Deze zomer (juli) ga ik met mijn vriendin voor het eerst naar de westkust. We doen een klassiek toertje:
San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce Canyon - Moab - Page - Grand Canyon - Sedona - Route 66 - Los Angeles
--> ongeveer onze route in grote lijnen.
Nu hebben we een beetje het probleem dat mijn vriendin nogal snel aangevallen wordt door muggen. We hebben ondertussen al heel wat gelezen via verschillende bronnen over allerhande ziektes (West-Nile-vrius, Dengue).
Kan iemand bevestigen/ontkennen dat er ginder veel muggen actief zijn? Zoja, op welk deel van de dag moeten we vooral opletten?
We zouden ons graag beschermen met DEET. Is dit overal op onze route nodig? Ook in de steden? Of is het beter om hier niet te veel van te gebruiken? Mag je dit ook 's nachts gebruiken, of is dat niet nodig (we slapen in hotels, geen tenten of campers)?
Welk percentage DEET is aan te raden voor een goeie, langdurige bescherming met mogelijk dagelijks gebruik?
We zouden in de national parks ook graag wat wandelingen doen (kort, max 5km per dag). Kunnen we hiervoor korte, dunne kledij (shortjes, katoenen en linnen topjes) aandoen of wordt mijn vriendin dan een levend speldenkussen?

Zijn er nog andere maatregelen nodig tegen muggen/ziektes?
Graag wat reacties van mensen met ervaringen in die streek. Alvast bedankt!
Laurens