Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips gevraagd voor bezoek aan Venice Beach.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MauriceMeijer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Tips gevraagd voor bezoek aan Venice Beach.

Bericht door MauriceMeijer »

Beste Amerikagangers,

Wij gaan over enkele weken naar het westen en onze eerste dag willen we graag naar Venice Beach.

We hebben het volgende op het programma:

The Canals
Strand
Muscle beach (korte aanblik)
Skate park (korte aanblik)

's avonds struinen over Abbot Kinney Boulevard naar winkeltjes en een hapje eten.

Heeft er iemand nog tips voor een uniek restaurant qua stijl, interieur en eten?
Is het te doen om de auto in Santa Monica Boulevard te zetten, een fiets te huren en dan de fiets overal neer te zetten (veilig)?
De fietsenzaken zijn bijna allemaal tot 19:00 uur open en kosten 20 dollar voor de hele dag.

Ook andere tips van Santa Monica naar Venice of in Venice zijn enorm welkom.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Venice Beach

Bericht door markro »

Niet voor al jouw vragen, maar gebruik de zoekfunctie binnen het forum, die vind je linksboven onder het kopje "Snelle links" en toets eens in:
+Abbot +Kinney en dan als auteur rivercola, dan krijg je 37 resultaten. Misschien helpt jou dat al vast weer verder.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tips gevraagd voor bezoek aan Venice Beach.

Bericht door tomhster »

Wat zoek je daar? Ik vond Venice beach een verzameling freaks in een omgeving van vergane glorie. Niet prettig, leuk of mooi in ieder geval. Santa Monica beviel mij een stuk beter. Ieder zijn meug, maar heb dus niet al te hoge verwachtingen.
Cheesecake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Cheesecake »

Ik vind Santa Monica ook leuker. Mochten jullie van winkelen houden, dat kan daar ook goed (Santa Monica Place/downtown).

Venice vind ik zelf wat oud en viezig.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij parkeerden net ten noorden van de Santa Monica pier op een parking tegen het strand en zijn na het bezoek aan Santa Monica naar Venice gegaan met een electrische step. Je download de app en koppelt een CC eraan en je kan vertrekken. Ze staan overal en de app geeft aan hoeveel % er nog op de batterij staan. Wij vonden dat een leuke manier om langs het strand te rijden, hoewel dat bij sommige merken niet mag, maar iedereen doet het.
Enkele voorbeelden zijn Bird, Lime, ...
Verder hebben wij er gewoon wat rondgewandeld en rondgekeken, er is voldoende te zien om je even te vermaken en iets te eten. Er hangen idd wat vreemde personen rond en de wiet geur is niet weg te denken. Toch heb ik me daar geen moment onveilig gevoeld. Er lopen dan ook massa's toeristen rond.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Dat van die steps klinkt leuk, maar volgens mij mag je met die step helemaal niet langs de beach en wandelwegen en zo. Reglement van de overheid, niet van de verhuurder. En op de weg tussen alle auto's lijkt me niet echt tof
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Maar er zijn er genoeg die het doen. Levensgevaarlijk, ik heb er een aantal onderuit zien gaan (gniffel). Ik zag zelfs mensen met een klein kind in een rugzak en mensen die de step met 1 hand bestuurden om met de andere hand bezig te zijn met hun mobiel (ik had graag willen zien wat zijn reactie was als ik tijdens het passeren zou toeteren maar ik kon me inhouden).
En dan nog de overlast van die dingen op de stoep want mensen flikkeren die dingen overal neer zodat je soms moet zigzaggen over de stoep...
Vwb Venice Beach: wij vinden er niet veel aan. De Canals hadden last van zeer laag water, Boardwalk e.d. vond ik een beetje vreemde/ongure omgeving met inderdaad heel veel wiet luchtjes. Het was de enige keer tijdens onze vakantie dat ik me zorgen maakte voor een inbraak in de auto (wat later in een andere omgeving helaas wel gebeurde).
Gast

Bericht door Gast »

sanook schreef:
02 jul 2019, 15:05
Ik zag zelfs mensen met een klein kind in een rugzak en mensen die de step met 1 hand bestuurden om met de andere hand bezig te zijn met hun mobiel (ik had graag willen zien wat zijn reactie was als ik tijdens het passeren zou toeteren maar ik kon me inhouden).
Haha, dat soort dingen zeggen ze ook over Nederlanders op een fiets. :D
tomhster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door tomhster »

Toevallig gelezen dat die steps in Venice Beach wel mogen en op het grondgebied van Santa Monica niet op basis van plaatselijke verordeningen. Hoop overigens dat ze overal snel verboden worden, in Denver brak je er ook overal je nek over.
Gast

Bericht door Gast »

In de VS heten die dingen trouwens ‘scooter’.
Natasjava
Amerika-ontdekker

Bericht door Natasjava »

Wij vonden de Canals bij Venice Beach inderdaad wel leuk, net als het strand. We merkten wel dat vanaf het later op de avond wordt (rond 18/19u) de toeristen wegtrokken en de druggebruikers/daklozen naar voren kwamen, terwijl dit bij Santa Monica totaal niet zo was. De sfeer bij Venice Beach veranderd dus rond de avond wel :-) Zeker rekening mee houden.
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
stegeman
Amerikakenner

Bericht door stegeman »

We overnachten in Venice Beach pal aan het strand. We hadden gedacht tot het donker werd lekker op het strand te kunnen zitten. Maar dat is dus niet veilig begrijp ik? We keken juist uit naar Venice Beach en daar relaxen op het strand eigenlijk. Overdag even de ‘standaard’ dingen bekijken die je gezien wilt hebben als je toch in LA bent. (Zonder daar veel van te verwachten)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zat in een airbnb in Venice Beach. Prima locatie, maar inderdaad 's avonds bij het strand niet het meest leuke plekje om te wandelen. Ik heb me er persoonlijk nooit onveilig gevoeld en ik was alleen. Maar ik kwam op een gegeven moment 2 Nederlandse meiden tegen van wie ik opeens de vriend was omdat er raar volk achter hun aan liep. Vooral rond de boardwalk heb je best veel zwervers en ander shady volk en er hangt daar een constante wietlucht. Op washington street (wel duur) of op Abbot Kinney kan je prima eten en ook 's avonds nog lopen. Het is ook een beetje wat je er zelf van maakt en wat je voor jezelf als veilig/onveilig ziet. Zijn zwervers onveilig, is wietlucht onveilig of wordt je echt gevolgd of beroofd zeg maar. Je zal het zelf moeten ervaren. Overigens ben ik er vaker geweest en liep ik zelf verkeerd op Abott Kinney, want ik wilde ook helemaal niet richting het strand :lol:

Overdag zal je zien dat Venice en ook Santa Monica veel zwervers huisvest. 's avonds worden op de stoepen ook nog diverse tenten(kampjes) opgezet waar de daklozen slapen (en drinken en andere dingen doen) wat soms best af kan schrikken. Let wel, persoonlijk vond ik San Francisco en Denver nog veel erger qua daklozen. Maar dat komt ook omdat in LA er vooral veel rond Skidrow en ten oosten van downtown zitten.

Je kan met de fiets best veel doen, maar de canals zou ik wandelend doen als je er in de buurt zit. Niet dat het namelijk zo heel veel voorstelt. Mocht je met kinderen gaan, achter 1 van die canals ligt ook een klein speeltuintje. Ik was er met Halloween waardoor het flink aangekleed was met voornamelijk spinnenrag en dergelijke. Als je niet op wandelafstand zit zou ik het zo doen denk ik.

Ik zou vanaf santa monica de fiets pakken en dan over het strandfietspad naar Venice rijden. Zet je fiets bij de venice wailer (dat is aan washington boulevard) en loop een stuk terug langs de boardwalk. Ook hier genoeg maffe mensen, streetart en toeristen.
Daarna even een stukje doorfietsen over pacific avenue en dan de 1e brug die je over kunt steken nemen en terugfietsen over via dolce en dell avenue. En dan over de canals en linksaf via court E en over grand canal weer terug naar washington boulevard. Daarna moet je een klein stukje washinton boulevard rijden en dan via de palawan way en admiralty way (soms best druk verkeer) kan je dan om Marina Del rey rijden. Hier kan je op een gegeven moment het fietspad weer pakken, the martin braude bikepath, waar je rustiger verkeer (amper verkeer hebt) en deze kronkelt door marina del rey heen waar je op een gegeven moment bij balona creek (bridge) uitkomt, waar je het kanaal richting El Segundo, PLaya del Rey, Manhattan Beach en dergelijke af kunt rijden. Let wel op dat je je niet verkijkt op de afstand want het is verder terug naar Santa Monica dan je denkt. Al kan je terug ook het fietspad langs de 1 nemen ipv weer over het strandfietspad.

Dan eindig je weer in Santa monica. Venice 'leeft' vanaf een uur of 10, Santa Monica begint echt pas in de middag als de attracties op de pier open gaan. Achter de pier is een flinke mall waar je ook prima kunt eten. Zoals gezegd heb je op Abott Kinney en Washington Boulevard prima restaurantjes, sommige best prijzig. En ook de rooftopbars bij de boardwalk zijn prima maar dan loop je daarna dus wel een beetje langs guur volk als je auto niet in de buurt staat.

Als je eens goed wilt eten raad ik je 71above in downtown LA aan. Wel prijzig en een min of meer dresscode, maar fantastisch uitzicht tijdens het eten.
Overdag even de ‘standaard’ dingen bekijken die je gezien wilt hebben als je toch in LA bent. (Zonder daar veel van te verwachten)
LA is verrassend leuk, mits je er de tijd voor neemt. Het strand is daar echt niet heel veel anders dan hier in Scheveningen of in Spanje. Het water is overigens wel nog een stuk kouder. Maar waar de 'hoogtepunten' als de walk of fame, santa monica pier, pretparken en venice nogal opgehemeld worden vond ik downtown LA verrassend leuk, heb ik als geen museumliefhebber me echt wel vermaakt bij het Getty center en moet je natuurlijk wel een dag rond zonsondergang naar Griffith observatory. Ook smiddags is Griffith park een prima plek om te vertoeven en als je van wandelen houdt kan je vanaf hier een goede hike maken naar de hollywood letters. Verder heb je een aantal canyons, waarvan runyon canyon de bekendste is waar je ook prachtige uitzichten over de stad hebt of 's ochtends even goed kunt joggen (wel weinig parkeerplekken). Boek een tour door compton, ga eens naar het vrij nieuw opgezette downtown market op 7th street en s central avenue (echt geen plek om 's avonds te wezen trouwens) maar verrassend leuk overdag. LA is dan misschien een bij elkaar gebouwd betonnen stad, maar ze beginnen echt leuke plekjes te maken her en der. Al blijf je het echt gezellige stadscentrum missen waar andere steden dat wel hebben. (downtown bij het gemeentehuis en disneyconcerthall vond ik dan wel wat tegenvallen en daar hing een wietlucht en enorme constante zweetlucht van de vele zwervers). Alleen ga je dit LA nooit allemaal op 1 dag kunnen bekijken zoals imo veel te veel mensen doen. En sja, dan begrijp ik wel dat de massa op de walk of fame en de santa monica pier wat tegen kunnen vallen.
flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 »

naar mijn mening is venice beach alleen leuk als je into bodybuilding/ fitness bent om even bij muscle beach te kijken of zelf te trainen, voor de rest is er niks te zien op wat straatartiesten na.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Wij waren pas in Venice Beach en zijn er veel langer gebleven dan gepland. Geshopt, terrasjes gedaan, gewandeld, op het strand gezeten, aan het skatepark....Het was wel 4 juli, heel erg druk en een heel uitbundige sfeer. Persoonlijk vond ik Venice beach leuker dan Santa Monica, dat volgens mij meer op toeristen is ingesteld.
Nootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Nootje »

Grappig! Wij waren er ook op 4th of july :-)
We hebben eigenlijk gewoon lekker geslenterd (skate park / Muscle Beach) en een pokebowl gehaald bij Poke Poke voor op het strand (aanrader). Beetje op het strand gelegen en daarna over het strand terug gewandeld naar Ocean Park waar onze Airbnb zat.

Persoonlijk vinden wij Santa Monica leuker qua sfeer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer