Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wel of geen campings reserveren?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wel of geen campings reserveren?
Eind juni 2017 vertrekken we voor een 22 daagse rondreis met een camper door Zuid-West Amerika. Onze vraag is of het echt nodig is om vooraf campings te reserveren? (ik weet dat het voor Yosemite en Zion wel zo handig is) Wij hebben al een route uitgestippeld maar willen graag flexibel blijven. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Wel of geen campings reserveren?
Als je je route goed hebt uitgestippeld is de kans niet zo groot dat je je route aan zou willen passen. Ik zou in de periode dat jullie gaan niet de extra tijd kwijt willen zijn die gemoeid is met het zoeken naar een plekje en het extra heen en weer rijden. Maar als je echt iets aan wilt passen dan is een camping toch ook zo geannuleerd? Je betaalt misschien een kleine fee, maar dat is te overzien.
Voor Yosemite en Zion is het niet alleen handig maar echt nodig. Voor Zion ben je denk ik al te laat.
Voor andere campings kun je regelmatig eens kijken wat de beschikbaarheid is en als je ziet dat er nog weinig vrij is kun je alsnog besluiten die vast te leggen.
Marianne
Voor Yosemite en Zion is het niet alleen handig maar echt nodig. Voor Zion ben je denk ik al te laat.
Voor andere campings kun je regelmatig eens kijken wat de beschikbaarheid is en als je ziet dat er nog weinig vrij is kun je alsnog besluiten die vast te leggen.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Eind juni = hoogseizoen. Ik zou in de parken en in de buurt van andere toeristische trekpleisters zeker reserveren. Een mooie campground vind ik belangrijker dan flexibiliteit in een reis die toch al min of meer uitgestippeld is. Bovendien verlies je dan vaak ook extra tijd met zoeken naar een campground en op en af rijden naar de parken. Enkel op "rijdagen" zou ik overwegen om niet te reserveren. Wij hadden bv. niets gereserveerd tussen Moab en Bryce Canyon, of tussen Death Valley en Yosemite.
Zelfs als je reserveert, hou je nog flexibiliteit, want in veel gevallen kan je tot 24u op voorhand kosteloos annuleren.
Zelfs als je reserveert, hou je nog flexibiliteit, want in veel gevallen kan je tot 24u op voorhand kosteloos annuleren.
Ook wij maken in mei/juni een camperreis door Zuidwest-Amerika. We zitten met hetzelfde dilemma. We willen niet te veel reserveren om flexibiliteit te verliezen. GC, Moab, Zion en Yosemite zijn al gereserveerd. Nu twijfelen we of we ook de campings in de grote steden moeten reserveren (Los Angeles, San Diego, Las Vegas en SF). Voor Los Angeles willen we in Malibu verblijven. En Wahweap in Page en Monument Valley?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Nu ik er even over denk, denk ik dat wij in mei 2013 niet gereserveerd hadden. Maar als de route min of meer vastligt, zou ik voor de zekerheid toch reserveren. Voor Monument Valley hadden wij wel gereserveerd bij Gouldings (1 of 2 dagen op voorhand), en ik had de indruk dat die ook effectief volzet was.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Ik heb het afgelopen weekend klaar gezeten om ZION te reserveren in Augustus.
Heb een plekje kunnen bemachtigen.
Nu zit ik ook met een 40ft camper en wil graag stroom.
Als ik goed kijk naar Juni zit er al veel vol.
Dus ik zou maar snel gaan reserveren ook voor de andere NP's.
Better safe than sorry.
Heb een plekje kunnen bemachtigen.
Nu zit ik ook met een 40ft camper en wil graag stroom.
Als ik goed kijk naar Juni zit er al veel vol.
Dus ik zou maar snel gaan reserveren ook voor de andere NP's.
Better safe than sorry.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en