Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite Village campgrounds

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TotosDawn
Amerikafan
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Yosemite Village campgrounds

Bericht door TotosDawn »

Voor onze reis over een kleine 4 maanden zat ik de 15e klaar om een plekje te reserveren in Yosemite Village op één van de campgrounds daar. Maar op geen enkele campground kreeg ik beschikbare plekken te zien. Ik heb verschillende tijdstippen geprobeerd (beginnend om 15.00uur smiddags, etc) maar niets.
Was dit nu dan al (binnen 1 minuut?!) uitverkocht? Ik vind het echt ontzettend zonde, we zijn al zo lang met deze reis bezig en wekkers en herinneringen gezet om deze campgrounds te kunnen boeken en puntje bij paaltje is er niets? Heb ik iets fout gedaan? Het gaat om de periode van 15 mei.

Hebben jullie nog alternatieven voor een RV waar we zo dicht mogelijk bij Yosemite Village zitten?
5 jaar geleden zaten we in Mariposa en dat was toch best nog een flink stuk rijden elke dag (toen waren we wel met de auto dus dat rijd iets makkelijker)
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Yosemite Village campgrounds

Bericht door MichelH »

Heeft het niet iets te maken met de government shutdown dat de boeking sites momenteel niet werken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij werken ze wel. Om 15.00 uur was je nog te vroeg. Je moest om 16.00 uur klaar zitten. Heb je het toen nog geprobeerd?
Ik raad altijd aan om het een maand van te voren te proberen, dan weet je een beetje hoe het gaat. Je hebt geen routetopic?
Je kunt kijken of er op Crane Flat nog iets vrij komt; die plaatsen worden vaak later pas vrijgegeven als duidelijk is wanneer de sneeuw verdwenen is. Er zijn ook plaatsen in de vallei die pas later vrij komen, in Noth of Lower Pines. Zie daarvoor de NPS-site (bij de FAQ)

Wat bedoel je trouwens met de periode van 15 mei: Kom je er op de 15e aan? Dan wordt het sowieso al lastiger omdat er dan mensen al een maand eerder hebben geboekt voor bijvoorbeeld 14-16 mei, of 13-15 mei etc.

Is Sequoia/Kings Canyon misschien een mooi alternatief?

Marianne
TotosDawn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Ik heb het op elk uur geprobeerd. Vanaf 15 uur op elk hele uur. Tot 22uur savonds. Vervolgens de volgende dag nogmaals vanaf 15 uur elk uur. Maar toen heb ik het om 19 uur uiteindelijk opgegeven.
Er bleef maar aangegeven worden '0 sites avaible'
Ik vind het gewoon zo gek, dat het in zo'n korte tijd dan uitverkocht zou zijn.

Het zou gaan om 15-19 mei.
Daarna gaan we door naar Sequoia, waar we al geboekt hebben. Enige wachten was nog op Yosemite.

Natuurlijk kunnen we er gewoon smorgens met de camper heenrijden en daar ergens gaan staan, maar overnachten en niet weg moeten had zo fijn geweest.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jammer van alle moeite, je had kunnen weten dat het om 16.00 uur was, daar is regelmatig over geschreven op het forum en in de handleiding op de AA-site. En het kan inderdaad al binnen een minuut weg zijn. Het loont vaak wel om na een kwartier weer te kijken want dan komen er plaatsen vrij die wel in een winkelmandje staan maar uiteindelijk niet geboekt worden, bijvoorbeeld omdat iemand meerdere plaatsen heeft weten te bemachtigen.
Ik had je al wat alternatieven aangereikt. Je kunt die mogelijkheden in de gaten houden.
Buiten het park kun je naar DImond O of Indian Flat kijken.

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Ik vrees dat je iets verkeerd gedaan hebt. Ik was ook eens aan het proefkijken, rond 16u20, en ik vond nog wel wat. Niet effectief geboekt, wij gaan later.
Ook nu nog kan ik Upperpines boeken, 16 april site 233. Dat is helaas de laatste datum.
Heb je op Upperpines gezocht? Alle campsites opgeladen (knopje 'load more' onderaan)? En dan kan je zoeken via 'next available'. De melding '0 Site Available' op beginscherm betekent m.i. niets en is misleidend.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De site is wel erg onduidelijk. en er waren ook allerlei bugs in het begin (zie ook dit topic). De vorige versie was prettiger.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Als het niet aan de tijd ligt en het is geen bug, dan toch misschien de shutdown.
Misschien heb je hier iets aan?
https://tiogatours.nl/blog/shutdown-in- ... -109150377
interjos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door interjos »

Het is ons wel gelukt. Je moet inderdaad van tevoren oefenen. Daarnaast is het belangrijk dat je het laatste uur al ingelogd bent en verschillende tabbladen geopend hebt met daarin de plaatsen die je zou willen hebben. Pak niet alleen de plekken aan de rivier want die wil iedereen wel, pak dus ook een aantal andere nummers, beter die als geen plek. Tussen 15:00 en 16:00 werden er nl. al verschillende plekken 'open' gezet. Je ziet dan al een A (van Available) staan maar als je erop klikt geeft het systeem aan dat je nog niet kan boeken, echter je ziet dan wel de knop ' Book Now' of ' Continue to booking'. Deze knop zagen wij niet vóór 15:00.

Klik precies om 16:00 uur op deze 'Book Now' of Continue Booking' knop en wellicht heb je dan geluk, Van al onze tabbladen (we hadden 2 pc's met ieder een stuk of 6 tabbladen) kwam er één boeking in ons winkelmandje. De rest gaf een time out error, ws door de drukte.

Wellicht heeft iemand er iets aan voor een volgende maand.
Roadtrip NW-USA & West Canada (2022)
Roadtrip ZW-USA & Californië (2019)
Roadtrip South Dakota, Rockies, ZW-USA (2017)
Roadtrip Oost-USA & Canada (1992)
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Ben je niet een maand te laat? Je hebt het over 15-19 mei, moest je dan niet 15 december klaar zitten?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Easy
Amerika-ontdekker

Bericht door Easy »

Wat ontzettend balen dat het niet gelukt is!

Het vervelende is inderdaad dat de site nog steeds niet optimaal werkt. Sowieso werkt het reserveren bij mij niet via de knop 'show sites'. Wel via 'check availability'. Daarnaast gaat Yosemite gewoon heel erg snel. Ik denk dat het hoe dan ook heel erg lastig gaat worden om nog een plek te bemachtigen. Je zou het nog wel een keer kunnen proberen op 15 maart of 15 april. Er zijn namelijk een aantal plekken die pas later in het seizoen worden vrijgegeven. Bijvoorbeeld site 70 op Lower Pines:

Due to the possibilities of high water levels and river flooding that occur every May and June, this site in Lower Pines will not be available for advanced reservation for arrival dates of April 28-June 30 until we are sure the river will be at a safe level. If these sites are determined to be able to be released for sale, they will only be made available during one of the Yosemite on-sale dates. Please check for availability to reserve these sites at 7am Pacific time on March 15 and April 15. If they still have not been able to be released by April 15, new information about when they may be released will be posted on the Lower Pines home page.
TotosDawn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

jill1234 schreef:Ben je niet een maand te laat? Je hebt het over 15-19 mei, moest je dan niet 15 december klaar zitten?
Dat dacht ik ook, echter staat er duidelijk op de site als voorbeeld dat vanaf januari 15, de periode van 15 mei tot 14 juni online komt.

Helaas, dus echt ernaast gegrepen blijkbaar. Ik hou het in de gaten of er nog wat gaat komen, maar het lastige is dat we 2 plekjes moeten omdat we met 2 rv's reizen. Dus praktisch onmogelijk begrijp ik nu.

Bedankt voor de alternatieven! Ik ga eens speuren.
Genoeg ander moois te vinden denk ik zomaar!!
Afbeelding
TotosDawn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Martin & Marianne schreef:Jammer van alle moeite, je had kunnen weten dat het om 16.00 uur was, daar is regelmatig over geschreven op het forum en in de handleiding op de AA-site. En het kan inderdaad al binnen een minuut weg zijn. Het loont vaak wel om na een kwartier weer te kijken want dan komen er plaatsen vrij die wel in een winkelmandje staan maar uiteindelijk niet geboekt worden, bijvoorbeeld omdat iemand meerdere plaatsen heeft weten te bemachtigen.
Ik had je al wat alternatieven aangereikt. Je kunt die mogelijkheden in de gaten houden.
Buiten het park kun je naar DImond O of Indian Flat kijken.

Marianne
Ja ik heb het idd hier gelezen dat het 16.00 uur was, maar ben voor de zekerheid vanaf 15.00 uur begonnen omdat ik toch twijfelde met de wintertijd.
Afbeelding
Erik88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Erik88 »

Wat dit betreft geen bugs op de website. Werkte gewoon.
Omdat je sites op de 15e van de maand wilde boeken, zijn er sowieso al een heleboel weg door de booking window van 15-14 maart april. En dan kan het bij yosemite rap gaan: paar tellen is geen uitzondering meer. Je moet echt op de seconde af om 15 of 16u de tabbladenactie inzetten anders grijp je ernaast helaas pindakaas.
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
TotosDawn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Dank je Erik88, dat is dan helemaal duidelijk!

We gaan nu waarschijnlijk maar voor Yosemite Lakes RV camping. Ik durf het niet aan om te wachten of er eventueel nog iets beschikbaar komt.

Hoe dan ook, dank voor jullie antwoorden! Volgende keer beter m'n best doen :lol:
Afbeelding
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Op Hodgdon Meadow is nog wel plaats, waarschijnlijk alleen niet 4 dagen dezelfde plek. Ik weet alleen niet zeker of je er met een RV mag staan.

Ik zou je aanraden om telkens voor 1 nacht te kijken of er nog plek beschikbaar komt op de campground waar je graag wilt.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Campsite Details
Tent or RV sites: 105 sites with space for RVs up to 35 feet and trailers up to 27 feet

Daar hebben wij ook geboekt, RV's kunnen hier ook.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Wat ontzettend balen! Wij moeten de komende tijd ook de campings boeken in Yosemite en Zion. Ik houd mijn hart vast. Ik moet zeggen dat ik die stress wel een minpunt van de hele reis vindt. Maar ja, niks aan te doen. Wij zitten eind juli in Yosemite, dus ik moet 15 maart klaar zitten. Gelukkig is man op vrijdagmiddag ook vrij dus dan kunnen we samen klaar zitten. Ga 15 februari oefenen.
Is het voor Zion ook zo'n gestress?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Easy
Amerika-ontdekker

Bericht door Easy »

Nee hoor, Zion zou ik mij niet druk om maken! Zelfs als je daar een paar dagen later bent zijn er nog wel plekken te vinden. Wij merkten dat eigenlijk alleen Devils Garden in Arches heel snel ging. Wij hebben wel steeds om 16.00 uur klaar gezeten om te boeken, maar dat was meer om onze voorkeursplekken te bemachtigen.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

nou, ik wil niet veel zeggen maar de eerste beschikbare plek voor Zion zie ik pas in juni. Wel nog flink wat in juli, maar als ik zie wat er al niet meer beschikbaar is zou ik het risico niet willen lopen. ( tenminste met een RV)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen