Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
voorlopige route 2007. een paar vragen
voorlopige route 2007. een paar vragen
Onze voorlopige planning voor september 2007 ziet er als volgt uit.
We hebben nog een paar vragen voor kenners, maar eerst een paar opmerkingen vooraf.
- de getallen zijn geplande overnachtingen (voor 2 volwassenen): we houden van een reis op ons gemakkie, om voldoende tijd in de parken en steden te hebben
Alleen de eerste 3 nachten in SF, lake Tahoe en West Yellowstone willen we tevoren reserveren. De rest doen we op de bonnefooi, we hebben nog nooit "VOL" te horen gekregen.
- Bryce, Grand Canyon, Yosemite, Sequioa, highway 1, Arches, Monument Valley en Los Angeles hebben we al 2x uitgebreid bewonderd en slaan we deze keer over.
San Francisco 3
Lake Tahoe 2
Twin Falls ID 1
Yellowstone NP 3 à 4 West-Yellowstone MT
Grand Teton NP 2 Jackson
Salt Lake city 1
een park in Utah (welke ?) 2
Zion 2 Springdale
Las Vegas 2 á 3
Death Valley 1
Barstow of Bakersfield 1
San Francisco 1
Onze vragen:
- wie weet een leuk hotel/motel/cabin aan de Californische kant van Lake Tahoe. Liefst met wandelmogelijkheden in de buurt.
- welk park in Utah raden jullie aan. Capitol Reef? Grand Staircase/Escalante? Canyonlands? Natural Bridges?
We hebben nog een paar vragen voor kenners, maar eerst een paar opmerkingen vooraf.
- de getallen zijn geplande overnachtingen (voor 2 volwassenen): we houden van een reis op ons gemakkie, om voldoende tijd in de parken en steden te hebben
Alleen de eerste 3 nachten in SF, lake Tahoe en West Yellowstone willen we tevoren reserveren. De rest doen we op de bonnefooi, we hebben nog nooit "VOL" te horen gekregen.
- Bryce, Grand Canyon, Yosemite, Sequioa, highway 1, Arches, Monument Valley en Los Angeles hebben we al 2x uitgebreid bewonderd en slaan we deze keer over.
San Francisco 3
Lake Tahoe 2
Twin Falls ID 1
Yellowstone NP 3 à 4 West-Yellowstone MT
Grand Teton NP 2 Jackson
Salt Lake city 1
een park in Utah (welke ?) 2
Zion 2 Springdale
Las Vegas 2 á 3
Death Valley 1
Barstow of Bakersfield 1
San Francisco 1
Onze vragen:
- wie weet een leuk hotel/motel/cabin aan de Californische kant van Lake Tahoe. Liefst met wandelmogelijkheden in de buurt.
- welk park in Utah raden jullie aan. Capitol Reef? Grand Staircase/Escalante? Canyonlands? Natural Bridges?
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: voorlopige route 2007. een paar vragen
Hi,thebes schreef: - wie weet een leuk hotel/motel/cabin aan de Californische kant van Lake Tahoe. Liefst met wandelmogelijkheden in de buurt.
Wij hebben in 2003 drie nachten daar in de motel6 geslapen.
Zag er prima uit, niet duur, lekker zwembad en ligt ook nog mooi ook (net buiten de drukte).
De supermarkt is aan de andere kant van de weg.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben een paar nachten in deze Best Western in South Lake Tahoe overnacht.thebes schreef:- wie weet een leuk hotel/motel/cabin aan de Californische kant van Lake Tahoe. Liefst met wandelmogelijkheden in de buurt.
Deze Best Western Timber Cove Lodge Marina Resort ligt tussen de hoofdweg (langs het meer) en het meer in en heeft een eigen strandje. Schone en nette kamers. Er zijn ook een buitenzwembad en een restaurant.
Het ligt op een kleine afstand van de staatsgrens Californië - Nevada. De afvaart van de radarboot, die op het meer rondvaarten doet, ligt op 10 minuten wandelen.
Ik keek even naar de kamerprijzen van een paar dagen in september 2007 en schrok daarvan. Namelijk circa $ 250,=.
Omdat wij nooit zo veel uitgeven heb ik even mijn aantekeningen geraadpleegd en wij hebben voor een kamer per nacht, inclusief ontbijt, $ 68,= betaald. Of dit met een coupon was, weet ik niet meer. Ik veronderstel, dat september een dure maand is. Wij waren er in mei 2003.
Toch hoef je in die plaats niet te reserveren, want er zijn daar erg veel h(m)otels, of je moet voor de zekerheid als je onderweg bent en weet wanneer je daar zult zijn, een reservering doen.
Aan de ene kant is deze vraag moeilijk te beantwoorden, als je een keuze moet maken. Dat is zo persoonlijk. Ieder park heeft zijn eigen karakter en schoonheid.thebes schreef:- welk park in Utah raden jullie aan. Capitol Reef? Grand Staircase/Escalante? Canyonlands? Natural Bridges?
Aan de andere kant is deze vraag makkelijk. Ga ze allemaal bekijken.

Bedankt Bertorelli (I kisse your hand...)
Motel 6 is inderdaad een aardige keten. Redelijk en heel goedkoop. We hebben goede ervaring met Motel 6 Tropicana in LV. Staat voor 2007 weer op ons lijstje.
Hi Markro,
Tja, als we 8 weken vakantie konden nemen, gingen we ze allemaal zien.
Hebben jullie de parken die ik noem allemaal gezien?
Als er zo veel keus in accommodatie is in Lake Tahoe dan gaan we op de bonnefooi.
Motel 6 is inderdaad een aardige keten. Redelijk en heel goedkoop. We hebben goede ervaring met Motel 6 Tropicana in LV. Staat voor 2007 weer op ons lijstje.
Hi Markro,
Hebben jullie de parken die ik noem allemaal gezien?
Als er zo veel keus in accommodatie is in Lake Tahoe dan gaan we op de bonnefooi.
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Overal om Lake Tahoe zijn wel wandelingen te maken. Als je bij Google de woorden "lake tahoe hiking" intypt, dan krijg je een zee aan informatie.thebes schreef:- wie weet een leuk hotel/motel/cabin aan de Californische kant van Lake Tahoe. Liefst met wandelmogelijkheden in de buurt.
Wij hebben er van genoten om te wandelen over de Tallac Historic Site. Deze ligt aan de zuidkant van het meer in een prachtig bos. Je kan daar nog oude huizen vinden en een stukje langs het meer lopen. Het is een vlakke, niet moeilijke wandeling. Leuk voor circa 1 à 2 uur.
Kijk op de genoemde website voor een landkaartje en ook de openingstijden van een bezoekerscentrum/museum.
- markro
- Moderator
- Contacteer:
thebes schreef:Hi Markro,

Ja, maar dan wel van allemaal een stukje hoor. Sommige parken zijn zo groot en de natuur zo overweldigend, dat je daar vele dagen kan doorbrengen. Of vaker naar terug kan keren.thebes schreef:Hebben jullie de parken die ik noem allemaal gezien?
Ik neem aan dat jij de website van de National Park Service kent. Daar kan je voor drie van de door jou genoemde parken info vinden.
En over het Grand Staircase National Monument is via Google ook weer veel te vinden. Dit park beslaat een bijzonder groot stuk natuur, dat men nog helemaal aan het ontdekken is.
Een mooie wandeling is die naar de Calf Creek waterval. Daarover heb ik in dit draadje http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... calf+creek iets geschreven (5de bericht).
Je hebt groot gelijk. Zou ik ook doen als ik er weer naar toe zou gaan.thebes schreef:Als er zo veel keus in accommodatie is in Lake Tahoe dan gaan we op de bonnefooi.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik zou je aanraden om in het park zelf te overnachten. Als je in Canyon Village overnacht zit je precies in het midden.thebes schreef: Yellowstone NP 3 à 4 West-Yellowstone MT
Wij vonden het geweldig om midden in het park te overnachten.
En mooie route die je kunt volgen vanaf Jackson is de scenic 89 naar Bear Lake. Wij vonden dit een erg leuke route. ( zie ons reisverslag bij dag 22 http://www.backtotheusa.web-log.nl/ )Grand Teton NP 2 Jackson
Salt Lake city 1
Marjon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2967 Weergaves
-
Laatste bericht door Spike123