisch.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Kijk ook zeker eens naar Nelson: http://www.ghosttowns.com/states/nv/nelson.html

Stond op onze lijst in april, maar doordat ik ziek werd, is het er niet van gekomen. Gewoon even twee dagen weinig gedaan :-)
SRings
Amerika-ontdekker

Bericht door SRings »

Super bedankt voor alle reacties met goede tips!! :thumbup:
Zo te lezen is vrijwel iedereen het er over eens dat Bodie qua ghosttowns het meest de moeite waard is, deze zullen wij dan zeker ook gaan bezoeken!
Ik lees (nog) niets over Prescott. Is iemand hier bekend mee?
2017: rondreis Westkust
2019: New York
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Prescott heeft een fraai historisch centrum. In circa een half uur kan je er een rondje lopen om het parkje rondom het gerechtsgebouw.
In mijn reisverslagen uit 2000 klik hier (dag 5 en 6), en 2007 klik hier (dag 18) kan je er iets over lezen.

In het 2007-verslag zie je op dag 19 een foto van Wickenburg, waarvan het historische centrum niet zo veel voorstelt.

In het 2007-verslag lees en zie je op dag 23 ook nog iets over Goldfield en Tortilla Flat langs de Apache Trail ten noordoosten van Phoenix.

Oatman kom je nog tegen in het 2007-verslag op dag 15 en het 2014-verslag klik hier op dag 20.

En Bodie is inderdaad het mooiste spookstadje van het zuidwesten. Verslag 2000 op dag 18.

De Bonnie Springs Ranch (bij Las Vegas) is een namaak westernpretparkje (verslag 2014, dag 25, echter niet echt bezocht).
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Ik lees hier niets over Goldpoint, en dat is één van de leukste meest fotogenieke ghosttowns die ik gezien heb. Natuurlijk is Bodie erg mooi maar Goldpoint is ook geweldig. Ligt aan de 168, afslag bij Big Pine. Als je deze weg afrijdt kom je er langs.
Voor foto's en een beschrijving zie ons reisverslag 2012, week 4 dag 23 .

Groeten Bert
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik denk dat TS dat bedoelt met Goldfield (Nevada) want daarbij ligt Gold Point.
Zelf vond ik Gold Point toffer dan Bodie.

Als je naar Prescott zou gaan (leuk stadje), stop dan ook even bij Jerome. Dat is ook een mooi oud stadje.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Calico is (bijna) geheel nagebouwd door de mensen van Knots Berry Farm, alleen het schoolgebouwtje is nog orgineel
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Peterentruus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Peterentruus »

Goldpoint: we zijn hier in oktober geweest en vonden het een geinig, maar raar stadje. Alsof we elk moment door iemand met een geweer weggejaagd zouden worden. Geen mens gezien toen we daar rondliepen. Wel een ghosttowngevoel.

Wij vonden Techatticup, NV erg leuk. Nog fotogenieker.

Bodie spant de kroon. Zeer authentiek, wel duur 8$ pp.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

8$ per persoon duur ? Dat vind ik eigenlijk toch wat overdreven. Je betaalt evenveel voor het artificiële Calico wat eigenlijk net naast de snelweg is gelegen. Voor Bodie is er bvb wel wat meer weg om in "goede" staat te houden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

het beste westernstadje is Virginia City in Nevada nabij Reno. Nog heel mooi bewaard en zondags van 2 tot 6 namiddag is het in historische klederen dansen in The Bucket of Blood saloon. Onvervalste westernsfeer.
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

Hee/ daar komen we vlak langs. Weliswaar niet op een zondag, maar ziet er super uit.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

6foot6 schreef:Calico is (bijna) geheel nagebouwd door de mensen van Knots Berry Farm, alleen het schoolgebouwtje is nog orgineel
Ik ben er vorige week nog geweest en helaas, ook dit gebouwtje is nagebouwd, verkeerd onthouden dus
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Schuijltjes
Amerika-ontdekker

Bericht door Schuijltjes »

Hallo allemaal,

Even een oud topic omhooghalen, we zijn ook aan het zoeken voor een leuke ghosttown die we kunnen bezoeken tijdens onze reis in Juli van Las Vegas naar Yosemite.

Gold point ligt in de richting en lijkt precies te zijn wat we zoeken, oude houten gebouwen en veel oude auto's en enorm fotogeniek. Maar is daar te komen met een 23 ft camper. Ik kan op google maps het laatste stuk van de weg niet bekijken, dat zegt meestal niet veel goeds ....

Is er iemand geweest met een camper en zo ja is het een go of kunnen we dit beter overslaan zodat we na onze reis al het servies weer heel terug in kunnen leveren :lol: ?

Ik hoor het graag !

Groetjes,
Jolanda
Groetjes. Jolanda

September 1999 - Denver -> Los Angeles
USA2012
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door USA2012 »

Heeft er iemand ervaring om met een camper naar Bodie te reizen, aangezien de laatste kilometers onverhard zijn?
Mies2301
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mies2301 »

Dit gaat prima, niet te hard rijden, dan komt alles goed :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer