Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is Death Valley in de winter niet te koud om te kamperen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MiekeNYC
Amerika-newbie

Is Death Valley in de winter niet te koud om te kamperen?

Bericht door MiekeNYC »

Ik ga over een paar weken richting California en ben ook zeker van plan om naar Death Valley te gaan! Ik heb al gekeken naar hotels maar die zijn daar erg duur en kamperen vind ik ook leuker maar alle weer- websites geven een andere locatie aan dan Death Valley terwijl het volgens mij door de lage ligging juist op die plek altijd wat warmer is.

Mijn vraag is dus: wie heeft hier ervaring mee en weet of het daar koud is in de winter? (wij zijn er in januari/februari)
Want kamperen terwijl het buiten vriest lijkt me niet zo verstandig..

Alvast bedankt!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Waarom huur je niet een wat grotere auto. Dan kan je daar in slapen.
Heb je het tenminste nooit koud.
Heb ik vroeger ook gedaan in Colorado. in mei, op zo'n 10000 voet
Dan jezelf staan wassen in een beekje waar het ijs nog aan de oever stond. Dat was kkkkkoud.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat je er toch wel rekening mee moet houden dat het kan vriezen, maar dat hoeft geen probleem te zijn toch? Wij hebben ook in Yellowstone en in Bryce wel vorst gehad 's nachts. Een goed slaapzak en wat kranten onder je matje, dan gaat het best. Maar als Death Valley de enige plek is waar je gaat kamperen, zou ik daarvoor niet die spullen meenemen. Heb je ook bij Stovepipe Wells gekekekn? Dat is iets goedkoper dan Furncace creek. De Inn is het duurste, de cabins bij Furnace Creek zijn iets boven de 100 dollar dacht ik.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vergeet niet dat het in DV hoogseizoen is in deze tijd van het jaar,cabins van iets boven de 100 dollar zal niet lukken,160 dollar komt eerst.(en vermoedelijk zit alles vol,als je nog niet geboekt hebt)
Het kan vriezen in DV,maar niet hard,kamperen lijkt me dus niet zo'n probleem,het zal geen 10 graden onder nul zijn.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De laagste gemiddelde temp geven voor januari 39.3 F aan en voor februari 46.2 F dus het kan er wel vriezen dus voor 1 nacht zou je zelfs kunnen overwegen om in de auto te slapen. Wel een goede slaapzak mee. Er zijn mensen die prima in een vliegtuig slapen dus waarom niet in een auto. Nee, niet erg comfortabel maar wel de goedkoopste optie. Ik ben bang dat in deze tijd van het jaar de hotelprijzen niet onder $ 150,-- zullen liggen.
Voor wellicht goedkopere accomodatie zou je eens bij Beatty, Death Valley Jct of Soshone kunnen kijken. Vlak buiten het park.
Yeehaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Furnace Creek is onbetaalbaar (da's echt even slikken, de prijzen zijn nu verdubbeld), maar voor 107 dollar zit je in Stovepipe wells.

Marianne
MiekeNYC
Amerika-newbie

Bericht door MiekeNYC »

Bedankt voor jullie reacties!
We kunnen inderdaad in de auto slapen, maar dat kan ook erg koud worden 's nachts. We nemen dan gewoon veel dekens en slaapzakken mee! Ik zal ook even de hotels net buiten het park opzoeken.
Moet je eigenlijk betalen als je je auto(in ons geval een minivan) ergens wilt parkeren? Of moet je verplicht op een camping staan?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Mieke.
In Death Valley is het niet toegestaan langs de weg te kamperen. Letterlijk: "Camp only in designated locations. Make sure you make your camping plans well before sunset for roadsidecamping is not permitted".
YH
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Yeehaw schreef:Letterlijk: "Camp only in designated locations. Make sure you make your camping plans well before sunset for roadsidecamping is not permitted".
YH
Deze regel trouwens geld voor alle NP's en SP's.
In BLM en NFS parken/bossen is het soms toegestaan (even informeren bij visitorcenter of BLM/NFS bureau), dan geld de regel dat men minimaal 1/4 mile van de (openbare) weg moet staan en vanaf die weg niet zichtbaar mag zijn.
Rob
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Wij hebben gekampeerd in DV vorig jaar in April en toen was het ongeveer 8 graden 's nachts.
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
sjah
Amerika-newbie

Bericht door sjah »

Ik ben net terug van een reis door het zuid-westen van de verenigde staten. Tijdens mijn reis was ik ook in death valley. Overdag is het een aangenaam klimaat van zo een 20 graden celsius. S'nachts zal de temperatuur flink dalen tot 10 graden onder nul. Machtig mooi park. Wij logeerden aan de rand van het park, in 1 van de vele motels, de prijzen zijn er redelijk, een goed en sober motel komt er op gemiddeld 80 dollar voor een 2 persoonskamer. En ze zijn zelden volgeboekt. Tijdens onze reis, terwijl er toch ook vakantiedagen waren voor de amerikanen (kerst en nieuwjaar) hebben we nooit problemen gehad om een betaalbare overnachting te vinden.
Ik weet niet of je van plan bent om een laptop mee te nemen. Ik heb zeker in de wat hoger gelegen gebieden de reisplannen moeten bijstellen. Via internet kan je dan opzoeken welke wegen al dan niet zijn afgesloten. Achteraf gezien was het misschien slimmer geweest om een 4 wheeldrive te huren en/of sneeuwkettingen bij ons te hebben. Sommige passen mag je niet op met een gewone auto. Al blijft er natuurlijk nog genoeg te bezien buiten die zones natuurlijk. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer