Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Muggen in California/Nevada/Utah/Arizona?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LaurensDH
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Muggen in California/Nevada/Utah/Arizona?

Bericht door LaurensDH »

Beste mede-reizigers,

Deze zomer (juli) ga ik met mijn vriendin voor het eerst naar de westkust. We doen een klassiek toertje:

San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce Canyon - Moab - Page - Grand Canyon - Sedona - Route 66 - Los Angeles

--> ongeveer onze route in grote lijnen.

Nu hebben we een beetje het probleem dat mijn vriendin nogal snel aangevallen wordt door muggen. We hebben ondertussen al heel wat gelezen via verschillende bronnen over allerhande ziektes (West-Nile-vrius, Dengue).
Kan iemand bevestigen/ontkennen dat er ginder veel muggen actief zijn? Zoja, op welk deel van de dag moeten we vooral opletten?

We zouden ons graag beschermen met DEET. Is dit overal op onze route nodig? Ook in de steden? Of is het beter om hier niet te veel van te gebruiken? Mag je dit ook 's nachts gebruiken, of is dat niet nodig (we slapen in hotels, geen tenten of campers)?
Welk percentage DEET is aan te raden voor een goeie, langdurige bescherming met mogelijk dagelijks gebruik?

We zouden in de national parks ook graag wat wandelingen doen (kort, max 5km per dag). Kunnen we hiervoor korte, dunne kledij (shortjes, katoenen en linnen topjes) aandoen of wordt mijn vriendin dan een levend speldenkussen? :D

Zijn er nog andere maatregelen nodig tegen muggen/ziektes?

Graag wat reacties van mensen met ervaringen in die streek. Alvast bedankt!

Laurens
IlseFlor
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Muggen in California/Nevada/Utah/Arizona?

Bericht door IlseFlor »

Ik lees graag even mee, want dat heb ik mij ook al afgevraagd. Ik maak mij ook wat zorgen over wespen. Ben er allergisch aan... Terecht bezorgd of niet ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben in alle reizen naar het westen nog nooit DEET gebruikt. Wel eens last van muggen gehad, maar niet vaak. De kans op muggen is voor zover ik weet in juni het grootst, maar misschien is het dit jaar anders vanwege de enorme sneeuwval.
Ik denk dat het niet van te voren te zeggen is óf en wanneer je er last van zult hebben. Als je bang bent voor muggensteken zou ik bij het wandelen zoveel mogelijk huid bedekt houden. Is ook wel prettig tegen de zon.
Wespen ben ik nog niet tegen gekomen in het zuidwesten.

Marianne
DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

wij hebben ook nog nooit iets moeten gebruiken tegen muggen. Denk zelfs niet dat we daar een muggenbeet hebben gehad. Wij zijn al in mei, juni en in juli geweest.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Wespen bijna niet gezien.
Muggen viel ook echt goed mee.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Jumping Jack
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jumping Jack »

Wij zijn nu in Yellowstone en er zitten af en toe wel mugjes. Vooral met het lopen van trails. Ook bij Joshua Tree Park, Yosemite, Zion en Sedona vorig jaar. Wespen zaten er vorig jaar bij bepaalde viewpoints in Death Valley, zoals Dantes View.
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Muggen houden van vochtigheid, dus het droge zuidwesten is over het algemeen niet hun ideale terrein. Dit neemt niet weg dat er hoger in de bergen waar het wat vochtiger is, misschien wel muggen kunnen voorkomen. Maar ik kan mij alleszins niet herinneren dat wij er last van hadden.

Op Keys View in Joshua Tree NP werd er gewaarschuwd voor bijen die agressief kunnen zijn, maar wij hebben er geen gezien.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

De ziektes die je noemt zijn niet echt een issue, dengue komt volgens in de VS niet voor, west-nile maar weinig. Ik woon zelf in Houston waar volgens mij wel meer muggen zijn dan in het zuidwesten. Ik ben een muggenmagneet, wordt heel snel gestoken (heb in Azie dan ook al dengue gehad), maar ik spuit niet standaard deet. Ik gebruik de simpele deet (7% ofzo) als het nodig is, af en toe de deep woods als het echt extreem is (bos ofzo). En ik loop de hele zomer in korte broek.
Ik word natuurlijk best nog wel eens gestoken, maar smeer er direct benadryl op en dan valt het wel mee.
Terug in Texas!
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Inderdaad in sommige parken als Joshua three hing een waarschuwingsbrodje.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Bericht door Gast »

Slangen en schorpioenen hebben ze daar. Ook leuk. :mrgreen:
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

En vergeet de teken en mountain lions niet.
Afbeelding
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
LaurensDH
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door LaurensDH »

Bedankt iedereen, jullie hebben mijn vriendin zeker en vast gerust gesteld.

Nu kunnen we weer met alle plezier onze reis verder plannen!

(De mountain lions zullen we wel aankunnen ) :D
MarcoNL
Amerika-ontdekker

Bericht door MarcoNL »

Muggen en wespen nooit last van gehad, bijen daarentegen wel. Als het een tijdje warm weer is en de natuur uitdroogt, gaan bijen zwermen rondom plekken waar nog vocht is. Dat gebeurt bij kleine beekjes, poeltjes en ook bij sanitaire voorzieningen als toiletten en douches die je in de parken veel ziet. (en soms net uitgeschakelde auto's vanwege de koelvloeistof.)

De rangers houden het goed bij, dus je wordt over het algemeen wel gewaarschuwd als er overlast bekend is. Bij ons was het alleen een probleem in de woestijngebieden Borrego en Joshua.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer