Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
North Rim GC., versus South Rim Grand Canyon
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
North Rim GC., versus South Rim Grand Canyon
We hebben dit jaar genoten van het uitzicht vanaf de South Rim over de Grand Canyon. Ik ben nu een route aan het maken voor een nieuwe rondreis en vraag me af of ik de North Rim moet toevoegen aan mijn route. Wat is het de meerwaarde van een bezoek aan de North Rim ten opzichte van een bezoek aan de South Rim? Okay, ergens op de South Rim ligt mijn polarisatiefilter van 80 euro, dus die zou ik even kunnen zoeken..
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: North Rim GC., versus South Rim Grand Canyon
Wij hebben beide gedaan en ik vond de North Rim echt heerlijk, we hebben daar echt een "alleen op de wereld" gevoel gehad (zie ons 2017 okt verslag)
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dankjewel Tipsy. Het is daar dus een stuk rustiger, begrijp ik. Ik ga je verslag lezen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is er inderdaad rustiger. Er zijn ook minder voorzieningen en als je in het park wilt overnachten is dat behoorlijk prijzig. Maar wel aan te raden.
Kijk eens in ons 2015 verslag voor de North Rim en ter vergelijking in ons 2013 verslag voor de South Rim.
Marianne
Kijk eens in ons 2015 verslag voor de North Rim en ter vergelijking in ons 2013 verslag voor de South Rim.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
een groot verschil is ook de stand van de zon t o v de canyon, waardoor je heel andere uitzichten krijgt dan bij de south Rim. Vooral voor fotografen een extraatje. En zoal al vermeldt, inderdaad zoveel rustiger.
Jacques
een groot verschil is ook de stand van de zon t o v de canyon, waardoor je heel andere uitzichten krijgt dan bij de south Rim. Vooral voor fotografen een extraatje. En zoal al vermeldt, inderdaad zoveel rustiger.
Jacques
-
- Amerikafan
- Contacteer:
"Het is er inderdaad rustiger. Er zijn ook minder voorzieningen en als je in het park wilt overnachten is dat behoorlijk prijzig. Maar wel aan te raden.
Marianne"
Thanks, Marianne, jullie verslagen ken ik inmiddels bijna uit mijn hoofd. Ik heb het hotel opgezocht en het is inderdaad aan de dure kant maar ik geloof dat je er qua beleving veel voor terug krijgt.
"hallo,
Jacques"
Dankjewel Jacques. Ik ben nogal een verwoed fotograaf dus dat speelt zeker mee. De rust is een plus want wat is de South Rim druk!
Marianne"
Thanks, Marianne, jullie verslagen ken ik inmiddels bijna uit mijn hoofd. Ik heb het hotel opgezocht en het is inderdaad aan de dure kant maar ik geloof dat je er qua beleving veel voor terug krijgt.
"hallo,
Jacques"
Dankjewel Jacques. Ik ben nogal een verwoed fotograaf dus dat speelt zeker mee. De rust is een plus want wat is de South Rim druk!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
De boeken Photographing the .... van Laurent Martres staan vol met foto-tips, een beetje de ,,bijbels" voor het zuidwesten.
Jacques
Jacques
-
- Amerikafan
- Contacteer:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij zijn er onlangs geweest en wij vonden het echt een hele andere "vibe" hebben dan de South Rim. Het was nóg grootser, nóg dramatischer en zoals al veel gezegd, een stuk rustiger. We verbleven in de North Rim lodge. De cabins zijn basic, maar alles wat je nodig hebt zit erin. Mooie trails om te lopen en geweldige viewpoints. Op veel punten ben je inderdaad "alleen op de wereld".
Wij zijn er 2 nachten geweest en hadden zelfs de luxe om nog een tijdje achter de lodge op het terras te zitten met een drankje. Een fantastische ervaring, want het ene moment ben je in stilte verzonken met je eigen gedachten, starend naar het prachtige uitzicht, en even later ben je gezellig ervaringen aan het uitwisselen met anderen.
Wij zijn er 2 nachten geweest en hadden zelfs de luxe om nog een tijdje achter de lodge op het terras te zitten met een drankje. Een fantastische ervaring, want het ene moment ben je in stilte verzonken met je eigen gedachten, starend naar het prachtige uitzicht, en even later ben je gezellig ervaringen aan het uitwisselen met anderen.
Laatst gewijzigd door Mademoiselle op 21 okt 2018, 23:09, 2 keer totaal gewijzigd.
2025: St. Louis, MO en ???
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
-
- Amerikafan
- Contacteer:
@Mademoiselle, ik was al overtuigd door reacties van anderen maar de jouwe draagt alleen maar meer bij aan die overtuiging. Dankjewel!
Wij zijn 1x bij South Rim geweest en 2x North. North is echt veel mooier. Wij stonden op de campground van NPS; die is niet duur. Ook eten is qua prijs best te doen aan de Noordkant. Het ligt alleen wel hoger dan de zuidkant dus de nachten zijn kouder (wij waren er eind mei dit jaar en onze tent moesten we in de sneeuw opzetten. Voordeel was wel; de Grand Canyon met sneeuw op de toppen is schitterend!).
Overigens is ook aan de noordkant het toerisme al wel flink aan het toenemen maar op geen stukken na die drommen mensen van de zuidzijde...
Overigens is ook aan de noordkant het toerisme al wel flink aan het toenemen maar op geen stukken na die drommen mensen van de zuidzijde...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Wij hebben twee jaar geleden een nacht gekampeerd aan de North Rim en dat is dus echt letterlijk aan de North Rim. Mooiste uitzichten op een paar minuutjes en in je uppie genieten van zonsopgang. We waren er graag langer gebleven, omdat de omgeving mooi groen is en de temperatuur overdag heerlijk (we waren er in juli).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht