Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen in Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
DennisLangens84
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Trouwen in Las Vegas

Bericht door DennisLangens84 »

Hallo allemaal,

Straks ben ik voor de 5e keer in de VS, deze keer voor de eerste keer met mijn vriendin, en wij hebben altijd het idee gehad om ergens privé te trouwen in een ver land. Weg van alle commotie, een dag voor ons tweeën en de rest van onze vakantie een soort huwelijksreis. Om dan daarna éénmaal als we thuis zijn, nog een feest te geven.

Nu wou ik haar gewoon graag verrassen met een aanzoek op een strand in California, om daarna te zeggen dat we deze vakantie al trouwen. Bij voorkeur uiteraard in Vegas. Nu had ik gelezen dat het allemaal niet officiëel hoeft te zijn, en dat je een soort hernieuwing van geloften kunt doen, een soort vriendschapsovereenkomst. Dan hoef je niet alle papierwerken te doen en bespaar je ook wat kosten las ik er bij. Je zou het enkel moeten melden van te voren en dan zou er geen probleem zijn? Nu was mijn vraag; kan de inhoud van die viering effectief een trouw zijn, of moet het echt het hernieuwen van geloften zijn? Ik wil uiteraard gewoon trouwen.. niet dat we daar staan en het een flauw afkooksel is :)! Iemand daar ervaring mee, die het me wilt delen?

Alvast heel erg bedankt!

Mvg

Dennis
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Trouwen in Las Vegas

Bericht door markro »

Hartelijk welkom op het AllesAmerikaforum.

Er is al vaker geschreven op het forum over trouwen in Las Vegas. Doormiddel van de zoekfunctie zal je al wel ervaringen kunnen vinden.
Hierbij al vast een eerder topic: viewtopic.php?f=7&t=63798
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
DennisLangens84
Amerika-newbie

Daar heb ik me doorgelezen, maar ik heb niemand gevonden die effectief getrouwd is onder de vorm van "hernieuwing geloften", waar het effectief een trouwceremonie is geworden?
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

dus je wilt dat je officieel trouwt maar de ceremonie simpel is? vat ik het zo goed samen? want ik begrijp niet zo goed wat je nou bedoelt met die hernieuwing geloften.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
DennisLangens84
Amerika-newbie

Excuses voor de verwarring, ik zou juist niet officieel willen trouwen. Ik wil haar achteraf nog de vrijheid geven van kiezen van huwelijksstelsel etc.. :)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

In Vegas draait alles om het geld. De trouwkapelletjes zijn allemaal privé en niet in overheidsdienst. Als je niets laat registreren achteraf dan is het om zeggens "voor de fun" geweest.

Het is en blijft uiteraard een commercieel gebeuren waar mogelijks de volgenden al in een rijtje staan te wachten. Met romantiek heeft dit denk ik weinig te maken. In die zin zou je kunnen opvatten dat het altijd wel ergens een flouw afkooksel van is. Aan de andere kant, als je betaald ....

Maar ergnes wil je dat het een "trouw" is en terzelfdertijd mag het geen "trouw" zijn als ik het goed begrijp.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
DennisLangens84
Amerika-newbie

Je kan toch perfect iemand trouw beloven zonder allemaal offiële toeters en bellen? Voor ons moet het ook allemaal niet zoveel poespas zijn, de reis zou één grote huwelijksreis worden...
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

zo lang je geen marriage license aanvraagt van te voren en het laat registreren achteraf daar en in nederland is het niet officieel. de ceremonie maken ze zo serieus als jij wil. de klant bepaalt immers....
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
DennisLangens84
Amerika-newbie

Ok bedankt voor de reactie. En Stel dat je wel officieel trouwt, is het dan het wettelijk stelsel hier waarin je trouwt?
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

ik durf daar niet met alle stelligheid antwoord op te geven, wellicht zijn er hier op het forum mensen due er ervaring mee hebben. Dus zoek dit even uit voor je gaat, een notaris kan je verder helpen. maar even uitgaan van het idee dat jullie beiden nederlands zijn (ik ben nederlands dus daar weet ik nog wat meer van dat belgisch huwelijksrecht). als jullie beiden de nederlandse nationaliteit hebben en in nederland woonachtig zijn (en blijven) dan ligt het in de reden dat het nederlands recht van toepassing is (op grond van het Haags Huwelijksvermogensverdrag lijkt mij). miv 2018 betekent dit dus een vorm van onder huwelijkse voorwaarden getrouwd zijn.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Een echt huwelijk die in Las Vegas gesloten is zal toch ook rechtsgeldig zijn in Nederland/Belgie? Deze informatie krijg ik als ik op Google een zoekopdracht "Rechtsgeldigheid huwelijk Las Vegas" intyp.

Zie ook: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?t=56084
babarage
Amerikakenner

Bericht door babarage »

een echt huwelijk is zeker rechtsgeldig. dat is denk ik ook niet de vraag. meer of je onder huwelijkse voorwaarden of in gemeenschap van goederen bent getrouwd. gelden de regels van een huwelijk (en dus scheiding) zoals in nevada of zoals in nederland / belgie
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Voor een echt huwelijk heb je een marriage licence nodig die je daar ter plekke moet halen. Achteraf daar weer een apostille erop laten zetten. Dan moet het nog officieel in Nederland worden aangegeven, zodat je een trouwboekje krijgt. Zonder dat is het hier niet geldig.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Zodra je trouwt met een marriage licence is je huwelijk officieel. Dan is niet afhankelijk of je het wel of niet in Nederland laat inschrijven. Je huwelijk staat dan wel niet in Nederland geregistreerd maar je bent wel degelijk officieel getrouwd!
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Het trouwen op zich is geen probleem. In Las Vegas, niet alleen in Las Vegas trouwens, draait alles om het geld. Wat jij wil, dat gebeurd. Je moet het alleen niet laten registreren. Laat je het registreren en mocht je een tijdje later in een wat minder romantische bui scheiden dan brengt dat allerlei toeters en bellen met zich mee. Een vriendje van mij heeft dat wel is uitgezocht en dat was voor hem de reden om het niet officieel vast te laten leggen.

Er was toentertijd een soortement van regel dat mocht je willen scheiden je een aantal weken in de desbetreffende staat moest verblijven om het één en ander te effectueren. Dat zag ie niet zo zitten. Of dat nog steeds zo is, weet ik niet.

Aan de andere kant. Als je met elkaar wilt trouwen kan je dat op net welke manier doen zoals jullie dat zelf willen. Hou er alleen rekening mee dat er aan elke gekozen vorm een vervolg aan vast hangt als het niet meer zo grappig is. Dat kan zijn dat je elkaars sleutel weer teruggeeft. Een paar CD's moet verdelen of een heel huis met boedel door midden moet zagen.

Of zoals mijn vrouw en ik altijd tegen elkaar zeggen. Wij blijven bij elkaar om we geen van twee de kinderen willen hebben... :shock: :wink:
Annelies1982
Amerika-newbie

Bericht door Annelies1982 »

Wij willen net het omgekeerde... een huwelijk die rechtsgeldig is. Heeft er iemand ervaring met het verkrijgen van een apostille. Ik ga er vanuit dat je deze niet onmiddellijk kan verkrijgen. Ik denk dat we al Las Vegas verlaten voor we deze kunnen ophalen. Sturen ze die dan naar het thuisadres? Of hoe gaat dat in zijn werk. Heeft er hier iemand ervaring mee.

Volgens kan een huwelijksceremonie ook zonder deze rechtsgeldig te maken en dit door geen marriage license aan te vragen . Volgens mij zijn er wel 'chapels' die dit doen hoor.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben alles laten regelen door een organisatie toen. Koste wat extra, maar wij hoefden nergens meer naar om te kijken. Kregen de papieren thuisgestuurd en hoefde toen alleen nog maar naar het gemeentehuis om het in te laten schrijven. Ik zie die organisatie nu niet meer of de naam is veranderd. Dat was bij las Vegas travel guide.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben het toen ook laten regelen via een reisbureau in Nederland, Extravacanza, wat nog steeds bestaat zie ik. Je zou daar eens kunnen kijken.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Patman
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Patman »

Beste,

Komende zomervakantie willen wij gaan trouwen in Las Vegas. We weten ondertussen wat je allemaal moet doen om e.e.a. gelegaliseerd te krijgen in Nederland zodat we ook voor de Nederlandse wet getrouwd zijn. Wat ik echter niet kan vinden is hoe het zit met trouwen onder huwelijkse voorwaarden of gemeenschap van goederen. Wat ik wel heb kunnen lezen is dat je standaard in Amerika trouwt in gemeenschap van goederen. Wij willen echter onder huwelijkse voorwaarden. Is dit iets wat je voorafgaande aan het huwelijk in Amerika moet regelen bij de Notaris in Nederland of kan dit ook achteraf (maar bijvoorbeeld wel voordat je het officieel laat overzetten).

Weet iemand dit?

Andere vraag: leg je bij het huwlijk in Amerika ook vast welke naam je wilt gaan voeren of is dit ook iets wat je later in Nederland nog kan aanpassen.

Alvast bedankt!
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Je moet vooraf bij de notaris in Nederland vast laten leggen dat je op huwelijkse voorwaarden wil trouwen.
Hoe je regelt welke achternaam je wilt gebruiken weet ik niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer