Voor het eerste deel van je vraag kun je even in het Reistopic van Martin & Marianne in het andere ZW-subforum kijken (reissschema's en routeplanning). Daar worden as we type de voor- en nadelen van verschillen de campings in MV besproken.
Voor de tour zou ik een rit te paard bij Roy Black aanbevelen. Het is gewoon geweldig om als cowboy door het wilde westen te galopperen (of zoals in ons geval bij gebrek aan ook maar enige ervaring te paard: te stappen). Behalve een zere kont en kleren die naar paard stinken is het echt GEWELDIG!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Ervaringen verschillen duidelijk. Ik vond MV een toeristenfuik met niet bijster vriendelijke indianen/natives. Ik zou persoonlijk een foto maken bij Forrest Gump point en daarna weer snel doorrijden.
@Mr. Patrick bedankt voor je reactie! Helaas ben ik echt bang voor paarden, dus dat wordt m niet haha
@Aurora ik twijfel tussen die twee. Bij koa heb je minder voorzieningen, maar n super uitzicht. Wat ik ervan kan zien op internet heeft Gouldings minder uitzicht
Waarom niet de VIew? Heb je al in het topic gekeken waar mr Patrick naar verwees? Zie hier. Daar staan wat foto's.
Waarom wil je er twee nachten staan? Misschien goed om eens je hele planning te plaatsen? Het lijkt nogal onevenwichtig te zijn: voor Yosemite en Sequoia trek je minder tijd uit dan voor Monument Valley lijkt het. We zitten nu aldoor naar kleine stukjes te kijken zonder het totaal te kennen.
@Martin & Marianne Ik ga daar zo direct naar kijken. We komen vanuit de Grand Canyon 's avonds aan bij MV (na stops bij page en horseshoe bend). De dag erop gaan we het park in. De dag daarop richting Bryce en Zion. Dus ip hebben we hier korter dan in Yosemite
The View lijkt me ook super gaaf qua uitzicht, maar het lijkt me zo vervelend om meerdere nachten geen stroom te hebben. Bijv bij koken of opladen van camera/telefoon.
@jojostravelusa hoe is het uitzicht vanaf de camping? Heb nu het idee dat je wat ingesloten staat en niet richting de valley zelf kunt kijken.. (nav plaatjes van Internet)
@ Aurora ik twijfel tussen die twee. Bij koa heb je minder voorzieningen, maar n super uitzicht. Wat ik ervan kan zien op internet heeft Gouldings minder uitzicht
Dat klopt, maar voor de view hebben wij een tour gedaan. We konden via de camping boeken en werden daar opgehaald voor een sunset tour. Ik vond 1 nacht trouwens meer dan voldoende, dan heb je het wel gezien.
We komen vanuit de Grand Canyon 's avonds aan bij MV (na stops bij page en horseshoe bend). De dag erop gaan we het park in. De dag daarop richting Bryce en Zion.
Offtopic: Waarom geen overnachting in Page? Hier zijn genoeg dingen te doen om een overnachting te plannen, denk aan Lake Powell, Antelope Canyon enz. Het is handiger om vanuit de Grand Canyon naar Monument Valley te gaan, vervolgens Page, Bryce en dan Zion.
Als ik de foto's zie van de tent plekken van de View, heeft dat nog wel z'n charme lijkt het , maar wij vonden om 49 dollar te betalen voor een "parkeerplek" voor de RV zonder ook maar iets, niks. Ze hadden niet eens een dumpstation en dat vinden wij toch wel het minste om te hebben. Dus zijn we naar Gouldings gegaan. Zeker niets van uitzicht daar oid, maar best wel fijne camping. We hadden wel het laatste plekje ( niet gereserveerd van te voren) in mei. DE KOA is handig als je van plan bent om zelf een Jeep te huren om door Monument Valley te rijden. Die verhuren ze daar voor een heel acceptabel tarief.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Waarom geen overnachting in Page? Hier zijn genoeg dingen te doen om een overnachting te plannen, denk aan Lake Powell, Antelope Canyon enz. Het is handiger om vanuit de Grand Canyon naar Monument Valley te gaan, vervolgens Page, Bryce en dan Zion.
Helemaal eens: als je van MV naar Bryce of zion rijdt kom je langs Page.
@zusterEllie Er zijn altijd mensen die annuleren dus er is altijd nog hoop. Je hebt ook meerdere canyons die je kan bezoeken, Canyon X, Lower Antelope Canyon en Upper Antelope Canyon. Ik ben benieuwd naar de rest van jullie route, misschien een idee om deze eens te posten in het "Zuidwesten (reisschema's en routeplanning)". Wellicht dat we daar nog adviezen kunnen geven.
Wij hebben in een tipi geslapen in Monument Valley. Een hele leuke ervaring.
Ze hebben ook een aantal tent sites. Het is allemaal kleinschalig waardoor er heerlijk rustig is.
Wij hebben op Gouldings gestaan, omdat we ten tijde van reserveren dachten een hook-up te willen. Mooie campground, maar ligt net buiten Monument Valley en heeft absoluut geen uitzicht. The view daarentegen ligt in monument valley en heeft het klassieke, prachtige uitzicht.
De KOA heb ik niet gezien. Maar als je een campground met uitzicht wilt moet je absoluut voor The View gaan. Goulding’s was de enige camping waar wij spijt van hadden.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.