Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Death Valley Excess Heat Warning

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door Inges »

Eergisteren kwam ik dit bericht tegen: https://www.wunderground.com/US/CA/522.html

Toen ik dat tegen mijn man vertelde zei hij meteen dat ik mijn schema voor volgend jaar maar moest aanpassen :-) Hij houdt minder van warme omstandigheden dan ik. Zoals het er nu naar uit ziet zijn wij tussen 29 juli en 5 aug daar in de buurt (LA - Joshua Tree - GC - Valley of Fire - LV - DV). Daarna rijden we door naar YS. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook twijfel. Is het daar echt wel leuk zo diep in de zomer? Kom je je auto wel uit of alleen om even snel in een nieuwe airco ruimte te komen? Dat is niet ons idee van een gebied bekijken. Hoe waren jullie ervaringen in de zomer? Ik twijfel om de route aan te passen en na LA alleen GC te doen en dan vervolgens naar Sequoia en Kings te rijden (staan nu niet in ons schema). Daar zal het ook wel warm zijn maar ik hoop op meer schaduw en iets minder intense temperaturen. Ik hoor graag jullie ervaringen.

Overigens is dit ons laatste jaar met onze schoolgaande kinderen. De jaren na 2018 gaan we samen en dan dus buiten het snikhete seizoen. Van uitstel komt bij ons dus waarschijnlijk geen afstel
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Death Valley Excess Heat Warning

Bericht door Marcopstal »

Daar gaat ie weer....

Ja, het zal warm zijn, maar dat zal het evengoed zijn in Joshua Tree (bloedheet zelfs), Palm Springs, Las Vegas, Valley Of Fire,..... Twee jaar terug was het in DV 118°F en in Vegas 114-115°F. Die 4 graadjes zal het verschil echt niet maken.....

Ga je dan je schema aanpassen en die allemaal laten vallen ???

Persoonlijk vind ik de warmte in Death Valley nu net een unieke ervaring.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Je zou ook naar 't noordwesten kunnen gaan als je niet van heel heet houdt. Als je van de schoolvakantie af bent kun je altijd nog 'ns in mei een rondje zuidwesten doen.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Nee, je gaat in DV geen enorme wandelingen doen. En ja tis meer uitkijkpuntenwerk waar je dan een kwartier wat doet (met flinke fles water mee) voor je weer in je airco auto stapt. Maar wat Marco zegt, die warmte is wel een unieke ervaring.

Daaraan voeg ik toe dat ik momenteel eigenlijk op apegapen lig, mede door de warmte hier in Nederland. Graadje of 26, waar hebben we het over! Toen ik vorig jaar hoog zomer door DV en Joshua Tree struinde voelde ik me kippie lekker, graadje of 40. Waar hebben we het over...... over droge warmte, die, voor mij in ieder geval, stukken beter te harden is.

Niet over slaan zou ik zeggen, beetje slim zijn: voldoende water in de auto (niet Nederlands denken en een half litertje de man, donder nou minimaal een tray water in de kofferbak). Waar kan de wat inspannendere dingen sochtends doen je goed laten informeren bij het visitor center als je hikes wil doen (geldt voor al die warme parken) en gaan met die banaan!
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Marcopstal schreef:Daar gaat ie weer....
Nee hoor mijn man is daar nog nooit geweest. Dit wordt zijn eerste keer :D :D
Marcopstal schreef: Ga je dan je schema aanpassen en die allemaal laten vallen ???
Ja waarom niet? Het is vakantie en het moet leuk en aangenaam zijn voor iedereen. Ik ga pas weg op 21 juli 2018 dus ik heb nog tijd genoeg om de route anders te plannen. Bovendien gaan wij 100% zeker terug naar het Zuidwesten buiten de zomervakantie in de jaren die gaan volgen. We zijn nu aan de schoolvakantie gebonden omdat onze 18 jarige zoon heel erg graag nog een keer mee wil. Maar de hele dag afgemat zijn vanwege de warmte is voor niemand leuk. Ook niet de mensen die mee zijn en er wel tegen kunnen. De alternatieve route (LA - GC - Kings & Sequouia - YS) is helemaal geen slechte route in mijn ogen. Iets meer snelweg kilometers maar daar bedenk ik dan wel nog wat op.
elninjoo schreef:Je zou ook naar 't noordwesten kunnen gaan als je niet van heel heet houdt. Als je van de schoolvakantie af bent kun je altijd nog 'ns in mei een rondje zuidwesten doen.
We zijn al in het Noordwesten geweest. Maar we komen uiteindelijk na Yosemite wel net even onder Portland bij vrienden uit. Daar is het zeker minder extreem heet.

Bedankt voor het meedenken.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

We zijn al in het Noordwesten geweest. Maar we komen uiteindelijk na Yosemite wel net even onder Portland bij vrienden uit. Daar is het zeker minder extreem heet.
Ook al in Canada? Of Alaska?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vond de 108F beter te behappen dan 30C hier in Nederland. Het is daar alof er constant iemand met een föhn op je gezicht staat. Maar wij zijn op dantes peak en badwater na overal maar max 10min de auto uit geweest.

Ik zou het niet overslaan. Persoonlijk zou ik de 'omweg' LA - Grand Canyon - Seki alleen voor de GC misschien niet maken. Dat is ook qua afstand 2 volle dagen rijden
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Met temperaturen van 50+ is het wel echt heet. Het is inderdaad een droge warmte maar op plekken als Badwater houd je het niet veel langer dan een kwartiertje vol buiten de auto. Althans dat is mijn ervaring. Het ook echt voelen van die hitte is ook een aparte ervaring die ik niet gemist zou willen hebben. De temperaturen in Sequoia zullen heel wat aangenamer zijn. Als je daarvoor kiest zou ik ook voldoende tijd nemen om wat wandelingen te gaan doen. Dat gaat in Death Valley in hartje zomer echt niet lukken.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

PSVwally schreef:Ik vond de 108F beter te behappen dan 30C hier in Nederland. Het is daar alof er constant iemand met een föhn op je gezicht staat. Maar wij zijn op dantes peak en badwater na overal maar max 10min de auto uit geweest.

Ik zou het niet overslaan. Persoonlijk zou ik de 'omweg' LA - Grand Canyon - Seki alleen voor de GC misschien niet maken. Dat is ook qua afstand 2 volle dagen rijden
Ja dat staat hier ook ter discussie. Dat is overigens wel een voordeel van heel vroeg beginnen met plannen. Langer de tijd nemen in Sequoia en Kings staat mij ook wel aan hoor en mijn zoon begon al over een enorm six-flags-achtig waterglijbaan park in LA waar hij dan best een dagje zou willen rondrennen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ja het is zeker heet, maar sowieso beter te doen dan wanneer het in Nederland eens warm is. Zoals eerder ook aangegeven kun je dan Joshua Tree, Las Vegas en Valley Of Fire ook wel vergeten. Ook daar is het bloedheet.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Volgende week in Phoenix 120.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn er al meerdere keren met onze dochters in juli of augustus geweest, elke keer met een overnachting. Op die manier kost het je niet veel tijd; je kunt de ochtend en een deel van de middag nog in Las Vegas doorbrengen en de volgende ochtend heel vroeg vertrekken richting Yosemite. Je hoeft de auto niet uit; maar alleen al erdoorheen rijden is bijzonder.
Hoe zou je route er uit zien als je het overslaat? Heb je dan niet ook hete (en veel saaiere) stukken? Het zou jammer zijn als het overslaan van DV betekent dat je ook de Tioga Pass mist. In dat deel van Yosemite is het vele rustiger en koeler dan in het westen.
Sequoia en Kings Canyon zijn erg de moeite waard. Kijk eens in ons 2006-verslag voor zowel Yosemite als Seki en DV.

Marianne
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

OK de route is nu: (deels dan)

zat 21 juli: Amsterdam - San Francisco

zon 22 juli: San Francisco (stad bezoeken)

ma 23 juli: San Francisco

din 24 juli: San Francisco - Cupertino (Apple) - Monterey

woe 25 juli: Monterey (whale watch)

don 26 juli: Monterey - San Simeon (highway 1)

vrij 27 juli: San Simeon - Los Angeles

zat 28 juli:LA

zon 29 juli: LA - Joshua Tree

ma 30 juli: Joshua Tree - Kingman (via route 66)

din 31 juli: Kingman - Grand Canyon (sky walk) - Valley of the Fire (Moapa valley)

woe 1 aug: Valley of Fire State park (Fire wave wandelen)

don 2 aug: Valley of Fire / Las Vegas 

vrij 3 aug: Valley of Fire - Death Valley

zat 4 aug: Death Valley - Mammoth lakes

zon 5 aug: Mammoth lakes - Yosemite

enz

Bij de alternatieve route is het tot LA hetzelfde maar dan:

zon 29 juli: LA - Needles

ma 30 juli: Needles - Grand Canyon
 Village
din 31 juli: Grand Canyon 

woe 1 aug: Grand Canyon - Barstow

don 2 aug: Barstow - Sequoia

vrij 3 aug: Sequoia

zat 4 aug: Sequoia

zon 5 aug: Sequoia - Yosemite
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Nou... dat het in de omgeving van Portland minder heet is, is ook nog maar de vraag. Twee jaar geleden hadden wij daar begin juli ook temperaturen van omstreeks 37 graden.

Verder ben ik het eens met wat de anderen zeggen. Het is in het Zuid-Westen een heel andere hitte dan bij ons, de lucht heeft een veel lagere vochtigheidsgraad waardoor het niet zo 'plakkerig' aanvoelt. Dat heeft wel als gevaar in zich dat je zweet eigenlijk meteen verdampt en je nauwelijks merkt dat je aan het uitdrogen bent. Goed blijven drinken én eten is dus het devies. Maar zolang je dat doet, is het prima uit te houden hoor.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

Ik zou niet naar de Grand Canyon skywalk te gaan. Schijnt 1 grote tourist trap te zijn. Je mag geen telefoons/cameras mee op de skywalk, je moet dan een dure foto kopen, entree is duur etc. Ik zou me daarvoor dan nog even goed inlezen. Ik zou dan de volle dag VOF inruilen voor 1 dag Grand Canyon South Rim.
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Inges schreef: Bij de alternatieve route is het tot LA hetzelfde maar dan:

zon 29 juli: LA - Needles

ma 30 juli: Needles - Grand Canyon
 Village
din 31 juli: Grand Canyon 

woe 1 aug: Grand Canyon - Barstow

don 2 aug: Barstow - Sequoia

vrij 3 aug: Sequoia

zat 4 aug: Sequoia

zon 5 aug: Sequoia - Yosemite
Je rijdt dan wel het stuk tussen Needles en Grand Canyon dubbel. Wij hebben in 2015 deze route gevolgd. Misschien heb je iets aan ons verslag?
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Death Valley vond ik vooral leuk als je er een overnachting hebt (en die heb je). Wij kwamen om vijf uur aan in het hotel (Furnace Creek). Even uitrusten en installeren op de kamer, kinderen zwemmen. Tegen zeven uur naar Artist's Drive voor zonsondergang, en daarna gaan eten. Op tijd naar bed en om vijf uur opstaan om tegen zonsopgang bij Zabriskie Point te zijn. Bij een heerlijke 25-30 graden zie je daar een prachtig en fotogeniek schouwspel. Daarna even langs de andere punten rijden, en rond tien uur terug bij het hotel om voor het uitchecken nog een duik in het zwembad te kunnen nemen (kinderen). Rond elf/half twaalf vertrek naar Las Vegas met nog een stop bij Dante's View (waar het sowieso 10-15 graden koeler is dan beneden).
Ik vond het goed te doen zo, en had het zeker niet willen missen. Enkele van mijn mooiste foto's van die vakantie zijn van Zabriskie Point :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben dus niet zo van het hele vroege opstaan op vakanties, maar ook overdag gewoon een leuk park om een keer gezien te hebben. Maar gewoon altijd als je de auto uitkomt even een petje/hoedje op en altijd, ook al is het maar voor 5 min, water bij de hand hebben.

Maar ook als je 's avonds of 's nachts in het donker buiten de dorpjes op een parking of dergelijke staat, prachtige sterrenhemels. Al heb ik overigens death valley (nu 3x geweest) nog nooit helemaal onbewolkt gezien.
josea
Amerikakenner

Bericht door josea »

Ik ben ook niet van het hele vroege opstaan.... maar hoe erg is het om één of twee keer in je vakantie zo vroeg op te staan, zodat je een prachtige zonsopgang kunt zien? Is wel een hele mooie ervaring; dat heb ik er wel voor over. Gewoon een beetje op tijd naar bed de avond ervoor.... :wink:
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Je zou de overnachting in DV kunnen skippen en een overnachting plannen in bv Bishop of dichterbij in Lone Pine. Een aantal jaren terug waren wij er ook tijdens het hoogseizoen en het was inderdaad heet (50 graden). Alsof er constant een hete föhn in je gezicht blies en dat voelde, tenminste voor mij, niet prettig. Je kunt ook gewoon de route door het park nemen zonder veel uit de auto te stappen. De route is sowieso mooi en op die manier mis je niet de Tioga pas.
Als je niet van hitte houdt zal een dag wandelen in Valley of Fire ook niet meevallen. Als je die nacht skipt en de overnachting in DV kun je na Yosemity Sequoia nog aandoen. Prachtig park en nog relatief rustig in verhouding tot andere parken.
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer