Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegtuigtickets juli + autoverhuur + route

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
WHOOPI
Amerika-ontdekker

Vliegtuigtickets juli + autoverhuur + route

Bericht door WHOOPI »

Hey

We trekken in juli voor de eerste keer een maand naar het zuidwesten van Amerika. Graag zouden we wat meer info willen ivm de vliegtickets en het autoverhuur. Waar kunnen we voordelige vluchten vinden en welke zijn interessante sites ivm het autoverhuur. Want de prijzen die wij terugvinden op dit forum liggen lager dan de prijzen die wij al hebben gevonden. De prijzen die wij gevonden hebben liggen rond de € 820
Welke maatschappij is het beste qua prijs/kwaliteit?

We zouden graag de bekende route (oa SF, Las Vegas, enz...) volgen, maar we zouden ook heel graag Yellowstone bezoeken. Is dit te doen qua afstand??

En zou het beter zijn dat we voor de helft van onze reis een camper huren om de parken te bezoeken, en een auto voor de meer stedelijke gebieden??

Al heel wat vragen, maar het is de eerste keer, en weinig reiservaring :lol:

Alvast bedankt!

Groetjes Patricia en Kevin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Patricia en Kevin, welkom op het forum!

Vluchtprijzen kunnen enorm verschillen. Op het Reizen Algemeen-forum zul je meer dan genoeg informatie kunnen vinden over sites waar je vluchten kunt boeken. Die € 820 is voor het hoogseizoen echt niet heel gek. Je kunt misschien eens variëren met vertrekdagen, dat wil wel eens schelen. Ook is Phoenix goedkoper om op te vliegen dan LA of SF, en rechtstreeks is vaak duurder dan met een tussenstop.

Jullie schrijven niet hoe lang jullie willen gaan. Als je Yellowstone ook wilt zien lijkt 4 weken mij het minimum. Reken voor Yellowstone zelf minstens 2, maar beter 3 dagen, en dan voor de rit er naar toe 2 keer 2 dagen.

Je zou dan ook kunnen denken aan een route waarbij je in bv Salt Lake City begint en eindigt in LA of SF. Voor routes en afstanden kun je kijken bij de reisroutes.

Ik zou kiezen voor een camper óf een auto, geen combinatie, dan blijf je bezig met wisselen.

Marianne
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegtuigtickets juli + autoverhuur + route

Bericht door BigAppleLover »

WHOOPI schreef:We trekken in juli voor de eerste keer een maand naar het zuidwesten van Amerika.
Marianne, 1 maand hebben ze dus de tijd :D :wink:

.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou in elk geval niet te lang wachten met boeken, eigenlijk ben je voor voordelige vluchten al aan de late kant. Yellowstone is een aardig eindje uit de richting en als ik zeker zou weten dat dit niet mijn enige Amerikareis zou zijn, zou ik het een andere keer doen en mijn tijd besteden aan het Zuidwestelijke rondje.

Het kán wel in 4 weken, maar het kost je inderdaad een week.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

WHOOPI schreef: We zouden graag de bekende route (oa SF, Las Vegas, enz...) volgen, maar we zouden ook heel graag Yellowstone bezoeken. Is dit te doen qua afstand??

En zou het beter zijn dat we voor de helft van onze reis een camper huren om de parken te bezoeken, en een auto voor de meer stedelijke gebieden??

Hoi Patricia en Kevin,

Allereerst :welcome: op dit forum. Wat leuk dat jullie (voor de eerste keer) naar Amerika gaan. Je zult veel informatie kunnen vinden op dit forum en je kunt vragen zoveel je wilt. Een trip van een maand is prachtig voor een eerste kennismaking met het zuidwesten, ook met Yellowstone erbij. Je zult dan wat meer moeten rijden en wat minder lang in de parken kunnen zijn, maar voor een eerste indruk is het toch goed te doen.

Alleerst is het slim om wat reisverslagen van de div. forumleden te lezen zodat je een indruk krijgt van wat je kunt verwachten en van de afstanden en reistijden. Daarvoor kun je ook dit topic raadplegen, waar tientallen voorbeelden staan van routes met meestal de afstanden er ook bij.

Wat de tickets betreft zou ik niet te lang meer wachten, ook omdat jullie in het hoogseizoen zitten. Er zijn div sites waar je kunt shoppen voor voordelige vliegtarieven zoals bijv. http://www.vliegtarieven.nl en ook rechtstreeks bij de airlines is een optie. Bedenk dat door de week vliegen vaak goedkoper is dan in het weekend en dat geldt dan voor de heenreis. Ook Phoenix is een goedkopere aanvlieghaven.

Met de zoekfunctie kun je heel wat info vinden over autohuur. Dit heeft in principe geen haast en daarom heb je de tijd om je goed te oriënteren hierover. Neem niet een te kleine auto want je moet er heel wat mijlen in vertoeven en een beetje ruimte en comfort is zeer prettig voor een maand.

Wellicht vinden jullie het ook leuk om je even voor te stellen in het forumNieuwe forumleden introductie, zodat we wat meer weten (leeftijd, interesses e.d.) over jullie en je misschien beter advies kunnen geven. Houden jullie van pretparken of van de natuur en zijn jullie wandelaars of echte kilometervreters? Dat soort dingen bedoel ik.

Om een combi te doen tussen camper en motels zou ik je niet aanraden. Wij hebben dit afgelopen jaar ook gedeeltelijk zo gedaan waardoor we uiteindelijk veel duurder uit waren en het ook wat extra (kostbare) tijd kostte met halen en brengen en omruilen van auto's etc. Lees hiervoor maar eens mijn liveverslag op Hekkietravel. Ik zou dus kiezen voor motels of voor een camper, maar dat is een persoonlijke keus. Alles heeft zo z'n voor en z'n tegen.

Voor overnachtingen wijs ik jullie nog even op onze AllesAmerika review pagina http://www.allesamerika.nl/reviews/.

Succes met de planning.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

BigAppleLover schreef:
WHOOPI schreef:We trekken in juli voor de eerste keer een maand naar het zuidwesten van Amerika.
Marianne, 1 maand hebben ze dus de tijd :D :wink:
Helemaal overheen gelezen, terwijl ik er echt naar gezocht heb! :oops:

Dan is het goed mogelijk om ook Yellowstone in de route op te nemen - is zeker de moeite waard!

Marianne
OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD »

Hallo WHOOPI,

Ik heb voor mijn reis in juni een aantal reisbureau's afgelopen op zoek naar de goedkoopste tickets. Deze heb ik gevonden bij Joker Reizen in Brugge. Ik zie dat je van Lier bent, in Antwerpen en Mechelen heb je ook 2 bureau's.
Voor het vervoer zou ik eens kijken om te boeken in Nederland, is een stuk goedkoper. Wij hebben een camper geboekt en het scheelt bijna 300 euro als wij bij Tioga Tours in Nederland boeken.

Grts,
OlivierD
WHOOPI
Amerika-ontdekker

Bericht door WHOOPI »

Hoi hoi,

alvast bedankt voor de reacties. We zullen dan best maar zo snel mogelijk boeken!

We denken dat we dan maar voor een gewone auto kiezen. Voorlopig zijn we nog volop onze route aan het uitstippelen en op dit forum kunnen we inderdaad héél wat tips terugvinden!

Wanneer we een duidelijker beeld hebben van onze route, laten we dit zeker weten!

Groetjes en tot de volgende!
Doei!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer