Maar ik vind dit toch een stuk lastiger, want er zijn zoveel variabelen om rekening mee te houden.
Allereerst moeten we vliegtickets zien te boeken, uiteraard, maar om die te kunnen boeken moeten we eerst weten hoeveel dagen we willen en daarvoor ben ik nu bezig met de route.
We moeten Labour Day zien te vermijden, op 2 september 2019.
We willen starten in SF en willen daar 2 of 3 nachten blijven. We moeten een camper boeken, maar we moeten rekening houden met:
- kosten voor one way
- kosten voor early bird (en vanaf welk hotel er dan transfers bij in zitten)
Dit loopt al ontzettend uiteen bij de verschillende aanbieders.
Boeken we geen earlybird, dan gaan we het nooit redden tot Mariposa Grove die dag, dus moeten we ergens best vlakbij SF een camping hebben om het een beetje relaxed te houden. Maar als de taxikosten hoog zijn, dan kunnen we net zo goed een earlybird nemen, zodat we ook meer de tijd hebben om verder richting Oakhurst te komen.
Nu kunnen we zeggen een hotel zoeken in de buurt bij de camperverhuurbedrijven, maar dan is het weer niet prettig om met een 2,5 jarige 'even' naar de Golden Gate bridge te gaan.
Ik heb al een paar berekeningen gedaan op basis van offertes, maar met de verschillende earlybirdkosten en de verschillende one way kosten kun je al snel 700 euro besparen, dus dit is wel de moeite om het uit te zoeken.
In welke volgorde hebben jullie alles geregeld? Hoe gerekend?
En welk hotel ligt op reisbare afstand van Golden Gate bridge/Alcatraz, maar wordt ook geaccepteerd als transfer voor de camperverhuurbedrijven?
Er heeft vast iemand al eerder met dit bijltje gehakt.

Oja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kom niet specifiek deze vraag tegen, los van de vele hotel vragen.