Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen op reis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Barry Winkels
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Alleen op reis

Bericht door Barry Winkels »

Hallo allemaal,

Van 27 juli t/m 8 augustus ben ik in de VS. Ik ga dit jaar voor het eerst alleen. Nu vroeg ik mij af of ik rekening moet houden met bepaalde dingen waar je geen rekening mee hoeft te houden als je met meerdere mensen op pad gaat. Het eerste wat mij te binnen schiet is hiken. Ik doe de south kaibab trail in GC, de wild cat trail in MV, de Cohab canyon trail en hickman bridge in Capitol reef, de combinatie Queens garden/navajo trail in Bryce en Observation point in Zion. Meld je bij het visitor center dat je alleen gaat o.i.d? Informeer je het hotel over geschatte aankomsttijden?

Daarnaast zou ik graag van mensen die ook alleen reizen horen of er andere zaken zijn die je regelt wanneer je alleen reist.

Een vrij algemene vraag, maar ben gewoon nieuwsgierig en wil uiteraard geen onnodige risico's lopen. Overigens: ik ben een man van 33 jaar oud in hoeverre dat voor de beantwoording van toepassing is :)

Groet,
Barry
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Alleen op reis

Bericht door Pete.Z »

Alleen hiken kan peima (al wordt het afgeraden) maar het is zeker slim om bij je motel of camping te melden wat je gaat doen en wanneer je verwacht terug te zijn. Heb je een huurauto, leg een briefje achter de voorruit met je telefoonnummer, waar je heen hiked en wanneer je terug wilt zijn.

Verder heb ik geleerd om niet te overnachten in plaatsen waar in de avond niks te doen is, veel leuker als je dan nog wat gezelschap hebt in een cafe of bar b.v., hele avond op je kamer is stomvervelend.
Wees ook niet bang om contact te maken, Amerikanen zijn over het algemeen goed benaderbaar en gezellige praters, zeker als je uit Europa blijkt te komen.
Barry Winkels
Amerikafan

Dank je Pete.Z

Even over jouw tip om een briefje in de auto te leggen. Ben je dan niet bang dat dat (voor zover dat in die parken gebeurt) diefstal van de auto tot gevolg kan hebben?

Wat betreft dat praten en gezelschap zoeken, dat zie ik wel als een uitdaging op mijn eerste reis alleen :) maar ik neem mezelf voor om open te staan voor dat soort zaken. Wie weet wat voor goeds het brengt :thumbup:

O ja, als ik oas na een bezoek aan het park aankom in een hotel/motel, informeer je ze dan telefonisch?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Maak je over dat hiken geen zorgen. Op alle hikes die jij opnoemt ben je niet alleen. Er lopen daar veel mensen. Je kan altijd vooraf een briefje onder je ruitenwisser plakken of eventueel als je die nacht op dezelfde locatie overnacht de staff verwittigen (niet elke hotelstaff doet daar overigens wat mee). Soms kan je dit ook bij visitor centers doen trouwens. Zij kunnen je ook tips geven. Zo wilde ik bv ergens in Anza Borrego een bepaalde weg rijden en zeiden zij dat ik dat beter niet kon doen omdat het 50km verderop had geonweerd en er daardoor flashfloods op de plek waar ik heen wilde konden ontstaan die dag.

Verder moet je daarbij gewoon net als je met een groep loopt ook gewoon je eigen eten en drinken meedragen. Je hebt alleen minder aanspraak misschien. Nu lul ik makkelijk met iedereen dus ook op die hikes voel ik me nooit alleen. Maar het is toch net wat anders alleen als met een bekende.

In tegenstelling tot wat Pete.Z hierboven zegt wissel ik de overnachtingsplaatsen/locaties dus soms wel af. De ene keer (zeker in grote steden) op plaatsen waar veel te beleven is. Een andere keer, zeker als ik veel gelopen heb in een dorp of stadje waar ik niets hoef en lekker op tijd plat kan gaan.

Ik ben zowel alleen als met anderen naar Amerika op vakantie geweest. Ik doe eigenlijk niet heel veel anders. Ook omdat ik de andere reizen ook gepland had. Je hoeft in je eentje niet met anderen rekening te houden, dus je bent vrij om te doen wat je wilt. In veel restaurants kan je aan de bar zitten om te eten. Ik merk wel dat ik in vergelijking met mijn 1e reis alleen een stuk minder vaak fastfood eet en dus veel vaker gewoon ergens ga zitten. Ook praat ik veel meer met Amerikanen en andere toeristen ipv dat ik alleen tegen mijn partner of reisgenoot praat.

Het enige wat mij vaak nekt is dat ik aan het einde van de vakantie steeds minder zin heb om grote afstanden te rijden. Ik vind het rijden in Amerika fantastisch hoor, maar mijn knieën vinden het dan een stuk minder leuk.

Edit: in de NP's zal het minder snel voorkomen dat er auto's worden opengebroken. Ook omdat er vaak veel mensen rondlopen. Wat niet wil zeggen dat het nooit zal gebeuren.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Inderdaad, bij je genoemde hikes hoef je geen informatie ergens achter laten. Daar zijn 10-tallen tot 100-en andere wandelaars.
Op de wandelingen waarvoor dat wel nodig zou zijn, zou ik absoluut niet in je eentje doen. B.v. alleen een meerdaagse hike in Grand Teton, afgelegen gebieden als de Bisti Badlands of b.v. alleen een 14-er in Colorado oplopen. Het kan vrij eenzaam zijn als je ergens met een gebroken been ligt.

Verder hoef je nergens mee rekening te houden. Ook niet bang te zijn dat je wel met mensen moet babbelen over niets, als je daar geen zin in hebt hoeft dat niet natuurlijk.

Qua autorijden houd ik er rekening mee dat ik niet teveel auto rij. Cross-country en/of elke dag 700 km zou ik in mijn eentje niet trekken. Houd de afstanden beperkt (inderdaad zeker op het einde van de vakantie) en je hotels gratis annuleerbaar tot 24 uur van te voren. Kan je alle kanten op, ook als je een keer je niet lekker voelt.
Barry Winkels
Amerikafan

PSVwally schreef:Maak je over dat hiken geen zorgen. Op alle hikes die jij opnoemt ben je niet alleen. Er lopen daar veel mensen. Je kan altijd vooraf een briefje onder je ruitenwisser plakken of eventueel als je die nacht op dezelfde locatie overnacht de staff verwittigen (niet elke hotelstaff doet daar overigens wat mee). Soms kan je dit ook bij visitor centers doen trouwens. Zij kunnen je ook tips geven. Zo wilde ik bv ergens in Anza Borrego een bepaalde weg rijden en zeiden zij dat ik dat beter niet kon doen omdat het 50km verderop had geonweerd en er daardoor flashfloods op de plek waar ik heen wilde konden ontstaan die dag.

Verder moet je daarbij gewoon net als je met een groep loopt ook gewoon je eigen eten en drinken meedragen. Je hebt alleen minder aanspraak misschien. Nu lul ik makkelijk met iedereen dus ook op die hikes voel ik me nooit alleen. Maar het is toch net wat anders alleen als met een bekende.

In tegenstelling tot wat Pete.Z hierboven zegt wissel ik de overnachtingsplaatsen/locaties dus soms wel af. De ene keer (zeker in grote steden) op plaatsen waar veel te beleven is. Een andere keer, zeker als ik veel gelopen heb in een dorp of stadje waar ik niets hoef en lekker op tijd plat kan gaan.

Ik ben zowel alleen als met anderen naar Amerika op vakantie geweest. Ik doe eigenlijk niet heel veel anders. Ook omdat ik de andere reizen ook gepland had. Je hoeft in je eentje niet met anderen rekening te houden, dus je bent vrij om te doen wat je wilt. In veel restaurants kan je aan de bar zitten om te eten. Ik merk wel dat ik in vergelijking met mijn 1e reis alleen een stuk minder vaak fastfood eet en dus veel vaker gewoon ergens ga zitten. Ook praat ik veel meer met Amerikanen en andere toeristen ipv dat ik alleen tegen mijn partner of reisgenoot praat.

Het enige wat mij vaak nekt is dat ik aan het einde van de vakantie steeds minder zin heb om grote afstanden te rijden. Ik vind het rijden in Amerika fantastisch hoor, maar mijn knieën vinden het dan een stuk minder leuk.

Edit: in de NP's zal het minder snel voorkomen dat er auto's worden opengebroken. Ook omdat er vaak veel mensen rondlopen. Wat niet wil zeggen dat het nooit zal gebeuren.
Dank je Paul.

Toevallig zag ik gisteren een filmpje van jou voorbij komen in een topic over zelf gemaakte video's/blogs. Je was in las vegas waar ik de laatste 4 dagen zal verblijven :thumbup: mijn reis is zo ingedeeld dat ik steeds minder ver hoef te rijden en steeds meer van een actieve naar een relax vakantie ga. Ik overnacht soms op rustige plaatsen net buiten de NP's om inderdaad redelijk op tijd plat te gaan. In las vegas verblijf ik in Paris met fountain view om het mooi af te sluiten. Dan wil ik wel in de drukte zitten :D

Wat betreft eten: ik zal de ochtend, afhankelijk van het aanbod, in het motel eten en waar nodig bij de supermarkt fruit, broodjes etc halen en meenemen in de koelbox. In de avond wil ik wel 'ergens' gaan eten, beetje genieten en mensen kijken (en wellicht aanspreken :o ). Hier zal ik nog een nieuwe topic voor starten om te vragen waar en wat te eten. Van las vegas heb ik al een lijst voorbij zien komen. Niet dat ik een echte liefhebber ben, maar meer voor het gemak als ik eens wat anders wil eten dan het eerste beste wat ik tegen kom.

Voor de rest: overdag ben ik lekker druk met rijden, genieten, hiken en ga zo maar door. Het enige waar ik af en toe tegenop kijk is alleen in een motel. Maar slaap al 11 jaar naast mijn partner, dus logisch dat dat even apart zal zijn. Maar ik laat het gewoon maar gebeuren.

Barry
Barry Winkels
Amerikafan

Arno schreef:Inderdaad, bij je genoemde hikes hoef je geen informatie ergens achter laten. Daar zijn 10-tallen tot 100-en andere wandelaars.
Op de wandelingen waarvoor dat wel nodig zou zijn, zou ik absoluut niet in je eentje doen. B.v. alleen een meerdaagse hike in Grand Teton, afgelegen gebieden als de Bisti Badlands of b.v. alleen een 14-er in Colorado oplopen. Het kan vrij eenzaam zijn als je ergens met een gebroken been ligt.

Verder hoef je nergens mee rekening te houden. Ook niet bang te zijn dat je wel met mensen moet babbelen over niets, als je daar geen zin in hebt hoeft dat niet natuurlijk.

Qua autorijden houd ik er rekening mee dat ik niet teveel auto rij. Cross-country en/of elke dag 700 km zou ik in mijn eentje niet trekken. Houd de afstanden beperkt (inderdaad zeker op het einde van de vakantie) en je hotels gratis annuleerbaar tot 24 uur van te voren. Kan je alle kanten op, ook als je een keer je niet lekker voelt.
Dank je Arno.

de lange afstanden houd ik beperkt tot max 400 km en daar zitten maar 3 dagen van in de planning. Gedurende de reis zullen de kilometers en dus reistijden afnemen, wat ik bewust zo heb gepland. Hotels zijn allemaal een dag van tevoren te annuleren. Ik wil bovenal genieten van het alleen op reis zijn in dat prachtige gebied. En de beslommeringen eromheen tot een minimum beperken. En wat je zegt; je kan een keer ziek worden. Dus flexibel zijn is wel zo fijn.

Barry
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door GinnyUSA »

Ik ga vaak alleen en doe niet veel anders dan wanneer ik niet alleen ben. Eigenlijk weet niemand mijn precieze reisschema of wat ik die dag van plan ben. Ook wijzigt dat nog weleens omdat ik zin heb in wat anders. Heerlijk dat dat kan zonder overleg.
Eten wissel ik af, ontbijt en lunch meestal van de supermarkt, diner soms ook. Ook ga ik graag in de avond naar een restaurant of café en die kies ik via google of op aanraden van locals/hotel- of winkelpersoneel. Of omdat het er van buiten gezellig uit ziet.
Alleen slapen, ja, ook weleens lekker :) Zelf kiezen welk tv-kanaal of Netflix.
En je kunt je voorhouden dat wanneer je wakker wordt je kunt skypen met het thuisfront.
Laatst gewijzigd door GinnyUSA op 23 jun 2017, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
GinnyUSA
Amerikafan

Bericht door GinnyUSA »

Oh, en ben ook weleens ziek geweest onderweg. Fijn dat je dan gewoon een dagje kunt uitzieken en flexibel bent met annuleerbare hotels.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik reis ook meestal alleen en enige waar ik echt rekening mee moet houden is je creditcard. Vooral als je vrijwel alles ter plekke moet betalen zit je al snel aan je max. Dus ofwel je limiet niet vergeten te verhogen vlak voor vertrek of een extra kaart aanvragen.
Hikes van betekenis maak ik niet, hooguit n paar km.
Ik had vorige keer n panini toaster gekocht zodat ik s ochtends vaak n panini maakte en ttouwens ook wel ns s avonds als ik te moe.was nog op restaurant te gaan.
Vorige keer had ik n serie op dvd bij om lekker in bed te kijken, nu reken ik op netflix via wifi of via mn data op lokale simcard. Ik ben geen avondmens en zeler op reis als ik de ochtenden meestal vroeg (7 uur is geen uitzondering) vertrek, maak ik t s avonds niet laat.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

PSVwally schreef: Het enige wat mij vaak nekt is dat ik aan het einde van de vakantie steeds minder zin heb om grote afstanden te rijden. Ik vind het rijden in Amerika fantastisch hoor, maar mijn knieën vinden het dan een stuk minder leuk.
Hey, dat is toch een bijzondere reden.. Maakt me wel nieuwsgierig: vertel, wat doe je met je knieen tijdens het autorijden? Juist lange afstanden is toch gewoon een kwestie van cruise control aan?
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

Hallo, ik ga in september voor de 4de keer alleen op reis naar de States. Zoals reeds gezegd zou ik me geen zorgen maken. Op de wandelingen die je vermeld, ga je zeker niet alleen zijn. Wat ik doe wanneer ik ga hiken en ik weet dat ik misschien niemand ga tegenkomen (bv. zo heb ik alleen Ojito, De Na Zin of Lybrook badlands gedaan, niemand tegengekomen), dan stuur ik een een sms naar het thuisfront wat ik die dag ga doen en met de vermelding dat ik binnen de zoveel uur een sms zal sturen dat ik veilig terug ben. Ben dan zekerder dan wanneer ik een briefje achterlaat in de auto, want indien er die dag of de volgende dag niemand niet komt om er te wandelen, dan maakt dat papiertje ook niks uit.
Ik zal wel wat voorzichtiger zijn, wanneer ik alleen ga wandelen. Ik zal bv. minder snel ergens opklimmen of een steile helling afdalen. Een voet is gemakkelijk omgeslagen.Heb zo de vorige keer mijn gewrichtsbanden gedeeltelijk gescheurd, geluk bij een ongeluk, dit gebeurde nabij the wave, daar ben je niet alleen. Hierdoor heb ik wel meer gespendeerd dan ik had verwacht en zat dus op een bepaald moment over de limiet van mijn VISA kaart. Paniek, want daar sta je dan alleen. Gelukkig was het na een paar dagen in orde, maar vanaf nu neem ik twee kaarten mee.
Ik ga ook regelmatig kamperen om geld uit te sparen.
Verder: zie dat je voldoende water bij je hebt, want in augustus zal het warm zijn en dat je je autosleutels altijd bij je hebt.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Juist lange afstanden is toch gewoon een kwestie van cruise control aan?
Na een dag of 15/16 veel autorijden en wandelen voel ik dat gewoon in mijn benen. Daar helpt cruise control gewoonweg niet tegen. Het is bij mij meer een erfelijk ding dan conditioneel, maar ik merk ook dat de zin om de laatste dagen van mijn vakantie nog elke dag 100-en kms af te leggen minder is dan pakweg 10 jr geleden.
de lange afstanden houd ik beperkt tot max 400 km en daar zitten maar 3 dagen van in de planning.
Vergis je hier niet in. Ook in de steden (vooral LA) en parken heb je zo makkelijk 50/100 km extra te pakken met viewpoints of bezienswaardigheden die je in eerste instantie puur qua route niet opneemt. Een 500km extra buiten de routepunten kan je makkelijk meetellen.
Ik reis ook meestal alleen en enige waar ik echt rekening mee moet houden is je creditcard.
Eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Zowel met vakanties waar ik vooraf het meeste geregeld had als die waar ik de dag vooraf of op de dag zelf pas het hotel geboekt had. Tegenwoordig idd 2 creditcards, maar met één CC gewoon wat zaken die niet persé met CC betaald dienen te worden op een andere manier afrekenen.
tomm
Amerika-ontdekker

Bericht door tomm »

Zo'n 6 jaar geleden heb ik m'n eerste reis naar het Zuid-Westen van Amerika in m'n eentje gemaakt.
Begonnen in San Francisco, via de highway 1 naar Los Angeles, vervolgens door de Mojave naar Zion NP, klein stukje
terug gereden naar Las Vegas en met een binnenlandse vlucht de reis afgesloten met 5 dagen New York.

Zoals meerdere mensen ook al aangaven, het is absoluut een ervaring met volledige vrijheid! Je hoeft geen plannen op elkaar af te stemmen en kan letterlijk doen en laten wat je zelf wilt. De opeenvolgende reizen zijn altijd met m'n vriendin en afgelopen jaar zelfs met m'n ouders erbij geweest, maar de ervaring van een solo reis zou ik niet hebben willen missen!

De eerste keer alleen ergens eten vond ik een drempel, maar je hebt inderdaad veel sneller aanspraak en legt makkelijk contacten met andere reizigers, maar met name ook de locals. Ik heb er natuurlijk ook wel eens voor gekozen om een subway broodje op m'n hotel/motel kamer te eten met een filmpje erbij.

Ik kan me nog wel twee momenten herinneren waar ik wel even moest slikken; als eerste m'n eerste one-on-one met de overweldigende natuur. Dit was op dat moment de overgang van de snelweg vanaf San Francisco naar de prachtige omgeving nabij Big Sur langs de Highway one. Ik wist dat ik dit niet kon overbrengen aan het thuisfront door foto's of wat dan ook en dus nooit volwaardig met iemand kon "delen" die het niet met eigen ogen gezien had.

Het tweede moment was tijdens een lange autorit. Ik had alles geboekt via het reisbureau en op aanraden wel een overnachting tussen San Francisco en Los Angeles geboekt, maar me niet goed verdiept in de reisafstand tussen Los Angeles en Zion NP, een rit van 6,5 uur welke ik alleen zou moeten rijden op één dag. Uiteindelijk prima gegaan, maar zoals anderen ook al zeggen, plan niet te lange reisafstanden.

En qua credit card heb ik inderdaad het limiet iets opgeschroefd, dit was standaard 1500 euro en destijds werd er nog een bedrag geblokkeerd hiervan door de autoverhuur maatschappij. Daarbij komend dat hotels ed niet altijd direct de deposit weer vrij geven (duurt soms tot 24:00 van de dag waarop je bent uitgecheckt), is een iets ruimer limiet wel prettig.

Wat ik onze laatste vakantie heb gedaan is tussentijds geld overschrijven naar de creditcard. Via de rabobank had ik een rekeningnummer gekregen waar ik naar kon overschrijven onder vermelding van kaartnummer. De dag erna was dit bijgeschreven op de kaart en was m'n bestedingslimiet dus weer ruimer. Ik neem aan dat dit bij andere maatschappijen ook wel kan.

Alleen reizen is, zeker naar de VS, ontzettend goed te doen. Enjoy!
2010 - solo reis zuid-west USA + New York City
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2016 - zuid-west USA + Yellowstone
2018 - zuid-west USA
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kan me nog wel twee momenten herinneren waar ik wel even moest slikken; als eerste m'n eerste one-on-one met de overweldigende natuur. Dit was op dat moment de overgang van de snelweg vanaf San Francisco naar de prachtige omgeving nabij Big Sur langs de Highway one. Ik wist dat ik dit niet kon overbrengen aan het thuisfront door foto's of wat dan ook en dus nooit volwaardig met iemand kon "delen" die het niet met eigen ogen gezien had.
Herkenbaar. Ik had dat in Canyonlands NP toen ik helemaal Remi bij het Grand View Point stond voor een minuut of 2. Helemaal niemand, alleen de wind en een verloren krekel.
En toen kwamen daar een tiental Aziatische mensen die hardop pratend 5 minuten snelle foto's van elkaar in allerlei poses namen. En toen vertrokken ze weer zonder ook maar even tijd genomen te hebben om van het uitzicht te genieten zonder door hun camera te hebben gekeken :blink:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Sowieso heb ik altijd drie credit cards bij me, twee die ik daadwerkelijk gebruik en een derde die echt voor noodgevallen is, en die ik gebruik om de autohuur te betalen, dan heb ik op mijn gewone cards geen blokkeringen en reserveringen.
Zeker als je alleen bent is het gewoon een prettig idee dat een kapotte of verloren kaart geen direct probleem oplevert.

Over de hikes, ja, het zijn zeker geen hikes waar je helemaal alleen zal lopen die tijd van het jaar, maar ook op populaire routes verdwijnen jaarlijks hikers, dus echt niet raar om voorzorgsmaatregelen te nemen. Als aan het einde van de dag een auto achter blijft op een parkeerplaats zullen de parkwachten echt wel even kijken waarom die daar staat, met een briefje erin zal je dan, mocht je een enkel breken, eerder gevonden worden dan zonder, gewoon omdat ze dan weten waar ze moeten zoeken.
Lijkt misschien pessimistische onzin, maar er zijn echt gevallen bekend die dankzij zoiets simpels een ongelukje overleefd hebben, dus waarom zou je het niet doen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Voor wat betreft de credit cards: natuurlijk helpt het om gewoon een ruime limiet te hebben, dan hoef je je nooit zorgen te maken. Twee kaarten is ook altijd prettig, maar niet noodzakelijk. In het worse case scenario zijn er altijd wel oplossingen te bedenken.

Krijg je geen limiet die hoog genoeg is van je kaartverstrekker omdat er niet voldoende inkomen tegenover staat dan zou ik adviseren om een Visa kaart te nemen (via welke route dan ook) en daar voor je vakantie gewoon voldoende saldo op te storten.

Nog een tip als het echt een issue is: Ken je iemand, bijvoorbeeld binnen de familie of goede vrienden, met een gold of platinum kaart bij Visa of Amex dan kun je ook eens vragen of ze jouw misschien tijdelijk een extra kaart willen geven op hun account. Dat is voor hun kostenloos en jij krijgt dezelfde bestedingslimiet als dat de hoofdkaart heeft. Betekent wel dat de hoofdkaarthouder ook verantwoordelijk is voor jouw uitgaven en dat die ook bij hem of haar worden afgeschreven. Maar goed, binnen familie oid moet dat geen issue zijn lijkt me.
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Inmiddels vele reizen in de VS samen gedaan, maar ook een paar alleen (vooral voor werk) en heb gemerkt dat bijvoorbeeld uiteten veel laagdrempeliger is in de VS dan hier in Nederland/Europa. Dit omdat in veel restaurants je ook prima aan de bar kunt eten. Daarnaast hangen er in veel restaurant TV's waardoor je je niet hoeft te vervelen. Maar je hebt ook erg snel aanspraak. Is het niet van de barman/vrouw dan is het wel door iemand anders die in zijn uppie aan de bar zit.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik vind alleen eten op reis ook niet vervelend. Kan me ook altijd wel vermaken met het terugkijken van m'n foto's van die dag en alvast de rotzooi er tussen uit halen. Maar gezien vaak vermoeiende reisdagen waarbij ik al vroeg van start ga, ga ik niet uit eten zoals wanneer je samen reist (later op de avond en langer natafelen) Meestal eet ik als uitgebreidste maaltijd een late lunch/vroeg diner en duik ik op tijd m'n bedje in om weer fris te zijn voor de volgende vroege dag. Ik leef dan op 2 maaltijden per dag met tussendoor in de auto nog wel wat te snaaien uit de supermarkt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer