Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Trailrunning en ratelslangen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Trailrunning en ratelslangen
Okee, tijd voor een gekke vraag: wij gaan voor het eerst in het warme seizoen naar ZW USA, dus de ratelslangen zijn wakker & actief. Nu willen wij gaan trailrunnen en ik vraag mij af of wij bedacht moeten zijn dat we niet op een ratelslang stappen? Bij een wandeling hebben ze meer tijd om weg te komen, maar wij gaan iets sneller (zijn geen sprinters hoor, denk aan 9 a 10 km/uur).
Ook vraag ik me af hoe het zit met andere beesten. In Big Bend werden wij ooit gewaarschuwd dat puma's en beren ons wellicht voor prooi (dus huppelend konijntje) kunnen aanzien als wij rennen. Is dat overdreven of iets om toch maar rekening mee te houden?
Ook vraag ik me af hoe het zit met andere beesten. In Big Bend werden wij ooit gewaarschuwd dat puma's en beren ons wellicht voor prooi (dus huppelend konijntje) kunnen aanzien als wij rennen. Is dat overdreven of iets om toch maar rekening mee te houden?
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Trailrunning en ratelslangen
In het ZW ben ik in de zomermaanden al ratelslangen tegengekomen in Bryce, Zion, Arches.
In Joshua Tree konden we er duidelijk 1 horen maar niet gevonden. Ook in Saguaro veel geratel gehoord.
In Grand Teton, Zion, Saguaro overigens ook nog andere slangen tegengekomen.
Wij dragen wel altijd hoge wandelschoenen en dikke wandelkousen (dus de benen zijn tot de helft van het scheenbeen beschermd)
Slechts 1x een slang op het pad gezien (in Grand Teton) de anderen allemaal langs het pad.
Ooit in Saguaro half dood geschrokken toen we op een stuk hout gingen zitten. Helemaal de slangenetiquette vergeten.
Voor je ergens gaat zitten, er eerst een schop tegen geven of met een stok wat lawaai maken.
Groetjes,
Ingrid
In Joshua Tree konden we er duidelijk 1 horen maar niet gevonden. Ook in Saguaro veel geratel gehoord.
In Grand Teton, Zion, Saguaro overigens ook nog andere slangen tegengekomen.
Wij dragen wel altijd hoge wandelschoenen en dikke wandelkousen (dus de benen zijn tot de helft van het scheenbeen beschermd)
Slechts 1x een slang op het pad gezien (in Grand Teton) de anderen allemaal langs het pad.
Ooit in Saguaro half dood geschrokken toen we op een stuk hout gingen zitten. Helemaal de slangenetiquette vergeten.
Voor je ergens gaat zitten, er eerst een schop tegen geven of met een stok wat lawaai maken.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Is niet overdreven, houd er maar rekening mee.Linda_op_reis schreef:In Big Bend werden wij ooit gewaarschuwd dat puma's en beren ons wellicht voor prooi (dus huppelend konijntje) kunnen aanzien als wij rennen. Is dat overdreven of iets om toch maar rekening mee te houden?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je gaat rennen gaat het niet echt op, omdat je blijft bewegen. Maar over het algemeen is het eigenlijk de regel dat als je bv over een omgevallen boom stapt dat je eerst op de boom stapt en niet blindelings er overheen.
Fietsen kan ook gevaarlijk zijn:
[youtube]txuKW7T47QE[/youtube]
Fietsen kan ook gevaarlijk zijn:
[youtube]txuKW7T47QE[/youtube]
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor jullie reacties. Ik ben al wandelend door Spanje ooit bijna op een overstekende adder van bijna 2 meter gestapt, dus sindsdien toch wel beetje beducht op slangengebroed. Zal braaf tegen al het dode hout tikken, wat best nog eens in slot canyons wil liggen.
Overigens ben ik slangenfan, hoor, zou graag eens een ratelslang in het wild tegenkomen. Maar ik stap er liever niet op. Zal de slang ook prettiger vinden.
Marco, hoe moet ik dat doen, al rennend rekening houden met puma's en beren? Ik denk dat ze in de parken die wij dit jaar bezoeken, niet voorkomen (Valley of Fire, Escalante, Capitol Reef, Cedar Mesa, Canyonlands, Arches, Dinosaur)? Hoe dan ook, Big Bend staat hoog op de lijst om naar terug te keren, dus dan moeten we toch maar beerbestendig rennen... als zoiets kan.
Ik dacht eigenlijk dat het overdreven was, omdat half Amerika jogt en ik nog nooit had gelezen dat puma's of beren hardlopers aanvallen. Beren wel natuurlijk als je tussen ma en haar kinderen in gaat staan, maar dat staat los van het hardlopen. Van aanvallende puma's zelfs nog nooit gehoord... Ben ik gewoon slecht geinformeerd?
Overigens ben ik slangenfan, hoor, zou graag eens een ratelslang in het wild tegenkomen. Maar ik stap er liever niet op. Zal de slang ook prettiger vinden.
Marco, hoe moet ik dat doen, al rennend rekening houden met puma's en beren? Ik denk dat ze in de parken die wij dit jaar bezoeken, niet voorkomen (Valley of Fire, Escalante, Capitol Reef, Cedar Mesa, Canyonlands, Arches, Dinosaur)? Hoe dan ook, Big Bend staat hoog op de lijst om naar terug te keren, dus dan moeten we toch maar beerbestendig rennen... als zoiets kan.
Ik dacht eigenlijk dat het overdreven was, omdat half Amerika jogt en ik nog nooit had gelezen dat puma's of beren hardlopers aanvallen. Beren wel natuurlijk als je tussen ma en haar kinderen in gaat staan, maar dat staat los van het hardlopen. Van aanvallende puma's zelfs nog nooit gehoord... Ben ik gewoon slecht geinformeerd?
Check mijn live reisverslag hier: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag368
Ik weet niet precies waar je naar toe gaat, maar hitte is veel meer een sluip moordenaar hier dan ratelslangen enzo. Ratelslangen is een kwestie van gewoon opletten niet overal gaan zitten en ze vooral niet pesten. Maar jaarlijks gaan hier in de woestijn meer mensen dood door de hitte dan door dieren. Neem genoeg water mee en vroeg in de ochtend !

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
-
- Amerika-ontdekker
Je hebt helemaal gelijk Essiej, wij zijn woestijnfans en gaan nooit zonder liters water op pad. En trailrunning alleen vroeg op de ochtend en laat in de middag. Ik heb eenmaal een zonnesteek gehad (gewoon in Nederland toen ik in de tuin aan het werk was), het is best eng hoe plotseling dat op kan komen.
Check mijn live reisverslag hier: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag368
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou, volgens mij zeggen heel veel mensen dat ze joggen, maar....omdat half Amerika jogt
Ik neem aan dat je niet op de 'bekende' wandelpaden gaat hardlopen. Dus dan is de kans dat je wat ander wild tegenkomt al wat groter.
Ik ben alleen in de black hills op een wandelpad een slang tegengekomen, maar die schoot al heel snel weg
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Wij wandelen ook best veel, maar een slang tegenkomen is voor ons een zeldzaamheid.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ga niet rennen in gebieden waar je geen overzicht hebt, dus waar je in hoog gras en tussen struiken en bomen door rent/loopt.Linda_op_reis schreef:Marco, hoe moet ik dat doen, al rennend rekening houden met puma's en beren? Ik denk dat ze in de parken die wij dit jaar bezoeken, niet voorkomen (Valley of Fire, Escalante, Capitol Reef, Cedar Mesa, Canyonlands, Arches, Dinosaur)? Hoe dan ook, Big Bend staat hoog op de lijst om naar terug te keren, dus dan moeten we toch maar beerbestendig rennen... als zoiets kan.
Ik weet dat er hier op het forum vaker over gesproken is, dus zocht ik even met de zoekfunctie, zie search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keyw ... ain%2BLion .
Als je op YouTube naar "mountain lion attack" zoekt, krijg je https://www.youtube.com/results?search_ ... ion+attack . Ik heb niet al de video's bekeken, maar je kan maar beter alert blijven.
Ook weet ik van een nieuwsbericht op het forum (klik hier) over iemand die aangevallen was door een mountain lion. Het dateert van 10 jaar geleden, maar sindsdien heb ik er in het nieuws vaker over gehoord. Niet alleen over mountain lions (puma's) maar ook over beren die wandelaars, joggers en fietsers aanvallen.
Wij zijn zelf ook wel eens een beer tegengekomen in het struikgewas langs een wandelpad, dat was in Canada. En meerdere slangen gezien in het zuid- en midwesten van de VS. Ook zijn wij wel in parken geweest, waar de parkrangers waarschuwden voor beren en waar men op diverse wandelpaden niet met z'n tweeën mag lopen, maar minstens met 4 personen en dan dicht bij elkaar.
-
- Amerika-ontdekker

-
- Amerika-ontdekker
Re: Trailrunning en ratelslangen / UPDATE
OK, op dag 3 van onze vakantie hier in de Southwest kan ik officieel melden dat bovenstaande NIET klopt. Vanmorgen stapte ik bijna op een slang, die toch echt op het pad lag te zonnen. Het beest had zo'n goede schutkleur, ik zag hem pas toen ik er zowat naast stond.
En het was ook niet erg afgelegen of zo: het pad van de North Kaibab Trail naar Roaring Springs, op Memorial Day.
Gelukkig was het nog vroeg en moest het beest nog opwarmen. We konden het uitgebreid fotograferen terwijl het langzaam over het pad gleed en een plekje zocht in de rots.
Eenmaal boven lieten we de foto's aan een ranger zien, die vertelde dat het de zeldzame en bijzonder giftige Grand Canyon Rattlesnake was. In de acht jaar dat hij hier werkte, had hij er nog maar eentje gezien.
Dus, met de schrik vrijgekomen, ik kijk voortaan extra goed uit ook als ik op een druk pad loop, maar al met al overheerst de vreugde omdat we zo'n prachtig dier zo goed hebben kunnen bekijken.
En het was ook niet erg afgelegen of zo: het pad van de North Kaibab Trail naar Roaring Springs, op Memorial Day.
Gelukkig was het nog vroeg en moest het beest nog opwarmen. We konden het uitgebreid fotograferen terwijl het langzaam over het pad gleed en een plekje zocht in de rots.
Eenmaal boven lieten we de foto's aan een ranger zien, die vertelde dat het de zeldzame en bijzonder giftige Grand Canyon Rattlesnake was. In de acht jaar dat hij hier werkte, had hij er nog maar eentje gezien.
Dus, met de schrik vrijgekomen, ik kijk voortaan extra goed uit ook als ik op een druk pad loop, maar al met al overheerst de vreugde omdat we zo'n prachtig dier zo goed hebben kunnen bekijken.
Laatst gewijzigd door Linda_op_reis op 31 mei 2017, 05:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ha, zo zie je maar dat Marco gelijk had, er is altijd kans op slangen ed.
Ik ben er hier (Tucson) al enkele (ratelslangen) tegen gekomen, zelfs op het werk binnen al twee slangen gezien (geen ratelslangen)
Meestal schieten ze snel weg, indien niet gewoon voorzichtig zijn en niet te kort komen.
Ik ben er hier (Tucson) al enkele (ratelslangen) tegen gekomen, zelfs op het werk binnen al twee slangen gezien (geen ratelslangen)
Meestal schieten ze snel weg, indien niet gewoon voorzichtig zijn en niet te kort komen.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants