Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Half september of oktober Phoenix-San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nette
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Half september of oktober Phoenix-San Francisco

Bericht door Nette »

Hallo allemaal,

Ik wil graag half september of half oktober van Phoenix naar S.F.
September lijkt me gunstiger, langere dagen etc, maar in oktober kan ik 1 tot 2 dagen langer vakantie krijgen. Wat raden jullie mij aan? In oktober is de Tioga pas lastiger neem ik aan? Dus dan route andersom SA naar Phoenix? En is dat minder leuk dan andersom? Het zal voor mij de eerste keer zijn om hier te reizen. Het verschil in dagen is 16-17 dagen september en 18-19 dagen in oktober.

Heel erg bedankt voor het meedenken!
Laatst gewijzigd door Nette op 03 apr 2018, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
gastxyz

Re: Half september of oktober SA- Phoenix

Bericht door gastxyz »

Ligt eraan wat je allemaal wilt zien en in hoeveel dagen dat past.
Als de Tioga Pass een van grootste doelen is zou ik idd september gaan.
Nette
Amerika-ontdekker

Bericht door Nette »

Hallo Arno,
Dank je wel voor je snelle antwoord. Yosemite waarschijnlijk 2 nachten, met 17 dagen is het erg puzzelen. LA er al uit gegooid, het gaat ons toch met name om de natuur.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou van SF naar Phoenix minder zijn dan andersom? Of je nu in september of oktober gaat, ik zou in SF beginnen. Ook in oktober is de Tioga Pass normaal gesproken nog wel open. Extra dagen heb je nooit genoeg en oktober is ook goedkoper en rustiger. Maar de dagen zijn korter en het weer onzekerder.
Je wilt van SF naar Yosemite, dan via Death Valley naar Las Vegas en dan Zion, Bryce, Page, Grand Canyon? Ik deed iets vergelijkbaars in september 2011, maar dan vanuit LA, en zonder Yosemite. Voor het stuk vanaf DV kun je eens in mijn 2011-verslag kijken.
Schrijf je route eens uit en kijk of dat past in 16 dagen.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

In welke richting je nu een trip doet maakt voor de bezienswaardigheden toch echt niets uit ?

Eind september is best een goede periode.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Zowel september en oktober zijn goed.
Wij hebben vorig jaar 7 weken rondgereisd vanaf 9 september.
Het wordt idd vroeg donker en de nachten zijn koud, maar van de 7 weken hebben we 3 dagen met iets slechter weer gehad.
Maar... dat geeft natuurlijk nooit een garantie...
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Volgens mij kunnen beide perioden prima. Het zal in oktober iets kouder zijn in midden Californië.
Mijn persoonlijke overwegingen: de reis starten in San Francisco en eindigen in Phoenix heeft twee voordelen.
Ten eerste koelt het richting winter in SF meer af dus als je daar begint meer kans op nog warm/aangenaam weer. (scheelt toch weer 2,5 weken). Tweede overweging (voor mij belangrijker) is dat je in SF geen auto nodig hebt: Bij aankomst met BART naar de stad en pas wanneer je SF verlaat je huurauto ophalen. Scheelt dagen huur en parkeerkosten. Richting het eind van de vakantie heb ik altijd meer spullen rondslingeren (incl outlet-aankopen :) ) dus handig om op het eind van de vakantie met de huurauto direct naar de luchthaven te kunnen rijden.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Nette
Amerika-ontdekker

Bericht door Nette »

Dit zou ongeveer de route kunnen zijn. LA geschrapt.
Phoenix/ Scottsdale1 nacht
(3 uur, 2 min)
Grand Canyon Village 1 nacht
(3uur, 2 min)
Oljato monument village 1 nacht
(2 uur, 1 min)
Page/ Lake Powell 1 nacht
(5 uur, 32 min)
Bryce Canyon National Park1 nacht
(1uur, 28 min)
Zion National Park 2 nachten
(?) (Hoover Dam)
Las Vegas 1 nacht
(2 uur, 12 min)
Death Valley 1 nacht of overslaan?
3,36 min)
Mammoth Lakes
(Yosemite, Tioga Pas etc.)
El Portal
Oakhurst
Monterey
SAN Francisco 2 nachten

Wat er nu niet inzit is Sequoia National Park, dat lijkt me ook heel bijzonder
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Schrijf het per dag uit, in een van naar vorm.
1) Amsterdam/Brussel Scottsdale
2) Scottsdale - Grand canyon Village
......
Nette
Amerika-ontdekker

Bericht door Nette »

Zal ik doen. Vliegen is nog lastig, we vliegen vanuit verschillende landen Europa. En uitzoeken of Seqoia wel of niet doen.
Nette
Amerika-ontdekker

Re: Half september of oktober Phoenix-San Francisco

Bericht door Nette »

Van Phoenix/ Scottsdale naar Grand Canyon Village, 1 nacht (reistijd ca 4 uur).
Van Grand Canyon Village naar Oljato monument village, 1 nacht (reistijd ca 3 uur).
Van Oljato monument village naar Page/ Lake Powell, 1 nacht
Van Page/ Lake Powell naar Bryce Canyon Nation Park ,1 nacht (reistijd ca 6 uur)
Van Bryce Canyon National Park naar Zion National Park, 2 nachten (reistijd ca 2 uur)
Van Zion National Park 2 via Hoover Dam? naar Las Vegas (1 nacht)

Las Vegas via Detha Valley naar Mommoth Lakes of overnachting in Death Valley en elders overnachting schrappen of in oktober gaan vanwege 1 dag extra?

Van Mammoth Lakes via Yosmite Tioga Pas etc. naar El Portal
Van El Portal naar Oakhurst (of Oakhurst overslaan?)

Van Oakhurst naar Monterey
Van Monterey naar San Francisco (2 nachten)

Dit zal dan ongeveer het reisschema worden, of misschien gaan we de route wel omgekeerd doen, dat is ook een hele goede optie.

Een ander reisschema zou kunnen zijn om een rondje vanaf Las Vegas te maken en dan direct door te rijden naar Phoenix. Dus beginnen in SF en dan naar Las Vegas en daar rondje maken en dan naar Phoenix auto inleveren. Er is zoveel te zien, zo moeilijk kiezen.... Maar ik verheug me al enorm!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is wat wordt bedoeld met een van/naar schema per dag, dat is veel gemakkelijker lezen:

Dag 1 naar Phoenix
Dag 2 Phoenix - Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 4 Monument Valley - Page
Dag 5 Page - Bryce
Dag 6 Bryce - Zion
Dag 7 Zion
Dag 8 Zion - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Death Valley
Dag 10 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 11 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 12 Yosemite
Dag 13 Yosemite - Monterey
Dag 14 Monterey - San Francisco
Dag 15 San Francisco
Dag 16 San Francisco

Je kunt ook een stop minder doen tussen Las Vegas en Yosemite; dan overnacht je in Bishop. Maar het is wel jammer om daar minder tijd te hebben. Met deze route heb je tijd voor Bodie, en ook voldoende tijd voor DV.
Waarom in Phoenix beginnen en niet in SF? En waarom ook nog naar Monterey? Ik zou dat weglaten en wat meer tijd uittrekken voor bijvoorbeeld Las Vegas of voor Page, zodat je op dat eerste stuk wat meer rust hebt.
Je kunt de tweede nacht Yosemite in Oakhurst overnachten, maar twee nachten El Portal lijkt me wel zo rustig. Wil je niet in het park overnachten?
En wil je naar de Mariposa Grove? Dan zou Oakhurst wel handig kunnen zijn.

Marianne
lempkesboer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door lempkesboer »

Waarom zou van SF naar Phoenix minder zijn dan andersom?
Het is uiteraard niet minder, qua beleving kan het echter wel een verschil maken. In 2011 heb ik de route SF-Phoenix gereden (eerste keer Amerika). De Grand Canyon vond ik de grootste afknapper van die reis omdat ik tegen het einde van de reis een beetje 'NP-moe' was. Ik ben er inmiddels nog 3x geweest en kijk er nu heel anders tegenaan. Was ik begonnen met de Grand Canyon, dan had ik er in 2011 misschien een heel ander gevoel aan overgehouden. Ook waren de dagen in Phoenix nu van die 'afteldagen' voor de vlucht naar huis. In SF zou ik dit waarschijnlijk ook anders hebben ervaren.

Met de kennis van nu zou ik dus in Phoenix beginnen. Vanuit daar naar Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, LV, DV, Yosemite (vergeet Bodie niet) en dan SF. Voor 16 dagen meer dan voldoende in mijn ogen.
2011: rondreis Zuidwesten
2013: rondreis Zuidwesten en Noordwesten
2015: Las Vegas
2018: Las Vegas (2x)
Nette
Amerika-ontdekker

Bericht door Nette »

Bedankt voor alle reacties. We hebben een aantal zaken besloten. We gaan in oktober(half tot eind). En we gaan van SF naar Phoenix oa vanwege het weer. Ik zal de route om gaan zetten en nog een keer plaatsen. Jullie opmerkingen zijn zeer waardevol. We zijn hier nog nooit geweest dus alles is blanco.
Nette
Amerika-ontdekker

Bericht door Nette »

Ik maak een nieuw onderwerp aan. De vraag sept./ okt. is opgelost. Nu nog puzzelen met de route. Bedankt voor alle reacties heb ik veel aan gehad!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer