Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lower Antelope Canyon: bezoeken met gids/reserveren?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Lower Antelope Canyon: bezoeken met gids/reserveren?
Hallo,
Ik zie op deze website: http://lowerantelope.com/general-tour/, dat een tour 'required' is en dat je de Canyon niet inkomt zonder een gids en/of tour.
Klopt dat, moet ik dit ver vooraf boeken, net als bv Alcatraz?
Matthijs
Ik zie op deze website: http://lowerantelope.com/general-tour/, dat een tour 'required' is en dat je de Canyon niet inkomt zonder een gids en/of tour.
Klopt dat, moet ik dit ver vooraf boeken, net als bv Alcatraz?
Matthijs
Laatst gewijzigd door markro op 20 mar 2018, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Lower Antilope Canyon
Klopt, deze kun je niet op eigen houtje bezoeken.
Ken's tours is ons prima bevallen overigens. Hou wel rekening met een flinke wachttijd voor je de canyon in gaat. Als het druk is sta je rustig 45 minuten in de volle zon te wachten tot je naar beneden kan. Ondanks dat hadden we het niet willen missen.
Als je nu al weet wanneer je gaat zou ik niet wachten met boeken.
Ken's tours is ons prima bevallen overigens. Hou wel rekening met een flinke wachttijd voor je de canyon in gaat. Als het druk is sta je rustig 45 minuten in de volle zon te wachten tot je naar beneden kan. Ondanks dat hadden we het niet willen missen.
Als je nu al weet wanneer je gaat zou ik niet wachten met boeken.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.
2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Re: Lower Antilope Canyon: bezoeken met gids/reserveren?
Wij bezochten de Canyon X Dat is daar ook in de buurt, goedkoper, en je kan er langer verblijven.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Iedereen heeft het over 'lange wachttijden'. Ik hoop dat dat niet het geval is als je een tour op voorhand hebt geboekt? (wij hebben bijvoorbeeld voor september een tour geboekt via Ken's Tours in de vroege ochtend. Kan het dan nog zijn dat we moeten wachten, of zijn we zeker dat we rond dat uur de canyon in gaan?)
Bedankt alvast!
Bedankt alvast!
2014: Florida
2017: Florida
2018: Californië, Utah, Arizona, Nevada
2017: Florida
2018: Californië, Utah, Arizona, Nevada
Ligt er denk ik aan hoe laat ze starten. Wij hebben in september ongeveer 20 minuten moeten wachten binnen en nog 45 min buiten (ook bij Ken's toers geboekt van te voren), maar waren in het begin van de middag. Het is overigens niet volledig in de zon, waar de wachtrij begint is er een groot stuk schaduw gecreëerd door middel van een overkapping. Tour zelf duurt ongeveer een uurtje.
Ik was hier van de week, ook met Ken's Tours. Maar als je een tijd boekt, bestaat jouw club mensen niet uit 1 groep maar een stuk of 5-6 groepen (in maart was dit dus zo). Die moeten allemaal de canyon in, wat dus een wachtrij oplevert. Ze proberen je dus ook redelijk snel door de canyon te krijgen, want als dat niet snel gaat, bouwt de wachtrij natuurlijk op. Zelfs in maart moesten we na het stukje lopen ongeveer 5-10 minuten wachten voordat we erin konden (ik zat in de laatste groep van 11:30). In het hoogseizoen is dit dus best pittig. De overkapping is er, maar die is echt maar 15 meter ofzo, net voor de ingang. De guide vertelde ons dat de wachtrij soms helemaal tot aan het begingebouw gaat (denk aan 300-400 meter wachtrij). Vanwege de hitte 's zomers laten ze die mensen tegenwoordig allemaal bij het gebouw wachten en niet meer in een rij (ik vraag me wel af hoe haalbaar dit is). Als je dus wilt voorkomen dat je moet wachten in de brandende zon, ga 's ochtends vroeg. Verder heb je geen invloed in welke groep je wordt ingedeeld binnen jouw tijd en of je dus vooraan of achteraan je tijd in de wachtrij moet staan.
Wij hebben afgelopen zomer bij de vroege ochtendtour zeker nog drie kwartier buiten moeten wachten, als het niet langer was. Langer buiten gestaan dan dat we in de canyon zijn geweest.
Re: Lower Antelope Canyon: bezoeken met gids/reserveren?
Wij hebben voor onze West-Amerika rondreis in September in ieder geval alvast een tour gereserveerd bij Ken's Tours (inchecktijd 09:00). De populaire tijden op die dag 10.30/11.00 waren al volgeboekt.
Overigens geeft Ken's Tours zelf het volgende aan: "For 2018, we have reduced the number of people who can visit Lower Antelope Canyon on each departure time. However, the speed at which people move through the canyon is outside of our control. If planning another activity following this tour, please leave an extra 1-2 hours after the approximate tour return before your next activity."
Wij hebben dus al een plek gereserveerd en gaan de reviews (Tripadvisor etc) van komende zomer in de gaten houden. Als we het gevoel hebben dat de beleving van de Lower Antelope Canton ons tegen gaat vallen door de enorme drukte, dan annuleren we de tour (we hebben immers nog niks betaald) en kiezen we voor een weliswaar minder indrukwekkend, maar ook veel minder druk alternatief: Waterholes Canyon.
Overigens geeft Ken's Tours zelf het volgende aan: "For 2018, we have reduced the number of people who can visit Lower Antelope Canyon on each departure time. However, the speed at which people move through the canyon is outside of our control. If planning another activity following this tour, please leave an extra 1-2 hours after the approximate tour return before your next activity."
Wij hebben dus al een plek gereserveerd en gaan de reviews (Tripadvisor etc) van komende zomer in de gaten houden. Als we het gevoel hebben dat de beleving van de Lower Antelope Canton ons tegen gaat vallen door de enorme drukte, dan annuleren we de tour (we hebben immers nog niks betaald) en kiezen we voor een weliswaar minder indrukwekkend, maar ook veel minder druk alternatief: Waterholes Canyon.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
De Antelope Canyons zijn echt Disneyland geworden en dat op slechts een paar jaar tijd. We waren er in april 2014 en toen was het er helemaal niet druk. We gingen 's morgens gewoon ons ticket kopen en konden binnen het kwartier al in de canyon.
Vorig jaar april waren we er echter opnieuw en het verschil in aantal bezoekers is nauwelijks te vatten. Niettegenstaande we ook op voorhand geboekt hadden bij Ken's Tours, moesten we toch zo'n 45min wachten vooraleer het aan ons was. Wij waren met een groep van 15 en hadden een 'slot' voor ons alleen. Ik heb echter wel een paar keer een opmerking gemaakt tegen de gids omdat hij van plan was om er ons als vee in een sneltempo door te jagen.
Na onze 'discussie' veranderde hij helemaal van toon en bood zelfs meerdere keren aan om een groepsfoto te maken.
Zie hier voor ons verslag van dit bezoek: April 2017.
Er zijn echter nog alternatieven waar het wél bijzonder rustig is, zoals Canyon-X en Waterholes Canyon.
We zijn zelf volgende maand in Canyon-X. Je zal onze ervaringen kunnen lezen in onze blog: Kalaman's Travelblog April 2018
Hier lees je over ons bezoek aan Waterholes Canyon: Kalaman's Travelblog April 2013
Vorig jaar april waren we er echter opnieuw en het verschil in aantal bezoekers is nauwelijks te vatten. Niettegenstaande we ook op voorhand geboekt hadden bij Ken's Tours, moesten we toch zo'n 45min wachten vooraleer het aan ons was. Wij waren met een groep van 15 en hadden een 'slot' voor ons alleen. Ik heb echter wel een paar keer een opmerking gemaakt tegen de gids omdat hij van plan was om er ons als vee in een sneltempo door te jagen.
Na onze 'discussie' veranderde hij helemaal van toon en bood zelfs meerdere keren aan om een groepsfoto te maken.
Zie hier voor ons verslag van dit bezoek: April 2017.
Er zijn echter nog alternatieven waar het wél bijzonder rustig is, zoals Canyon-X en Waterholes Canyon.
We zijn zelf volgende maand in Canyon-X. Je zal onze ervaringen kunnen lezen in onze blog: Kalaman's Travelblog April 2018
Hier lees je over ons bezoek aan Waterholes Canyon: Kalaman's Travelblog April 2013
Ik sluit me volledig aan bij Vanessa007.
Wij zien het ook niet zitten om naar die drukte te gaan ...
We zullen dus een keuze moeten maken tussen Canyon-X of Waterholes Canyon. Nog meer mensen die beiden hebben bezocht ?
Waar gaat jullie voorkeur naartoe ?
Heb ik het goed dat je voor Canyon X een tour moet boeken en voor Waterholes Canyon niet ?
@kalaman : benieuwd naar jullie verslag.
PS : horsheshoe bend doen we sowieso.
We zullen dus een keuze moeten maken tussen Canyon-X of Waterholes Canyon. Nog meer mensen die beiden hebben bezocht ?
Heb ik het goed dat je voor Canyon X een tour moet boeken en voor Waterholes Canyon niet ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoe erg het nu is, maar het lijkt mij dat wanneer je eenmaal met de gids in de canyon bent, de drukte wel mee zal vallen. Voorheen ging men ook pas de canyon in als de tour vol was. Het kan natuurlijk wel zijn dat er meer gropen snel achterelkaar komen en dat je daarom sneller door de canyon moet lopen.
Wij vonden de Lower zo mooi dat we daar ook wel meer drukte voor over zouden hebben. Waterholes Canyon viel toch wel in het niet daarbij (wij waren er waarschijnlijk ook niet op het beste tijdstip). Zie voor die laatste ons 2013-verslag, en voor de Lower ons 2008- en mijn 2011-verslag.
Je hoeft voor de Waterholes niet te boeken, wel een permit aanvragen (info uit 2013
).
Marianne
Wij vonden de Lower zo mooi dat we daar ook wel meer drukte voor over zouden hebben. Waterholes Canyon viel toch wel in het niet daarbij (wij waren er waarschijnlijk ook niet op het beste tijdstip). Zie voor die laatste ons 2013-verslag, en voor de Lower ons 2008- en mijn 2011-verslag.
Je hoeft voor de Waterholes niet te boeken, wel een permit aanvragen (info uit 2013

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 mar 2018, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
ik vond het echt tegenvallen bij antelope canyon afgelopen zomer. je werd echt er doorheen gedreven. continu geroep dat je moest doorlopen. aziaten die alleen maar met telefoons in hun handen liepen. zelf foto's maken werd moeilijk vanwege het continue gepush.
Die ervaring van het gepush heb ik niet, ze namen bij ons juist wel de tijd en de gids maakte foto's voor iedereen op de mooie momenten tijdens de tour. Ondanks de drukte was er genoeg tijd om even dingen goed te bekijken. Denk een kwestie van geluk en welke gids je hebt.
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik ben me vorig jaar april rot geschrokken van de kermis die de Lower Antelope canyon geworden was.
Ik denk niet dat het meevalt zodra je in de canyon bent. Het verhaal dat men voorheen ook pas de canyon inging als er een groep vol was klopt niet. Ik was er op een namiddag in september 2011. Ik kwam aan op een lege parkeerplaats (die toen veel kleiner was dan nu) en was de enige die op dat moment de canyon wilde bezoeken. Ik ging dan ook alleen met een gids de canyon in. Wat een super ervaring was dat!
Vorig jaar heb ik een rondje gemaakt op de parkeerplaats en ben snel weer weggereden ...
Ik denk niet dat het meevalt zodra je in de canyon bent. Het verhaal dat men voorheen ook pas de canyon inging als er een groep vol was klopt niet. Ik was er op een namiddag in september 2011. Ik kwam aan op een lege parkeerplaats (die toen veel kleiner was dan nu) en was de enige die op dat moment de canyon wilde bezoeken. Ik ging dan ook alleen met een gids de canyon in. Wat een super ervaring was dat!
Vorig jaar heb ik een rondje gemaakt op de parkeerplaats en ben snel weer weggereden ...
er gingen bij ons meerdere groepen achter elkaar naar binnen. je had twee rijen. 1 van Ken"s tours en 1 van een ander bedrijf en om de buurt mochten van ieder bedrijf een paar groepen naar binnen. maar dat was dus echt meteen met tientallen mensen. en dan had je ook nog fotografiegroepen er tussendoor. dus we mochten op bepaalde punten helemaal niet silstaan want daar stonden zij foto's te maken.
ik vond de canyon prachtig maar het hele gedoe erom hgeen verschrikkelijk. en dan waren wij nog vroeg. we kwamen in zion nederlanders tegen die vertelde dat ze een middagrondleiding geboekt hadden maar na 2 uur wachten ofzo maar weer vertrokken zijn want ze moesten met hun camper op een specifiek uur bij de tunnel in zion zijn.
ik vond de canyon prachtig maar het hele gedoe erom hgeen verschrikkelijk. en dan waren wij nog vroeg. we kwamen in zion nederlanders tegen die vertelde dat ze een middagrondleiding geboekt hadden maar na 2 uur wachten ofzo maar weer vertrokken zijn want ze moesten met hun camper op een specifiek uur bij de tunnel in zion zijn.
Wij bezochten vorig jaar Canyon X. We reden daar met de auto gewoon naartoe. Daar stond een tentje waar je wat uitleg kreeg en je kon betalen. Dan brachten ze ons met hun auto tot bijna aan de grot. We verbleven er zo lang als we wilden. Eens je beneden bent kan je naar links, en wij dachten,is dit alles? Maar je kan ook naar rechts. Dat was ons eerst niet duidelijk. Wij betaalden 38 dollar per persoon.Heather schreef:Ik sluit me volledig aan bij Vanessa007.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 7942 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs
-