Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies gevraagd over Bishop en omstreken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NoraL
Amerika-ontdekker

Advies gevraagd over Bishop en omstreken

Bericht door NoraL »

Hallo

Ik ga deze zomer ondertussen voor de vijfde keer naar het zuidwesten van de USA. De mensen met wie ik ga, zijn er nog nooit geweest. Ik probeer dus een goed evenwicht te vinden tussen highlights en nieuwigheden.

Zelf had ik al lang eens naar ancient bristlecone pine forest gegaan maar dit heeft nog nooit in mijn reis gepast. Nu ben ik ook beginnen lezen over devils postpile etc en ik vind relatief weinig informatie over hoe lang deze bezoeken (kunnen) duren. Vandaar mijn vraag.

Ik ga in augustus voor moest dit uitmaken. Reisroute ziet er als volgt uit:

...
Dag 11: Bryce Canyon - Death Valley + bezoek aan dante's view, badwater, artist drive...
Dag 12: Death Valley - Bishop
Dag 13: Bishop - Yosemite - liefst bezoek aan Mono lake en Bodie met voor het donker aankomst in Yosemite
...

Kan het lukken om zowel Ancient bristlecone pine forest als devils postpile te bezoeken? Zijn er nog andere dingen rond Bishop die we moeten gezien hebben?
Alvast bedankt!
Nora
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Advies gevraagd over Bishop en omstreken

Bericht door Marcopstal »

Alles zal een beetje te veel worden vrees ik.

Komende van Bryce Canyon heb je een flinke trip voor de boeg vooraleer je in Death Valley bent. Vraag is of je die dag dan nog alles doet wat op je lijstje staat. Hoe meer er overblijft voor de volgende dag, hoe minder tijd er overblijft voor zaken buiten Death Valley.

Ik zou dan eerder opteren voor een overnachting in Mammoth Lakes zodat je al een flink stuk dichter bij Devil's Postpile, Mono Lake en Bodie bent. Devil's Postpile zou ik dan eerder op dag 12 nog doen zodat je ook niet te laat aan de rit naar Yosemite begint. Langsheen de Tioga Pass wil je toch ook wel enkele keren stoppen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waar in Death valley overnacht je? Als dat Furnace Creek is heb je 3 uur reistijd naar Bishop. Voor het Bristlecone Pines Forest heb je dan voldoende tijd. Je kunt dan ook nog naar de Alabama Hills en een kijkje nemen bij Manzanar. Zie daarvoor ons 2015-verslag. Voor het Bristlecone Pines Forest en voor Mono Lake en Bodie zie ons 2013-verslag om een idee te krijgen van de tijd die je daarmee kwijt bent.
Om vanaf Bishop naar Mono Lake en Bodie te gaan en dan door te rijden naar Yosemite Village is niet ruim. Je wilt toch ook nog wel iets langs de Tioga Road zien en doen neem ik aan? Overnacht je in Yosemite Valley? Reken voor een bezoek aan Mono Lake ongeveer een half uur, voor Bodie moet je minimaal een uur rekenen.

Ik vraag me ook af of je alles in DV kunt doen als je van Bryce komt. Van Bryce naar Furnace creek is een uur of 6 rijden. Dante's View kost je al snel 1,5 uur.
Probeer de zonsopkomst bij Zabriskie Point mee te maken. Erg mooi en nog relatief rustig.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 08 mei 2017, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Ik denk dat Mono Lake, Bodie en de Tioga Road op één dag voldoende is, eventueel kun je bij aankomst in Yosemite nog naar één of twee watervallen wandelen.
Voor Devil's Postpile moet je eerst de 395 af richting Mammoth Lakes, dan nog een eindje tot het station waar de bus vertrekt, kaartjes kopen, busrit en dan alles weer terug. Enkel om Devil's Postpile te zien minimum 2,5u uittrekken, vrees dat je teleurgesteld gaat zijn.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer