Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe USA trip in 2019
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Nieuwe USA trip in 2019
Hallo iedereen,
Ik zou stillaan willen beginnen aan de voorbereiding voor onze USA-trip van 2019.
We denken om te vliegen op Los Angeles en ook de staten Californië (zuiden), Arizona, Nevada, New Mexico en Texas te kunnen doen.
Alleen heb ik geen idee wat er in New Mexico en Texas absolute must-do's zijn.
Alle hints en tips van de kenners zijn welkom. Is er misschien ook een betere plaats om op te vliegen (prijsmatig)?
Alvast bedankt.
Mvg,
Mark
Ik zou stillaan willen beginnen aan de voorbereiding voor onze USA-trip van 2019.
We denken om te vliegen op Los Angeles en ook de staten Californië (zuiden), Arizona, Nevada, New Mexico en Texas te kunnen doen.
Alleen heb ik geen idee wat er in New Mexico en Texas absolute must-do's zijn.
Alle hints en tips van de kenners zijn welkom. Is er misschien ook een betere plaats om op te vliegen (prijsmatig)?
Alvast bedankt.
Mvg,
Mark
Mark
2019 - California/Arizona/New Mexico/Texas
2018 - Colorado/Wyoming/South Dakota/Montana/Utah
2016 - Arizona/Utah/Nevada/California
2014 - California/Nevada/Idaho/Montana/Wyoming/Utah/Arizona
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Nieuwe USA trip in 2019
Hoeveel tijd heb je hiervoor?
Want dat zijn aardige afstanden die je daar noemt.
Want dat zijn aardige afstanden die je daar noemt.
-
- Amerika-ontdekker
Vergeten te vermelden, we hebben 21 dagen.
Maar Texas en New Mexico zijn het belangrijkst omdat we daar nog nooit geweest zijn.
Misschien is het dan ook niet zo verstandig om naar LA te vliegen...
Maar Texas en New Mexico zijn het belangrijkst omdat we daar nog nooit geweest zijn.
Mark
Check voor inspiratie eens de diverse reisverslagen op dit forum of ontdek-amerika.nl.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Dan zou Phoenix of Las Vegas beter zijn. Al lijkt me 21 dagen sowieso te kort om ook Texas nog toe te voegen.markw68 schreef:Maar Texas en New Mexico zijn het belangrijkst omdat we daar nog nooit geweest zijn.
Of heen via Phoenix/LV en terug vanaf Dallas of Houston. Texas is trouwens heeeeeel erg groot, vergis je daar niet in.
Tja, dat ligt er natuurlijk helemaal aan waar je voorkeur naar uitgaat: natuur, steden, actief, luieren, etc.Alleen heb ik geen idee wat er in New Mexico en Texas absolute must-do's zijn.
Wat dacht je er van om je tot maximaal twee staten te beperken? Dit plan slaat eerlijk gezegd nergens op als je nog iets anders wilt zien dan de snelweg.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
21 dagen is veel te weinig voor alles wat je opnoemt, ik zou eerst eens bekijken wat je wilt zien in Texas en N.M. en aan de hand daarvan een reisplan maken. Texas is gigantisch, en ik zou dat eerder als een op zichzelf staande bestemming zien.
Vliegen op Phoenix, en daar vandaan een mooi rondje door New Mexico, Arizona (en eventueel klein stukje Texas) lijkt mij handiger.
Vliegen op Phoenix, en daar vandaan een mooi rondje door New Mexico, Arizona (en eventueel klein stukje Texas) lijkt mij handiger.
-
- Amerika-ontdekker
Inderdaad lijkt het mij nu ook beter of Texas of NM en Arizona te doen. Alles in één keer willen doen is inderdaad veel te veel.Pete.Z schreef:21 dagen is veel te weinig voor alles wat je opnoemt, ik zou eerst eens bekijken wat je wilt zien in Texas en N.M. en aan de hand daarvan een reisplan maken. Texas is gigantisch, en ik zou dat eerder als een op zichzelf staande bestemming zien.
Onze voorkeur gaat vooral uit naar natuur dus ga nu eens kijken naar de nationale parken en monumenten van New Mexico.
Alvast dank aan iedereen om me op het juiste pad te zetten.
Mvg,
Mark
Mark
Zelf zijn we dit jaar voor het eerst in New Mexico geweest en vonden een aantal dingen zeer de moeite waard:
- Bandelier National Monument
- Kasha-Katuwe Tent Rocks National Monument
- Omgeving Los Alamos
Het bezoek aan Santa Fe is ook de moeite waard. Verder zijn er veel recreatie gebieden aan meren, hier gingen we vaak heen om bijvoorbeeld te picknicken.
Taos schijnt ook mooi te zijn.
Succes met de voorbereiding.
- Bandelier National Monument
- Kasha-Katuwe Tent Rocks National Monument
- Omgeving Los Alamos
Het bezoek aan Santa Fe is ook de moeite waard. Verder zijn er veel recreatie gebieden aan meren, hier gingen we vaak heen om bijvoorbeeld te picknicken.
Taos schijnt ook mooi te zijn.
Succes met de voorbereiding.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De combinatie Texas en New Mexico is perfect haalbaar. De regio Tucson Arizona zou er ook nog bij kunnen, maar LA is toch wat te ver gegrepen.
Het is overigens best om in Texas te starten en te eindigen, anders heb je drop off kosten voor de huurwagen ook in rekening te brengen.
Het is overigens best om in Texas te starten en te eindigen, anders heb je drop off kosten voor de huurwagen ook in rekening te brengen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-