Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

als iedereen gaat.......

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jan
Amerika-ontdekker

als iedereen gaat.......

Bericht door Jan »

......gaan wij ook maar! :lol:
we gaan zaterdag a.s de tickets en huurauto boeken.
Hotels boeken we in de loop van volgend jaar.
De route gaat er als volgt uitzien met nog vraagtekens bij king city:

Vertrek: 3 september 2007 – Terugkomst: 26 september
Dag: 1 Amsterdam – San Francisco
Dag: 2 San Francisco
Dag: 3 San Francisco
Dag: 4 San Francisco – Yosemite -> edit: 1 extra dag erbij
Dag: 5 Yosemite – Lone pine
Dag: 6 Lone pine – Death valley
Dag: 7 Death valley – Las vegas
Dag: 8 Las vegas -> edit: 1 dag eraf
Dag: 9 Las vegas
Dag: 10 Las vegas – Zion
Dag:11 Zion – Bryce
Dag:12 Bryce – Capitol reef
Dag:13 Capitol reef – Arches
Dag:14 Arches – Tuba city (tussendoor naar monument valley
Dag:15 Tuba city – Grand canyon -> edit: tuba city word kayenta
Dag:16 Grand canyon – Flagstaff
Dag:17 Flagstaff – Needles
Dag:18 Needles – Joshuatree
Dag:19 Joshuatree- la Habra
Dag:20 La habra – santa Barbara
Dag:21 Santa barbara – King city?
Dag:22 King city? – San Francisco
Dag:23 San Francisco – Amsterdam
Dag:24 Aankomst Amsterdam

Dus vanaf zaterdag kunnen we niet meer terug! :lol:
Laatst gewijzigd door Jan op 14 dec 2006, 23:50, 2 keer totaal gewijzigd.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Hoi,

Als ik jullie was zou ik 1 dag minder Las Vegas doen en 1 dag meer Yosemite. Het is zo mooi in Yosemite. En 3 nachten Las Vegas lijkt mij persoonlijk wat teveel van het goede.

Afbeelding

Afbeelding

Succes en veel plezier met de voorbereidingen!!!

Groetjes van Marloes
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: als iedereen gaat.......

Bericht door SpaceAce »

Jan schreef:De route gaat er als volgt uitzien met nog vraagtekens bij king city:
Ik moest eerste even King City opzoeken, aangezien ik er nog nooit van gehoord had :lol:

Maar dat betekent dus dat je niet de kustweg wilt gaan bezoeken? Erg jammer vind ik zelf, aangezien hier hele leuke stops te zien/doen zijn. Echter, voor deze kustweg zou ik persoonlijk wel de tijd voor willen nemen (twee of drie overnachtingen) maar als dit qua tijd gewoonweg niet in de planning past, is dat natuurlijk wel te begrijpen :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nee, van King City had ik ook nog nooit gehoord. Weer wat geleerd.
Van Death Valley naar Las Vegas is niet zo ver (uurtje of drie) dan heb je nog de rest van de dag en nog een hele dag en voor mij zou dat ook wel genoeg zijn. Van Capitol Reef naar Arches, dan heb je nog een halve dag voor Arches, en how about Canyonlands en Dead Horse Point?
In Tuba City is niets te beleven behalve staats- en Navajobelasting en alcoholvrij bier. Tussen Moab en Monument Valley bevindt zich een schitterend gebied waar je niet doorheen zou moeten racen. Goulding Lodge in Monument Valley is een dure maar mooie bestemming die nu al gereserveerd moet worden. Anders in Kayenta, hoewel Bluff en Mexican Hat leuker zijn.
Yeehaw
Jan
Amerika-ontdekker

Bericht door Jan »

king city is een tussenstop tussen santa barbara en san fransisco want ik kon op de kaart langs de kust geen tussenstop vinden. als er 1 is laat het me weten dan gaan we daar heen.
Ik las in mijn eerder topic voor tips ook al iedereen over een dag extra yosemite en 1 dag minder LV dus bij deze maar aangepast dan! :lol:
Ik heb de kaart van google gebruikt voor de planning en canyonsland en dead horse point zag ik er niet op staan? is dat te doen als tussendoor want het is nu al opzich een flink grote route dus om nog extra dagen erbij te doen word lastig ook met terugkomst naar huis enzo.
Tuba city heb ik gekozen als tussenstop want om van moab tussendoor naar monument valley door te rijden naar grand canyon vond ik echt te lang. iets van 8 uur ofzo volgens de routeplanner dan niet eens stops en monument valley meegerekent.
Maar Yeehaw zei ook nog nuttige dingen en heb gekeken dus ipv tuba city word het Kayenta. is ook dichterbij monument valley dan hebben we daar wat meer tijd voor.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou kunnen overwegen om vanaf LA terug te vliegen zodat je wat meer tijd hebt voor bijvoorbeeld nog een nacht Zion of Moab.

Marianne
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Hoewel SF een ontzettend leuke stad is, zou ik een dag schrappen en die eventueel gebruiken voor een extra dag voor de kustroute.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nou Jan zo erg is het niet. Als je flink doorrijdt is het 6 uur van Moab naar Grand Canyon Village, maar vanaf Moab kom je nog Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway, Gooseneck SP en nog wat ongelooflijke uitzichten bij Monument Valley tegen en dan is een tussenstop in bv Kayente prima.
Er zijn 2 NP's bij Moab, Arches NP en Canyonlands NP, op weg naar het laatste kan je nog Dead Horse Point bezoeken, ook schitterend. En Arches NP behoort bij mijn top 3 bestemmingen. Dit park mag je zeker niet missen.
Een wandeling naar Delicate Arch is zeer aanbevelenswaardig maar kost nogal wat tijd.
YH
ejb
Amerika-ontdekker

Bericht door ejb »

La Habra?
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Jan schreef:Ik las in mijn eerder topic voor tips ook al iedereen over een dag extra yosemite en 1 dag minder LV dus bij deze maar aangepast dan! :lol:
Hieruit begrijp ik dat je wat tijd gecreeërd hebt voor de kustweg? 8)

In je originele planning was volgens mij je plan om gewoon via de snelle manier van Santa Barbara naar San Francisco te komen, maar als je dit nu via de kustweg doet, pak je meteen een hele mooi route mee en een hele boel mooie tussenstops :)

Zoals ik begrijp slaan jullie ook Los Angeles over? Op zich is Los Angeles alleen maar leuk als je van pretparken en Studio Tours houdt. Verder is LA in een dag qua highlights te bekijken, dus wat dat betreft een niet zo'n groot gemis als je niet van pretparken en Studio Tours houdt :)

Zie onderstaand Afbeelding
voor de tussenstops langs de kustweg:

- Santa Barbara (bv de Mission)
- Solvang (een Deens stadje)
- Pismo Beach (eventuele campingtip: Pismo Coast Village)
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- De rots Morro Rock
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- Zee-olifanten bekijken op het strand net na San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Koffie bij Nepenthe
- Big Sur
- Point Lobos R.P.
- Carmel
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De boardwalk bij Santa Cruz

Voor dit gehele lijstje heb je een overnachting of twee nodig langs de kustweg (bij bijvoorbeeld Morro Bay of San Simeon en Monterey). Natuurlijk ben je er vrij in om maar één overnachting te plannen, maar ik adviseer je wel om even naar deze internetlinkjes te kijken zodat je voor jezelf kunt bepalen welke je van deze stops interessant lijken en welke vooral niet. Zo kun je ook bepalen waar je eventueel je overnachting(en) zou willen plannen.

Ik wens je in ieder geval veel plezier met de planning!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Jan
Amerika-ontdekker

Bericht door Jan »

ejb schreef:La Habra?
Yep, La Habra.
Ben een autofreak en dacht als we er toch zijn wil ik weleens bij boyd coddington kijken die is iedere vrijdag op discovery en die zit dus in la habra.
De overnachting in king city die wil ik dus verschuiven naar de kustroute dus zoek een overnachtingsplaats tussen santa barbara en SF dus ga vanavond even met me vriendin al die linkjes bekijken.
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Je kunt vanaf santa barbara prima in 1 dag naar Monterey rijden! lekker langs highway 1! Is geweldig, hebben wij ook gedaan. In Monterey de 17 miles drive rijden en in het dorp zelf overnachten (ook even de haven en het aquarium bekijken hoor!) de volgende ochtend een whalewatchtrip boeken en met een beetje geluk zie je ze ook nog! Dan om een uur of 12 naar SF wat nog maar een klein stukje is!
lees ook ons verslag:

http://www.verenigdestatenvanamerika.co ... mas01.html

succes!

Mannoneke
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer