Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto-inbraak in Santa Monica.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mraiky
Amerika-newbie

Auto-inbraak in Santa Monica.

Bericht door mraiky »

Hallo allemaal,

Wij zitten nu op dag 6 van onze 24 dagen vakantie.
We hadden wat tijd over en besloten naar Santa Monica te gaan, voordat we zouden gaan inchecken in ons hotel in LA.
We hadden geparkeerd in de Structure-6 garage, een tip die ik hier had gelezen.
Omdat we nog niet ingechecked waren, hadden we onze koffers nog in de kattebak met een zwart dekentje er over heen en iets getinte ramen.

We zijn er een paar uurtjes geweest, we gingen naar ons hotel in LA, wouden onze koffers pakken ... maar huh die zitten er niet meer in.
Totale shock natuurlijk. We wisten al gauw dat dat dan in Santa Monica moet zijn gebeurd.
Hotel had ons nummer gegeven van de politie.
Terug naar Santa Monica voor een politierapport.

Toen kwamen we er achter dat ze het bestuurdersportier geforceerd hebben. Auto ging gewoon op slot. Maar toen we checkten, waren alle deuren op slot behalve die. Dus we hadden ook niks gemerkt toen we in eerste instantie terug kwamen. De sleutel paste ook niet meer in het slot bleek het.

We konden na ons rapport meteen onze auto omwisselen bij Alamo op LAX.
De dame achter de counter zei dat een dekentje erover heen het domste is wat je kunt doen. Want daardoor weten ze al genoeg.

We voelen ons natuurlijk enorm klote en we hebben alleen nog de kleren die we aanhadden en de dagrugzak.
Mijn vriendin is naast onze kleding ook haar paspoort en tablet kwijt. (Niet mee genomen want je kunt ook gezakrold worden natuurlijk.)

Daar boven op doet de verzekering (ING) van mijn vriendin ook nog heel erg moeilijk en zeggen dat ze niks vergoed krijgt terwijl ze nog voor vertrek gebeld heeft om zeker te weten dat ze goed was verzekerd, ook tegen diefstal.

Nu moeten we onze tijd spenderen aan alles nieuw kopen, we zitten nog maar op het begin van onze reis.
Hebben jullie tips waar we dat het snelst kunnen doen? Welke winkels etc.
Afgelopen nacht bij CVS geweest voor tandenborstel enzo, maar pff wat zijn de drogisterij-artikelen daar duur zeg! Is dat overal zo?

Hoop dat jullie ons wat tips kunnen geven. Zondagochtend vertrekken we verder naar San Diego.

Groetjes, Marijke.
hemmie
Amerika-expert

Re: Auto inbraak santa monica

Bericht door hemmie »

Wat vervelend zeg!

Ik heb weinig praktische tips, maar wil wel even opmerken dat supermarkten vaak goedkoper zijn als het gaat om toiletartikelen dan drogisterijen. Bij Walmart zul je in 1x een hoop kunnen kopen. Als je een makkelijke maat hebt zelfs kleding (in elk geval ondergoed e.d.), maar verder zou ik voor kleding een grote mall opzoeken. Bij winkels als Old Navy en Gap heb je veel keus en kun je snel vanalles wat kopen.

Als je Nederlands bent zul je denk ik naar San Fransisco moeten voor een paspoort, ik zou dat als eerste regelen. Bel het consulaat of de ambassade om te vragen, dan weer je in hoeverre je je plannen moet wijzigen, en weet je zeker dat je voor de terugreis een (nood)paspoort hebt.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat vervelend! Maar laat je vakantie er niet door bederven.
De Walmart is een goede keus om voor niet te veel geld wat kleding, schoenen etc aan te schaffen. Later kun je dan wel eens op je gemak kijken naar meer kleding, veel heb je niet nodig natuurlijk.
Ik weet dat verzekeringen vaak dingen uitsluiten, zoals wanneer spullen zichtbaar in de auto liggen. In dit geval lijkt het er op of men echt heeft gezocht; je ziet zoiets niet zomaar liggen.

Marianne
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

ING dekt bagage in motorrijtuigen alleen in geval van een afgesloten bagageruimte aldus artikel 11 van de polisvoorwaarden. De definitie volgens de polisvoorwaarden:
9.6 Afgesloten bagageruimte:
9.6.1 de afgesloten kofferruimte van een personenauto van het type sedan, of
9.6.2 de afgesloten bagageruimte van een ander type motorrijtuig, als deze ruimte is afgedekt door een hoedenplank, rolhoes of een ander soortgelijke vastgemonteerde voorziening, of
9.6.3 een afgesloten kast in een camper en/of caravan, of
9.6.4 een deugdelijk gemonteerde en afgesloten skibox, bagagebox of motorkoffer
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het voorval is uiterst vervelend, maar als je me het niet kwaad neemt, op je reistopic hebben we ook gereageerd maar het was blijkbaar niet eens de moeite om er iets mee te doen, laat staan nog op te antwoorden. Dus, nu ga ik de moeite niet doen om te antwoorden en suggesties te doen, misschien wordt er immers ook niet op geantwoord.

Ik weet het: :evil:
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Vanessa007
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanessa007 »

Oh, dear! Dit is dus ook mijn grote vrees voor onze volgende vakantie daar... :o
Hopelijk krijgen jullie alles snel geregeld en kunnen jullie toch nog genieten van jullie vakantie!
Marcopstal
Amerika-expert

Al bij al is dit vrij uitzonderlijk.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Verzekering vergoed niet als het niet afgeschermd is, maar nergens kan je blijkbaar een auto huren met zo'n rolding om je koffer af te schermen.
:?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mraiky
Amerika-newbie

Bericht door mraiky »

Dankjulliewel voor de tips. We zijn terug van consulaat in LA en terug geweest bij de politie om ons rapport verder op te stellen.
Zodalijk een paar winkels af.

De politie en consulaat zei dat het heel vaak gebeurd in santa monica. Bende's die gaan 'shoppen' in santa monica omdat er zo veel touristen zijn.

Advies was om niet underground te parkeren en niet achteraan grote parkeerplekken maar aan de straat of zo dicht mogelijk bij de ingang. Dan maar wat meer parkeergeld betalen...

En ondanks dat we op rondreis zijn zo snel mogelijk inchecken en spullen opbergen.

Marco, jammer dat je dat zo moet benoemen terwijl we al neer gehaald zijn. Dat reistopic was klaar voor mij, ik had genoeg informatie. Moet ik me speciaal aanmelden om een dankjewel achter te laten? Ik laat liever ruimte over voor nieuwe topics zodat die gelezen worden.

En voor de rest, kijk goed naar de kleine lettertjes in de verzekering. Verzekering gaan we wel uitkomen desnoods met behulp van andere instanties.
Byebye
Marcopstal
Amerika-expert

Re: Auto-inbraak in Santa Monica.

mraiky schreef:Marco, jammer dat je dat zo moet benoemen terwijl we al neer gehaald zijn. Dat reistopic was klaar voor mij, ik had genoeg informatie. Moet ik me speciaal aanmelden om een dankjewel achter te laten? Ik laat liever ruimte over voor nieuwe topics zodat die gelezen worden.
Als je tips vraagt en tips krijgt is het maar een kleintje om er iets mee te doen en/of te antwoorden. Zoiets noemt men dan respect en dat hebben jullie bij mij dus verloren.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

note mod: Beste Marcopstal. Het is totaal niet nodig dit soort opmerkingen te plaatsen. Als je vindt dat iemand geen hulp verdient vanwege een vergeten 'dankjewel' dan loont het om gewoon helemaal niets te posten ipv dit.

Alle berichten die hierop volgend offtopic zijn worden verwijderd.
Groetjes,
Daniel
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Het lijkt mij inderdaad een grote domper op je vakantie. Het blijft je toch de rest van de vakantie achtervolgen. Ook omdat je met je nieuwe auto toch weer je spullen achterin gaat leggen.
Wij huren altijd een midsize suv en daar zit inderdaad ook zo goed als nooit een afdekhoes / hoedenplank in.
Maar (afkloppend) zeg ik ook dat in 14 Amerika reizen wij gelukkig nooit bestolen zijn en ook altijd onderweg de koffers achterin hebben liggen.

Hopelijk ook voor jullie de enige en laatste keer.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

mraiky schreef: Mijn vriendin is naast onze kleding ook haar paspoort en tablet kwijt.
Ik hoop dat je vriendin snel een nieuw paspoort heeft. Verder is het raadzaam om eventuele paswoorden van het tablet te veranderen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heel vervelend als dit gebeurt. Zeker omdat het relatief gezien (qua berichten op dit forum) niet vaak voorkomt.

Aangezien je wrs gedurende de trip nogmaals zaken achterin zal hebben liggen. Zorg iig dat altijd alle electonica compleet uit staat als je de auto verlaat. Het komt nogal eens voor dat ze via bluetooth ontdekken waar bv electronica in autos is achtergelaten
jan_nl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jan_nl »

Precies. Ook in NL is je auto niet veilig als er een apparaat met wifi of bluetooth aan in je auto ligt.

Ik nam het tablet altijd mee als we de auto lieten staan. Kleine rugzak waar alles inzat en zo mee kon.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Vervelend inderdaad. Maar voor anderen die dit lezen, maak je niet meteen zorgen. Er zijn meer verhalen waarbij niemand bestolen is, dan wel. Ik zag laatst op facebook nog een vraag voorbij komen hierover en daar was niemand die ooit bestolen was. Zelfs verhalen van mensen die waren vergeten de deur op slot te doen, of open hadden laten staan. Dus het valt echt wel mee! Dit is echt pech.
Daarnaast neem ik zelf wel altijd mijn waardevolle spullen uit de auto zoals paspoorten enz. Koffers kun je natuurlijk moeilijk meezeulen als je even ergens stopt.

Ik hoop voor jullie dat jullie alsnog een fijne vakantie hebben.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Zelf ervaring met een leeg geroofde hotelkamer (CircusCircus),
sindsdien altijd paspoort om de nek, paspoort is gewoon meest lastige als je die kwijt ben, verpruts je hele vakantie.
Good luck voor TS gewenst met het verkrijgen van de benodigde papieren :thumbup: niet te veel opwinden over de verzekering, die zijn allemaal %#%#&%$% als je ze nodig hebt in dit soort situaties. :wink:
jan_nl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jan_nl »

Hm paspoort, ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand zijn paspoort in een auto of hotelkamer achter laat.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ik eigenlijk ook niet, maar je denkt misschien toch 'ach hij zit in de koffer die zal niet zo gauw gestolen worden en het is maar voor eventjes'...
En als je dan bekijkt wat de feitelijke waarde is van de inhoud dan is de tablet waarschijnlijk veruit het duurste, wat moeten ze in hemelsnaam met (gedragen) kleding van iemand anders....
Ik hoop maar dat het jullie vakantie niet verpest !
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Huurauto met een "kattenbak". Wat moet ik mij hierbij voorstellen?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie