Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke volgorde boeken (camperreis/start San Francisco)?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Welke volgorde boeken (camperreis/start San Francisco)?

Bericht door firsttimeamerika »

We gaan in september 2019 een rondreis met een camper doen. Ik ben gewend om routes voor de vakantie te maken, want wij boeken nooit via een reisbureau. Rondreis in Mexico en Zuid Afrika was een makkie om te puzzelen/boeken.

Maar ik vind dit toch een stuk lastiger, want er zijn zoveel variabelen om rekening mee te houden.

Allereerst moeten we vliegtickets zien te boeken, uiteraard, maar om die te kunnen boeken moeten we eerst weten hoeveel dagen we willen en daarvoor ben ik nu bezig met de route.
We moeten Labour Day zien te vermijden, op 2 september 2019.

We willen starten in SF en willen daar 2 of 3 nachten blijven. We moeten een camper boeken, maar we moeten rekening houden met:
- kosten voor one way
- kosten voor early bird (en vanaf welk hotel er dan transfers bij in zitten)

Dit loopt al ontzettend uiteen bij de verschillende aanbieders.

Boeken we geen earlybird, dan gaan we het nooit redden tot Mariposa Grove die dag, dus moeten we ergens best vlakbij SF een camping hebben om het een beetje relaxed te houden. Maar als de taxikosten hoog zijn, dan kunnen we net zo goed een earlybird nemen, zodat we ook meer de tijd hebben om verder richting Oakhurst te komen.

Nu kunnen we zeggen een hotel zoeken in de buurt bij de camperverhuurbedrijven, maar dan is het weer niet prettig om met een 2,5 jarige 'even' naar de Golden Gate bridge te gaan.
Ik heb al een paar berekeningen gedaan op basis van offertes, maar met de verschillende earlybirdkosten en de verschillende one way kosten kun je al snel 700 euro besparen, dus dit is wel de moeite om het uit te zoeken.

In welke volgorde hebben jullie alles geregeld? Hoe gerekend?
En welk hotel ligt op reisbare afstand van Golden Gate bridge/Alcatraz, maar wordt ook geaccepteerd als transfer voor de camperverhuurbedrijven?
Er heeft vast iemand al eerder met dit bijltje gehakt. :)

Oja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kom niet specifiek deze vraag tegen, los van de vele hotel vragen.
Laatst gewijzigd door markro op 16 mei 2018, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast ter verduidelijking.
2015: Mexico
2016: Zuid Afrika
2018: La Palma
2019: Costa Rica en West Amerika
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke volgorde boeken

Bericht door Mr. Patrick »

Wat ik zou doen (ik reis normaal met auto en hotels en daarop is ook mijn antwoord gebaseerd):
1) Maak een mooie route die rekening houdt met je wensen en eventuele beperkingen (zoals je noemt het we of niet op tijd ophalen van de camper). Als de route een one-way is kun je hem altijd omdraaien met een beetje puzzelen, als het een rondje is kun je hem altijd in een andere plaats laten starten en ook nog omdraaien. Hoe dan ook, je route is je basis, want zonder mooie route, geen mooie vakantie!
Tip: Maak je route in een Excel, daardoor kun je makkelijk de vertrekdatum aanpassen en vervolgens door Excel de data en weekdagen en terugkeerdatum laten invullen o.b.v. je planning.
2) Prik een voorkeursdatum voor je rondreis op je ideale datum met je ideale route. Houd daarbij rekening met de feestdagen en weekenddagen (bv voor Las Vegas).
3) Boek waar nodig bijzondere accommodatie alvast (maar wel gratis of tegen zeer lage kosten annuleerbaar)
4) Zoek naar de vliegtickets en boek zodra je een acceptabele prijs gevonden hebt. Je zoekt primair naar de ideale datum en aankomst- en vertrekplaats, maar houdt ook data rondom deze periode en de andere mogelijkheden o.b.v. de opties bij 1 in de gaten.
5a) Boek accommodaties. Daar waar ze annuleerbaar zijn blijf je het in de gaten houden of ze nog goedkoper worden.
5b) Boek je vervoermiddel zodra je een acceptabele prijs vindt.

Je kunt niet met alles rekening houden en soms moet je ook gewoon meerkosten accepteren omdat je niet alles optimaal kunt plannen. Op een bepaald moment moet je de knoop doorhakken, ook als dat betekent dat je later misschien tegen een probleem (meestal op te lossen tegen meerprijs) zou kunnen aanlopen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

firsttimeamerika schreef: En welk hotel ligt op reisbare afstand van Golden Gate bridge/Alcatraz maar wordt ook geaccepteerd als transfer voor de camper verhuur bedrijven?
Er heeft vast iemand al eerder met dit bijltje gehakt :)
Het is vaak makkelijker en goedkoper om voor die eerste (en laatste) dag gewoon een auto te huren. Je hebt dan zelf alle vrijheid om te verblijven waar je wilt (en kunt daar fors mee besparen) en je spaart ook de kosten voor de transfer uit. Een auto voor een dag hoeft niet meer dan 30 tot 50 euro te kosten. Na het ophalen van de camper rij je achter elkaar aan vanaf de camperverhuurder naar de autoverhuurder om daar de auto in te leveren.

Dit werkt natuurlijk alleen als er ten minste twee personen met een rijbewijs zijn.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker

Bedankt! Ja ik realiseer me zeker dat sommige meerprijzen niet te omzeilen zijn.

Maar als ik zie dat one way kosten bij de ene 700 dollar zijn en bij de andere 138 euro..

En een route die ik in mijn hoofd had eindigt dan in Salt lake city, terwijl je daar weer beperkt bent met camperverhuurbedrijven.

Maar voor ik het vliegticket boek moet ik weer wel weten of we earlybird gaan nemen, want zonder earlybird zijn we eigenlijk 1 nacht extra kwijt.

En hotels bij SF?
Op booking.com is er zo ontzettend veel aanbod vanuit vele gebieden..
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Als je op SFO vliegt en je wil de eerste dag nog wat van de stad zien zou ik zeggen: huur een auto vanaf het vliegveld. Je bent dan vrij om te gaan en staan waar je wilt en te verblijven waar je wilt. Zoek iets waar je gratis kunt parkeren en wat niet al te ver rijden is naar je camperverhuurder.

Voor sightseeing San Francisco pak je de auto (parkeren is overal prima te doen). Ik zou er wel voor zorgen dat je je bagage kwijt bent zodat je je auto overal kunt neerzetten.

Stel dat je ergens in de middag/begin avond aankomt op SFO, de volgende dag wilt gebruiken voor sightseeing en de ochtend erna je camper gaat ophalen.

Dan zou ik voor die twee nachten een hotel boeken in de algemene buurt van je verhuurder. Roadbear zit bijvoorbeeld in San Leandro. Je zou dan een hotel in San Mateo kunnen boeken of net aan de overkant van het water, in San Leandro. Na aankomst hoef je dan niet ver te rijden naar je hotel. Je kunt alvast wat boodschappen gaan doen met de auto en daarna slapen. De volgende dag ga je met de auto naar San Francisco toe. De dag daarna rij je 's ochtends na het uitchecken naar de RV verhuurder, haal je de RV op en rij je vervolgens achter elkaar aan naar het vliegveld om de auto in te leveren. Als je bij Roadbear huurt kun je de auto inleveren op OAK (Oakland airport), dat is 5 minuten rijden vanaf Roadbear en een one-way huur SFO-OAK zal meestal niets extra kosten.

Voor wat betreft de one-way fees: Je kunt natuurlijk eindingen in Salt Lake City, maar je kunt ook het rondje sluiten en gewoon inleveren in San Francisco. Dat kost je een extra (saaie) rijdag maar je spaart wel de one-way kosten uit. SLC-SFO kan in een dag. Het is 100% snelweg rijden, voor het overgrote deel kaarsrechte lege weg. 10 uur rechtdoor sturen en je bent er.
Laatst gewijzigd door roelb op 16 mei 2018, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Wanneer in een route Salt Lake City voorkomt dan hoor ik ergens "Yellowstone" in de route. Verder heb je het over september en labour day vermijden. Weet dat de winter in Yellowstone vroeg begint en dat half september al heel veel zaken sluiten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou beginnen met het uitwerken van de route, of meerdere routes. Ik begreep dat je wel naar Yellowstone wilde en niet naar Yosemite, maar nu lijkt het er op of je wel naar Yosemite wilt? Ik denk dat dat de basiskeuzes zijn. En dan volgt de route, en dat kan een one way zijn of een rondje. Dat laatste zal met een camper vaak handiger zijn, maar dat is een afweging tussen extra rijden en extra tijd, versus de extra kosten.

Als je naar Yellowstone wilt, dan zou ik daar beginnen in september; vanaf ongeveer de 20e september zijn daar al veel campings gesloten.

Wat de volgorde van boeken betreft: camperhuur zo snel mogelijk (dus zo snel mogelijk de route vaststellen). Sommige campings kun je ook al snel boeken (Yellowstone). Alles wat je gratis kunt annuleren zou ik zo snel mogelijk boeken.

Volgens mij kun je een eventuele early bird ok later nog regelen.

Wij hebben de laatste keren in SF een hotel aan Lombard Street gehad (Cow Hollow Motor Inn). Als je een auto neemt zeker aan te raden, want parkeren is daar gratis.
Afhankelijk van wat je wilt doen in SF en waar je hotel ligt, hoeft een auto niet nodig te zijn; wij hebben de auto nog nooit gebruikt in de stad.

Marianne
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker

Re: Welke volgorde boeken (camperreis/start San Francisco)?

Iedereen bedankt voor het meedenken, super!

De reden dat we Labor day willen vermijden is omdat de prijzen daarna gaan zakken. Ik heb gewoon random ergens campers vergeleken en dat scheelde gewoon wel 2000 euro.
Plus augustus is nog hoogseizoen, dus met boeken zal het lastiger zijn en wellicht zijn de vliegtickets duurder. En wij hebben geen haast.

Althans, dachten we. Als in Yellowstone veel sluit op de 20ste van september, dan wordt het een ander verhaal.
Dan zullen we of eerder weg moeten of daar moeten starten.

Reden van Yosemite:
We willen graag Sequoia trees zien. Maar San Francisco -> Sequoia national park -> Death Valley ligt heel ongunstig.
En die bomen staan ook in Yosemite en dan kunnen we de Tiago road nemen.

Ik heb gewoon foto's gezien van Yellowstone, er over gelezen, en het lijkt me gewoon zo bijzonder.
Maar we reizen wel met een 2,5 jarige dus het is gewoon echt vervelend dat het zo ontzettend ver rijden is.

Pff, dat wordt weer een nachtje er over nadenken..
Laatst gewijzigd door firsttimeamerika op 16 mei 2018, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker

roelb schreef:Voor wat betreft de one-way fees: Je kunt natuurlijk eindingen in Salt Lake City, maar je kunt ook het rondje sluiten en gewoon inleveren in San Francisco. Dat kost je een extra (saaie) rijdag maar je spaart wel de one-way kosten uit. SLC-SFO kan in een dag. Het is 100% snelweg rijden, voor het overgrote deel kaarsrechte lege weg. 10 uur rechtdoor sturen en je bent er.
Heb je helemaal gelijk in! Maar we hebben ons zoontje van dan 2,5 jaar oud mee en zijn in de camper.
Dus de benzine van de camper / en meerdere saaie reisdagen...
Dan betaal ik toch liever de one-way kosten uit, mits ze geen 700 euro zijn.
AnitaV
Amerikafan

Bericht door AnitaV »

Stuur eens een mail naar bv Tioga over de prijzen. Je hebt binnen een dag antwoord terug. Dan weet je waar je rekening mee moet houden.

Ik heb ook lang getwijfeld over waar beginnen we de route. Ik denk dat ik er nu uit ben :roll: . Mijn man wil niet met de camper in San Francisco rijden dus we beginnen in San Francisco en eindigen er ook. De verhuurlocatie ligt niet in San Francisco. We vliegen op San Francisco, gaan dan met de BART naar San Leandro (wij zijn met zijn tweetjes), boeken daar een B&B en dan zitten we niet ver van bv Road Bear af. En als het El Monte wordt (daarvan zijn de prijzen nog niet bekend) dan stappen we weer op de BART naar Dublin/Pleasanton.

Ik heb ook gedacht aan Yellowstone, maar dat is zo'n eind uit de buurt en dat kost behoorlijk wat tijd met een camper. Dat komt een volgende keer wel en dan bv een rondje Denver. Op vakantie naar Amerika betekent keuzes, keuzes en nog een keer keuzes maken en dan twijfel je nog :D Maar dit forum kan je verder helpen.
Vin.cent

Bericht door Vin.cent »

Je moet je niet blind kijken op de one-way fee! Bij sommige betaal je meer huur en minder one-way fee en visa versa. Kijk vooral gewoon naar de totaalprijs...
Plus 700 klinkt misschien veel en dat is het ook wel, maar ik zou er nooit voor kiezen om een dag in te leveren die je dan minder hebt om te besteden om wat te zien.

Verder is de volgorde voor ons: Uitzoeken waar we heen willen, tickets boeken, reis uitstippelen, hotels/auto boeken, eventuele dingen die we willen doen en waar van te voren gereserveerd moet worden boeken...
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker

Net nog even gekeken en als ik Cruise America kies dan ben ik rond de 1000 euro goedkoper uit door op 3 september te boeken, de dag na labor day ipv eind augustus.

Dus dat is een makkelijke besparing.

Dan moeten we of onze route iets verkorten (uberhaubt nog niet gemaakt, maar we weten wel wat we willen, maar ik speel met 21 nachten in mn hoofd) zodat we voor 20 september Yellowstone verlaten, of we moeten de route omdraaien, zodat we eerst naar Yellowstone gaan vanaf Salt lake city.
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker

AnitaV schreef:Stuur eens een mail naar bv Tioga over de prijzen. Je hebt binnen een dag antwoord terug. Dan weet je waar je rekening mee moet houden.

Ik heb ook lang getwijfeld over waar beginnen we de route. Ik denk dat ik er nu uit ben :roll: . Mijn man wil niet met de camper in San Francisco rijden dus we beginnen in San Francisco en eindigen er ook. De verhuurlocatie ligt niet in San Francisco. We vliegen op San Francisco, gaan dan met de BART naar San Leandro (wij zijn met zijn tweetjes), boeken daar een B&B en dan zitten we niet ver van bv Road Bear af. En als het El Monte wordt (daarvan zijn de prijzen nog niet bekend) dan stappen we weer op de BART naar Dublin/Pleasanton.

Ik heb ook gedacht aan Yellowstone, maar dat is zo'n eind uit de buurt en dat kost behoorlijk wat tijd met een camper. Dat komt een volgende keer wel en dan bv een rondje Denver. Op vakantie naar Amerika betekent keuzes, keuzes en nog een keer keuzes maken en dan twijfel je nog :D Maar dit forum kan je verder helpen.
Wat leuk Anita! Wanneer gaan jullie?
En wanneer zijn de prijzen van El Monte bekend?
Vin.cent

Bericht door Vin.cent »

Ik zou met wat Marianne zegt, dat er al veel dicht gaat in september, inderdaad kiezen om dan eerst naar Yellowstone te gaan.
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Wij zijn in oktober, april en juli in Yellowstone geweest. We vertrokken 1x vanuit Seattle, en 2x vanuit Denver. April was het mooiste met al die sneeuw. Juli heel druk en hebben toen in het park overnacht. Vond eigenlijk alleen de overnachting bij old faithful de moeite waard. Heel vroeg in de morgen het hele rondje daar gelopen en we waren bijna alleen. De rest van de overnachtingen hadden wij net zo goed buiten het park kunnen logeren. In oktober hadden wij een hittegolf overdag maar in avond was het koud. Wij kamperen niet, dus ik weet niet hoe het met campings rondom Yellowstone is. Maar er zijn genoeg hotels in de buurt net buiten het park. Neem genoeg eten en drinken mee en je kan de hele dag ronddwalen en natuurlijk de tank vol. Een rondje vanuit Denver naar Yellowstone vonden wij een van de mooiste routes. Wij maken reizen van 4 tot 8 weken. Wij beginnen met de vliegreis, en plannen van daaruit een rondreis.
AnitaV
Amerikafan

Bericht door AnitaV »

Mei/juni 2019.
De prijzen van El Monte zijn waarschijnlijk eind van deze maand bekend maar dat schijnt te varieren. Onze voorkeur gaat uit naar Road Bear of El Monte. Ik heb ook gekeken naar de site van Road Bear maar daar kwamen andere prijzen te voorschijn dan dat Tioga op geeft. Ze kunnen ook aangeven of twee dagen later goedkoper is. Dus mailen :D
firsttimeamerika
Amerika-ontdekker

Ik denk dat ik er even een afspraak maak, ik moet toch in Zwolle zijn :)

Ik ga nu slapen. Kijken of ik morgen tot nieuwe inzichten kom. Misschien moeten we de steden helemaal schrappen.
Sandr@
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandr@ »

Wij vertrekken over een dikke week en hebben een El Monte geboekt vorig jaar november via Travelhome
Wij hebben toen een gratis one way kunnen boeken tussen San Fransisco en Los Angeles , was ook mogelijk met Las Vegas
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer