Gisteren heb ik alvast proef gedraaid voor het reserveren van een camping op Yosemite. Heb zoveel mogelijk de 'handleiding' gevolgd... maar vraag me toch af of ik het wel goed heb gedaan.
Ik had vijf tabbladen open staan voor een plekje op de upper pines campground en twee voor tuolumne meadows, waar we drie respectievelijk één nacht willen staan. Klopt het dat je steeds een specifieke plek uitzoekt voor upper pines en daarvoor een tabblad open hebt staan? Voor Tuolumne meadows was dit volgens mij niet mogelijk. Het leek erop dat je hier bij aankomst een plek toegewezen krijgt en dat er drie varianten zijn (afhankelijk van de grootte van de camper)?
Ben sowieso erg blij dat ik het alvast geprobeerd heb, want ik had met mijn 5 tabs (en even niet opletten en toen was het dus 16.02 uur) niet veel geluk. Voor Tuolumne Meadows kreeg ik sowieso steeds een foutmelding (iets over inventory not available?). Iemand nog tips / ervaring met het boeken van Tuolumne meadows? Op 15 maart maar met twee pc's proberen en nog meer tabs denk ik zo
Groet,
Marlies
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Ik heb gisteren ook m'n plek gereserveerd voor Yosemite Upper Pines, en kan je aanraden om VEEL meer tabs te gebruiken. Ik had er 8 open staan voor en alles (zowel upper,lower als north) was binnen 1-2 minuten weg. Letterlijk alles. Ik had het geluk dat om 15:16 een reservering open kwam doordat iemand waarschijnlijk zijn reservering niet binnen 15 minuten had afgemaakt, maar het is echt een enorm gekkenhuis zodra de klok 15:00 staat.
PS: De foutmelding, inventory not avaiable kreeg ik ook voortdurend. Volgens mij betekend dat dat die plek dan al weg/gereserveerd is.
Mmm... gisteren was het toch om 16.00 uur (en 15 maart om 15.00 uur) of heb ik me vergist? Anders zou dat ook een verklaring kunnen zijn.
Eerdere rondreizen:
Zuidwest Canada in 2007
Ik heb geen ervaring met TM maar je kiest er inderdaad niet voor een specifieke plaats. Van recreation.gov:
When you reserve one of these sites, it will not be a site specific reservation. You will be assigned a site when you arrive at the campground.
Inventory unavailable betekent volgens mij inderdaad dat het al vol is, maar ik vermoed toch dat dat bij TM nog niet het geval is. Ik denk dat de plaatsen nog niet vrijgegeven zijn omdat nog niet duidelijk is wanneer de camping open gaat. Volgende maand zal dat wel anders zijn.
Gisteren drie nachten geboekt op lower pines 9 juli. We hadden 2 pc's , een op mijn account en een op mijn man's account, en 15 tabs openstaan. Iets voor 15.00 begonnen met klikken : book these dates. En zo alle tabbladen, en op gegeven moment stonden er twee sites in mijn winkelmand. En daarna gelijk de booking bevestigd. En ja...wat een gekkenhuis, want 10 minuten later was alles weg, en de site werd trager na 15,00 uur.
de beschrijving op dit forum, zo hebben wij het exact gedaan. We hadden al geoefend, want de rest van de campings heb ik ook zo gereserveerd( lone pine, zion, twin lakes, bryce, grand canyon) Stress....maar gelukt...we hebben alles kunnen boeken zoals gepland. Veel succes 15 maart!!
Groetjes Patricia
Ik heb een paar jaar geleden ook Tuolumne geboekt. Daar is volgens mij niet alles reserveerbaar, een gedeelte is fcfs. Wij hadden toen een 30ft camper en daar waren maar 9 plaatsen van reserveerbaar. Die waren dan ook binnen 1 seconde weg. Het zijn inderdaad geen genummerde plekken. Wij hadden het geluk om 1 van die 9 plekjes te reserveren. Helaas werd dit door recreation.gov alsnog geannuleerd vanwege de pest dat jaar
Wij hadden toen een fcfs plek op White Wolf als alternatief. Dan moet je wel redelijk vroeg op de camping aanwezig zijn.
Ik heb woensdag ook een plekje gereserveerd in Yosemite.
Had 11 tabbladen open staan op zowel lower, north als upper. Twee seconden voor 16 u begonnen met boeken en alles gedaan zoals hier op t forum wordt geadviseerd maar helaas niks. Overal de melding "inventory not avaiable". Het is ook gewoon een beetje geluk hebben denk ik. Ik had ook wel veel mooie plekjes gekozen en die zijn natuurlijk gewild..
Uiteindelijk heb ik even gewacht en bij mij kwam er ook om 16:15 weer iets vrij en heb ik dus alsnog een plekje geboekt op de upper pines. Niet de beste plek maar ik ben helemaal happy
Dankjewel voor alle reacties! Zeker nog een aantal goede tips erbij gekregen.
@ Marianne na nog wat zoeken heb ik idd het idee dat Tuolumne meadows op dit moment nog niet te boeken is voor het komende seizoen. Hopelijk 15 maart wel en anders proberen we voor de zekerheid 4 nachten in de Valley te boeken.
Eerdere rondreizen:
Zuidwest Canada in 2007
hoi,
na enkele minuten nagelbijten is het bij ons wel gelukt woensdag om twee nachten te boeken op de North Pines campground. Ging dankzij de tips hier op het forum veel vlotter dan verwacht!
ik ben blij!
Wij hebben 2 nachten op North Pines! We hadden allebei 2 sites in ons winkelmandje. Ondanks alle voorbereidingen toch nog per ongeluk een RV only gekozen, maar de andere waren gelukkig wel geschikt voor een tent.
Het is ons (dankzij de instructies hier op de site) ook gelukt! Drie nachten op lower pines en 1 op Tuolumne meadows. We hadden allebei drie sites in ons mandje. Het blijft verwonderlijk om te zien dat alles binnen 20 seconde weg is
Na 10 - 15 minuten zie je overigens nog best wat sites 'vrijkomen' alleen is het dan wel lastig om meerdere nachten achter elkaar op dezelfde site te krijgen. Blijft overigens wel een tip mocht het in eerste instantie niet gelukt zijn.
Groet,
Marlies
Eerdere rondreizen:
Zuidwest Canada in 2007
Bizar! Het is gewoon niet gelukt om te boeken. 4 schermen voor me....alle campings geprobeerd maar alles is vol.
Vind het zo jammer.....al die tijd naar toe geleefd.
Nu maar kijken wat ook leuke campings zijn in de omgeving.
Wij ook alles geprobeerd.... na advies om in het park yosemite te blijven op dit forum. We waren beperkt door de omvang van de rv en alles was binnen 15 sec vol... meteen de camping aan de rand een nacht bijgeboekt in plaats van geannuleerd.. dit is gelukkig wel gelukt. Jammer maar gefeliciteerd iedereen die een plekje heeft kunnen bemachtigen!
Marianne, weet jij toevallig hoe het onderstaande zit.
Wij hebben 2 sites kunnen bemachtigen op de North Pines en ik heb ze alle twee geboekt, kennissen staan er namelijk ook in dezelfde periode.
Beide sites staan wel om mijn naam. Maar we komen als een "groep"
gaat dit problemen geven>?
Marianne, weet jij toevallig hoe het onderstaande zit.
Wij hebben 2 sites kunnen bemachtigen op de North Pines en ik heb ze alle twee geboekt, kennissen staan er namelijk ook in dezelfde periode.
Beide sites staan wel om mijn naam. Maar we komen als een "groep"
gaat dit problemen geven>?
Martin & Marianne schreef:Jammer Wendyfreely. Ook geen Crane Flat? Daar was nog veel vrij, ook na een half uur nog.
Marianne
Helaas ook vol. Ik heb uiteindelijk gereserveerd op de Hodgon Meadow campground. Geen idee of dat wat is maar ik blijf de Pines in de gaten houden. Wie weet
Hodgdon Meadows ligt nog in het park dus qua afstand naar de vallei nog wel te doen. Het grootste nadeel is dat je misschien moeilijk een parkeerplaats kunt vinden in de vallei. Vroeg opstaan dus.
Ik begrijp niet helemaal wat jij met 4 schermen bedoelt. Had je wel meerdere tabbladen openstaan met op elk tabblad een site? Wij hadden er 20 openstaan. Met maar 4 zijn je kansen wel klein.
@MarielleS: ik durf dat niet te zeggen. Ik weet dat je je moet legitimeren bij de ingang dus je zult wel samen met je kennissen moeten inchecken.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.