Mijn vriendin en ik kijken al een tijdje uit om naar het zuidwesten van Amerika te gaan. Nu gaat het er eindelijk van komen en dachten wij aan het volgende: een drietal weken gebaseerd op het reisvoorstel op dit forum. Dit zouden we echter begin april ( ongeveer 1 tem 23 april) willen doen met huurauto en een tent. Daarbij zou het idee zijn om ongeveer 2/3 van onze overnachtingen in de tent te doen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee ? En zeker qua temperatuur die periode? Extra tips zijn ook steeds welkom
Je kunt in principe overal kamperen, zeker als je een goede slaapzak hebt. Maar het zal in Yosemite en in Bryce aardig koud zijn. Voor de GC weet ik het niet, Page, Zion en DV zullen aangenaam zijn.
Wij hebben dit jaar 6 nachten gekampeerd (de aanschaf van spullen heb je er na een paar nachten al uit) en omdat we maar weinig nachen gingen kamperen hebben we geen kookspullen aangeschaft. Wij hadden onze locaties zo uitgezocht dat we restaurants in de buurt hadden. Daar kun je ook voor kiezen als het je te koud lijkt om bij de tent je eten klaar te maken.
Als je de voorbeeldroute aanhoudt kun je best rekenen op kou in april. Je weet het nooit van te voren. Een paar jaar geleden had ik eind april / begin mei sneeuw in Zion en Bryce en vrieskou bij de Grand Canyon terwijl het de volgende dag rond de 25 graden was. Het kan verkeren.
Yosemite niet geweest maar daar kun je sowieso op kou rekenen.
Ik mag zeggen dat we heel wat ervaring hebben met het ZW in april, onze favoriete maand overigens voor die regio, en de nachten zijn er dan nog altijd bijzonder koud,waarbij vriestemperaturen eerder regel dan uitzondering zijn.
Overdag meestal heel aangename temperaturen tot zelfs 25°, maar het koelt bijzonder snel af eens de zon weg is. Bovendien is het voorjaar ook “windy season” in het ZW.
We slapen voor onze volgende groepsreis ook weer 1 nacht in een tent (tweedaagse Lake Powell), maar we zijn wat blij dat alles daarvoor voorzien wordt zoals veldbedden, matrassen en bijzonder warme slaapzakken.
Afgelopen april was er een jong koppel dat besloot om onder de blote sterrenhemel te slapen ipv in een tent en bij de jongen vertoonde zijn ene oor zelfs tekenen van bevriezing...
Wij hebben dezelfde plannen, in dezelfde periode. Ik kan kampeerspullen lenen van een vriendin die in Californië woont. We nemen alles mee op onze trip, kopen eventueel twee dikke slaapzakken bij de Walmart en zien wel of het qua temperatuur te doen is.
Hoi, wij hebben ook een reis gepland van/naar L.A. van 21 april tot 5 mei. Is er wellicht iemand die voor of na ons gaat reizen en ook spullen voor kamperen wil overnemen/ doorverkopen? Wellicht kunnen we delen...wij zijn een gezin van 5, en willen dus een tent en slaapspullen kopen voor die weken. En koelbox. Iemand die wil delen? groetjes Hanneke
Jahoor dat moet kunnen, wij hebben dit zelf afgelopen april gedaan.
Zoals eerder aangegeven is e.e.a. afhankelijk van jullie route. In Joshua Tree, Zion, Page en de Grand Canyon ging het prima. Wij gebruiken wel onze eigen self inflatable matten met enorme isolatie, die heb je wel nodig en een goede slaapzak. In de Grand Canyon was het echt fris (tegen vriespunt aan) maar wij slapen daar heerlijk in. In Sequoia en Yosemite en Bryce hebben wij een hotel gepakt ivm hoge ligging en daar waren we echt blij mee. In Sequoia smolt de sneeuw nog weg eind april......
Wij hebben bij aankomst bij de walmart wel fleece dekentjes gekocht, just in case, die hebben we 2 nachtjes gebruikt, verder niet nodig gehad.
's Avonds koelt het wel flink af, maar dan is het fijn dat je in april overal nog je fire pit kunt gebruiken ( geen bosbrand gevaar zo vroeg in t jaar). Ik zag bv in de Gr Canyon veel mensen met een muts en wanten lopen in de ochtend, zelf niet meegenomen en ging prima. Overdag hebben wij eigenlijk overal geluk gehad / getroffen, want alleen maar zonnig weer gehad en zodra de zon doorkwam voelde je het gelijk opwarmen. Van 4 graden in de ochtend naar max 26 graden overdag.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.