Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Los Angeles in december, vragen over het organiseren van een reis.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LindadB
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Los Angeles in december, vragen over het organiseren van een reis.

Bericht door LindadB »

Hoi allemaal 

Eind december willen we een aantal dagen met kerst op familiebezoek gaan vlakbij LA en willen daarna of daarvoor nog wat zelf rondtouren. We zijn gebonden aan de kerstvakantie (met 2 kids van 13 en 16) en kunnen dus maar 14 dagen. Stiekem hoop ik dat manlief (die niet zo reislustig is) hierna de smaak te pakken heeft en er dus meer reisjes zullen volgen.

Aangezien dit voor ons een grote stap is twijfelen we zo'n beetje over alles. We gaan nooit verder dan Portugal nl :wink:

Bijv:

Met welke maatschappij vlieg je? (t liefst rechtstreeks)
Vliegtickets boeken via reisbureau of vliegmaatschappij?
Georganiseerde trip of zelf uitpluizen?
Waar auto huren en waar op letten?

Wij willen vnl natuurschoon zien, terwijl onze kinderen met dit lijstje kwamen:

Santa Monica pier + Bubba Gump Shrimp co
Beverly Hills
Death Valley
Venice Beach
Hollywood Wall of Fame
Universal Studios Hollywood
Yoshua tree
Yosemetee
San Francisco

Maar wat is dan juist wel of niet leuk in december qua weer?

Ik hoop op jullie tips & trics. :-)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: LA in december

Bericht door PSVwally »

Yosemetee, Yosemity, lijkt me prachtig in de winter, maar in hoeverre het toegankelijk is is nog maar de vraag. Je zal zeker sneeuwkettingen bij je moeten hebben (mag officieel niet op een huurauto).

Verder zit je met gesloten bergpassen en zal je dus onder de sierra nevada door moeten. In principe zal SF - LA en dan terug vanaf Vegas, of andersom, het meest logisch zijn om niet te veel dagen te verspelen.

Ik zou gewoon alles zelf boeken. Vliegtickets of maatschappijen hangt af of je rechtstreeks of met een stop wilt vliegen en kan je gewoon bij alle bekende maatschappijen wel boeken.

Met 2 kids en baggage zou ik voor een full size of een full size suv gaan. Dan heb je de ruimte. Let erop de je CdW en SL(I) erbij hebt zitten en je bent in principe in orde. Je kan natuurlijk altijd extra verzekeren. Verder je ter plekke geen roadside verzekering laten aansmeren...of je moet dat willen natuurlijk.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Welkom op het forum en wat een leuk plan voor een vakantie in de USA.
Het leuke van dit forum is dat er heel veel (algemene) informatie beschikbaar is, oa in een paar 'standaard' topics zoals:

Vliegtickets e.d.: viewtopic.php?f=30&t=70425 (Houd er rekening mee dat vliegtickets rond de kerstvakantie duurder zijn dan normaal.)

Autohuur e.d.: viewtopic.php?f=30&t=70778

En als je wat verder bent met regelen dan ga je ook nadenken over data voor je telefoon: viewtopic.php?f=10&t=68607

Als je deze topics een beetje doorneemt weet je al veel meer over de basic dingen en kun je beslissen of je wel/niet dingen zelf wilt gaan regelen en boeken. Voordeel van alles zelf doen is dat je alles naar wens kunt krijgen maar het kost je wel wat van je tijd. De meeste mensen op dit forum vinden het leuk om alles zelf uit te zoeken en te regelen en helpen je graag verder als je wat specifiekere vragen hebt, veel plezier !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren in 2011 op familiebezoek bij LA - onze dochter studeerde toen in Riverside. Wij hadden niet heel veel tijd maar misschien heb je iets aan ons 2011-2012 verslag.
Yosemite lijkt me prachtig dan maar ik zou ter plekke bekijken of het mogelijk is. Daarom ook vooral geen hotels via een organisatie boeken want dan kun je niets meer wijzigen.

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Welke luchtvaartmaatschappij? Maakt niet echt uit, blijf wel weg bij echte basic maatschappijen zoals WWOW Air. Hou er rekening mee dat je voor 4 mensen een ticket moet kopen en dat indirect soms veel geld kan schelen. Bovendien is met kinderen van 13 en 16 een overstap goed te doen.

Vliegtickets boeken via reisbureau of vliegmaatschappij? Kan beiden of ook via een broker zoals cheaptickets en vliegwinkel en dergelijke. Kijk wat het voordeligst is.

Georganiseerde trip of zelf uitpluizen? Zelf uitpluizen kan prima. Maar de hoeveelheid informatie die je kan vinden en hoeveelheid keuzes kan afschrikken. Zelf alles uitpluizen kost wel meer tijd, dus kijk hoeveel tijd je hebt. Let bij een reisbureau erop dat ze je op de juiste plekken boeken en niet een paar uur rijden ergens vandaan of in plaatsen waar niks te beleven is.

Waar auto huren en waar op letten? Hoe groter hoe beter, dat is eigenlijk het enige advies en boek deze via een site die je alle verzekeringen biedt.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Let bij een reisbureau erop dat ze je op de juiste plekken boeken en niet een paar uur rijden ergens vandaan of in plaatsen waar niks te beleven is.
En het is ook wel fijn als je overnachtingen zonder kosten kunt annuleren, bijvoorbeeld omdat je de route wijzigt of een beter alternatief voor de overnachting hebt gevonden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is in december geen probleem om accommodatie te vinden. Je kunt iets vastleggen, op zich is het wel gemakkelijk als je het uitzoekwerk van te voren hebt gedaan, maar zorg ervoor dat je nog gratis kunt annuleren. Als het weer dan ergens tegen zit kun je de planning aanpassen.
Een mogelijke route met jullie wensen er in zou zoiets kunnen zijn (met nog een paar dagen speling):

Dag 1 naar San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Los Angeles
Dag 7 Los Angeles
Dag 8 Los Angeles
Dag 9 Los Angeles - Joshua Tree
Dag 10 Joshua Tree - Death Valley
Dag 11 Death Valley - Las Vegas
Dag 12 Las Vegas

Wat Yosemite betreft: je kunt sneeuwkettingen aanschaffen of huren. Als er geen sneeuw wordt verwacht is het voldoende als je ze bij je hebt, maar je hoeft ze dan niet te gebruiken. Zie ook hier voor meer informatie. Kijk ook eens op de andere NPS-sites voor informatie over de parken in de winter.
Als Yosemite niet mogelijk is kun je via de kust naar LA rijden.

Death Valley zal druk en duur zijn; overnachten in het park is wel erg mooi, maar iets buiten het park kan ook.

Marianne
peterretep
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door peterretep »

In reactie op TS:
Vliegtickets boeken via reisbureau of vliegmaatschappij?
Georganiseerde trip of zelf uitpluizen?

Wij gaan in augustus voor de eerste keer naar de VS. Ik ben echt van het zelf regelen en organiseren maar voor deze reis hebben we toch het lokale reisbureau ingeschakeld. Ik weet dat ik dan veel duurder uit ben maar ik heb ze een routelijst gegeven van de route die we gaan doen en heb hen verder hotels, vliegen en autohuur laten regelen. Nu, relatief kort voor vertrek, merk ik dat ik die luxe heel prettig heb gevonden. Ik heb me helemaal kunnen storten op de dingen die we willen gaan zien en doen tijdens de reis, zonder dat ik daarbij de zorg voor de "hardware" had. Dit forum is daarvoor trouwens een goudmijn.

Voor een volgende keer (ik voel nu al dat die gaat komen) ga ik meer zelf regelen. Eerst even als een groentje van de komende ervaring genieten en er van leren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Los Angeles in december, vragen over het organiseren van een reis.

Vlucht en huurauto via een reisorganisatie regelen kan prima, maar zeker in december zou ik geen hotels laten vastleggen; je wilt dan echt wel flexibel zijn. Als je zelf een route uitstippelt is het boeken van hotels niet veel werk meer.
Qua prijs zal het waarschijnlijk niet veel uitmaken.

Marianne
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Je hebt geen plannen die heel ingewikkeld zijn, dus ik zou gewoon zelf boeken en daarmee een boel geld besparen. Voor je man is het misschien lekker vertrouwd om gewoon met de KLM te vliegen. Geen overstap en als de prijs redelijk is gewoon online boeken bij de KLM zelf. Vervolgens kun je de huurauto gaan regelen. Hertz of Avis zijn misschien niet de aller goedkoopste, maar ze bieden een goed product zonder vervelende verrassingen. Via Google maps kun je je overnachtingen gaan plannen. Best Western en Holiday Inn zitten bijna overal, neem een tarief dat geannuleerd kan worden zodat je tot een dag voor aankomst de reservering nog kunt omgooien. Bovendien betaal je dan pas ter plaatse. Een creditcard is in Amerika wel een must, als je die nog niet hebt moet je dat nu wel even regelen. Een goede reisgids (bijvoorbeeld van DK met lekker veel plaatjes) kan er misschien bij je man voor zorgen dat hij ook in voorpret-stemming komt.

Aanvulling qua weer: Venice Beach is bij mooi weer al niet leuk (armoedig, veel rare types), maar in december waarschijnlijk behoorlijk stil. San Francisco is waarschijnlijk ook nogal fris rond die tijd. Reken in het hele zuidwesten in de hogere gebieden op sneeuw. Ik ben zelf ooit ingesneeuwd in Yosemity. Mooi, maar niet handig. Een beetje sneeuw kan wel wat toevoegen, bijvoorbeeld in de Grand Canyon. Een rondje LA-Grand Canyon south rim-Las Vegas-San Diego-LA biedt de meeste kans op lekkere temperaturen in die tijd, plus de nodige afwisseling.
LindadB
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door LindadB »

Lieve allemaal
het was even stil ivm omstandigheden maar ik wil jullie nog super bedanken voor de tips tot zoverre. We zijn niet meer in december gegaan maar gaan nu aankomende meivakantie. Vliegtickets zijn inmiddels geboekt via KLM, we vliegen naar Los Angeles en blijven dan een week bij familie. Zwager gaat dan vervolgens mee tot Yosemite (hierna gaan we zelf richting SF en vliegen dan 5 mei weer terug, ook weer via LAX.
We kunnen nu beginnen met het uitstippelen van een route, het huren van een auto etc. Ook Esta moet ik nog aanvragen (verder niets vergeten toch?).

Just lettin' you know :thumbup:
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Mooi ! Gaan jullie nu in die ene week naar Yosemite, San Francisco weer terug naar Los Angeles voor de terugvlucht ? Had je niet beter vanuit San Francisco terug kunnen vliegen dan ?
Esta, huurauto en accommodatie moet je nog regelen dan denk ik. 2,5 maand voor vertrek zullen mogelijk de goedkopere/betere opties vermoedelijk al weg zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer