Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
7e bushalte (big bend) Zion/ angels landing
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
7e bushalte (big bend) Zion/ angels landing
Beste forumleden,
Volgens de website http://www.ontdek-amerika.nl, heb je vanaf de 7e stop van de shuttlebushalte in Zion uitzicht op de Virgin River, op Angels Landing en op de Great White Throne. Is dit een uitzicht dat vergelijkbaar is met het uitzicht dat je hebt tijdens de angels landing hike?
Alvast bedankt!
Volgens de website http://www.ontdek-amerika.nl, heb je vanaf de 7e stop van de shuttlebushalte in Zion uitzicht op de Virgin River, op Angels Landing en op de Great White Throne. Is dit een uitzicht dat vergelijkbaar is met het uitzicht dat je hebt tijdens de angels landing hike?
Alvast bedankt!
Re: 7e bushalte (big bend) Zion/ angels landing
Ik weet niet precies wat de 7e halte is (zonder even te googlen) Maar de busroute gaat niet echt de hoogte in. Wil je dus een uitzicht zoals je o.a. boven op Angels landings hebt, zul je dus omhoog moeten wandelen.
2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
Het kan natuurlijk dat ze bedoelen dat je die rotsen vanaf de bushalte kunt zien.
Toch maar even gegoogled. Ik ben zelf 2 keer in Zion geweest, en beide keren bij deze halte uitgestapt om foto's te maken.
http://www.alamy.com/stock-photo-shuttl ... 21089.html
Je kijkt dus tegen de berg van angels landing aan. En als je goed kijkt, kun je de mensen ook zien lopen! Wel een mooie halte om even uit te stappen, vind ik zelf

http://www.alamy.com/stock-photo-shuttl ... 21089.html
Je kijkt dus tegen de berg van angels landing aan. En als je goed kijkt, kun je de mensen ook zien lopen! Wel een mooie halte om even uit te stappen, vind ik zelf

2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je in Zion een schitterend uitzicht over de vallei wilt, maar de wandeling naar Angel's Landing niet ziet zitten, dan kun je eventueel de wandeling naar Observation Point lopen. Deze wandeling is vrij zwaar in de zin van dat je veel omhoog moet (veel hoger nog dan Angel's Landing), maar het is nergens eng en zelfs voor iemand met hoogtevrees (zoals ikzelf) prima te doen. 

-
- Amerikakenner
Bedankt voor julie reacties! Helder.
Aanvullende vraag: is het uitzicht vanaf de angels trail nog voor het gedeelte met de kettingen ook de moeite waard?
Die langere trail (OP) is voor ons (m.n. voor mijn kids/ pubers) een beetje te veel namelijk.
Aanvullende vraag: is het uitzicht vanaf de angels trail nog voor het gedeelte met de kettingen ook de moeite waard?
Die langere trail (OP) is voor ons (m.n. voor mijn kids/ pubers) een beetje te veel namelijk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met angels Landing, maar ik denk dat je beter iets anders kunt kiezen als je niet de hele wandeling gaat maken. De wandeling naar de Emerald Pools is leuk, en mooi te combineren met de Kayenta Trail. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2015-verslag.
De Narrows is natuurlijk ook erg leuk om te doen, zeker met kinderen.
Marianne
De Narrows is natuurlijk ook erg leuk om te doen, zeker met kinderen.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Persoonlijk (ik kan niet voor jouw gezin spreken natuurlijk) vind ik het daar veel leuker om te wandelen dan hier in de omgeving. Als je bij wijze van spreken toch al tot aan de kettingen loopt is dat laatste stuk, behalve als je het niet aan zou durven, ook wel de moeite. Je hebt vanaf de zijkant van dat stuk overigens ook al een heel mooi uitzicht. Zelfs al zou je tot het bruggetje lopen. Zeg maar het 1e deel van de wandeling, dan heb je ook al een prachtig uitzicht, want dat stuk stijgt ook al flink.Die langere trail (OP) is voor ons (m.n. voor mijn kids/ pubers) een beetje te veel namelijk.
De narrows, door het water, is ook een hele populaire wandeling en misschien ook leuk om met de kids te doen.
Ik ben voor Angels landing toch niet bij deze halte uitgestapt volgens mij, ik herken het nl niet zo. De halte waar ik ben uitgestapt lag midden in de bossen. En daar was het een bruggetje over en je begon aan de trailen beide keren bij deze halte uitgestapt om foto's te maken.![]()

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Angels Landing stap je uit bij de Grotto inderdaad. Bij Big Bend is geen trailhead.
Marianne
Marianne
- Dutch Dunes
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Mischien niet zo belangrijk, maar is halte 7 niet Weeping Rock? En halte 8 Big Bend?
Dirk & Linda schreef:Mischien niet zo belangrijk, maar is halte 7 niet Weeping Rock? En halte 8 Big Bend?
Er zijn acht haltes: Zion Human History Museum, Canyon Junction, Court of the Patriarchs Viewpoint, Zion Lodge, The Grotto, Weeping Rock, Big Bend, en Temple of Sinawava.
- Dutch Dunes
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ok, ik telde het Visitor Center mee als halte 1, vandaar 

- Janbren
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Op ontdek-amerika staat dat je bij de zevende busstop 'Big Bend' zicht hebt op de Virgin River, op Angels Landing en op de Great White Throne.
Je ziet in de hoogte Angels Landing geloof ik dan
. Vorig jaar heb ik zelf Angels Landing gelopen, was een leuke pittige hike. Je moet er wel wat conditie/uithoudingsvermogen voor nodig. Ik heb onderweg toch opvallend veel mensen zien ploeteren, afhaken vanwege naast de conditie ook de hoogte.

Je ziet in de hoogte Angels Landing geloof ik dan

-
- Amerika-ontdekker
Volgens de site lopen de shuttle bussen als volgt:
"Free Shuttles will leave frequently from the Zion Canyon Visitor Center from 7 am to 6:45 pm"
Mogen wij dan zelf nog het park inrijde na 6u45?
"Free Shuttles will leave frequently from the Zion Canyon Visitor Center from 7 am to 6:45 pm"
Mogen wij dan zelf nog het park inrijde na 6u45?
Van de Zion FAQ website:
Q. Can I drive my private vehicle into Zion Canyon?
A. From April to October access into the canyon is by free shuttle bus only. Private vehicles are allowed to access the canyon from November to mid March.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan alleen maar de 9, zeg maar de hoofdweg, door het park rijden. Dus officeel kan je wel het park in. Alleen liggen de 'bekende' plekken dus niet echt langs die weg. Behalve als je vanaf Springdale gezien door de tunnel bent, dan heb je wat wandelingen zoals canyon overlook of checkerboard mesa die langs de 9 liggen
-
- Amerika-ontdekker
De uren in de zomer zijn anders, nu zie ik het ... Dan vertrekt de laatste bus om 21u15
Lijkt mij een stuk logischer
Lijkt mij een stuk logischer

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 4118 Weergaves
-
Laatste bericht door swissdutchie