Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Colorado met camper en auto

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Colorado met camper en auto

Bericht door CaroLine »

In juni gaan we weer naar Amerika. Net als in 2014 en 2015 halen we in Forest City, Iowa een nieuwe camper op.
Dit keer moeten we hem inleveren in Denver. Omdat we maar 13 dagen de tijd krijgen willen we na het inleveren van de camper nog 7 dagen een auto huren. Ook deze moet weer in Denver worden ingeleverd.
We willen ons concentreren op Colorado en misschien een stukje Utah.
Wie heeft ideeën over de routes die we met camper en daarna met auto kunnen rijden?
Big_Mo
Amerika-expert

Re: Colorado met camper en auto

Bericht door Big_Mo »

Forest City - Minneapolis
Minneapolis - Fargo
Fargo - Bismarck
Buffalo Wyoming

En rustig aan naar Denver? Ik gooi maar wat neer.

Dan met de auto in Colorado:
Denver - Georgetown (Guanella Pass zeker een aanrader om naar boven te rijden en een stuk te hiken, Mount Evans)
Georgetown - Leadville. Mooie hikes en de moeite waard om een dagje in Buena Vista door te brengen in de Hot Springs.
Leadville - Vail
Vail terug naar Denver.

Of ga naar het noorden:
Denver - Boulder
Boulder - Estes Park (RMNP)
Estes Park - Grand Lake
Grand Lake - Denver.

Persoonlijk denk ik dat je je 7 dagen al in Colorado kan spenderen. Maar dat ben ik. Moab is maar 6 uur rijden vanuit Denver, maar ik vind persoonlijk dat je veel schoonheid van Colorado gaat missen. Overigens kan je nog wat sneeuw hier en daar tegen gaan komen in juni. :thumbup:
Remco80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Remco80 »

Denver heeft zoveel moois te bieden, paar jaar geleden ben ik vanuit RMNP, naar Manitoba springs gereden, hiervandaan naar het Great Sand dunes NP, toen naar Mesa Verde, toen omhoog naar Black Canyon of the Gunnison via de million dollar hghway, verder heb je bij Grand Juncton nog het Colorado NM, en dan je heb je uieraard ok nog de ski-oorden als vail, aspen en breckenridge, dus volgens mij kan je er wel een maand verblijven.

ik vond het een zeer mooie staat.

groet remco
2000 Noordoosten 2001 NY 2010 Zuidwesten 2011 Zuidoosten 2012 Chicago 2014 Rockies 2016 Noordwesten2017New England + Canada
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Rond Denver zelf is ook genoeg te beleven om je zoet te houden. Graf van Buffalo Bill, de lariat route, dinosaur tracks, red rock canyon & amphitheater, de rit door de canyon via de 6 naar Black Hawk, de peak to peak highway, bierbrouwerij Coors in Golden en het Golden state park. Het treinmuseum in Golden en dan nog veel zaken in Denver zelf natuurlijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke plannen!
Wij begonnen in 2013 in Denver en gingen via Garden of the Gods, Great Sand Dunes en Durango naar het Colorado NM. Daarna verder naar Moab, maar je zou vandaar - of vanaf de Black Canyon of the Gunisson - terug kunnen gaan en Aspen, Maroon Bells etc. mee kunnen nemen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 07 jan 2017, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

En wat bedoel je precies met Maroon Bells Marianne? Ik vind het gebied op de kaart maar er zijn maar weinig wegen. Bedoel je de 13 vanuit Aspen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Geen idee van de wegen! Het staat op mijn wensenlijstje, we zijn er nog niet geweest. :wink:
Misschien heb je iets aan dit topic daarvoor.

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Vanuit Aspen kan je naar de Maroon Bells Recreation Area rijden, een gebied binnen het White River National Forest. Vanaf half juni moet je tussen 8 en 17 uur een bus nemen om er naartoe te gaan. Vlakbij de parking (of het eindstation van de bus) ligt een meer, Maroon Lake, en daarin worden de Maroon Bells, twee bergtoppen, weerspiegeld en dat vormt een van de meest gefotografeerde beelden van Noord-Amerika (volgens de website van het White River NF). Het gebied is werkelijk prachtig! Je kan er heel mooie wandelingen maken.
Ik weet niet precies wat je met de 13 bedoelt, maar hier vind je een kaart van de streek en zie je de weg vanuit Aspen: https://www.fs.usda.gov/Internet/FSE_DO ... 499467.pdf

@Marianne: ik zou het zeker op jullie lijstje zetten voor jullie volgende reis (na de reis van 2017, bedoel ik dan).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer