Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper in het hoogseizoen (juli/augustus) ervaringen gevraagd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Camper in het hoogseizoen (juli/augustus) ervaringen gevraagd.
Nog ruim 5 maanden, dan is het eindelijk zo ver. We gaan met de camper (Cruise America C25) rondreizen door West USA. Onze route is te vinden in mijn andere topic.
Ik ben in dit topic vooral op zoek naar ervaringen van andere camperreizigers in juli/augustus.
Hoe ging het bijvoorbeeld met parkeren, meestal wel een plekje te vinden? Hoe zit het met de warmte 's nachts op onze route? (LA-kustweg-SF-Yosemite-Las Vegas-Zion-Bryce-Page-Monument Valley-Grand Canyon-Barstow-LA)
Wat parkeren betreft: dit is vooral van toepassing op de route van LA naar SF, hier doen we 3 nachten over en we willen natuurlijk op de bekende plekken stoppen. Verder moeten we parkeren als we de Merced Grove of Tuolumne Grove willen bezoeken op de route SF-Yosemite. Voor de rest zullen we de camper op de campingplek laten staan en met de shuttles door de parken gaan of met het ov de stad in gaan (SF en LV).
Verder nog tips? Het is onze eerste camperreis.
Ik ben in dit topic vooral op zoek naar ervaringen van andere camperreizigers in juli/augustus.
Hoe ging het bijvoorbeeld met parkeren, meestal wel een plekje te vinden? Hoe zit het met de warmte 's nachts op onze route? (LA-kustweg-SF-Yosemite-Las Vegas-Zion-Bryce-Page-Monument Valley-Grand Canyon-Barstow-LA)
Wat parkeren betreft: dit is vooral van toepassing op de route van LA naar SF, hier doen we 3 nachten over en we willen natuurlijk op de bekende plekken stoppen. Verder moeten we parkeren als we de Merced Grove of Tuolumne Grove willen bezoeken op de route SF-Yosemite. Voor de rest zullen we de camper op de campingplek laten staan en met de shuttles door de parken gaan of met het ov de stad in gaan (SF en LV).
Verder nog tips? Het is onze eerste camperreis.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Re: camper in het hoogseizoen (juli/augustus)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Kijk eens naar ons reisverslag van bv. 2006 en 2014. Toen waren we ook in het hoogseizoen. Wij hebben nooit echt problemen gehad in de parken. Reserveer alles wat mogelijk is van tevoren. Dat doen wij tenminste. Geeft een hoop rust onderweg. Een aantal nachten hebben we de airco ook 's nachts aan gehad. We hebben weleens wat minder lekker geslapen, maar dat heeft nog nooit de pret kunnen drukken. Het reizen met een camper vergoedt voor ons (vrijwel) alle nadelen. Als wij een stad in gaan en er is geen shuttle, dan huren we voor 1 of 2 dagen een auto erbij en laten de camper staan die dag. Je bent dan mobiel in de stad en kunt toch lekker kamperen.
https://jojostravelusa2006.blogspot.com/
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... iding.html
https://jojostravelusa2006.blogspot.com/
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... iding.html
-
- Amerika-expert
Ik ga jullie verslag lezen! Ik heb inderdaad vorig jaar ook een topic hierover geopend maar kreeg voornamelijk reacties van reizigers die buiten het hoogseizoen reizen; daarnaast wordt het steeds drukker dus ben op zoek naar recente ervaringen, van afgelopen zomer bijvoorbeeld.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Re: Camper in het hoogseizoen (juli/augustus) ervaringen gevraagd.
Wij vonden parkeren in de bekende parken een ramp.
En ja, we waren er vroeg. Maar... je kunt maar op 1 plek vroeg zijn.
Het was met name dat er veel personenauto's geparkeerd stonden op de camperplekken.
Desalniettemin gaan we dit jaar weer met een camper maar slaan de grote/bekende parken over.
Genoeg mooie dingen te zien/doen daar zonder in polonaise te moeten lopen/rijden.
En ja, we waren er vroeg. Maar... je kunt maar op 1 plek vroeg zijn.
Het was met name dat er veel personenauto's geparkeerd stonden op de camperplekken.
Desalniettemin gaan we dit jaar weer met een camper maar slaan de grote/bekende parken over.
Genoeg mooie dingen te zien/doen daar zonder in polonaise te moeten lopen/rijden.
-
- Amerika-expert
Trails, welke parken heb je het dan over? In Zion staan we op Watchman en gaan we alles met de shuttle doen; in Bryce staan we op Ruby's inn , ook alles met de shuttle. Grand Canyon idem (shuttle)
Alleen in yosemite verwacht ik problemen met parkeren; in de valley doen we alles met de shuttle maar buiten de valley zullen we toch echt de camper moeten meenemen. Daar zie ik wel tegenop; maar ik verwacht dus verder in de parken geen problemen. Jullie zijn misschien in andere parken geweest?
Alleen in yosemite verwacht ik problemen met parkeren; in de valley doen we alles met de shuttle maar buiten de valley zullen we toch echt de camper moeten meenemen. Daar zie ik wel tegenop; maar ik verwacht dus verder in de parken geen problemen. Jullie zijn misschien in andere parken geweest?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Met name Arches NP en Canyonlands NP.
In Grand Canyon NP hadden we nog net een parkeerplek en konden later op de dag ook weer zo weg. We hebben er genoeg campers gezien die helemaal ingebouwd stonden en dus niet weg konden.
Zion hebben we alleen de westkant gedaan (Kolob Canyon) en ook Yosemite alleen de oostkant.
Dit jaar rijden we heel snel door Zion om naar Kolob Terrace te gaan en ook in Rocky Mountains NP rijden we snel (via Estes Park) door naar Cache Poudre Canyon.
Voor Bryce Canyon NP stonden wij in Kodachrome Basin SP. En ook bij Bryce stonden weer veel personenauto's op de camperplekken.
Ik was de enige van ons 4-en die al eens in deze regio was geweest (toen het er nog rustig was), maar ook voor de andere 3 was dit: als we het hadden geweten dan hadden we die parken niet bezocht. Ook werden we allemaal een beetje "rode rotsen moe".
De enorme drukte overal was voor ons in 2017 de grootste irritatie en gaan dit jaar de meer onbekendere en ook meer State Parks en andere natuurgebieden bezoeken.
Want nogmaals, er is daar genoeg te zien/doen zonder de drukte.
Maar, dat is slechts mijn bescheiden mening...
In Grand Canyon NP hadden we nog net een parkeerplek en konden later op de dag ook weer zo weg. We hebben er genoeg campers gezien die helemaal ingebouwd stonden en dus niet weg konden.
Zion hebben we alleen de westkant gedaan (Kolob Canyon) en ook Yosemite alleen de oostkant.
Dit jaar rijden we heel snel door Zion om naar Kolob Terrace te gaan en ook in Rocky Mountains NP rijden we snel (via Estes Park) door naar Cache Poudre Canyon.
Voor Bryce Canyon NP stonden wij in Kodachrome Basin SP. En ook bij Bryce stonden weer veel personenauto's op de camperplekken.
Ik was de enige van ons 4-en die al eens in deze regio was geweest (toen het er nog rustig was), maar ook voor de andere 3 was dit: als we het hadden geweten dan hadden we die parken niet bezocht. Ook werden we allemaal een beetje "rode rotsen moe".
De enorme drukte overal was voor ons in 2017 de grootste irritatie en gaan dit jaar de meer onbekendere en ook meer State Parks en andere natuurgebieden bezoeken.
Want nogmaals, er is daar genoeg te zien/doen zonder de drukte.
Maar, dat is slechts mijn bescheiden mening...
-
- Amerika-expert
Arches en canyonlands dacht ik inderdaad al. Ik denk dat qua problemen met parkeren het voor ons gaat meevallen omdat we de camper op de kampeerplek laten staan in Bryce,Zion en Grand Canyon en deels Yosemite. We gaan het zien!
Laatst gewijzigd door jill1234 op 05 feb 2019, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Afgelopen zomer zijn wij voor het eerst met de camper (cruise america c25) een rondje zuidwest gaan doen met drie beginnende pubers en het was fantastisch!
Van te voren was ik ook weg bang voor de drukte, maar het is ons alles meegevallen! Hele stukken toch het alleen op de wereld gevoel gehad. De shuttles werken prima in de parken en je camper is voor Amerikaanse begrippen zo klein dat hij makkelijk te parkeren is.
Wij hadden pech dat we in Zion modderstromen hadden en Yosemite niet in mochten vanwege de bosbranden, maar ondanks dat prachtige dingen gezien en een onvergetelijke reis gehad.
Stuur me maar een pb als je ons reisverslag wil lezen.
Van te voren was ik ook weg bang voor de drukte, maar het is ons alles meegevallen! Hele stukken toch het alleen op de wereld gevoel gehad. De shuttles werken prima in de parken en je camper is voor Amerikaanse begrippen zo klein dat hij makkelijk te parkeren is.
Wij hadden pech dat we in Zion modderstromen hadden en Yosemite niet in mochten vanwege de bosbranden, maar ondanks dat prachtige dingen gezien en een onvergetelijke reis gehad.
Stuur me maar een pb als je ons reisverslag wil lezen.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik denk dat wij dan gewoon heel veel pech hebben gehad.
De shuttle in Bryce Canyon gaat niet tot het eind van de weg. Wil je die weg ook rijden/zien en er wandelen dan moet je toch met je eigen wagen gaan. Wij vonden dat trouwens zeer de moeite waard.
De shuttle in Bryce Canyon gaat niet tot het eind van de weg. Wil je die weg ook rijden/zien en er wandelen dan moet je toch met je eigen wagen gaan. Wij vonden dat trouwens zeer de moeite waard.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben in 2017 iets soortgelijks gedaan.
Parkeren was bijna nooit een probleem.
In LA hebben we een auto gehuurd om de verschillende plekken te bezoeken. Soms was het iets drukker dan andere keren.
Hier kan je ons verslag zien.
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... GokIlzqozx
Parkeren was bijna nooit een probleem.
In LA hebben we een auto gehuurd om de verschillende plekken te bezoeken. Soms was het iets drukker dan andere keren.
Hier kan je ons verslag zien.
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... GokIlzqozx
2002 Orlando
2012 New York City
2017 Rondje Zuid Westen
2018 New York City
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
2019 Rondje Zuid Westen
2021 New York City - Washington
Fijn om te horen Marlous. Ik ga jullie verslag bekijken!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht