PSVwally schreef:Maak je over dat hiken geen zorgen. Op alle hikes die jij opnoemt ben je niet alleen. Er lopen daar veel mensen. Je kan altijd vooraf een briefje onder je ruitenwisser plakken of eventueel als je die nacht op dezelfde locatie overnacht de staff verwittigen (niet elke hotelstaff doet daar overigens wat mee). Soms kan je dit ook bij visitor centers doen trouwens. Zij kunnen je ook tips geven. Zo wilde ik bv ergens in Anza Borrego een bepaalde weg rijden en zeiden zij dat ik dat beter niet kon doen omdat het 50km verderop had geonweerd en er daardoor flashfloods op de plek waar ik heen wilde konden ontstaan die dag.
Verder moet je daarbij gewoon net als je met een groep loopt ook gewoon je eigen eten en drinken meedragen. Je hebt alleen minder aanspraak misschien. Nu lul ik makkelijk met iedereen dus ook op die hikes voel ik me nooit alleen. Maar het is toch net wat anders alleen als met een bekende.
In tegenstelling tot wat Pete.Z hierboven zegt wissel ik de overnachtingsplaatsen/locaties dus soms wel af. De ene keer (zeker in grote steden) op plaatsen waar veel te beleven is. Een andere keer, zeker als ik veel gelopen heb in een dorp of stadje waar ik niets hoef en lekker op tijd plat kan gaan.
Ik ben zowel alleen als met anderen naar Amerika op vakantie geweest. Ik doe eigenlijk niet heel veel anders. Ook omdat ik de andere reizen ook gepland had. Je hoeft in je eentje niet met anderen rekening te houden, dus je bent vrij om te doen wat je wilt. In veel restaurants kan je aan de bar zitten om te eten. Ik merk wel dat ik in vergelijking met mijn 1e reis alleen een stuk minder vaak fastfood eet en dus veel vaker gewoon ergens ga zitten. Ook praat ik veel meer met Amerikanen en andere toeristen ipv dat ik alleen tegen mijn partner of reisgenoot praat.
Het enige wat mij vaak nekt is dat ik aan het einde van de vakantie steeds minder zin heb om grote afstanden te rijden. Ik vind het rijden in Amerika fantastisch hoor, maar mijn knieën vinden het dan een stuk minder leuk.
Edit: in de NP's zal het minder snel voorkomen dat er auto's worden opengebroken. Ook omdat er vaak veel mensen rondlopen. Wat niet wil zeggen dat het nooit zal gebeuren.
Dank je Paul.
Toevallig zag ik gisteren een filmpje van jou voorbij komen in een topic over zelf gemaakte video's/blogs. Je was in las vegas waar ik de laatste 4 dagen zal verblijven

mijn reis is zo ingedeeld dat ik steeds minder ver hoef te rijden en steeds meer van een actieve naar een relax vakantie ga. Ik overnacht soms op rustige plaatsen net buiten de NP's om inderdaad redelijk op tijd plat te gaan. In las vegas verblijf ik in Paris met fountain view om het mooi af te sluiten. Dan wil ik wel in de drukte zitten
Wat betreft eten: ik zal de ochtend, afhankelijk van het aanbod, in het motel eten en waar nodig bij de supermarkt fruit, broodjes etc halen en meenemen in de koelbox. In de avond wil ik wel 'ergens' gaan eten, beetje genieten en mensen kijken (en wellicht aanspreken

). Hier zal ik nog een nieuwe topic voor starten om te vragen waar en wat te eten. Van las vegas heb ik al een lijst voorbij zien komen. Niet dat ik een echte liefhebber ben, maar meer voor het gemak als ik eens wat anders wil eten dan het eerste beste wat ik tegen kom.
Voor de rest: overdag ben ik lekker druk met rijden, genieten, hiken en ga zo maar door. Het enige waar ik af en toe tegenop kijk is alleen in een motel. Maar slaap al 11 jaar naast mijn partner, dus logisch dat dat even apart zal zijn. Maar ik laat het gewoon maar gebeuren.
Barry