Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Weer in Californië/Utah in november?
Weer in Californië/Utah in november?
Ik wil graag begin november weer naar de VS. In november 2016 heb ik een roadtrip door Cali, Nevada en Arizona gemaakt.
Nu wil ik er graag terug om de parken te bezoeken. Grand Canyon en Las Vegas heb ik al gehad.
Dit is ongeveer het idee:
San Francisco
Yosemite
Mammoth lakes
Death valley
Zion
Bryce
Page
Monument valley
Flagstaff
Vertrek Phoenix
Het enige wat me aan het twijfelen maakt is het weer.
Vorig jaar heb ik de gehele vakantie in de korte broek gelopen.
Kan ik in deze regio's ongeveer dezelfde temperatuur verwachten?
Ik wil wel nog graag wat zon en warm weer. Ook heb ik niet zo'n zin in sneeuw met mijn huurauto.
Of moet ik dan toch dieper naar het zuiden?
New Orleans staat ook op mijn lijst, maar ik weet niet of dat helemaal mijn ding is.
Nu wil ik er graag terug om de parken te bezoeken. Grand Canyon en Las Vegas heb ik al gehad.
Dit is ongeveer het idee:
San Francisco
Yosemite
Mammoth lakes
Death valley
Zion
Bryce
Page
Monument valley
Flagstaff
Vertrek Phoenix
Het enige wat me aan het twijfelen maakt is het weer.
Vorig jaar heb ik de gehele vakantie in de korte broek gelopen.
Kan ik in deze regio's ongeveer dezelfde temperatuur verwachten?
Ik wil wel nog graag wat zon en warm weer. Ook heb ik niet zo'n zin in sneeuw met mijn huurauto.
Of moet ik dan toch dieper naar het zuiden?
New Orleans staat ook op mijn lijst, maar ik weet niet of dat helemaal mijn ding is.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Re: Weer in Californie/Utah in november
Waarschijnlijk kan je begin November in de hogere gebieden toch zeker sneeuw verwachten. De Tioga pas zal ook (waarschijnlijk) dicht zijn dan. Voor het grootste deel kan je dus die korte broek wel vergeten. Mocht je warmer weer willen, dan is het zuiden een betere keuze.
-
- Amerika-expert
Onze eerste Halloween (31 Oktober) in Utah begon het te sneeuwen toen we de deur uitliepen voor trick or treat. Dus ja, in November is er kans op sneeuw in Utah.
Ok, dank jullie wel. Ik was er al bang voor. Dan toch maar eerder volgend jaar.
Alleen, wat blijft er dan over voor november?
Ik ben al 2 keer in Florida geweest, dat heb ik nu wel gezien.
Ik dacht aan het zuiden van Texas en New Orleans, maar wat ik tot nu heb gevonden (Houston, San Antonio, Dallas, Memphis etc )is (voor mij) niet zo heel indrukwekkend.
Iemand een goed idee? Ik houd van natuur, af en toe een grote stad en ik vind autorijden in de VS geweldig.
Ik zit ongeveer 5 uur per dag in de auto als ik er ben
Ik ben al 2 keer in Florida geweest, dat heb ik nu wel gezien.
Ik dacht aan het zuiden van Texas en New Orleans, maar wat ik tot nu heb gevonden (Houston, San Antonio, Dallas, Memphis etc )is (voor mij) niet zo heel indrukwekkend.
Iemand een goed idee? Ik houd van natuur, af en toe een grote stad en ik vind autorijden in de VS geweldig.
Ik zit ongeveer 5 uur per dag in de auto als ik er ben

West-Texas, New-Mexico, Arizona? Dan moet je volgens mij grotendeels nog wel aardig weer hebben. Voor Houston is november echt overgangstijd, je hebt nog wel lekker warme dagen, maar als er een koufront langskomt kun je soms ook een dag in een trui lopen.
Terug in Texas!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grote delen van Californië hebben natuurlijk heel lekker weer in november. Denk aan parken als Joshua Tree en Death Valley. Maar ook San Diego is heerlijk dan. Valley of Fire en Zion lijken me ook prettig, net als Las Vegas.
En de omgeving van Tucson.
Marianne
En de omgeving van Tucson.
Marianne
Bedankt weer.
Als ik een rechte lijn trek vanaf LA naar Atlanta, is het dan heel dom gedacht dat alles op die lijn en iets eronder hetzelfde weer heeft als LA?
Als ik een rechte lijn trek vanaf LA naar Atlanta, is het dan heel dom gedacht dat alles op die lijn en iets eronder hetzelfde weer heeft als LA?
Gisteren (16 mei) sneeuwde het trouwens ook in SLC.
- Max Kool
- Amerikakenner
Een lange broek aantrekken?ohjajoh? schreef:Ok, dank jullie wel. Ik was er al bang voor. Dan toch maar eerder volgend jaar.

Wij zijn Kerst 2015 naar Arizona en Utah geweest (Valley of Fire, Zion, Bryce) en het was ongelofelijk mooi. Arizona was heerlijk weer, Utah was koud (min 15 Celcius), maar daar kun je tegen kleden.
LA, LA, LA....
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Eigenlijk wel, ook de hoogte speelt immers een rol.ohjajoh? schreef:Bedankt weer.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-